Facebook - konwersja

Angular. Programowanie z użyciem języka TypeScript. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
16 grudnia 2019
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
89,00

Angular. Programowanie z użyciem języka TypeScript. Wydanie II - ebook

Angular jest znakomitym frameworkiem wybieranym przez programistów, którym zależy na szybkiej, wydajnej i satysfakcjonującej pracy. Umożliwia sprawne tworzenie zarówno lekkich klientów internetowych, jak i w pełni funkcjonalnych aplikacji. Angular pozwala na wykorzystywanie TypeScriptu, który w porównaniu z JavaScriptem o wiele lepiej spisuje się jako język programowania profesjonalnych aplikacji internetowych. Ten framework zapewnia również możliwość korzystania z wielu nowoczesnych bibliotek, dzięki którym w łatwy sposób można tworzyć i rozwijać zaawansowane, atrakcyjne aplikacje.

Ta książka jest drugim, przejrzanym i uzupełnionym wydaniem praktycznego podręcznika, znakomicie ułatwiającego naukę tworzenia aplikacji. Wyjaśniono tu tak istotne zagadnienia jak zarządzanie stanem, kontrola wprowadzanych danych, budowa formularzy i komunikacja z serwerem. Prezentowane treści uzupełniono praktycznymi przykładami kodu, składającego się na w pełni funkcjonalną aplikację internetową. Pokazano, w jaki sposób wstrzykiwać zależności oraz projektować reaktywne interfejsy użytkownika i komunikację między komponentami aplikacji. Nie zabrakło opisu przydatnych bibliotek, jak RxJS, NgRx czy Flex Layout.

W tej książce między innymi:

  • wprowadzenie do architektury Angulara i sposób pracy z frameworkiem
  • praca z obserwowalnymi strumieniami danych
  • podstawowe i zaawansowane funkcje routera Angulara
  • formularze reaktywne i walidacja danych
  • testowanie aplikacji, w tym testy jednostkowe i testy przepływu pracy

Angular: szybki, wydajny, bezpieczny!

Spis treści

 

Przedmowa 11

 

Podziękowania 13

O książce 15

O autorach 19

Rozdział 1. Wprowadzenie do frameworku Angular 21

  • 1.1. Dlaczego do tworzenia aplikacji internetowych wybierać Angular? 22
  • 1.2. Dlaczego tworzyć aplikacje w TypeScripcie, a nie w JavaScripcie 23
  • 1.3. Przegląd frameworku Angular 24
  • 1.4. Wprowadzenie do CLI Angulara 28
    • 1.4.1. Generowanie nowego projektu Angulara 29
    • 1.4.2. Kompilacje programistyczne i produkcyjne 31
  • 1.5. Porównanie kompilacji JIT i AOT 33
    • 1.5.1. Tworzenie paczek za pomocą opcji -prod 34
    • 1.5.2. Generowanie paczek na dysku 35
  • 1.6. Wprowadzenie do przykładowej aplikacji ngAuction 35
  • Podsumowanie 38

Rozdział 2. Główne artefakty aplikacji napisanych w Angularze 39

  • 2.1. Komponenty 39
  • 2.2. Usługi 42
  • 2.3. Dyrektywy 43
  • 2.4. Potoki 45
  • 2.5. Moduły 46
    • 2.5.1. Moduły funkcyjne 46
  • 2.6. Wiązanie danych 50
    • 2.6.1. Wiązanie właściwości i zdarzeń 50
    • 2.6.2. Jedno- i dwukierunkowe wiązanie danych w działaniu 51
  • 2.7. Część praktyczna: rozpoczynamy tworzenie aplikacji ngAuction 55
    • 2.7.1. Wstępna konfiguracja projektu dla aplikacji ngAuction 55
    • 2.7.2. Generowanie komponentów dla aplikacji ngAuction 57
    • 2.7.3. Komponent aplikacji 57
    • 2.7.4. Komponent paska nawigacyjnego 59
    • 2.7.5. Komponent wyszukiwania 60
    • 2.7.6. Komponent stopki 61
    • 2.7.7. Komponent karuzeli 61
    • 2.7.8. Komponent strony głównej 64
  • Podsumowanie 65

Rozdział 3. Podstawy routera Angulara 67

  • 3.1. Podstawy routingu 68
  • 3.2. Strategie lokalizacji 69
    • 3.2.1. Nawigacja oparta na znaku kratki 70
    • 3.2.2. Nawigacja oparta na interfejsie History API 70
  • 3.3. Bloki konstrukcyjne nawigacji po stronie klienta 71
  • 3.4. Nawigacja do tras za pomocą metody navigate() 76
  • 3.5. Przekazywanie danych do tras 77
    • 3.5.1. Wyodrębnianie parametrów z ActivatedRoute 78
    • 3.5.2. Przekazywanie do trasy parametrów zapytania 80
  • 3.6. Trasy podrzędne 81
  • 3.7. Część praktyczna: dodanie nawigacji do aplikacji aukcji internetowych 86
    • 3.7.1. Usługa ProductService 87
    • 3.7.2. Komponent ProductItemComponent 88
    • 3.7.3. Komponent HomeComponent 89
    • 3.7.4. Komponent StarsComponent 91
    • 3.7.5. Komponent ProductDetailComponent 94
  • Podsumowanie 96

Rozdział 4. Zaawansowana konfiguracja routera 97

  • 4.1. Strzeżenie tras 98
    • 4.1.1. Implementowanie strażnika CanActivate 99
    • 4.1.2. Implementowanie strażnika CanDeactivate 101
    • 4.1.3. Implementowanie strażnika Resolve 103
  • 4.2. Tworzenie aplikacji SPA z wieloma gniazdami routera 107
    • 4.2.1. Moduły leniwie ładowane 109
    • 4.2.2. Ładowarki wstępne 113
  • Podsumowanie 114

Rozdział 5. Wstrzykiwanie zależności we frameworku Angular 115

  • 5.1. Wzorzec Wstrzykiwanie Zależności 116
  • 5.2. Korzyści płynące ze wstrzykiwania zależności w aplikacjach napisanych w Angularze 117
    • 5.2.1. Luźne powiązania i wielokrotne wykorzystywanie 117
    • 5.2.2. Testowalność 119
  • 5.3. Wstrzykiwacze i dostawcy 119
  • 5.4. Prosta aplikacja ze wstrzykiwaniem zależności frameworku Angular 122
    • 5.4.1. Wstrzyknięcie usługi produktowej 122
    • 5.4.2. Wstrzyknięcie usługi HttpClient 125
  • 5.5. Ułatwione przełączanie wstrzykiwaczy 127
  • 5.6. Deklarowanie dostawców za pomocą właściwości useFactory i useValue 131
    • 5.6.1. Korzystanie z klasy InjectionToken 133
    • 5.6.2. Wstrzykiwanie zależności w aplikacji zmodularyzowanej 134
  • 5.7. Dostawcy w modułach ładowanych leniwie 134
  • 5.8. Dostawcy w modułach ładowanych gorliwie 136
  • 5.9. Część praktyczna: użycie komponentów biblioteki Angular Material w aplikacji ngAuction 138
    • 5.9.1. Krótki przegląd biblioteki Angular Material 139
    • 5.9.2. Dodanie biblioteki AM do projektu 141
    • 5.9.3. Dodanie modułu funkcyjnego z komponentami AM 142
    • 5.9.4. Modyfikacja wyglądu komponentu NavbarComponent 143
    • 5.9.5. Modyfikacja interfejsu użytkownika komponentu SearchComponent 146
    • 5.9.6. Zastąpienie karuzeli obrazem 148
    • 5.9.7. Kolejne poprawki odstępów 148
    • 5.9.8. Użycie mat-card w komponencie ProductItemComponent 148
    • 5.9.9. Dodanie stylów do komponentu HomeComponent 149
  • Podsumowanie 149

Rozdział 6. Programowanie reaktywne we frameworku Angular 151

  • 6.1. Obsługa zdarzeń bez strumieni obserwowalnych 152
  • 6.2. Przekształcanie zdarzeń DOM w strumienie obserwowalne 154
  • 6.3. Obsługa zdarzeń obserwowalnych za pomocą Forms API 156
  • 6.4. Odrzucanie wyników niechcianych żądań HTTP za pomocą operatora switchMap 158
  • 6.5. Korzystanie z potoku AsyncPipe 161
  • 6.6. Strumienie obserwowalne i router 165
  • Podsumowanie 168

Rozdział 7. Tworzenie układu stron za pomocą biblioteki Flex Layout 169

  • 7.1. Biblioteka Flex Layout i usługa ObservableMedia 170
    • 7.1.1. Korzystanie z dyrektyw biblioteki Flex Layout 171
    • 7.1.2. Usługa ObservableMedia 175
  • 7.2. Część praktyczna: przepisanie kodu aplikacji ngAuction 177
    • 7.2.1. Po co przepisywać aplikację ngAuction od zera? 177
    • 7.2.2. Generowanie nowej aplikacji ngAuction 180
    • 7.2.3. Tworzenie niestandardowego motywu Angular Material za pomocą Sass 180
    • 7.2.4. Dodawanie paska narzędzi do komponentu najwyższego poziomu 183
    • 7.2.5. Tworzenie usługi produktowej 186
    • 7.2.6. Tworzenie modułu strony głównej 188
    • 7.2.7. Konfigurowanie tras 193
    • 7.2.8. Uruchomienie aplikacji ngAuction 193
  • Podsumowanie 194

Rozdział 8. Implementowanie komunikacji komponentów 195

  • 8.1. Komunikacja między komponentami 196
  • 8.2. Właściwości wejściowe i wyjściowe 196
    • 8.2.1. Właściwości wejściowe 197
    • 8.2.2. Właściwości wyjściowe i zdarzenia niestandardowe 199
  • 8.3. Implementowanie wzorca projektowego Mediator 203
    • 8.3.1. Użycie jako mediatora wspólnego komponentu nadrzędnego 203
    • 8.3.2. Użycie jako mediatora wstrzykiwalnej usługi 208
  • 8.4. Udostępnianie interfejsu API komponentu potomnego 213
  • 8.5. Rzutowanie szablonów w czasie działania aplikacji za pomocą dyrektywy ngContent 216
    • 8.5.1. Tryby hermetyzacji widoków 218
    • 8.5.2. Rzutowanie na wiele obszarów 220
  • Podsumowanie 222

Rozdział 9. Mechanizm wykrywania zmian i cykl życia komponentu 223

  • 9.1. Ogólny przegląd działania mechanizmu wykrywania zmian 224
    • 9.1.1. Strategie wykrywania zmian 225
    • 9.1.2. Profilowanie wykrywania zmian 227
  • 9.2. Cykl życia komponentów 227
    • 9.2.1. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngOnChanges 230
    • 9.2.2. Przechwytywanie zmian w zaczepie ngDoCheck 233
  • 9.3. Część praktyczna: dodanie widoku produktu do aplikacji ngAuction 236
    • 9.3.1. Tworzenie komponentów i modułu produktu 236
    • 9.3.2. Implementowanie komponentu produktu 238
    • 9.3.3. Implementowanie komponentu szczegółów produktu 241
    • 9.3.4. Implementowanie komponentu sugerowanych produktów 242
  • Podsumowanie 244

Rozdział 10. Wprowadzenie do interfejsu API formularzy 245

  • 10.1. Dwa interfejsy API formularzy 246
  • 10.2. Formularze oparte na szablonach 246
    • 10.2.1. Dyrektywy formularzy 246
    • 10.2.2. Zastosowanie opartego na szablonach API do formularzy HTML 248
  • 10.3. Formularze reaktywne 251
    • 10.3.1. Model formularza 252
    • 10.3.2. Dyrektywy formularzy reaktywnych 254
    • 10.3.3. Zastosowanie reaktywnego API do formularzy HTML 256
    • 10.3.4. Dynamiczne dodawanie kontrolek do formularza 258
  • 10.4. Podsumowanie dyrektyw Forms API 259
  • 10.5. Aktualizacja na podstawie danych 261
  • 10.6. Korzystanie z klasy FormBuilder 263
  • Podsumowanie 263

Rozdział 11. Walidacja formularzy 265

  • 11.1. Korzystanie z wbudowanych walidatorów 266
  • 11.2. Kontrolowanie momentu rozpoczęcia walidacji 269
  • 11.3. Walidatory niestandardowe w formularzach reaktywnych 270
  • 11.4. Walidacja grupy kontrolek 273
  • 11.5. Sprawdzanie statusu i prawidłowości kontrolki formularza 276
    • 11.5.1. Dotknięte i niedotknięte kontrolki formularza 276
    • 11.5.2. Pola czyste i brudne 277
    • 11.5.3. Pola oczekujące 277
  • 11.6. Dynamiczne zmienianie walidatorów w formularzach reaktywnych 277
  • 11.7. Walidatory asynchroniczne 279
  • 11.8. Niestandardowe walidatory w formularzach opartych na szablonach 281
  • 11.9. Część praktyczna: dodanie formularza wyszukiwania do aplikacji ngAuction 282
    • 11.9.1. Komponent formularza wyszukiwania 283
    • 11.9.2. Komponent wyników wyszukiwania 287
    • 11.9.3. Refaktoryzacja pozostałego kodu 288
  • Podsumowanie 291

Rozdział 12. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu HTTP 293

  • 12.1. Przegląd usługi HttpClient 294
  • 12.2. Odczytywanie pliku JSON za pomocą usługi HttpClient 295
  • 12.3. Tworzenie serwera WWW za pomocą frameworków Node i Express oraz języka TypeScript 298
    • 12.3.1. Tworzenie prostego serwera WWW 299
    • 12.3.2. Serwowanie danych w formacie JSON 301
  • 12.4. Łączenie frameworku Angular i serwera Node 303
    • 12.4.1. Zasoby statyczne na serwerze 303
    • 12.4.2. Konsumowanie danych JSON w aplikacjach Angulara 305
    • 12.4.3. Konfigurowanie serwera proxy klienta 308
    • 12.4.4. Subskrybowanie strumieni obserwowalnych za pomocą potoku async 309
    • 12.4.5. Wstrzykiwanie HttpClient do usługi 310
    • 12.4.6. Wdrażanie aplikacji Angulara na serwerze za pomocą skryptów npm 312
  • 12.5. Przesyłanie danych na serwer 315
    • 12.5.1. Tworzenie serwera do obsługi żądań post 315
    • 12.5.2. Tworzenie klienta do wysyłania żądań post 316
  • 12.6. Przechwytywacze HTTP 319
  • 12.7. Zdarzenia postępu 323
  • Podsumowanie 325

Rozdział 13. Interakcja z serwerami przy użyciu protokołu WebSocket 327

  • 13.1. Porównanie protokołów HTTP i WebSocket 328
  • 13.2. Wysyłanie danych z serwera Node do zwykłego klienta 330
  • 13.3. Użycie gniazd WebSocket w klientach Angulara 333
    • 13.3.1. Opakowywanie strumienia obserwowalnego w usługę 334
    • 13.3.2. Komunikacja usługi Angulara z serwerem WebSocket 336
  • 13.4. Część praktyczna: serwer Node z obsługą protokołu WebSocket 341
    • 13.4.1. Uruchamianie aplikacji ngAuction w trybie programistycznym 344
    • 13.4.2. Przegląd kodu serwera aplikacji ngAuction 344
    • 13.4.3. Zmiany w kodzie klienta aplikacji ngAuction 351
  • Podsumowanie 357

Rozdział 14. Testowanie aplikacji Angulara 359

  • 14.1. Testy jednostkowe 360
    • 14.1.1. Wprowadzenie do frameworku Jasmine 361
    • 14.1.2. Pisanie skryptu testowego dla klasy 363
  • 14.2. Uruchamianie skryptów Jasmine za pomocą testera Karma 365
    • 14.2.1. Plik konfiguracyjny Karmy 369
    • 14.2.2. Testowanie w wielu przeglądarkach 370
  • 14.3. Korzystanie z biblioteki testowej frameworku Angular 371
    • 14.3.1. Testowanie komponentów 372
    • 14.3.2. Testowanie usług 376
    • 14.3.3. Testowanie komponentów wykorzystujących routing 379
  • 14.4. Przeprowadzanie testów end-to-end przy użyciu biblioteki Protractor 382
    • 14.4.1. Podstawy Protractora 383
    • 14.4.2. Testy generowane przez CLI Angulara 386
    • 14.4.3. Testowanie strony logowania 387
  • 14.5. Część praktyczna: dodawanie testów e2e do aplikacji ngAuction 392
    • 14.5.1. Przeprowadzanie testów e2e przepływu pracy dla wyszukiwania produktów 392
  • Podsumowanie 398

Rozdział 15. Utrzymywanie stanu aplikacji za pomocą biblioteki ngrx 399

  • 15.1. Od sklepu ogólnospożywczego do architektury Redux 400
    • 15.1.1. Co to jest Redux? 400
    • 15.1.2. Dlaczego ważne jest przechowywanie stanu aplikacji w jednym miejscu? 402
  • 15.2. Wprowadzenie do biblioteki ngrx 403
    • 15.2.1. Poznajemy magazyn, akcje i reduktory 404
    • 15.2.2. Poznajemy efekty i selektory 410
    • 15.2.3. Refaktoryzacja aplikacji mediatora za pomocą ngrx 412
    • 15.2.4. Monitorowanie stanu za pomocą rozszerzenia DevTools magazynu ngrx 420
    • 15.2.5. Monitorowanie stanu routera 424
  • 15.3. Używać ngrx albo nie używać 427
    • 15.3.1. Porównanie ngrx z usługami Angulara 428
    • 15.3.2. Problemy z mutacją stanu 429
    • 15.3.3. Kod ngrx jest trudniejszy do odczytania 429
    • 15.3.4. Krzywa uczenia się 430
    • 15.3.5. Wnioski 430
  • 15.4. Część praktyczna: stosowanie ngrx w aplikacji ngAuction 431
    • 15.4.1. Dodawanie obsługi stanu routera do modułu aplikacji 433
    • 15.4.2. Zarządzanie stanem w module głównym 434
    • 15.4.3. Testy jednostkowe reduktorów ngrx 442
  • Podsumowanie 443
  • Angular 6, 7 i nie tylko 444

Dodatek A. Przegląd specyfikacji ECMAScript 447

Dodatek B. Podstawy TypeScriptu 481

Dodatek C. Korzystanie z menedżera pakietów npm 509

Dodatek D. Podstawy biblioteki RxJS 517

Skorowidz 539

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5667-2
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Kategorie: