Facebook - konwersja

Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
17 maja 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
99,00

Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów - ebook

C++ należy do najpopularniejszych i najbardziej cenionych za uniwersalność języków oprogramowania - umożliwia projektowanie rozbudowanych, a zarazem intuicyjnych w obsłudze aplikacji wysokiego poziomu. Pozwala tworzyć wydajną i czytelną architekturę oprogramowania również w wypadku znacznie zaawansowanych systemów i programów.

Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualne trendy projektowe i uczą, jak za pomocą C++ krok po kroku, element po elemencie budować aplikacje i systemy na dowolnym poziomie zaawansowania. W trakcie lektury dowiesz się, jakie warunki powinna spełniać efektywna architektura oprogramowania i jak sprawić, by gwarantowała wysoki poziom bezpieczeństwa, skalowalności i wydajności. Liczne przykłady, zrozumiałe objaśnienia i przyjazny język pozwalają na efektywne i szybkie przyswajanie wiedzy dotyczącej tworzenia rozproszonych, skomplikowanych aplikacji w C++.

W książce:

  • projektowanie aplikacji bazujących na wydajnej, nowoczesnej i czytelnej architekturze oprogramowania
  • używanie najważniejszych zasad i wzorców projektowych umożliwiających tworzenie efektywnego kodu za pomocą języka C++
  • analizowanie różnych koncepcji architektury oprogramowania i stosowanie tych, które w największym stopniu odpowiadają danemu projektowi
  • efektywne wykorzystywanie mechanizmów i rozwiązań dostępnych w najnowszej odsłonie języka C++

Spis treści

Wstęp

Część I. Koncepcje i składniki architektury oprogramowania

  • Rozdział 1. Znaczenie architektury oprogramowania i zasady dobrego projektowania
    • Wymagania techniczne
    • Zrozumienie pojęcia "architektura oprogramowania"
    • Uświadomienie sobie znaczenia właściwej architektury
    • Badanie podstaw dobrej architektury
    • Opracowywanie architektury według zasad podejścia zwinnego
    • Filozofia języka C++
    • Stosowanie zasad SOLID i DRY
    • Sprzężenie i spójność
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 2. Style architektoniczne
    • Wymagania techniczne
    • Wybór pomiędzy podejściem stanowym i bezstanowym
    • Zapoznanie się z monolitami - dlaczego należy ich unikać i jakie są wyjątki
    • Zrozumienie działania usług i mikrousług
    • Badanie architektury opartej na zdarzeniach
    • Zrozumienie działania architektury warstwowej
    • Zapoznanie się z architekturą opartą na modułach
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 3. Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne
    • Wymagania techniczne
    • Zapoznanie się z typami wymagań
    • Rozpoznawanie wymagań istotnych dla architektury
    • Zbieranie wymagań z różnych źródeł
    • Dokumentowanie wymagań
    • Dokumentowanie architektury
    • Wybór właściwych perspektyw do udokumentowania
    • Generowanie dokumentacji
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe

Część II. Projektowanie i wytwarzanie oprogramowania w języku C++

  • Rozdział 4. Projektowanie architektur i systemów
    • Wymagania techniczne
    • Zrozumienie specyfiki systemów rozproszonych
    • Zapewnienie systemowi dostępności i odporności na uszkodzenia
    • Integrowanie systemu
    • Osiąganie wydajności w dużej skali
    • Wdrażanie systemu
    • Zarządzanie interfejsami API
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 5. Wykorzystywanie cech języka C++
    • Wymagania techniczne
    • Projektowanie doskonałych interfejsów API
    • Pisanie deklaratywnego kodu
    • Przenoszenie obliczeń na czas kompilacji
    • Wykorzystanie potęgi bezpiecznych typów
    • Pisanie modularnego kodu C++
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 6. Wzorce projektowe a język C++
    • Wymagania techniczne
    • Pisanie idiomatycznego kodu C++
    • Ciekawie rekurencyjny wzorzec szablonu
    • Tworzenie obiektów
    • Śledzenie stanu i odwiedzanie obiektów w języku C++
    • Efektywne postępowanie z pamięcią
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 7. Budowanie i pakowanie
    • Wymagania techniczne
    • Wykorzystanie kompilatorów do granic ich możliwości
    • Zapewnianie abstrakcji procesu budowania
    • Korzystanie z modułów zewnętrznych
    • Wielokrotne korzystanie z kodu o dobrej jakości
    • Pakowanie przy użyciu narzędzia Conan
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe

Część III. Architektoniczne atrybuty jakościowe

  • Rozdział 8. Pisanie testowalnego kodu
    • Wymagania techniczne
    • Po co testować kod?
    • Wprowadzenie do frameworków testowych
    • Zapoznanie się z atrapami i imitacjami
    • Projektowanie klas sterowane testami
    • Automatyzowanie testów na potrzeby ciągłej integracji/ciągłego wdrażania
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 9. Ciągła integracja i ciągłe wdrażanie
    • Wymagania techniczne
    • Zapoznanie się z ciągłą integracją
    • Recenzowanie zmian w kodzie
    • Badanie automatyzacji sterowanej testami
    • Zarządzanie wdrażaniem jako kodem
    • Budowanie kodu wdrożeniowego
    • Budowanie potoku CD
    • Korzystanie z niezmiennej infrastruktury
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 10. Bezpieczeństwo kodu i wdrażania
    • Wymagania techniczne
    • Sprawdzanie zabezpieczeń kodu
    • Sprawdzanie, czy zależności są bezpieczne
    • Utwardzanie kodu
    • Utwardzanie środowiska
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 11. Wydajność
    • Wymagania techniczne
    • Mierzenie wydajności
    • Pomaganie kompilatorowi w generowaniu wydajnego kodu
    • Zrównoleglanie obliczeń
    • Używanie koprocedur
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe

Część IV. Zasady projektowania natywnego dla chmury

  • Rozdział 12. Architektura zorientowana na usługi
    • Wymagania techniczne
    • Zapoznanie się z architekturą zorientowaną na usługi
    • Wdrażanie zasad wymiany komunikatów
    • Korzystanie z usług sieciowych
    • Wykorzystywanie usług zarządzanych i dostawców chmury
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 13. Projektowanie mikrousług
    • Wymagania techniczne
    • Wniknięcie w temat mikrousług
    • Budowanie mikrousług
    • Obserwowanie mikrousług
    • Łączenie mikrousług
    • Skalowanie mikrousług
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 14. Kontenery
    • Wymagania techniczne
    • Reaktywacja kontenerów
    • Budowanie kontenerów
    • Testowanie kontenerów i integrowanie ich ze sobą
    • Zapoznanie się z orkiestracją kontenerów
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe
  • Rozdział 15. Projektowanie rozwiązań natywnych dla chmury
    • Wymagania techniczne
    • Zapoznanie się z rozwiązaniami natywnymi dla chmury
    • Orkiestracja obciążeń natywnych dla chmury przy użyciu platformy Kubernetes
    • Obserwowalność w systemach rozproszonych
    • Łączenie usług za pomocą siatki usług
    • Podejście GitOps
    • Podsumowanie
    • Pytania
    • Materiały dodatkowe

Dodatek A

Dodatek B. Odpowiedzi

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8667-9
Rozmiar pliku: 5,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: