Facebook - konwersja
  • promocja

ASP.NET Core 3. Zaawansowane programowanie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 grudnia 2021
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

ASP.NET Core 3. Zaawansowane programowanie - ebook

ASP.NET Core jest doskonałym narzędziem dla profesjonalnych programistów. Zapewnia kompletne środowisko wyposażone w bogaty zestaw funkcjonalności, pozwalające wykorzystywać najnowsze technologie w tworzonych aplikacjach. Kolejna wersja tej lubianej platformy, ASP.NET Core 3, imponuje potencjałem i wspaniałymi możliwościami. Przed rozpoczęciem tworzenia aplikacji jednak warto się zapoznać z nowymi elementami ASP.NET Core 3, by się dowiedzieć, jakie zaawansowane techniki oferuje i jakie korzyści można dzięki nim osiągnąć.

Ta książka jest gruntownie uaktualnionym przewodnikiem po ASP.NET Core 3, przeznaczonym dla profesjonalnych programistów, którzy chcą w swoich projektach wykorzystać w pełni potencjał technologii Microsoftu. Wydanie zawiera kompletne i praktyczne omówienie ASP.NET Core 3. Znalazły się tu przydatne wskazówki dotyczące narzędzi potrzebnych podczas tworzenia nowoczesnych, skalowalnych aplikacji internetowych. Nowe funkcje - takie jak MVC 3, strony Razor, serwer Blazor i technologia Blazor WebAssembly - zostały dokładnie omówione i zaprezentowane na przykładach. Poruszono tutaj również takie tematy jak komponenty oprogramowania pośredniczącego, wbudowane usługi czy dołączanie modelu w żądaniu, a także zaprezentowano wiele bardziej zaawansowanych zagadnień, jak routing punktów końcowych i mechanizm wstrzykiwania zależności.

W książce między innymi:

  • solidne podstawy platformy ASP.NET Core
  • korzystanie z funkcji wbudowanych w ASP.NET Core 3
  • używanie szablonów
  • usługi sieciowe typu RESTful, aplikacje internetowe i aplikacje działające po stronie klienta
  • stosowanie modeli programistycznych

ASP.NET Core 3: od teraz napiszesz każdą aplikację!

Spis treści


O autorze 23

O recenzencie 24

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO ASP.NET CORE 25

Rozdział 1. ASP.NET Core w szerszym kontekście 27

  • Poznajemy ASP.NET Core 27
    • Poznajemy frameworki aplikacji 27
    • Poznajemy frameworki narzędziowe 29
    • Poznajemy platformę ASP.NET Core 30
  • Co powinienem wiedzieć? 31
  • Co jest potrzebne do wykonania przykładów zamieszczonych w książce? 31
  • Jaka platforma jest odpowiednia do wykonania przykładów zamieszczonych w książce? 31
  • Co zrobić w przypadku problemów podczas wykonywania przykładów? 31
  • Co zrobić w sytuacji, gdy znajdę błąd w książce? 32
  • Jaka jest struktura książki? 32
    • Część I. Wprowadzenie do ASP.NET Core 32
    • Część II. Platforma ASP.NET Core 32
    • Część III. Aplikacje ASP.NET Core 33
    • Część IV. Funkcje zaawansowane ASP.NET Core 33
  • Czego nie znajdę w książce? 33
  • Jak mogę skontaktować się z autorem? 33
  • Co zrobić, jeśli lektura książki sprawiła mi przyjemność? 34
  • Co zrobić, jeśli ta książka mnie zdenerwowała i chciałbym się poskarżyć? 34
  • Podsumowanie 34

Rozdział 2. Rozpoczęcie pracy z ASP.NET Core 35

  • Wybór edytora kodu źródłowego 35
  • Instalacja Visual Studio 36
  • Instalacja Visual Studio Code 39
  • Tworzenie projektu ASP.NET Core 43
    • Otworzenie projektu w Visual Studio 45
    • Otworzenie projektu w Visual Studio Code 46
  • Uruchomienie aplikacji ASP.NET Core 46
    • Poznajemy punkty końcowe 49
    • Poznajemy trasy 51
    • Generowanie stron WWW 51
    • Połączenie wszystkiego w całość 56
  • Podsumowanie 56

Rozdział 3. Pierwsza aplikacja ASP.NET Core 57

  • Przygotowanie sceny 57
  • Utworzenie projektu 57
    • Projektowanie modelu danych 59
    • Utworzenie drugiej metody akcji i widoku 60
    • Łączenie metod akcji 61
    • Budowanie formularza 63
    • Obsługa formularzy 64
    • Dodanie widoku Thanks 67
    • Wyświetlenie odpowiedzi 68
    • Dodanie kontroli poprawności danych 71
    • Nadanie stylu zawartości 76
  • Podsumowanie 82

Rozdział 4. Używanie narzędzi programistycznych 83

  • Utworzenie projektu ASP.NET Core 83
    • Utworzenie projektu za pomocą narzędzi działających w wierszu polecenia 84
    • Utworzenie projektu za pomocą Visual Studio 88
  • Dodanie kodu i treści do projektu 90
    • Poznajemy proces tworzenia elementów szkieletowych 91
  • Budowanie i uruchamianie projektu 93
    • Budowanie i uruchamianie projektu z poziomu wiersza poleceń 94
    • Budowanie i uruchamianie projektu za pomocą Visual Studio Code 94
    • Budowanie i uruchamianie projektu za pomocą Visual Studio 95
  • Zarządzanie pakietami 95
    • Zarządzanie pakietami NuGet 96
    • Zarządzanie pakietami narzędziowymi 97
    • Zarządzanie pakietami działającymi po stronie klienta 97
    • Zarządzanie pakietami za pomocą Visual Studio 99
  • Debugowanie projektu 99
  • Podsumowanie 102

Rozdział 5. Najważniejsze cechy języka C# 103

  • Utworzenie przykładowego projektu 104
    • Otworzenie projektu 104
    • Włączenie frameworka MVC 104
    • Utworzenie komponentów aplikacji ASP.NET Core 105
  • Użycie operatora warunkowego null 108
    • Łączenie operatorów warunkowych null 109
    • Łączenie operatorów: warunkowego i koalescencji 111
  • Użycie automatycznie implementowanych właściwości 113
    • Użycie automatycznie implementowanych metod inicjalizacyjnych właściwości 114
    • Utworzenie automatycznie implementowanych właściwości tylko do odczytu 115
  • Interpolacja ciągu tekstowego 116
  • Użycie inicjalizatorów obiektów i kolekcji 118
    • Użycie inicjalizatora indeksu 119
  • Dopasowanie wzorca 120
    • Dopasowanie wzorca w konstrukcji switch 121
  • Użycie metod rozszerzających 123
    • Stosowanie metod rozszerzających do interfejsów 124
    • Tworzenie filtrujących metod rozszerzających 126
  • Użycie wyrażeń lambda 128
    • Definiowanie funkcji 129
    • Użycie wyrażeń lambda w postaci metod i właściwości 132
  • Użycie inferencji typów i typów anonimowych 134
    • Użycie typów anonimowych 135
  • Użycie implementacji domyślnych w interfejsach 137
  • Użycie metod asynchronicznych 140
    • Bezpośrednia praca z zadaniami 140
    • Użycie słów kluczowych async i await 141
    • Używanie wyliczenia asynchronicznego 143
  • Pobieranie nazw 146
  • Podsumowanie 148

Rozdział 6. Testy jednostkowe w aplikacji ASP.NET Core 149

  • Utworzenie przykładowego projektu 150
    • Otworzenie projektu 150
    • Wybór numeru portu HTTP 151
    • Włączenie frameworka MVC 151
    • Utworzenie komponentów aplikacji ASP.NET Core 152
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 154
  • Utworzenie projektu testów jednostkowych 154
    • Usunięcie domyślnej klasy testu 155
  • Tworzenie i wykonywanie testów jednostkowych 156
    • Wykonywanie testów w oknie Eksplorator testów w Visual Studio 158
    • Wykonywanie testów w Visual Studio Code 158
    • Wykonywanie testów w wierszu poleceń 159
    • Poprawienie testu jednostkowego 160
    • Izolowanie komponentów poddawanych testom jednostkowym 161
    • Użycie pakietu imitacji 166
    • Utworzenie obiektu imitacji 166
  • Podsumowanie 168

Rozdział 7. SportsStore - kompletna aplikacja 169

  • Utworzenie projektów 170
    • Utworzenie projektu testów jednostkowych 170
    • Utworzenie katalogów projektu aplikacji 171
    • Otworzenie projektów 171
    • Przygotowanie usług aplikacji i potoku żądania 172
    • Konfiguracja silnika widoku Razor 173
    • Utworzenie kontrolera i widoku 175
    • Tworzenie modelu danych 176
    • Sprawdzenie i uruchomienie aplikacji 176
  • Dodanie danych do aplikacji 177
    • Instalowanie pakietów narzędzi Entity Framework Core 177
    • Definiowanie ciągu tekstowego połączenia 177
    • Utworzenie klasy kontekstu bazy danych 178
    • Konfigurowanie Entity Framework Core 179
    • Tworzenie repozytorium 180
    • Utworzenie i zastosowanie migracji bazy danych 183
    • Tworzenie danych początkowych 183
  • Wyświetlanie listy produktów 186
    • Przygotowanie kontrolera 187
    • Uaktualnienie widoku 189
    • Uruchamianie aplikacji 189
  • Dodanie stronicowania 190
    • Wyświetlanie łączy stron 192
    • Ulepszanie adresów URL 200
  • Dodawanie stylu 202
    • Instalacja pakietu Bootstrap 203
    • Zastosowanie w aplikacji stylów Bootstrap 203
    • Tworzenie widoku częściowego 205
  • Podsumowanie 207

Rozdział 8. SportsStore - nawigacja i koszyk na zakupy 208

  • Dodawanie kontrolek nawigacji 208
    • Filtrowanie listy produktów 208
    • Ulepszanie schematu URL 213
    • Budowanie menu nawigacji po kategoriach 217
    • Poprawianie licznika stron 225
  • Budowanie koszyka na zakupy 228
    • Konfigurowanie Razor Pages 228
    • Utworzenie Razor Pages 230
    • Tworzenie przycisków koszyka 231
    • Włączenie obsługi sesji 233
    • Implementowanie funkcjonalności koszyka 234
    • Dokończenie pracy z Razor Page 238
  • Podsumowanie 244

Rozdział 9. SportsStore - ukończenie koszyka na zakupy 245

  • Dopracowanie modelu koszyka za pomocą usługi 245
    • Tworzenie klasy koszyka obsługującej magazyn danych 246
    • Rejestrowanie usługi 248
    • Uproszczenie klasy Cart frameworka Razor Pages 249
  • Kończenie budowania koszyka 251
    • Usuwanie produktów z koszyka 251
    • Dodawanie podsumowania koszyka 254
  • Składanie zamówień 256
    • Utworzenie klasy modelu 256
    • Dodawanie procesu składania zamówienia 258
    • Utworzenie kontrolera i widoku 258
    • Implementowanie mechanizmu przetwarzania zamówień 260
    • Zakończenie pracy nad kontrolerem koszyka 265
    • Wyświetlanie informacji o błędach systemu kontroli poprawności 268
    • Wyświetlanie strony podsumowania 270
  • Podsumowanie 271

Rozdział 10. SportsStore - administracja 272

  • Przygotowanie serwera Blazor 272
    • Utworzenie pliku importów 274
    • Utworzenie strony początkowej Razor Page 274
    • Utworzenie komponentów routingu i układu 275
    • Utworzenie komponentów Razor 276
    • Sprawdzenie konfiguracji Blazor 276
  • Zarządzanie zamówieniami 277
    • Usprawnienie modelu 278
    • Wyświetlanie zamówień administratorowi 279
  • Dodajemy zarządzanie katalogiem 282
    • Rozszerzenie repozytorium 283
    • Dodanie kontroli poprawności modelu 284
    • Tworzenie komponentu listy 285
    • Tworzenie komponentu widoku szczegółowego 286
    • Tworzenie komponentu edytora 288
    • Usuwanie produktu 290
  • Podsumowanie 293

Rozdział 11. SportsStore - bezpieczeństwo i wdrożenie aplikacji 294

  • Zabezpieczanie funkcji administracyjnych 294
    • Utworzenie bazy danych dla systemu Identity 294
    • Dodanie konwencjonalnej funkcjonalności administracyjnej 300
    • Zdefiniowanie prostej polityki autoryzacji 302
    • Utworzenie kontrolera AccountController i widoków 303
    • Przetestowanie polityki bezpieczeństwa 307
  • Przygotowanie ASP.NET Core do wdrożenia 307
    • Konfiguracja obsługi błędów 307
    • Utworzenie produkcyjnych ustawień konfiguracyjnych 309
    • Utworzenie obrazu Dockera 310
    • Uruchomienie skonteneryzowanej aplikacji 312
  • Podsumowanie 313

CZĘŚĆ II. PLATFORMA ASP.NET CORE 315

Rozdział 12. Poznajemy platformę ASP.NET Core 317

  • Utworzenie przykładowego projektu 318
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 319
  • Poznajemy platformę ASP.NET Core 320
    • Poznajemy oprogramowanie pośredniczące i potok żądania 320
    • Poznajemy usługi 321
  • Poznajemy projekt ASP.NET Core 322
    • Poznajemy punkt wyjścia aplikacji 323
    • Poznajemy klasę Startup 324
    • Poznajemy plik projektu 325
  • Tworzenie własnego oprogramowania pośredniczącego 327
    • Definiowanie oprogramowania pośredniczącego za pomocą klasy 331
    • Poznajemy zwrotną ścieżkę dostępu potoku żądania 334
    • Skrócenie potoku żądania 336
    • Tworzenie odgałęzienia potoku żądania 338
    • Utworzenie końcowego oprogramowania pośredniczącego 340
  • Konfiguracja oprogramowania pośredniczącego 343
    • Używanie wzorca opcji z bazującym na klasie komponentem oprogramowania pośredniczącego 345
  • Podsumowanie 347

Rozdział 13. Routing URL 348

  • Utworzenie przykładowego projektu 349
    • Poznajemy routing URL 353
    • Dodanie komponentu oprogramowania pośredniczącego routingu i zdefiniowanie punktu końcowego 353
    • Poznajemy wzorce adresu URL 357
    • Używanie zmiennych segmentów we wzorcach URL 358
    • Generowanie adresów URL na podstawie tras 363
  • Zarządzanie dopasowaniem adresów URL 367
    • Dopasowanie wielu wartości z pojedynczego segmentu adresu URL 367
    • Używanie wartości domyślnych dla zmiennych segmentów 369
    • Używanie segmentów opcjonalnych we wzorcu adresu URL 369
    • Używanie zmiennej segmentu catchall 371
    • Ograniczenia podczas dopasowywania segmentów 372
    • Definiowanie trasy awaryjnej 376
  • Zaawansowane funkcje routingu 377
    • Tworzenie ograniczeń niestandardowych 378
    • Unikanie wyjątków związanych z niedopasowaniem trasy 379
    • Uzyskanie dostępu do punktu końcowego z poziomu komponentu oprogramowania pośredniczącego 382
  • Podsumowanie 384

Rozdział 14. Wstrzykiwanie zależności 385

  • Utworzenie przykładowego projektu 386
    • Utworzenie komponentu oprogramowania pośredniczącego i punktu końcowego 387
    • Konfiguracja potoku żądania 388
  • Poznajemy położenie usługi i ścisłe powiązanie komponentów 390
    • Problem związany z położeniem usługi 391
    • Problem związany ze ścisłym powiązaniem komponentów 393
  • Używanie mechanizmu wstrzykiwania zależności 396
    • Używanie usługi w klasie oprogramowania pośredniczącego 397
    • Używanie usługi w punkcie końcowym 399
  • Cykl życiowy usługi 404
    • Tworzenie usługi tymczasowej 405
    • Unikanie problemów związanych z ponownym używaniem usługi tymczasowej 406
    • Używanie usługi zasięgu 410
  • Inne funkcje mechanizmu wstrzykiwania zależności 416
    • Utworzenie łańcucha zależności 416
    • Dostęp do usług w metodzie ConfigureServices() 418
    • Używanie funkcji fabryki usługi 419
    • Tworzenie usługi z wieloma implementacjami 421
    • Używanie usługi pozbawionej typu 424
  • Podsumowanie 425

Rozdział 15. Używanie funkcjonalności platformy - część I 426

  • Utworzenie przykładowego projektu 427
  • Używanie usługi konfiguracji 429
    • Poznajemy plik konfiguracyjny dla danego środowiska 430
    • Uzyskiwanie dostępu do ustawień konfiguracyjnych 431
    • Używanie danych konfiguracyjnych w usługach 433
    • Poznajemy plik ustawień początkowych 435
    • Ustalanie środowiska za pomocą kodu w klasie Startup 441
    • Przechowywanie kluczy tajnych użytkownika 442
  • Używanie usługi rejestrowania danych 445
    • Generowanie komunikatów 446
    • Określenie minimalnego poziomu rejestrowanych komunikatów 450
  • Używanie treści statycznej i pakietów działających po stronie klienta 451
    • Dodanie komponentu oprogramowania pośredniczącego odpowiedzialnego za obsługę treści statycznej 452
    • Używanie pakietów po stronie klienta 457
  • Podsumowanie 460

Rozdział 16. Używanie funkcjonalności platformy - część II 461

  • Utworzenie przykładowego projektu 462
  • Używanie mechanizmu ciasteczek 463
    • Obsługa zgody na użycie ciasteczek 466
    • Zarządzanie zgodą na używanie ciasteczek 468
  • Mechanizm sesji 471
    • Konfiguracja usługi sesji i komponentu oprogramowania pośredniczącego 471
    • Używanie danych sesji 474
  • Praca z połączeniami HTTPS 476
    • Włączanie obsługi połączeń HTTPS 476
    • Wykrywanie żądań HTTPS 478
    • Wymuszanie obsługi żądań HTTPS 480
    • Włączenie protokołu HTTP Strict Transport Security 481
  • Obsługa wyjątków i błędów 484
    • Zwrot odpowiedzi HTML zawierającej informacje o błędzie 486
    • Usprawnianie odpowiedzi zawierających kody stanu 489
  • Filtrowanie żądań za pomocą nagłówka Host 491
  • Podsumowanie 494

Rozdział 17. Praca z danymi 495

  • Utworzenie przykładowego projektu 497
  • Buforowanie danych 499
    • Buforowanie wartości danych 501
    • Używanie współdzielonego i trwałego bufora danych 505
  • Buforowanie odpowiedzi 509
  • Entity Framework Core 512
    • Instalacja Entity Framework Core 513
    • Tworzenie modelu danych 514
    • Konfiguracja usługi bazy danych 515
    • Tworzenie i stosowanie migracji bazy danych 517
    • Przygotowanie bazy danych 517
    • Używanie danych w punkcie końcowym 520
  • Podsumowanie 523

CZĘŚĆ III. APLIKACJE ASP.NET CORE 525

Rozdział 18. Utworzenie przykładowego projektu 527

  • Utworzenie projektu 527
  • Dodawanie modelu danych 528
    • Dodawanie pakietów NuGet do projektu 528
    • Tworzenie modelu danych 529
    • Przygotowanie bazy danych 531
    • Konfiguracja usług Entity Framework Core i komponentu oprogramowania pośredniczącego 533
    • Tworzenie i stosowanie migracji 534
  • Dodawanie frameworka CSS 535
  • Konfigurowanie potoku żądania 535
  • Uruchomienie przykładowej aplikacji 537
  • Podsumowanie 537

Rozdział 19. Tworzenie usługi sieciowej RESTful 538

  • Utworzenie przykładowego projektu 539
  • Poznajemy usługi sieciowe RESTful 540
    • Poznajemy metody i adresy URL żądania 540
    • Poznajemy format JSON 541
  • Tworzenie usługi sieciowej za pomocą niestandardowego punktu końcowego 542
  • Utworzenie usługi sieciowej za pomocą kontrolera 545
    • Włączenie obsługi frameworka MVC 545
    • Tworzenie kontrolera 547
  • Usprawnienie usługi sieciowej 557
    • Używanie akcji asynchronicznych 558
    • Uniknięcie zbędnego dołączania modelu 560
    • Używanie wyniku akcji 561
    • Sprawdzanie poprawności danych 568
    • Stosowanie atrybutu kontrolera API 570
    • Pomijanie właściwości null 571
  • Podsumowanie 574

Rozdział 20. Funkcje zaawansowane usługi sieciowej 575

  • Utworzenie przykładowego projektu 576
    • Usunięcie bazy danych 577
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 577
  • Praca z powiązanymi ze sobą danymi 578
    • Usunięcie odwołania cyklicznego w danych 580
  • Obsługa metody HTTP PATCH 581
    • Poznajemy standard JSON Patch 581
    • Instalacja i konfiguracja pakietu JSON Patch 582
    • Definiowanie metody akcji 583
  • Formatowanie treści 584
    • Poznajemy domyślną politykę treści 584
    • Poznajemy negocjację treści 586
    • Określanie formatu danych akcji 590
    • Pobranie formatu danych z adresu URL 592
    • Ograniczanie formatów otrzymywanych przez metodę akcji 593
  • Dokumentowanie i analizowanie usług sieciowych 595
    • Rozwiązywanie konfliktów metod akcji 595
    • Instalacja i konfiguracja pakietu Swashbuckle 596
    • Dopracowanie opisu API 599
  • Podsumowanie 603

Rozdział 21. Używanie kontrolerów z widokami - część I 604

  • Utworzenie przykładowego projektu 605
    • Usunięcie bazy danych 606
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 607
  • Rozpoczęcie pracy z widokiem 607
    • Konfiguracja aplikacji 607
    • Utworzenie kontrolera HTML 609
    • Tworzenie widoku Razor 612
    • Wybór widoku na podstawie nazwy 614
  • Praca z widokami Razor 618
    • Wybór typu modelu widoku 621
    • Używanie pliku poleceń importujących widoki 624
  • Poznajemy składnię Razor 626
    • Poznajemy dyrektywy 627
    • Poznajemy wyrażenia treści 627
    • Zdefiniowanie elementu treści 628
    • Zdefiniowanie wartości atrybutu 629
    • Użycie konstrukcji warunkowych 630
    • Wyświetlanie sekwencji 634
    • Używanie bloków kodu Razor 636
  • Podsumowanie 637

Rozdział 22. Używanie kontrolerów z widokami - część II 638

  • Utworzenie przykładowego projektu 639
    • Usunięcie bazy danych 640
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 641
  • Używanie obiektu ViewBag 641
  • Używanie danych tymczasowych 643
  • Praca z układami 646
    • Konfiguracja układu za pomocą obiektu ViewBag 648
    • Używanie pliku ViewStart 650
    • Nadpisanie układu domyślnego 651
    • Zastosowanie sekcji układu 655
  • Użycie widoków częściowych 661
    • Włączanie widoków częściowych 661
    • Tworzenie widoku częściowego 662
    • Zastosowanie widoku częściowego 662
  • Poznajemy kodowanie treści 665
    • Kodowanie treści HTML 666
    • Kodowanie JSON 668
  • Podsumowanie 669

Rozdział 23. Strony Razor 670

  • Utworzenie przykładowego projektu 671
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 672
  • Poznajemy strony Razor 672
    • Konfiguracja stron Razor 673
    • Tworzenie strony Razor 674
  • Poznajemy routing stron Razor 678
    • Określanie wzorca routingu na stronie Razor 680
    • Dodawanie tras stron Razor 682
  • Poznajemy klasę modelu strony 684
    • Używanie pliku klasy ukrytej 684
    • Poznajemy wynik akcji na stronie Razor 688
    • Obsługa wielu metod HTTP 692
    • Wybór metody procedury obsługi 694
  • Poznajemy widok strony Razor 696
    • Utworzenie układu dla strony Razor 696
    • Używanie widoków częściowych na stronach Razor 698
    • Tworzenie strony Razor bez modelu strony 699
  • Podsumowanie 701

Rozdział 24. Komponenty widoku 702

  • Utworzenie przykładowego projektu 703
    • Usunięcie bazy danych 705
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 706
  • Poznajemy komponent widoku 706
  • Utworzenie komponentu widoku 707
    • Zastosowanie komponentu widoku 708
  • Poznajemy wynik działania komponentu widoku 711
    • Zwrot widoku częściowego 712
    • Zwrot fragmentów kodu HTML 715
  • Pobieranie danych kontekstu 718
    • Użycie argumentów do przekazania kontekstu z widoku nadrzędnego 719
    • Tworzenie asynchronicznego komponentu widoku 722
  • Utworzenie klasy komponentu widoku 725
    • Utworzenie hybrydowej klasy kontrolera 727
  • Podsumowanie 730

Rozdział 25. Poznajemy atrybuty pomocnicze znaczników 731

  • Utworzenie przykładowego projektu 732
    • Usunięcie bazy danych 734
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 734
  • Utworzenie atrybutu pomocniczego znacznika 735
    • Zdefiniowanie klasy atrybutu pomocniczego znacznika 736
    • Rejestrowanie atrybutu pomocniczego znacznika 739
    • Użycie atrybutu pomocniczego znacznika 739
    • Zawężanie zasięgu atrybutu pomocniczego znacznika 741
    • Rozszerzenie zasięgu atrybutu pomocniczego znacznika 742
  • Zaawansowane funkcje atrybutu pomocniczego znacznika 744
    • Tworzenie elementów skrótu 745
    • Programowe tworzenie elementów 747
    • Umieszczanie treści przed elementem i po nim 748
    • Pobieranie danych kontekstu widoku 752
    • Praca z modelem widoku 755
    • Koordynacja między atrybutami pomocniczymi znaczników 759
    • Zawieszenie wygenerowania elementu 761
  • Używanie komponentów atrybutu pomocniczego znacznika 763
    • Utworzenie komponentu atrybutu pomocniczego znacznika 763
    • Zwiększenie puli elementów obsługiwanych przez komponent atrybutu pomocniczego znacznika 766
  • Podsumowanie 768

Rozdział 26. Używanie wbudowanych atrybutów pomocniczych znaczników 769

  • Przygotowanie przykładowego projektu 770
    • Dodawanie pliku obrazu 772
    • Instalowanie pakietu działającego po stronie klienta 772
    • Usunięcie bazy danych 773
    • Uruchomienie przykładowej aplikacji 773
  • Włączanie wbudowanych atrybutów pomocniczych znaczników 774
  • Przekształcanie znaczników (a) 774
    • Używanie znaczników (a) na stronach Razor 776
  • Używanie atrybutów pomocniczych znaczników obsługujących pliki JavaScript i CSS 777
    • Zarządzanie plikami JavaScript 778
    • Zarządzanie arkuszami stylów CSS 787
  • Praca ze znacznikiem (image) 790
  • Użycie buforowanych danych 792
    • Określenie czasu wygaśnięcia...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7891-9
Rozmiar pliku: 35 MB

BESTSELLERY

Kategorie: