Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania - ebook

Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2015
59,00
5900 pkt
punktów Virtualo

Arduino dla dzieci. Poznaj świat elektroniki i programowania - ebook

Arduino dla dzieci to wprowadzenie do elektroniki i programowania. Dzięki niej dzieci dowiedzą się, a rodzice przypomną sobie, czym różni się prąd stały od zmiennego oraz poznają podstawowe elementy programowania – stałe, zmienne, instrukcje. W książce pokazano praktyczne zastosowanie Arduino. Książka jest bogato ilustrowana i pokazuje, jak zaczynając od prostych instrukcji, zbudować robota, który będzie się poruszał po wytyczonym torze.

Spis treści

1. CZYM JEST ARDUINO? 
2. CO BĘDZIE CI POTRZEBNE 
3. ARDUINO UNO 
4. ARDUINO IDE 
5. MIGAJ, DIODO! 
6. DOŁÓŻ DIODĘ (PROJEKT 1) 
7. MATEMATYCZNIE RZECZ BIORĄC 
8. NIECH TEN SAMOCHÓD SIĘ ZATRZYMA (PROJEKT 2) 
9. TROCHĘ WIĘCEJ KOLORU. DIODA RGB ZE WSPÓLNĄ KATODĄ (PROJEKT 3) 
10. DIODA RGB ZE WSPÓLNĄ ANODĄ (PROJEKT 4) 
11. GDY ZAPADA ZMROK (PROJEKT 5) 
12. NIE ZA GORĄCO DZISIAJ? (PROJEKT 6) 
13. TERMOMETR Z ALARMEM (PROJEKT 7) 
14. BEZPRZEWODOWY TERMOMETR Z WYŚWIETLACZEM (PROJEKT 8) 
15. WZMOCNIJ SYGNAŁ (PROJEKT 9) 
16. RUSZAMY! (PROJEKT 10)
17. KONTROLUJ SILNIK (PROJEKT 11) 
18. AJ, ZA BLISKO! (PROJEKT 12) 
19. OMIJAJ PRZESZKODY (PROJEKT 13) 
20. NIE PRZEJEDŹ KOGOŚ (PROJEKT 14) 
21. ROZWIĄZANIA ZADAŃ 
22. SCHEMATY I LISTINGI

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-18570-1
Rozmiar pliku: 8,3 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstajesz, chodzisz, jesz, oddychasz, śpisz. A to wszystko dzięki temu, że natura dała ci mózg. Obecnie niemal z każdej strony otaczają cię inteligentne urządzenia, które również potrzebują mózgu. I właśnie takim mózgiem jest Arduino.

Dzięki Arduino możesz migać diodą, zmierzyć temperaturę, poruszyć pojazd. Bardziej zaawansowane projekty stosuje się na przykład w inteligentnych domach, czyli budynkach, w których wszystko jest zautomatyzowane – rolety zwijają się i rozwijają po naciśnięciu guzika w pilocie lub w zależności od natężenia światła, żelazko wyłącza się po upływie określonego czasu, a ogrzewanie dostosowuje się do temperatury na zewnątrz. Oczywiście budowa tak zaawansowanych systemów wymaga sporo wiedzy. Zacznijmy jednak od małych kroków.

Arduino jest platformą programistyczną. Co to oznacza? Otóż możesz nie tylko pisać programy (w przypadku Arduino nazywane szkicami), lecz także modyfikować sprzęt, budować wymyślone przez siebie urządzenia. Wymaga to zakupu odpowiednich komponentów, diod, czujników, przewodów. Nie kosztują jednak dużo, a możliwości ogranicza wyłącznie wyobraźnia.

Podstawą Arduino jest płyta główna. To termin bardzo dobrze znany niemal wszystkim użytkownikom komputerów. Tutaj płytę główną nazywa się popularnie po prostu płytką Arduino. Płytki mają wiele odmian. Podstawowym jej typem jest Arduino UNO, którego używamy w dalszej części książki.

Programowanie odbywa się w języku C/C++. Na początku możesz skorzystać z gotowych programów dołączonych do płytki. Dzięki temu szybciej zrozumiesz podstawowe elementy języka programowania, takie jak stałe, zmienne, instrukcje lub biblioteki.

Aby wszystko razem funkcjonowało prawidłowo, podczas tworzenia szkicu musisz określić, co ma być sprawdzane na wejściach i co ma się pojawiać na wyjściach. Wejścia i wyjścia działają podobnie jak w tradycyjnym komputerze, gdzie urządzenia wejścia pozwalają na wprowadzanie informacji, a urządzenia wyjścia na ich prezentację w wybranej formie. I tak urządzenia wejścia to: mysz, klawiatura, skaner, kamera internetowa, a urządzenia wyjścia: monitor, drukarka. W Arduino wejścia umożliwiają podłączenie czujników, przycisków, urządzeń pomiarowych, a do wyjść podłączysz wyświetlacz, silnik, diodę LED.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij