Facebook - konwersja

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
7 kwietnia 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
29,90

Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice - ebook

Podręcznik programisty Arduino!

Jeśli nie po drodze Ci z lutownicą i trawieniem płytek, a Twoją pasją jest elektronika, Arduino to platforma dla Ciebie! Dzięki niej rozwiniesz skrzydła i zrealizujesz swoje wymarzone projekty. Do rynkowego sukcesu Arduino z pewnością przyczyniły się świetna dokumentacja, obszerne źródła informacji oraz środowisko przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania. Obecnie dzięki tej platformie oraz dodatkowym akcesoriom jesteś w stanie zbudować praktycznie dowolny projekt — nieważne, czy jest to licznik Geigera czy sterownik oświetlenia LED.

W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliwości standardowej biblioteki Arduino, sposoby zapisywania programu oraz techniki wyświetlania informacji na ekranach LCD. Na sam koniec dowiesz się, jak podpiąć płytkę Arduino do sieci, a następnie zaprogramować aplikację sieci Ethernet. Książka ta jest doskonałym podręcznikiem dla wszystkich pasjonatów elektroniki chcących lepiej poznać platformę Arduino.

Dzięki tej książce:

- zaznajomisz się z konstrukcją płytki Arduino
- poznasz podstawy C wymagane do programowania Arduino
- odbierzesz i wyślesz dane przez interfejs wejścia-wyjścia
- rozpoczniesz przygodę z platformą Arduino

Lektura obowiązkowa każdego adepta platformy Arduino!

 


 

Spis treści

O autorze (9)

Podziękowania (10)

Wstęp (11)

  • Czym jest Arduino? (11)
  • Co będzie potrzebne? (12)
  • Korzystanie z niniejszej książki (12)
  • Pomoce (13)

Rozdział 1. Oto Arduino (15)

  • Mikrokontrolery (15)
    • Płyty rozwojowe (16)
  • Płyta Arduino (17)
    • Zasilanie (17)
    • Złącza zasilania (17)
    • Wejścia analogowe (18)
    • Złącza cyfrowe (18)
    • Mikrokontroler (18)
    • Pozostałe podzespoły (19)
  • Początki Arduino (19)
  • Rodzina płyt Arduino (21)
    • Uno, Duemilanove i Diecimila (21)
    • Mega (22)
    • Nano (22)
    • Bluetooth (23)
    • Lilypad (24)
    • Inne "oficjalne" płytki (24)
  • Inne klony i odmiany Arduino (25)
  • Podsumowanie (25)

Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino (27)

  • Zasilanie (27)
  • Instalacja oprogramowania (28)
  • Ładowanie pierwszego szkicu (28)
  • Aplikacja Arduino (33)
  • Podsumowanie (34)

Rozdział 3. Podstawy języka C (35)

  • Programowanie (35)
  • Czym jest język programowania? (36)
  • Blink po raz kolejny (40)
  • Zmienne (42)
  • Eksperymentowanie w języku C (44)
    • Zmienne numeryczne i arytmetyka (45)
  • Polecenia (47)
    • if (47)
    • for (49)
    • while (51)
  • Dyrektywa #define (52)
  • Podsumowanie (52)

Rozdział 4. Funkcje (53)

  • Czym jest funkcja? (53)
  • Parametry (54)
  • Zmienne globalne, lokalne i statyczne (55)
  • Zwracanie wartości (58)
  • Zmienne innych typów (59)
    • float (59)
    • boolean (60)
    • Inne typy danych (61)
  • Styl zapisu kodu (62)
    • Wcięcia (62)
    • Nawiasy klamrowe otwierające (63)
    • Białe znaki (63)
    • Komentarze (64)
  • Podsumowanie (65)

Rozdział 5. Tablice i łańcuchy (67)

  • Tablice (67)
    • Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS (70)
  • Tablice łańcuchów (71)
    • Literały łańcuchowe (71)
    • Zmienne łańcuchowe (72)
  • Tłumacz alfabetu Morse'a (73)
    • Dane (73)
    • Zmienne globalne i funkcja setup (74)
    • Funkcja loop (75)
    • Funkcja flashSequence (77)
    • Funkcja flashDotOrDash (78)
    • Składanie całości programu (78)
  • Podsumowanie (80)

Rozdział 6. Wejścia i wyjścia (81)

  • Wyjścia cyfrowe (81)
  • Wejścia cyfrowe (84)
    • Rezystor podwyższający (85)
    • Wewnętrzny rezystor podwyższający (88)
    • Usuwanie stuków (88)
  • Wyjścia analogowe (93)
  • Wejścia analogowe (95)
  • Podsumowanie (96)

Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino (97)

  • Liczby losowe (97)
  • Funkcje matematyczne (99)
  • Manipulacja bitami (99)
  • Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia (102)
    • Generowanie tonów (102)
    • Wprowadzanie rejestru przesuwnego (103)
  • Przerwania (103)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 8. Zapisywanie danych (107)

  • Stałe (107)
  • Dyrektywa PROGMEM (108)
  • EEPROM (109)
    • Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM (110)
    • Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) (110)
    • Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM (111)
    • Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM (112)
  • Kompresja (112)
    • Kompresja zakresu (112)
  • Podsumowanie (113)

Rozdział 9. Wyświetlacze LCD (115)

  • Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB (116)
  • Korzystanie z wyświetlacza (118)
  • Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD (119)
  • Podsumowanie (120)

Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet (121)

  • Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet (122)
  • Komunikacja z serwerami sieciowymi (122)
    • HTTP (122)
    • HTML (122)
  • Arduino w roli serwera sieci Web (123)
  • Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci (126)
  • Podsumowanie (131)

Rozdział 11. C++ i biblioteki (133)

  • Mechanizmy obiektowe (133)
    • Klasy i metody (133)
  • Przykład wbudowanej biblioteki (134)
  • Tworzenie bibliotek (134)
    • Plik nagłówkowy (134)
    • Plik implementacji (136)
    • Uzupełnianie swojej biblioteki (137)
  • Podsumowanie (139)

Skorowidz (141)

Kategoria: Hardware
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8737-4
Rozmiar pliku: 4,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: