Facebook - konwersja
  • promocja

Asembler. Programowanie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
20 sierpnia 2019
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Asembler. Programowanie - ebook

Asembler naprawdę jest dla każdego!

  • Masz zamiar nauczyć się programować niskopoziomowo?
  • Chcesz poznać język Asembler dla architektury x86-64?
  • Pragniesz wykorzystać przydatne narzędzia programistyczne?

Jeśli chociaż na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, jesteś na dobrej drodze! Książka Asembler. Programowanie bezboleśnie i szybko wprowadzi Cię w tajniki programowania niskopoziomowego, nauczy instrukcji języka Asembler, przedstawi podstawowe informacje o sposobach zapisu liczb i kodowania znaków, zaprezentuje architekturę x86-64 i zasadę działania kompilatorów, a także pokaże narzędzia programistyczne, które z pewnością wzbogacą Twój warsztat.

Dzięki lekturze dowiesz się, jak za pomocą Asemblera tworzyć aplikacje działające w systemach Windows, jak korzystać w nich z danych tekstowych, plików i usług sieciowych, a także jak skutecznie łączyć je z programami napisanymi w języku C++. Poznasz też podstawy Asemblera MSIL/CIL i WebAssembly, jak również sposoby wykorzystania tego języka w inżynierii odwrotnej kodu oraz narzędzia, które mogą się do tego przydać. Całość uzupełnia wyczerpujący opis instrukcji procesorów x86(-64) wraz z praktycznymi przykładami ich zastosowania.

  • Systemy liczbowe i kodowanie znaków
  • Podstawy działania kompilatorów
  • Architektura procesorów x86(-64)
  • Przegląd narzędzi programistycznych
  • Podstawy Asemblera x86 i x86-64
  • Zmienne, stałe, typy i struktury
  • Instrukcje sterujące i wywoływanie funkcji
  • Korzystanie z konsoli i okien dialogowych
  • Zastosowanie danych tekstowych
  • Użycie plików i funkcji sieciowych
  • Łączenie Asemblera z kodem C++
  • Asembler i inżynieria odwrotna kodu
  • Podstawy Asemblera platformy .NET
  • Podstawy WebAssembly
  • Opis instrukcji procesorów x86(-64)

Rozwiń skrzydła! Naucz się Asemblera!

Spis treści

  • Słowem wstępu
    • O książce
    • O autorze
  • Część I Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Od początku
    • 1.1. Systemy liczbowe
    • 1.2. Liczby ze znakiem i bez znaku
      • Wartość rozszerzona z zachowaniem znaku
    • 1.3. Kod ASCII i Unicode
    • 1.4. Systemy operacyjne Windows
    • 1.5. Podstawy działania kompilatorów
  • Rozdział 2. Architektura procesorów x86(-64)
    • 2.1. Tryby pracy
    • 2.2. Rejestry procesora
    • 2.3. Pamięć operacyjna
    • 2.4. Stos
    • 2.5. Tryby adresowania
    • 2.6. Kod maszynowy
    • 2.7. Format kodowania instrukcji
    • 2.8. Przerwania
    • 2.9. Zestawy instrukcji
    • 2.10. Koprocesor
  • Rozdział 3. Narzędzia programistyczne
    • 3.1. Visual Studio i rozszerzenie do programowania w Asemblerze
      • Tworzenie projektu MASM w Visual Studio
    • 3.2. Alternatywne podejście wyodrębnienie narzędzi konsolowych
    • 3.3. Edytor zasobów
    • 3.4. Edytor heksadecymalny
    • 3.5. Debugger
  • Rozdział 4. Wstęp do Asemblera x86
    • 4.1. Trochę historii Asembler dla 16-bitowego podsystemu MS-DOS
    • 4.2. Program Witaj, 32-bitowy świecie Asemblera!
    • 4.3. Składnia wysokopoziomowa w Asemblerze
  • Rozdział 5. Wstęp do Asemblera x86-64
    • 5.1. Program Witaj, 64-bitowy świecie Asemblera!
    • 5.2. Debugger analiza programu krok po kroku
    • 5.3. Zmienne i stałe
      • Typy całkowite
        • Zmienne o rozmiarze bajta lub ciągu bajtów
        • Zmienne o rozmiarze słowa
        • Zmienne o rozmiarze podwójnego słowa
        • Zmienne o rozmiarze poczwórnego słowa
        • Zmienne o rozmiarze sześciu bajtów
        • Zmienne o rozmiarze dziesięciu bajtów
        • Zmienna o rozmiarze szesnastu bajtów
      • Typy zmiennoprzecinkowe
      • Struktury
      • Stałe
    • 5.4. Instrukcje skoku warunkowego i bezwarunkowego
    • 5.5. Etykiety nazwane i anonimowe
    • 5.6. Metody tworzenia pętli
    • 5.7. Konwencje wywoływania funkcji
    • 5.8. Tworzenie własnych funkcji (procedur)
  • Część II Programowanie w Asemblerze x86-64 dla Windows
  • Rozdział 6. Podstawy programowania aplikacji Windows
    • 6.1. Tworzenie konsoli tekstowej
    • 6.2. Pobieranie i wyświetlanie danych
    • 6.3. Kolory tła i tekstu w konsoli
    • 6.4. Tworzenie okna dialogowego
    • 6.5. Kontrolki interfejsu graficznego użytkownika
  • Rozdział 7. Napisy (ciągi znaków)
    • 7.1. Deklaracja ciągów znaków
    • 7.2. Dyrektywa byte ptr [\ i podobne
    • 7.3. Kopiowanie napisów
  • Rozdział 8. Informacje o środowisku pracy
    • 8.1. Identyfikacja procesora
    • 8.2. Odczytywanie wersji systemu
  • Rozdział 9. Praca z plikami
    • 9.1. Tworzenie plików i folderów
    • 9.2. Zapis danych do pliku
    • 9.3. Odczyt danych z pliku
    • 9.4. Ustawianie wskaźnika pliku
    • 9.5. Usuwanie plików
    • 9.6. Zamykanie uchwytu pliku
  • Rozdział 10. Podstawy wielozadaniowości
    • 10.1. Wątki
    • 10.2. Procesy
    • 10.3. Czasomierz
  • Rozdział 11. Programowanie sieciowe
    • 11.1. Obsługa protokołu FTP
    • 11.2. Gniazda systemu Windows
      • Funkcje WinSock
      • Aplikacja w architekturze klient serwer
  • Rozdział 12. Łączenie Asemblera z językiem C++
    • 12.1. Funkcje Asemblera w projekcie Visual C++
    • 12.2. Funkcje wewnętrzne (ang. intrinsics) w Visual C++
      • Przykład użycia funkcji wewnętrznej (ang. intrinsic)
  • Część III Asembler x86-64 w inżynierii odwrotnej kodu (RCE)
  • Rozdział 13. Narzędzia używane w RCE
    • 13.1. Podstawowe narzędzia
      • Odpluskwiacz (ang. debugger)
      • Deasembler (ang. disassembler)
      • Edytor szesnastkowy (heksadecymalny)
      • Identyfikator plików
      • Edytor zasobów (ang. resource editor)
      • Dekompilator (ang. decompiler)
    • 13.2. Więcej narzędzi szybsza praca
  • Rozdział 14. Format plików Portable Executable
    • 14.1. Ogólna budowa pliku PE
    • 14.2. Przeglądanie struktury pliku PE
  • Rozdział 15. Proste metody utrudniające analizę
    • 15.1. Szyfrowanie napisów
    • 15.2. Wykrywanie narzędzi typu debugger
    • 15.3. Dynamiczne wywoływanie funkcji API
    • 15.4. Wykrywanie okna określonego narzędzia
    • 15.5. Śmieciowy kod (ang. junk code)
  • Rozdział 16. Modyfikacja plików wykonywalnych PE
    • 16.1. Modyfikacja kodu w debuggerze
    • 16.2. Modyfikacja kodu w edytorze szesnastkowym
    • 16.3. Tworzenie programu typu crack
  • Część IV Inne odmiany języka Asembler
  • Rozdział 17. Wprowadzenie do MSIL/CIL Asemblera platformy .NET
    • 17.1. MSIL/CIL informacje ogólne
    • 17.2. Program Witaj, świecie! w Asemblerze MSIL
    • 17.3. Dekompilacja uzyskanie kodu pośredniego z pliku EXE
      • Metody ochrony przed dekompilacją i analizą
  • Rozdział 18. Wprowadzenie do WebAssembly Asemblera dla aplikacji webowych
    • 18.1. WebAssembly informacje ogólne
    • 18.2. Program Witaj, świecie WebAssembly!
  • Część V Instrukcje procesorów x86(-64)
  • Rozdział 19. Asembler x86(-64) instrukcje ogólnego przeznaczenia
    • 19.1. Instrukcje transferu danych
      • Instrukcja MOV
      • Instrukcje kopiowania warunkowego CMOVcc
      • Instrukcja XCHG
      • Instrukcja BSWAP
      • Instrukcja XADD
      • Instrukcja CMPXCHG
      • Instrukcje CMPXCHG8B/CMPXCHG16B
      • Instrukcja PUSH
      • Instrukcja POP
      • Instrukcje PUSHA/PUSHAD
      • Instrukcje POPA/POPAD
      • Instrukcje CWD/CDQ/CQO
      • Instrukcje CBW/CWDE/CDQE
      • Instrukcje MOVSX/MOVSXD
      • Instrukcja MOVZX
    • 19.2. Instrukcje arytmetyczne
      • Instrukcja ADCX
      • Instrukcja ADOX
      • Instrukcja ADD
      • Instrukcja ADC
      • Instrukcja SUB
      • Instrukcja SBB
      • Instrukcja IMUL
      • Instrukcja MUL
      • Instrukcja IDIV
      • Instrukcja DIV
      • Instrukcja INC
      • Instrukcja DEC
      • Instrukcja NEG
      • Instrukcja CMP
    • 19.3. Instrukcje logiczne
      • Instrukcja AND
      • Instrukcja OR
      • Instrukcja XOR
      • Instrukcja NOT
    • 19.4. Instrukcje przesunięć i obrotów
      • Instrukcje SAL/SHL
      • Instrukcja SAR
      • Instrukcja SHR
      • Instrukcja RCL
      • Instrukcja RCR
      • Instrukcja ROL
      • Instrukcja ROR
      • Instrukcja SHRD
      • Instrukcja SHLD
    • 19.5. Instrukcje do operacji na bitach i bajtach
      • Instrukcja BT
      • Instrukcja BTS
      • Instrukcja BTR
      • Instrukcja BTC
      • Instrukcja BSF
      • Instrukcja BSR
      • Instrukcje SETcc
      • Instrukcja TEST
      • Instrukcja CRC32
      • Instrukcja POPCNT
    • 19.6. Instrukcje manipulacji bitowych
      • Instrukcja ANDN
      • Instrukcja BEXTR
      • Instrukcja BLSI
      • Instrukcja BLSMSK
      • Instrukcja BLSR
      • Instrukcja BZHI
      • Instrukcja LZCNT
      • Instrukcja MULX
      • Instrukcja PDEP
      • Instrukcja PEXT
      • Instrukcja RORX
      • Instrukcje SARX, SHLX, SHRX
      • Instrukcja TZCNT
    • 19.7. Instrukcje kontroli przepływu
      • Instrukcja JMP
      • Instrukcje Jcc
      • Instrukcje LOOP/LOOPcc
      • Instrukcja CALL
      • Instrukcja RET
    • 19.8. Instrukcje do operacji na napisach
      • Instrukcje MOVS*
      • Instrukcje CMPS*
      • Instrukcje LODS*
      • Instrukcje STOS*
      • Instrukcje SCAS*
    • 19.9. Instrukcje wejścia-wyjścia
      • Instrukcja IN
      • Instrukcja OUT
      • Instrukcje INS*
      • Instrukcje OUTS*
    • 19.10. Instrukcje kontroli flag
    • 19.11. Instrukcje różne
      • Instrukcja LEA
      • Instrukcja NOP
      • Instrukcja UD2
      • Instrukcja CPUID
      • Instrukcja MOVBE
  • Zakończenie
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-6223-9
Rozmiar pliku: 10 MB

BESTSELLERY

Kategorie: