Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Asembler dla procesorów ARM. Podręcznik programisty - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
13 października 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
59,00

Asembler dla procesorów ARM. Podręcznik programisty - ebook

Przewodnik programisty!

Jeszcze do niedawna mało kto zdawał sobie sprawę z istnienia takich rozwiązań, jak procesory ARM. Ten stan rzeczy zmieniła inwazja urządzeń mobilnych: tabletów, smartfonów oraz platform takich jak Raspberry Pi. Przed profesjonalnymi programistami pojawiło się nowe wyzwanie — poznanie asemblera platformy ARM.

Jeżeli należysz do tej grupy, trafiłeś na świetną książkę poświęconą temu tematowi. W trakcie lektury zaznajomisz się ze sposobami reprezentacji liczb i znaków oraz modelem programowania ARM7TDMI. Następnie stworzysz swój pierwszy program z wykorzystaniem asemblera oraz poznasz dyrektywy tego języka. Dalsze rozdziały to kolejne elementy programowania w języku asembler. Adresowanie, ładowanie danych, operacje logiczne i arytmetyczne, pętle i instrukcje warunkowe to tylko niektóre z poruszanych zagadnień. Dzięki tej książce zdobędziesz też cenną wiedzę o urządzeniach peryferyjnych oraz obsłudze wyjątków. Książka jest doskonałą lekturą dla wszystkich programistów tworzących oprogramowanie dla procesorów ARM.

Dzięki tej książce:

  • poznasz język asembler dla architektury ARM
  • opanujesz dyrektywy i zasady korzystania z asemblera
  • wykonasz typowe operacje logiczne i arytmetyczne
  • z łatwością wykorzystasz typowe konstrukcje języka

Odkryj tajniki języka asembler dla procesorów ARM!

Spis treści

Wprowadzenie (11)

Podziękowania (15)

Informacja o oprogramowaniu (17)

Autor (19)

Rozdział 1. Przegląd systemów komputerowych (21)

  • 1.1. Wstęp (21)
  • 1.2. Historia architektury RISC (23)
    • 1.2.1. Początki firmy ARM (25)
    • 1.2.2. Powstanie ARM Ltd. (26)
    • 1.2.3. ARM obecnie (28)
  • 1.3. Urządzenia liczące (29)
  • 1.4. Systemy liczbowe (31)
  • 1.5. Reprezentacja liczb i znaków (34)
    • 1.5.1. Reprezentacja liczb całkowitych (34)
    • 1.5.2. Reprezentacja zmiennoprzecinkowa (37)
    • 1.5.3. Reprezentacja znakowa (39)
  • 1.6. Tłumaczenie bitów na rozkazy (39)
  • 1.7. Narzędzia (41)
  • 1.8. Ćwiczenia (43)

Rozdział 2. Model programowania ARM7TDMI (47)

  • 2.1. Wstęp (47)
  • 2.2. Typy danych (47)
  • 2.3. Tryby procesora (48)
  • 2.4. Rejestry (49)
  • 2.5. Rejestry stanu programu (51)
    • 2.5.1. Bity kontrolne (51)
    • 2.5.2. Bity trybu (51)
  • 2.6. Tabela wektorów (52)
  • 2.7. Ćwiczenia (53)

Rozdział 3. Pierwsze programy (55)

  • 3.1. Wstęp (55)
  • 3.2. Program 1.: Przesuwanie danych (56)
    • 3.2.1. Uruchamianie kodu (57)
    • 3.2.2. Sprawdzanie zawartości rejestrów i pamięci (58)
  • 3.3. Program 2.: Obliczanie silni (58)
  • 3.4. Program 3.: Zamiana zawartości rejestrów (61)
  • 3.5. Wskazówki dla programistów (61)
  • 3.6. Ćwiczenia (63)

Rozdział 4. Dyrektywy i zasady korzystania z asemblera (65)

  • 4.1. Wstęp (65)
  • 4.2. Struktura modułów języka asemblera (65)
  • 4.3. Predefiniowane nazwy rejestrów (68)
  • 4.4. Często używane dyrektywy (68)
    • 4.4.1. AREA - definicja bloku danych lub kodu (69)
    • 4.4.2. RN - definicja nazwy rejestru (70)
    • 4.4.3. EQU - definicja symbolu dla stałej numerycznej (70)
    • 4.4.4. ENTRY - deklaracja punktu wejścia (71)
    • 4.4.5. DCB, DCW i DCD - przydział pamięci i określenie zawartości (71)
    • 4.4.6. ALIGN - wyrównanie danych lub kodu do odpowiedniej granicy (72)
    • 4.4.7. SPACE - rezerwacja bloku pamięci (73)
    • 4.4.8. LTORG - przypisanie punktu startowego puli literałów (73)
    • 4.4.9. END - koniec pliku źródłowego (74)
  • 4.5. Makra (74)
  • 4.6. Pozostałe funkcje asemblera (76)
    • 4.6.1. Operacje asemblera (76)
    • 4.6.2. Literały (77)
  • 4.7. Ćwiczenia (77)

Rozdział 5. Ładowanie, zapisywanie i adresowanie (79)

  • 5.1. Wstęp (79)
  • 5.2. Pamięć (79)
  • 5.3. Ładowanie i zapisywanie - instrukcje (82)
  • 5.4. Operandy adresowania (85)
    • 5.4.1. Adresowanie preindeksowane (85)
    • 5.4.2. Adresowanie postindeksowane (86)
  • 5.5. Porządek bajtów (88)
    • 5.5.1. Zmiana porządku bajtów (89)
    • 5.5.2. Definiowanie obszarów pamięci (90)
  • 5.6. Ćwiczenia (91)

Rozdział 6. Stałe i pule literałów (95)

  • 6.1. Wstęp (95)
  • 6.2. Schemat rotacji ARM (95)
  • 6.3. Ładowanie stałych do rejestrów (98)
  • 6.4. Ładowanie adresów do rejestrów (101)
  • 6.5. Ćwiczenia (105)

Rozdział 7. Operacje logiczne i arytmetyczne (107)

  • 7.1. Wstęp (107)
  • 7.2. Znaczniki i ich wykorzystywanie (107)
    • 7.2.1. Znacznik N (108)
    • 7.2.2. Znacznik V (108)
    • 7.2.3. Znacznik Z (109)
    • 7.2.4. Znacznik C (109)
  • 7.3. Instrukcje porównania (109)
  • 7.4. Operacje przetwarzania danych (110)
    • 7.4.1. Operacje logiczne (111)
    • 7.4.2. Przesunięcia i rotacje (112)
    • 7.4.3. Dodawanie i odejmowanie (117)
    • 7.4.4. Mnożenie (119)
    • 7.4.5. Mnożenie przez stałą (120)
    • 7.4.6. Dzielenie (121)
  • 7.5. Notacja ułamkowa (122)
  • 7.6. Ćwiczenia (127)

Rozdział 8. Pętle i skoki (131)

  • 8.1. Wstęp (131)
  • 8.2. Skoki (132)
  • 8.3. Pętle (135)
    • 8.3.1. Pętle while (135)
    • 8.3.2. Pętle for (136)
    • 8.3.3. Pętle do ... while (139)
  • 8.4. Więcej na temat znaczników (139)
  • 8.5. Wykonanie warunkowe (140)
  • 8.6. Kodowanie w linii prostej (142)
  • 8.7. Ćwiczenia (143)

Rozdział 9. Tablice (145)

  • 9.1. Wstęp (145)
  • 9.2. Tablice wyszukiwania (145)
  • 9.3. Tablice skoków (149)
  • 9.4. Wyszukiwanie binarne (150)
  • 9.5. Ćwiczenia (153)

Rozdział 10. Podprogramy i stosy (157)

  • 10.1. Wstęp (157)
  • 10.2. Stos (158)
    • 10.2.1. Instrukcje LDM i STM (158)
    • 10.2.2. Stosy pełne, puste, rosnące i malejące (160)
  • 10.3. Podprogramy (162)
  • 10.4. Przekazywanie parametrów do podprogramów (163)
    • 10.4.1. Przekazywanie parametrów przez rejestry (163)
    • 10.4.2. Przekazywanie parametrów przez referencję (165)
    • 10.4.3. Przekazywanie parametrów na stosie (167)
  • 10.5. Standard ARM APCS (168)
  • 10.6. Ćwiczenia (169)

Rozdział 11. Obsługa wyjątków (173)

  • 11.1. Wstęp (173)
  • 11.2. Przerwania (173)
  • 11.3. Błędy (174)
  • 11.4. Sekwencja wyjątku w procesorze (175)
  • 11.5. Tablica wektorów (176)
  • 11.6. Handlery wyjątków (179)
  • 11.7. Priorytety wyjątków (180)
  • 11.8. Procedury obsługi wyjątków (181)
    • 11.8.1. Wyjątek Reset (181)
    • 11.8.2. Niezdefiniowana instrukcja (181)
    • 11.8.3. Przerwania (185)
    • 11.8.4. Błędy przerwania (194)
    • 11.8.5. SWI (195)
  • 11.9. Ćwiczenia (196)

Rozdział 12. Urządzenia peryferyjne z odwzorowaną pamięcią (199)

  • 12.1. Wstęp (199)
  • 12.2. LPC2104 (200)
    • 12.2.1. Układ UART (200)
    • 12.2.2. Mapa pamięci (200)
    • 12.2.3. Konfigurowanie układu UART (202)
    • 12.2.4. Zapis danych do UART (205)
    • 12.2.5. Kompletny kod (206)
    • 12.2.6. Uruchamianie aplikacji (207)
  • 12.3. Układ LPC2132 (208)
    • 12.3.1. Konwerter C/A (208)
    • 12.3.2. Mapa pamięci (210)
    • 12.3.3. Konfiguracja konwertera C/A (210)
    • 12.3.4. Generowanie fali sinusoidalnej (210)
    • 12.3.5. Kompletny kod (212)
    • 12.3.6. Uruchamianie kodu (214)
  • 12.4. Ćwiczenia (214)

Rozdział 13. THUMB (217)

  • 13.1. Wstęp (217)
  • 13.2. Instrukcje THUMB (218)
  • 13.3. Różnice pomiędzy ARM i THUMB (220)
  • 13.4. Implementacja i użycie THUMB (221)
    • 13.4.1. Modyfikacje procesora (221)
    • 13.4.2. Przełączanie się pomiędzy stanem ARM i THUMB (221)
  • 13.5. Kompilacja dla THUMB (223)
  • 13.6. Ćwiczenia (225)

Rozdział 14. Łączenie C i asemblera (227)

  • 14.1. Wstęp (227)
  • 14.2. Wstawki asemblerowe (227)
    • 14.2.1. Składnia wstawek asemblerowych (230)
    • 14.2.2. Ograniczenia działania wstawek asemblerowych (231)
  • 14.3. Asembler wbudowany (232)
    • 14.3.1. Składnia asemblera wbudowanego (234)
    • 14.3.2. Ograniczenia działania asemblera wbudowanego (234)
  • 14.4. Wywołania pomiędzy C i asemblerem (234)
  • 14.5. Ćwiczenia (236)

Dodatek A. Zbiór instrukcji ARM V4T (239)

Dodatek B. Korzystanie z narzędzi Keil (339)

  • B.1. Wstęp (339)
  • B.2. Tworzenie projektu i wybór urządzenia (339)
  • B.3. Tworzenie kodu aplikacji (341)
  • B.4. Budowanie projektu i uruchamianie kodu (343)

Dodatek C. Kody znaków ASCII (345)

Glosariusz (347)

Odnośniki (349)

Skorowidz (350)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-9320-7
Rozmiar pliku: 9,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: