Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
24 sierpnia 2021
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania - ebook

Poznaj podstawy systemów Autodesk Inventor i Fusion 360!

  • Naucz się wydajnie projektować
  • Twórz profesjonalną dokumentację
  • Zaliczaj kolokwia w pierwszych terminach

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.

Jeśli chcesz szybko rozpocząć samodzielne projektowanie za pomocą tych systemów w polskiej lub angielskiej wersji językowej albo bez problemów zaliczyć kolokwium z Inventora, sięgnij po tę książkę!

Podstawy metodyki projektowania to więcej niż wprowadzenie do zagadnienia. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane podczas tysięcy godzin zajęć efektywne ćwiczenia i absolutne minimum wiedzy teoretycznej. Taki układ treści pozwala na samodzielne zrealizowanie wszystkich etapów modelowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, a także stworzenie poprawnego projektu - poprawnego, czyli łatwego do modyfikacji, będącej istotą procesu projektowania. To prosta droga do wykształcenia nawyków, które sprawią, że praca projektowa stanie się naprawdę wydajna.

Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. W tej publikacji podpowiada, jak skutecznie uczyć poprawnej metodyki parametrycznego projektowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D, jeśli ma się do dyspozycji niewielką liczbę godzin zajęć. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora książka sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

  • Interfejs użytkownika
  • Konfiguracja środowiska i szablony użytkownika
  • Podstawy parametrycznego hierarchicznego (FBM) modelowania części i zespołów
  • Redagowanie dokumentacji 2D i 3D (prezentacje)
  • Ćwiczenia przejściowe idealne do przygotowania się do kolokwium
  • Zadania kontrolne

Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!

Spis treści


1. Od autora 9

  • 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10
  • 1.2. Autodesk Fusion 360? Co to jest? 10

2. Dokąd zmierzamy 11

3. Koncepcja i zawartość książki 12

  • 3.1. Zawartość programowa 12
  • 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13
  • 3.3. Przeznaczenie 13
  • 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13
    • 3.4.1. Autodesk Inventor - nauka metodą samokształcenia 14
    • 3.4.2. Autodesk Inventor - nauka pod kierunkiem nauczyciela 14
    • 3.4.3. Autodesk Fusion 360 15
  • 3.5. Autor 15
    • 3.5.1. Literatura drukowana 15
    • 3.5.2. Blog 15
    • 3.5.3. Kanał w serwisie YouTube 16
  • 3.6. Materiały do dalszej nauki 16
  • 3.7. Konwencje zapisu 17
    • 3.7.1. Akapity specjalne 17
    • 3.7.2. Sposoby wydawania poleceń 17
    • 3.7.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 19
    • 3.7.4. Instrukcje do ćwiczeń 19

4. Informacje ogólne 21

  • 4.1. Instalacja plików dodatkowych 21
  • 4.2. Uruchamianie programu 22
  • 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 23
    • 4.3.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 23
    • 4.3.2. Uaktywnienie projektu kursu R2022-PodstawyMP.ipj 23
  • 4.4. Elementy okna programu 25
  • 4.5. Operacje na plikach w systemie Windows 26
    • 4.5.1. Otwieranie istniejącego projektu 26
    • 4.5.2. Zamykanie pliku projektu 27
    • 4.5.3. Tworzenie nowego projektu 27
    • 4.5.4. Zapisywanie projektu na dysku 27
  • 4.6. Tworzenie własnych szablonów 27
    • 4.6.1. Szablon rysunku AJ-PL-2022-ISO.idw 28
    • 4.6.2. Szablon modelu części AJ-PL-2022-Standard.ipt 29
    • 4.6.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2022-Standard.iam 30
    • 4.6.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2022-Standard.ipn 30
    • 4.6.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 32
  • 4.7. Podstawowe operacje konfiguracyjne 33
    • 4.7.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 34
    • 4.7.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 34
      • 4.7.2.1. Karta Kolory (Colors) 34
      • 4.7.2.2. Karta Szkic (Sketch) 37
      • 4.7.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 39
      • 4.7.2.4. Karta Część (Part) 42
      • 4.7.2.5. Karta Zespół (Assembly) 43
      • 4.7.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 44

5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 45

  • 5.1. Panoramowanie (Pan) 45
  • 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 46
  • 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 46
  • 5.4. Widok główny (Home View) 47
  • 5.5. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 47
  • 5.6. ViewCube 48
    • 5.6.1. Widoki standardowe 51
    • 5.6.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 52
  • 5.7. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 53

6. Typowy przebieg procesu projektowania 55

  • 6.1. Parametryczność 55
  • 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 56

7. Zadanie projektowe 57

8. Modelowanie części 60

  • 8.1. Podstawowe obiekty 3D 60
  • 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 61
  • 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 63
  • 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 65
  • 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 65
  • 8.6. Brakujące wymiary 66
  • 8.7. Pomiary modelu części WSP 66

9. Tworzenie modelu części ZAMEK 70

  • 9.1. Koncepcja standardowa 70
  • 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 71
  • 9.3. Kroki 1 i 2 - tworzenie pliku i obiektu typu szkic 72
    • 9.3.1. Usuwanie szkicu 74
    • 9.3.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie YZ 75
  • 9.4. Krok 3 - rysowanie profilu 77
  • 9.5. Krok 4 - więzy i parametry użytkownika 81
    • 9.5.1. Uzupełnienie systemu więzów geometrycznych 83
    • 9.5.2. Definiowanie parametrów użytkownika 84
    • 9.5.3. Nakładanie więzów wymiarowych 85
    • 9.5.4. Sprawdzenie poprawności więzów wymiarowych 88
  • 9.6. Krok 5 - modelowanie elementu bazowego 90
    • 9.6.1. Korekta błędów - edycja szkiców i elementów 93
  • 9.7. Krok 6 - współdzielenie szkicu i modelowanie elementów 96
    • 9.7.1. Współdzielenie szkicu 97
    • 9.7.2. Modelowanie pozostałych elementów szkicowych 98
      • 9.7.2.1. Zmiana nazwy elementu 100
  • 9.8. Krok 7 - modelowanie elementów wstawianych 101
    • 9.8.1. Tworzenie osi konstrukcyjnej 102
    • 9.8.2. Fazowanie krawędzi 103
    • 9.8.3. Wyłączanie elementów 104
  • 9.9. Krok 8 - weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 105
    • 9.9.1. Parametryczne modyfikacje modelu 106
    • 9.9.2. Definiowanie materiału 108
      • 9.9.2.1. Modyfikacja materiału - Wygląd (Appearance) 109

10. Modelowanie zespołu 112

  • 10.1. Podstawowe pojęcia 112
  • 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 114

11. Tworzenie modelu zespołu K-01 116

  • 11.1. Koncepcja modelowania 116
  • 11.2. Krok 1 - tworzenie pliku 117
  • 11.3. Krok 2 - wstawianie wystąpień składników 118
    • 11.3.1. Dodatkowe operacje konfiguracyjne 119
    • 11.3.2. Wystąpienie bazowe składnika 120
    • 11.3.3. Widok montażowy 121
    • 11.3.4. Wystąpienia pozostałych składników 123
  • 11.4. Krok 3 - unieruchomienie wystąpień składników 124
  • 11.5. Krok 4 - więzy montażowe 124
  • 11.6. Kroki 5 i 6 - analizy poprawności i modyfikacja 127

12. Redagowanie dokumentacji 2D 131

  • 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 131

13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 134

  • 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 134
  • 13.2. Krok 1 - tworzenie pliku 135
    • 13.2.1. Tworzenie pliku nowego rysunku 136
  • 13.3. Krok 2 - standard rysunkowy 137
  • 13.4. Krok 3 - stałe elementy rysunku 138
  • 13.5. Krok 4 - tworzenie rzutu bazowego 140
    • 13.5.1. Pierwszy zapis pliku 142
  • 13.6. Krok 5 - tworzenie przekroju 142
    • 13.6.1. Weryfikacja poprawności definicji płaszczyzny przekroju 146
  • 13.7. Kroki 6 i 7 - modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 147
    • 13.7.1. Modyfikacja rzutów 148
    • 13.7.2. Osie symetrii 150
    • 13.7.3. Modyfikacja standardu 152
      • 13.7.3.1. Style tekstu 152
      • 13.7.3.2. Style domyślne standardu 153
      • 13.7.3.3. Styl wykazu pozycji ("listy części") 154
    • 13.7.4. Wykaz pozycji ("lista części") 156
    • 13.7.5. Numery pozycji 159
    • 13.7.6. Napisy 161
    • 13.7.7. Wymiary 163

14. Modyfikacja projektu 165

15. Modyfikacja projektu K-01 166

  • 15.1. Koncepcja modyfikacji 168
  • 15.2. Dokumentacja 3D - prezentacja 169
    • 15.2.1. Rozsunięcia składników 171
    • 15.2.2. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) 172
  • 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 174
  • 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 175
  • 15.5. Aktualizacja prezentacji 177
  • 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 178
    • 15.6.1. Aktualizacja i uzupełnienie opisu 178
    • 15.6.2. Szczegół 179
    • 15.6.3. Rzut z góry 180
    • 15.6.4. Rzut montażowy 182
    • 15.6.5. Czynności końcowe 183

16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 187

  • 16.1. Modelowanie za pomocą narzędzia Otwór (Hole) 189
  • 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.1. Tworzenie płaszczyzny konstrukcyjnej 191
    • 16.2.2. Tworzenie szkicu na płaszczyźnie konstrukcyjnej 192
      • 16.2.2.1. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 193
  • 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 194
  • 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostałych plików projektu K-01-M 196
    • 16.4.1. Aktualizacja modelu zespołu 196
    • 16.4.2. Aktualizacja prezentacji 196
    • 16.4.3. Aktualizacja dokumentacji 2D 197

17. Ćwiczenia przejściowe 200

18. Zadania kontrolne 209

19. Autodesk Fusion 360 217

20. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 218

  • 20.1. Interfejs użytkownika 221
    • 20.1.1. Główne okno programu 224
  • 20.2. Uwagi ogólne 226

21. Fusion 360 - zadanie projektowe 228

  • 21.1. Fusion 360 - tworzenie modelu części ZAMEK 229
    • 21.1.1. Szkicowanie i więzy geometryczne 231
    • 21.1.2. Więzy wymiarowe i parametry użytkownika 233
    • 21.1.3. Modelowanie elementów 235
    • 21.1.4. Modyfikacja materiału 238
    • 21.1.5. Parametryczne modyfikacje modelu 239
  • 21.2. Fusion 360 - tworzenie modelu zespołu K-01 239
    • 21.2.1. Import pliku z obszaru roboczego kursu R2022-PodstawyMP 240
    • 21.2.2. Wstawianie wystąpień składników 241
      • 21.2.2.1. Widok montażowy i drugi składnik 244
    • 21.2.3. Nakładanie więzów montażowych - Połączenia (Joints) 245
    • 21.2.4. Analizy poprawności modelu zespołu 248
  • 21.3. Fusion 360 - tworzenie dokumentacji zespołu K-01 249
    • 21.3.1. Tworzenie rzutów 249
    • 21.3.2. Modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 252

22. Co dalej 255

Bibliografia 256

Skorowidz 258

Kategoria: CAD/CAM
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8692-1
Rozmiar pliku: 7,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: