- promocja
Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik - ebook
Autodesk Inventor 2014. Oficjalny podręcznik - ebook
Tłumacz książki otrzymał wyróżnienie w konkursie im. Jerzego i Hanny Kuryłowiczów za najlepsze tłumaczenie książki technicznej
Poznaj program Autodesk Inventor i przygotuj się do egzaminu!
Autodesk Inventor 2014 to unikalny program komputerowy, służący do modelowania zaawansowanych urządzeń i mechanizmów oraz do projektowania ich wizualizacji 3D. Przygotowany w ten sposób model ułatwia projektantowi wykonanie rysunków wykonawczych, złożeniowych i poglądowych. Ponadto Autodesk Inventor pozwala na animowanie tworzonego rozwiązania oraz zawiera liczne generatory, w znaczący sposób wpływające na tempo prac.
Trzymasz właśnie w rękach najlepszy podręcznik wprowadzający w świat tego programu, przygotowujący także do egzaminu certyfikacyjnego. W trakcie lektury poznasz dogłębnie interfejs Autodesk Inventora i techniki efektywnej pracy. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć szkice parametryczne, modelować części oraz tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D. Następnie zaczniesz modelować zespoły oraz narzędzia montażowe i inżynieryjne. Nauczysz się także tworzyć konstrukcje blachowe oraz korzystać z generatora ram. Książka ta jest oficjalnym podręcznikiem do nauki programu, obowiązkową lekturą dla wszystkich użytkowników Autodesk Inventora oraz osób przygotowujących się do egzaminu certyfikacyjnego.
Dzięki tej książce:
- poznasz interfejs Autodesk Inventora oraz narzędzia dostępne w programie
- nauczysz się tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D
- opanujesz zaawansowane techniki tworzenia modeli części i zespołów
- zbudujesz wizualizację dowolnego mechanizmu
- zdasz egzamin certyfikacyjny
Obowiązkowa lektura każdego użytkownika Autodesk Inventora!
Spis treści
Wstęp (15)
ROZDZIAŁ 1. Pierwszy kontakt z interfejsem programu (21)
- Zapoznanie z graficznym interfejsem programu (21)
- Otwieranie pliku (25)
- Omówienie wstążki (26)
- Zmiana kolejności paneli (28)
- Obsługa przeglądarki (29)
- Omówienie zakładek plików (32)
- Podświetlanie i uaktywnianie komponentów (33)
- Praca w oknie graficznym (34)
- Zastosowanie paska stanu (36)
- Rejestracja w serwisie Autodesk 360 (37)
- Obsługa znakowego menu (37)
- Konfigurowanie ustawień aplikacji (38)
- Obsługa przycisków importowania i eksportowania (38)
- Omówienie zakładki General (Ogólne) (38)
- Omówienie zakładki Colors (Kolory) (39)
- Omówienie zakładki Display (Wyświetlanie) (40)
- Omówienie zakładki Hardware (Sprzęt) (41)
- Omówienie zakładki Assembly (Zespół) (42)
- Omówienie zakładki Drawing (Rysunek) (42)
- Omówienie zakładki Sketch (Szkic) (42)
- Omówienie zakładki Part (Część) (43)
- Zastosowanie narzędzi do wizualizacji (43)
- Omówienie stylów wizualnych (44)
- Zastosowanie cieni (45)
- Odbicia na podłożu (46)
- Zastosowanie płaszczyzny podstawy (47)
- Praktyczne zastosowanie stylów wizualnych (47)
- Konfigurowanie stylu oświetlenia (49)
- Zmiana koloru modelu (51)
- Praca z plikami projektów (52)
- Tworzenie pliku projektu (53)
- Modyfikowanie pliku projektu (53)
ROZDZIAŁ 2. Wstęp do szkicowania parametrycznego (57)
- Omówienie najważniejszych właściwości szkiców 2D (57)
- Ujednoznacznianie szkicu (58)
- Wiązanie zgodności (58)
- Często używane wiązania (60)
- Inne rodzaje punktów odniesienia (60)
- Kolejne przykłady zastosowania wiązań geometrycznych (62)
- Zastosowanie wiązań wymiarowych (64)
- Wstęp do wymiarowania szkiców (64)
- Zmiana struktury powiązań szkicu (66)
- Tworzenie i rozmieszczanie szkiców (69)
- Tworzenie szkicu (69)
- Tworzenie szkicu na płaszczyźnie roboczej (72)
- Omówienie narzędzia Dimension (Wymiar) (73)
- Nie tylko linie proste (76)
- Przekształcanie elementów szkicu w celu nadania im dodatkowych właściwości (79)
- Porządkowanie wstępnego szkicu (82)
- Oszczędzanie czasu przy szkicowaniu (87)
- Tworzenie splajnów (90)
- Tworzenie szkiców koncepcyjnych (92)
ROZDZIAŁ 3. Wstęp do modelowania części (95)
- Tworzenie geometrii 3D - parametryczny model bryły (95)
- Modelowanie obiektu bazowego (96)
- Obsługa narzędzia Extrude (Wyciągnięcie proste) (97)
- Różne podejścia do tworzenia części (98)
- Określanie materiału i koloru (101)
- Wielokrotne wykorzystywanie szkiców (102)
- Odwoływanie się do innych szkiców (105)
- Projektowanie brył obrotowych (107)
- Tworzenie bryły obrotowej (107)
- Projektowanie brył o skomplikowanych kształtach (109)
- Tworzenie brył za pomocą przeciągnięcia (109)
- Zastosowanie brył prostych (111)
- Modelowanie dodatkowych elementów (113)
- Zaokrąglanie krawędzi (113)
- Tworzenie zaokrągleń o zróżnicowanych promieniach (114)
- Fazowanie (115)
- Otwory (117)
- Położenie otworów prostych (117)
- Tworzenie otworów koncentrycznych (119)
- Tworzenie szyku kołowego (120)
- Rozmieszczanie szkicowanych otworów (121)
- Umieszczanie otworu w punkcie (122)
ROZDZIAŁ 4. Tworzenie rysunków na podstawie modeli 3D (125)
- Rysowanie widoków części (125)
- Rodzaje widoków (126)
- Rozpoczynanie nowego rysunku (126)
- Wstawianie widoku bazowego oraz rzutów (127)
- Wstawianie przekroju (129)
- Tworzenie widoku pomocniczego (131)
- Tworzenie widoku szczegółu (133)
- Edytowanie widoków (133)
- Wyrównywanie widoków (134)
- Zmiana wyrównania (135)
- Wygląd widoków (136)
- Dodawanie pomocniczych informacji do widoków (138)
- Znaczniki środka i linie środkowe (138)
- Zmiana położenia widoków szczegółowych oraz ich etykiet (142)
- Wymiarowanie (143)
- Narzędzie General Dimension (Wymiar ogólny) (143)
- Narzędzia Baseline (Linia bazowa) i Baseline Set (Zestaw linii bazowych) (146)
- Narzędzia Chain (Łańcuch) i Chain Set Dimension (Zestaw łańcucha wymiarów) (147)
- Narzędzia Ordinate (Współrzędne) i Ordinate Set (Zestaw współrzędnych) (148)
- Narzędzie Hole and Thread (Otwór i gwint) (150)
- Wykorzystywanie wymiarów modelu (151)
- Korelacja (152)
- Zmiana modelu odniesienia (153)
ROZDZIAŁ 5. Wstęp do modelowania zespołów (157)
- Tworzenie zespołu (157)
- Podzespoły unieruchomione (159)
- Zastosowanie wiązań w zespołach (159)
- Wiązanie typu Mate (Zestawiające) (160)
- Wiązanie typu Insert (Wstawiające) (163)
- Wiązanie typu Angular (Kątowe) (164)
- Wiązanie typu Tangent (Styczne) (165)
- Wiązanie typu Transitional (Przejściowe) (166)
- Obsługa biblioteki Content Center (167)
- Zastosowanie generatora połączeń śrubowych (170)
- Połączenia - alternatywa dla wiązań (173)
ROZDZIAŁ 6. Metody modelowania części (177)
- Modelowanie przy użyciu brył prostych (177)
- Bryły... nie takie proste? (177)
- Prosimy do walca (178)
- Tworzenie kul toczy się gładko (180)
- Kilka pomysłów na torus (181)
- Omówienie elementów konstrukcyjnych (183)
- Płaszczyzny symetrii (185)
- Płaszczyzna normalna do osi albo do krzywej, przechodząca przez punkt (186)
- Łączenie elementów (187)
- Elementy konstrukcyjne bazujące na szkicu (190)
- Łączenie różnych elementów konstrukcyjnych (192)
- Kończenie konstrukcji (195)
- Zastosowanie opcji decydujących o zakończeniu elementów (196)
- Zastosowanie opcji To (Do) i To Next (Do następnego) (196)
- Tworzenie elementów między ściankami (197)
- Tworzenie elementów w kilku kierunkach jednocześnie (198)
- Edytowanie i ponowne definiowanie elementów konstrukcyjnych (201)
- Modyfikowanie płaszczyzny w celu zmiany elementu (201)
ROZDZIAŁ 7. Zaawansowane techniki modelowania części (205)
- Tworzenie szkiców 3D (205)
- Rzutowanie szkicu 3D (206)
- Tworzenie toru wyciągnięcia na podstawie szkicu 3D (207)
- Tworzenie elementów przy użyciu narzędzia Loft (Wyciągnięcie złożone) (208)
- Notatnik inżyniera (210)
- Tworzenie przeciągnięcia z użyciem toru prowadnicy (212)
- Tworzenie przeciągnięcia z użyciem powierzchni prowadnicy (214)
- Tworzenie skorupy (216)
- Tworzenie sekwencji otworów (218)
- Tworzenie prostokątnego szyku otworów (219)
- Więcej informacji na temat szyku prostokątnego (221)
- Modelowanie z użyciem zaawansowanych opcji zwiększających wydajność pracy (223)
- Łączenie różnych rodzajów zaokrągleń (223)
- Pochylanie ścianek (226)
- Zamiana ścianek (227)
- Radzenie sobie z błędami zaokrąglania (228)
- Lustrzane odbicie (230)
- Zamykanie szczeliny przy użyciu zaokrąglenia (230)
- Tworzenie gwintu (232)
- Zastosowanie profilów otwartych (233)
- Wyświetlanie różnych wariantów modelu (235)
ROZDZIAŁ 8. Tworzenie zaawansowanych rysunków i adnotacji (237)
- Tworzenie zaawansowanych widoków rysunkowych (237)
- Rzutowanie widoków na podstawie przekroju (237)
- Tworzenie szkicu na arkuszu rysunku (238)
- Tworzenie wyrwania (240)
- Zmiana sposobu kreślenia (240)
- Ukrywanie wybranych części (242)
- Wyłączanie widoków (244)
- Wyłączanie wizualizacji elementów (244)
- Zastosowanie widoków z przerwaniem (245)
- Tworzenie widoku płata (245)
- Tworzenie widoku niestandardowego (247)
- Zastosowanie zaawansowanych narzędzi do tworzenia adnotacji (249)
- Automatyczne wstawianie opisów tekstowych (249)
- Wstawianie opisów z linią odniesienia (250)
- Wstawianie symboli specjalnych (251)
- Numerowanie pozycji (252)
- Zastosowanie narzędzia Auto Balloon (Autonumerowanie pozycji) (254)
- Tworzenie listy części (255)
- Edytowanie wymiarów (258)
- Wstawianie współrzędnych i automatyczne tworzenie linii środkowych (258)
- Tabelaryczne zestawienia otworów (261)
ROZDZIAŁ 9. Zaawansowane narzędzia montażowe i inżynieryjne (265)
- Zarządzanie środowiskiem zespołów (265)
- Tworzenie reprezentacji wizualnych (266)
- Reprezentacje o zmienionym poziomie szczegółowości (267)
- Zastosowanie narzędzi z grupy Design Accelerator (269)
- Zastosowanie kreatora łożysk (269)
- Zastosowanie funkcji adaptacji w zespole (271)
- Zastosowanie kreatora wałów (273)
- Obliczanie i wizualizowanie właściwości wału (275)
- Zastosowanie kreatora przekładni walcowych (277)
- Zastosowanie kreatora wpustów (280)
- Zastosowanie pomocniczych narzędzi do edycji zespołów (283)
- Lustrzane odbicie elementów (284)
- Tworzenie komponentów pochodnych (286)
- Animowanie zespołów i wprowadzanie ograniczeń w ruchu komponentów (288)
ROZDZIAŁ 10. Projektowanie części "rzeźbionych" i wielobryłowych (291)
- Tworzenie elementów charakterystycznych dla wyrobów z tworzyw sztucznych (291)
- Tworzenie powierzchni na podstawie szkicu (292)
- Formowanie bryły na podstawie powierzchni (293)
- Łączenie powierzchni (294)
- Rozdzielanie brył (295)
- Dodawanie występów (296)
- Tworzenie elementów połączeniowych (298)
- Tworzenie półki (300)
- Zastosowanie narzędzia Rule Fillet (Reguła zaokrąglania) (301)
- Tworzenie kratek (302)
- Uwypuklenia i wytłoczenia (304)
- Narzędzie Snap Fit (Połączenie zatrzaskowe) (305)
- Tworzenie użebrowań (306)
- Tworzenie "kalkomanii" (307)
- Tworzenie zespołu na podstawie modelu wielobryłowego w celu zachowania jednolitej formy (308)
- Przekształcanie brył na komponenty (308)
- Analiza pochylenia (309)
ROZDZIAŁ 11. Praca z konstrukcjami blaszanymi (313)
- Definiowanie stylów materiałowych dla konstrukcji blaszanych (313)
- Projektowanie komponentów z blach arkuszowych (316)
- Tworzenie powierzchni płaskiej (317)
- Dodawanie boków (318)
- Tworzenie elementów "od końca" (321)
- Aktualizowanie części przy użyciu stylów (323)
- Zastosowanie profilów otwartych (325)
- Łączenie elementów gotowych z zagięciami (326)
- Tworzenie wycięć w poprzek zagięć (328)
- Narzędzie do tworzenia elementów na bazie złożonych profilów otwartych (330)
- Tworzenie przejść w konstrukcjach blaszanych (331)
- Wykorzystanie istniejących projektów (333)
- Prace wykończeniowe (334)
- Przygotowanie części do produkcji (336)
- Tworzenie rozwinięcia (336)
- Tworzenie dokumentacji dla części z blach arkuszowych (339)
- Precyzowanie procesu produkcyjnego (339)
- Dokumentowanie procesu (340)
ROZDZIAŁ 12. Zastosowanie generatora ram (343)
- Tworzenie metalowych ram (343)
- Rozpoczynanie konstruowania ramy (343)
- Wstawianie elementów ramy na krawędziach (345)
- Wstawianie elementów między punktami (346)
- Wstawianie elementów na krzywych (348)
- Edytowanie metalowych ram (349)
- Tworzenie spoin za pomocą narzędzia Miter (Narożnikowe) (349)
- Modyfikowanie poprawek i narzędzie Trim To Frame (Utnij do ramy) (350)
- Narzędzie Trim/Extend (Przytnij/Wydłuż) (352)
- Przycinanie (353)
- Narzędzie Lengthen/Shorten (Wydłuż/Skróć) (354)
- Narzędzie Change (Zmień) (355)
- Dokumentowanie konstrukcji ramowych (357)
- Zastosowanie zestawienia materiałów i listy części (357)
- Zmiana szkieletu ramy (363)
ROZDZIAŁ 13. Praca z konstrukcjami spawanymi (367)
- Przekształcanie zespołu (368)
- Obliczanie parametrów spoin pachwinowych (368)
- Przygotowanie do tworzenia spawów (370)
- Tworzenie spawów (372)
- Tworzenie spoin pachwinowych oraz narzędzie End Fill (Przekrój spoiny) (372)
- Tworzenie spoin czołowych (374)
- Tworzenie spoin kosmetycznych i symboli dotyczących spawania (375)
- Tworzenie przerywanej spoiny pachwinowej (376)
- Uwzględnianie obróbki mechanicznej w konstrukcjach spawanych (377)
- Dokumentacja spawów i konstrukcji spawanych (378)
- Pobieranie fizycznych właściwości spawów (379)
- Tworzenie rysunków technicznych konstrukcji spawanych (380)
DODATEK. Certyfikat Autodesk Inventor (383)
SKOROWIDZ (391)
Kategoria: | CAD/CAM |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8570-7 |
Rozmiar pliku: | 16 MB |