Facebook - konwersja

Asynchroniczność i wielowątkowość w języku C# - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
9 marca 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
37,00

Asynchroniczność i wielowątkowość w języku C# - ebook

Przejdź na wyższy poziom C#

Programowanie wielowątkowe pozwala wykonywać różne czynności z wykorzystaniem więcej niż jednego wątku. W efekcie zwiększa się wydajność operacji, które były ograniczone parametrami procesora. W dodatku dzięki zastosowaniu programowania wielowątkowego zadania można wykonywać w tle, bez pogorszenia responsywności aplikacji. Asynchroniczność umożliwia także zachowanie responsywności aplikacji użytkowych oraz zwiększenie skalowalności aplikacji serwerowych.

Brzmi obiecująco. Niestety, programowanie z wykorzystaniem wątków i asynchroniczności nie należy do najprostszych. Jest to dziedzina z natury skomplikowana i błędogenna, także w języku C#. Ten poradnik zbiera i zwięźle tłumaczy wszystkie zagadnienia związane z asynchronicznością i wielowątkowością w C#. Poszczególne tematy uzupełniono przykładami, pomagającymi lepiej zrozumieć problem, którego rozwiązanie można zastosować później w praktyce. Dla wygody w korzystaniu z książki każdy koncept opisano oddzielnie, jednak by go zrozumieć, trzeba przyswoić wiedzę z poprzednich rozdziałów.

  • Dowiedz się, na czym polega wielowątkowość w C#
  • Opanuj zasady programowania równoległego
  • Naucz się programować asynchronicznie
  • Poznaj podstawowe zasady synchronizacji

Spis treści


Podziękowania 7

Wstęp 9

  • Krótka historia powstawania wielowątkowości 10
  • Wyjaśnienie pojęć związanych z wątkami 11

Rozdział 1. Programowanie wielowątkowe 13

  • 1.1. Klasa Thread 15
    • 1.1.1. Wykonywanie pracy w tle 16
  • 1.2. Klasa ThreadPool 17
    • 1.2.1. Rodzaje kolejek 17
    • 1.2.2. Metoda UnsafeQueueUserWorkItem 18
  • 1.3. Klasa Task 19
    • 1.3.1. Porównanie z klasą Thread 19
    • 1.3.2. Porównanie z klasą ThreadPool 20
    • 1.3.3. Metody Wait, WaitAll i WaitAny 20
    • 1.3.4. Właściwość Result 20
    • 1.3.5. Metoda ContinueWith 21
    • 1.3.6. Opcja AttachedToParent 21
    • 1.3.7. Metoda StartNew właściwości Factory 22
    • 1.3.8. Metoda Run 22
    • 1.3.9. Enumeracja TaskStatus 24
  • 1.4. Klasa TaskFactory 26
  • 1.5. Struktura CancellationToken 27
    • 1.5.1. Korzystanie ze struktury CancellationToken 27
  • 1.6. Klasa CancellationTokenSource 29
  • 1.7. Klasa Timer 30
  • 1.8. Klasa TaskCompletionSource 32
  • 1.9. Klasa SynchronizationContext 33
  • 1.10. Klasa TaskScheduler 35
  • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 1. 37

Rozdział 2. Programowanie równoległe 39

  • 2.1. Klasa Parallel 41
    • 2.1.1. Metoda For 41
    • 2.1.2. Metoda ForEach 41
    • 2.1.3. Metoda Invoke 42
  • 2.2. Technologia PLINQ 43
  • 2.3. Klasa Partitioner 45
    • 2.3.1. Optymalizacja krótkich operacji 46
  • 2.4. Porównanie z klasą Task 47
  • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 2. 48

Rozdział 3. Programowanie asynchroniczne 49

  • 3.1. Transformacja kodu asynchronicznego 51
  • 3.2. Słowo kluczowe await 52
    • 3.2.1. Porównanie z metodą ContinueWith 52
    • 3.2.2. Użycie wraz z metodą Run 53
    • 3.2.3. Współbieżność await 54
  • 3.3. Słowo kluczowe async 55
    • 3.3.1. Asynchroniczne wyrażenie lambda 55
    • 3.3.2. Metoda z sygnaturą async void 56
    • 3.3.3. Opis wykonywania się metody asynchronicznej 56
    • 3.3.4. Sposoby radzenia sobie z wielokrotnymi wywołaniami 57
    • 3.3.5. Sztuczna synchroniczność i asynchroniczność 58
  • 3.4. Asynchroniczność wewnątrz LINQ 59
  • 3.5. Zadania zakończone 60
  • 3.6. Metoda Yield 61
    • 3.6.1. Porównanie z właściwością CompletedTask 61
  • 3.7. Interfejsy asynchroniczne 62
    • 3.7.1. Interfejs IAsyncEnumerable 62
    • 3.7.2. Interfejs IAsyncDisposable 63
  • 3.8. Własna implementacja 64
  • 3.9. Rady dotyczące programowania asynchronicznego 65
    • 3.9.1. Używanie metody ConfigureAwait 65
    • 3.9.2. Wykonywanie metody asynchronicznej synchronicznie 65
    • 3.9.3. Użycie await bezpośrednio przed zwróceniem metody 66
    • 3.9.4. Asynchroniczność w konstruktorze 66
    • 3.9.5. Przeciążenie przyjmujące delegat Func 67
    • 3.9.6. Bardzo długo wykonująca się praca 67
  • 3.10. Struktura ValueTask 68
    • 3.10.1. Interfejs IValueTaskSource 68
    • 3.10.2. Konsumowanie ValueTask 69
    • 3.10.3. Porównanie z klasą Task 70
  • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 3. 71

Rozdział 4. Synchronizacja 73

  • 4.1. Podstawowe elementy synchronizacji 75
    • 4.1.1. Klasa Volatile 75
    • 4.1.2. Klasa Interlocked 76
  • 4.2. Blokady trybu jądra 80
  • 4.3. Blokady hybrydowe 81
    • 4.3.1. Przekazywanie instancji do metod klasy Monitor 81
    • 4.3.2. Słowo kluczowe lock 81
  • 4.4. Blokady asynchroniczne 83
  • 4.5. Leniwa inicjalizacja 84
    • 4.5.1. Blokada z podwójnym sprawdzeniem 84
    • 4.5.2. Klasa Lazy 85
    • 4.5.3. Klasa ThreadLocal 85
  • 4.6. Kolekcje współbieżne 87
    • 4.6.1. Klasa BlockingCollection 87
  • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 4. 90

ROZWIĄZANIA 91

  • ROZWIĄZANIA DO ROZDZIAŁU 1. 91
  • ROZWIĄZANIA DO ROZDZIAŁU 2. 94
  • ROZWIĄZANIA DO ROZDZIAŁU 3. 95
  • ROZWIĄZANIA DO ROZDZIAŁU 4. 97

Źródła 101

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8024-0
Rozmiar pliku: 3,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: