Ateizm. Minibook - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
10 czerwca 2014
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Ateizm. Minibook - ebook
Minimook, który jest niezwykle ciekawym świadectwem rozpisanej na wiele głosów rozmowy toczącej się w „Znaku”. Prezentowane w tym wyborze teksty traktujące o dialogu teizmu z ateizmem.
Kategoria: | Wiara i religia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-240-3159-7 |
Rozmiar pliku: | 2,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
SŁOWO WSTĘPNE
(A)TEIZM
Refleksja nad ateizmem jako jednym z fundamentalnych zjawisk w dziejach kultury europejskiej prowadzona jest na łamach „Znaku” począwszy od pierwszych jego numerów. Podejmowany przez „Znak” w dobie komunizmu dialog z niewiarą i spojrzenie na ateizm jako na zjawisko domagające się przemyślenia go na nowo był wydarzeniem bez precedensu, w jakimś sensie rozstrzygającym o kształcie i etosie środowiska skupionego wokół pisma. Co ważne, dialog ten nie przybierał nigdy formy konfrontacji z wrogiem. Przeciwnie, był świadectwem spotkania z Innym, którego chce się zrozumieć, ale i uszanować w jego inności, spotkania, choć nieraz bardzo trudnego i stanowiącego nie lada wyzwanie, to traktowanego jako szansa na lepsze poznanie siebie i przyjrzenie się miejscu, z którego samemu patrzy się na świat. .
Niezwykle ciekawym świadectwem tej rozpisanej na wiele głosów rozmowy toczącej się w „Znaku” do dziś są prezentowane w tym wyborze teksty traktujące o dialogu teizmu z ateizmem. Choć bardzo różne w sposobie prowadzenia myśli, oba potwierdzają ukutą w innym znakowym tekście maksymę, że „ateizm jest nam do zbawienia koniecznie potrzebny”.
Zapraszamy do lektury!
Redakcja miesięcznika "Znak"
Ps. Wszystkim autorom i spadkobiercom praw autorskich serdecznie dziękujemy za udostępnienie tekstów do minibooków. Jednocześnie informujemy, że dołożyliśmy wszelkich starań, by odnaleźć ich spadkobierców i właścicieli. Przychody ze sprzedaży minibooków nieposiadających ambicji komercyjnych, zostaną przeznaczone na kontynuowanie działalności miesięcznika „Znak”.ATEIZM I WIARA
Simone Weil
Są dwa ateizmy, a jeden z nich jest oczyszczeniem Boga. Być może wszystko, co jest złem ma drugi aspekt, polegający na oczyszczeniu w postępie w postępie ku dobremu i trzeci aspekt który jest dobrem najwyższym. Jeden z najlepszych użytków miłości ludzkiej: służyć istocie kochanej tak, aby o tym nie wiedziała, jest możliwy w miłości do Boga tylko dzięki ateizmowi. Z dwóch ludzi, którzy nie mają doznania Boga, ten który przeczy jego istnieniu jest być może najbliżej Boga. Fałszywy Bóg, który jest zupełnie podobny do prawdziwego poza tym, że go nie dotyka, na zawsze uniemożliwia dostęp do prawdziwego. Wierzyć w Boga, który jest zupełnie podobny do prawdziwego, poza tym, że nie istnieje, bo nie jest tam, gdzie Bóg istnieje. Istota wiary: niemożliwością jest naprawdę pragnąć dobra i nie otrzymać go. Umrzeć za Boga nie jest świadectwem, że ma się wiarę w Boga. Umrzeć za nieznanego i odrażającego więźnia, który doznaje niesprawiedliwości, oto jest świadectwo, że ma się wiarę w Boga.
DYSTANS POMIĘDZY KONIECZNOŚCIĄ A DOBREM
Granica jest świadectwem, że Bóg nas kocha. Kto opiera swoje życia na wierze w Bogu, może stracić wiarę. Ale kto opiera swoje życie na samym Bogu, niestarci życia nigdy. Oprzeć swoje życie na tym, czego wcale nie można dotknąć. To niemożliwe. To śmierć. I tego właśnie trzeba.
Ciąg dalszy dostępny w wersji pełnej
„Znak” nr 221, listopad 1972
» SIMONE WEIL
(A)TEIZM
Refleksja nad ateizmem jako jednym z fundamentalnych zjawisk w dziejach kultury europejskiej prowadzona jest na łamach „Znaku” począwszy od pierwszych jego numerów. Podejmowany przez „Znak” w dobie komunizmu dialog z niewiarą i spojrzenie na ateizm jako na zjawisko domagające się przemyślenia go na nowo był wydarzeniem bez precedensu, w jakimś sensie rozstrzygającym o kształcie i etosie środowiska skupionego wokół pisma. Co ważne, dialog ten nie przybierał nigdy formy konfrontacji z wrogiem. Przeciwnie, był świadectwem spotkania z Innym, którego chce się zrozumieć, ale i uszanować w jego inności, spotkania, choć nieraz bardzo trudnego i stanowiącego nie lada wyzwanie, to traktowanego jako szansa na lepsze poznanie siebie i przyjrzenie się miejscu, z którego samemu patrzy się na świat. .
Niezwykle ciekawym świadectwem tej rozpisanej na wiele głosów rozmowy toczącej się w „Znaku” do dziś są prezentowane w tym wyborze teksty traktujące o dialogu teizmu z ateizmem. Choć bardzo różne w sposobie prowadzenia myśli, oba potwierdzają ukutą w innym znakowym tekście maksymę, że „ateizm jest nam do zbawienia koniecznie potrzebny”.
Zapraszamy do lektury!
Redakcja miesięcznika "Znak"
Ps. Wszystkim autorom i spadkobiercom praw autorskich serdecznie dziękujemy za udostępnienie tekstów do minibooków. Jednocześnie informujemy, że dołożyliśmy wszelkich starań, by odnaleźć ich spadkobierców i właścicieli. Przychody ze sprzedaży minibooków nieposiadających ambicji komercyjnych, zostaną przeznaczone na kontynuowanie działalności miesięcznika „Znak”.ATEIZM I WIARA
Simone Weil
Są dwa ateizmy, a jeden z nich jest oczyszczeniem Boga. Być może wszystko, co jest złem ma drugi aspekt, polegający na oczyszczeniu w postępie w postępie ku dobremu i trzeci aspekt który jest dobrem najwyższym. Jeden z najlepszych użytków miłości ludzkiej: służyć istocie kochanej tak, aby o tym nie wiedziała, jest możliwy w miłości do Boga tylko dzięki ateizmowi. Z dwóch ludzi, którzy nie mają doznania Boga, ten który przeczy jego istnieniu jest być może najbliżej Boga. Fałszywy Bóg, który jest zupełnie podobny do prawdziwego poza tym, że go nie dotyka, na zawsze uniemożliwia dostęp do prawdziwego. Wierzyć w Boga, który jest zupełnie podobny do prawdziwego, poza tym, że nie istnieje, bo nie jest tam, gdzie Bóg istnieje. Istota wiary: niemożliwością jest naprawdę pragnąć dobra i nie otrzymać go. Umrzeć za Boga nie jest świadectwem, że ma się wiarę w Boga. Umrzeć za nieznanego i odrażającego więźnia, który doznaje niesprawiedliwości, oto jest świadectwo, że ma się wiarę w Boga.
DYSTANS POMIĘDZY KONIECZNOŚCIĄ A DOBREM
Granica jest świadectwem, że Bóg nas kocha. Kto opiera swoje życia na wierze w Bogu, może stracić wiarę. Ale kto opiera swoje życie na samym Bogu, niestarci życia nigdy. Oprzeć swoje życie na tym, czego wcale nie można dotknąć. To niemożliwe. To śmierć. I tego właśnie trzeba.
Ciąg dalszy dostępny w wersji pełnej
„Znak” nr 221, listopad 1972
» SIMONE WEIL
więcej..