Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
25 września 2020
199,00
19900 pkt
punktów Virtualo

Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania - ebook

Poznaj tajniki systemów Autodesk Inventor Professional i Fusion 360!

  • Naucz się wydajnie projektować
  • Twórz profesjonalną dokumentację
  • Zdobywaj certyfikaty Autodesk

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.

Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. przy użyciu dowolnej wersji językowej. Starannie dobrane ćwiczenia pozwolą Ci nauczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy praktyczne i zdobyć niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna.

Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

  • Interfejs użytkownika
  • Konfiguracja środowiska i szybki start
  • Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
  • Parametryczne, adaptacyjne modelowanie FBM części i zespołów
  • Redagowanie dokumentacji 2D i 3D
  • Zaawansowane techniki projektowania 3D
  • Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
  • Wewnętrzny język programowania iLogic
  • Zarządzanie danymi projektowymi
  • Moduły specjalizowane
  • Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
  • Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
  • Narzędzia prezentacyjne
  • Modelowanie SFM
  • Zadania kontrolne

Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!

Spis treści


1. Od autora 25

  • 1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD 26
  • 1.2. Niezbędne oprogramowanie 26

2. Koncepcja i zawartość książki 28

  • 2.1. Zawartość programowa 29
  • 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 30
  • 2.3. Przeznaczenie 30
  • 2.4. Dodatkowe źródła informacji 31
    • 2.4.1. Literatura drukowana 31
  • 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 31
    • 2.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 32
    • 2.5.2. Modelowanie części (FBM) 32
      • 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 32
      • 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 32
    • 2.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 33
    • 2.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 33
    • 2.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 33
    • 2.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 34
    • 2.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 34
    • 2.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 34
    • 2.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 35
  • 2.6. Konwencje zapisu 35
    • 2.6.1. Akapity specjalne 35
    • 2.6.2. Sposoby wydawania poleceń 36
      • 2.6.2.1. Nazwy narzędzi 37
    • 2.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 38
    • 2.6.4. Instrukcje do ćwiczeń 39

3. Szybki start 41

  • 3.1. Podstawowe informacje ogólne 41
    • 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2021 41
    • 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych 43
    • 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie 43
    • 3.1.4. Autodesk Inventor - co to jest? 44
    • 3.1.5. Uruchamianie programu 44
  • 3.2. Operacje na plikach w systemie Windows 45
    • 3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 45
    • 3.2.2. Zamykanie pliku projektu 45
    • 3.2.3. Tworzenie nowego projektu 46
    • 3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 46
  • 3.3. Tworzenie własnych szablonów 46
    • 3.3.1. Szablon rysunku ISO-PL2021.idw 46
    • 3.3.2. Szablon modelu części AJ-PL-2021-Standard.ipt 48
    • 3.3.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2021-Standard.iam 49
    • 3.3.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2021-Standard.ipn 49
    • 3.3.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 50
  • 3.4. Podstawy interfejsu użytkownika 51
    • 3.4.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 52
    • 3.4.2. Uaktywnienie projektu R2021-MP.ipj 52
    • 3.4.3. Elementy okna programu 53
      • 3.4.3.1. Przeglądanie obiektów 54
  • 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 55
    • 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 55
    • 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 56
      • 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors) 56
      • 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch) 58
      • 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 61
      • 3.5.2.4. Karta Część (Part) 62
      • 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly) 63
      • 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 64
  • 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem 65
    • 3.6.1. Panoramowanie (Pan) 65
    • 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 66
    • 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 67
    • 3.6.4. ViewCube 67
      • 3.6.4.1. Widoki standardowe 70
      • 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 71
    • 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 72

4. Zaawansowane informacje ogólne 74

  • 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika 74
    • 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74
      • 4.1.1.1. Budowa panelu 75
      • 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 76
      • 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu 77
    • 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 77
    • 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 78
      • 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora 79
      • 4.1.3.2. Kołowe menu kursora 80
    • 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu 81
    • 4.1.5. Menu Plik 82
  • 4.2. Zarządzanie projektami 83
    • 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 84
    • 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 86
    • 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 88
    • 4.2.4. Struktura projektu R2021-MP.ipj 89
      • 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center 90
  • 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 92
    • 4.3.1. Otwieranie pliku 92
    • 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 93
    • 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku 94
    • 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 94
    • 4.3.5. Tworzenie nowego pliku 94
  • 4.4. Zarządzanie szablonami 95
  • 4.5. Elementy okna programu 96
  • 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 98
  • 4.7. Skróty klawiszowe (Alias) 99
  • 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser) 99
    • 4.8.1. Definicje wybranych obiektów 102
    • 4.8.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 103
    • 4.8.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 105
    • 4.8.4. Wskazywanie obiektu 106
    • 4.8.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 106
      • 4.8.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 106
      • 4.8.5.2. Anulowanie wyboru 107
      • 4.8.5.3. Wybór wielu obiektów 107
    • 4.8.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 108
      • 4.8.6.1. Tryby wyboru 109
      • 4.8.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 111
    • 4.8.7. Edycja obiektu 112
    • 4.8.8. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 113
      • 4.8.8.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions) 114
      • 4.8.8.2. Inne operacje edycyjne 116
    • 4.8.9. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 117
    • 4.8.10. Narzędzia pomiarowe 119
    • 4.8.11. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 120
    • 4.8.12. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 121
      • 4.8.12.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 122
      • 4.8.12.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 122
    • 4.8.13. Karty i filtry przeglądarki 123
    • 4.8.14. Wyłączanie elementów podstawowych 124
    • 4.8.15. Włączanie elementów podstawowych 125
    • 4.8.16. Usuwanie elementów i innych obiektów 125
    • 4.8.17. Zmiana nazwy elementów 126
    • 4.8.18. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 127
    • 4.8.19. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 127
    • 4.8.20. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 128
      • 4.8.20.1. Modelowanie zespołu 128
      • 4.8.20.2. Pliki prezentacji 131
  • 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem 132
    • 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 134
    • 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 135
    • 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 136
    • 4.9.4. Panoramowanie (Pan) 137
    • 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 138
      • 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu 139
    • 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 140
      • 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 140
      • 4.9.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 141
      • 4.9.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 141
      • 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 142
    • 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 143
    • 4.9.8. Widok główny (Home View) 144
    • 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 145
    • 4.9.10. ViewCube 145
      • 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 146
    • 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 147
    • 4.9.12. SteeringWheels 148
    • 4.9.13. Sterowanie nazwanymi widokami 150

5. Wprowadzenie do projektowania części 151

  • 5.1. Parametryczność 151
  • 5.2. Model matematyczny konstrukcji 152
  • 5.3. Model geometryczny konstrukcji 152
    • 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152
      • 5.3.1.1. Przykłady parametrów 153
  • 5.4. Obiekty 3D 154
  • 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 156
  • 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 158
  • 5.7. Typowy proces projektowania części 159
    • 5.7.1. Modelowanie części 160
    • 5.7.2. Redagowanie dokumentacji 161
    • 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 163

6. Szkice i więzy 164

  • 6.1. Czynności wstępne 164
    • 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 167
  • 6.2. Opcje aplikacji 168
  • 6.3. Ustawienia dokumentu 171
  • 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 172
  • 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 174
  • 6.6. Szkicowanie 176
    • 6.6.1. Style obiektów szkicu 177
    • 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 178
    • 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 181
      • 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 187
  • 6.7. Więzy geometryczne 188
    • 6.7.1. Typy i symbole więzów 189
    • 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 191
    • 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 192
    • 6.7.4. Usuwanie więzów 194
    • 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 195
    • 6.7.6. Stopnie swobody szkicu 197
    • 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 198
  • 6.8. Więzy wymiarowe 200
    • 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 202
    • 6.8.2. Ćwiczenia 205
      • 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 206
      • 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 206
    • 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 207
    • 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 208
  • 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 209
  • 6.10. Automatyczne nakładanie więzów 210
  • 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 212
    • 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 213
    • 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 214
    • 6.11.3. Narzędzie Tolerancje 214
    • 6.11.4. Ćwiczenia 215
  • 6.12. Więzy tolerowane 220
    • 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 221
    • 6.12.2. Tolerancje globalne 222
    • 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 225
  • 6.13. Właściwości więzów i wymiarów 227
  • 6.14. Widoczność więzów 229
  • 6.15. Linie konstrukcyjne 230
  • 6.16. Ćwiczenia sprawdzające 236
  • 6.17. Specjalne techniki szkicowania 237
  • 6.18. Ćwiczenia sprawdzające 238
  • 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 239
  • 6.20. Zasady efektywnego szkicowania 245
  • 6.21. Zadania 247

7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 252

  • 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 252
    • 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 254
    • 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 255
    • 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 256
      • 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 257
      • 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 259
    • 7.1.4. Ćwiczenia 260
  • 7.2. Elementy konstrukcyjne 265
  • 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 266
      • 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 267
      • 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 269
      • 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 270
      • 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 270
    • 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 271
      • 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 271
      • 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 271
      • 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 272
      • 7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 272
      • 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 273
    • 7.3.5. Ćwiczenia 274
  • 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 279
    • 7.4.1. Ćwiczenia 280

8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 282

  • 8.1. Sposoby modelowania 285
  • 8.2. Elementy szkicowe 285
  • 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 286
  • 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych 287
  • 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu 288
    • 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow) 289
    • 8.5.2. Geometria wejściowa 289
    • 8.5.3. Parametry operacji modelowania 290
    • 8.5.4. Sposób modelowania 291
    • 8.5.5. Właściwości zaawansowane 291
  • 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego 292
  • 8.7. Definiowanie profilu 293
    • 8.7.1. Algorytm definiowania profilu 294
  • 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 295
  • 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 295
  • 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 296
  • 8.11. Ćwiczenia 296
    • 8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297
      • 8.11.1.1. Wskazówki metodyczne 297
      • 8.11.1.2. Element bazowy 299
      • 8.11.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 303
      • 8.11.1.4. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next) 304
      • 8.11.1.5. Wyciągnięcie typu "do" (To) 306
      • 8.11.1.6. Wyciągnięcie typu "między" (Between) 310
      • 8.11.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 313
    • 8.11.2. Ćwiczenia sprawdzające 315
    • 8.11.3. Obrót profilem (Revolve) 315
      • 8.11.3.1. Wskazówki metodyczne 316
      • 8.11.3.2. Obrót o kąt (Angle) 317
      • 8.11.3.3. Obrót do następnego (To Next) 319
      • 8.11.3.4. Obrót pełny (Full) 320
    • 8.11.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 323
    • 8.11.5. Ćwiczenia sprawdzające 324
    • 8.11.6. Wskazówki metodyczne 325
    • 8.11.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 325
    • 8.11.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 327
    • 8.11.9. Żebra (Rib) 333
  • 8.12. Elementy wstawiane 335
  • 8.13. Ćwiczenia 335
    • 8.13.1. Zaokrąglenia (Fillet) 336
    • 8.13.2. Fazowania (Chamfer) 341
    • 8.13.3. Skorupa (Shell) 344
    • 8.13.4. Pochylenia (Draft) 347
  • 8.14. Otwory 350
    • 8.14.1. Elementy okna dialogowego 351
      • 8.14.1.1. Rodzaje i typy otworów 351
      • 8.14.1.2. Metody określania położenia otworów 353
    • 8.14.2. Pliki definicji gwintów i otworów 354
    • 8.14.3. Algorytm definiowania otworu 356
    • 8.14.4. Ćwiczenia 357
      • 8.14.4.1. Metoda "koncentrycznie" (Concentric) 357
      • 8.14.4.2. Metoda "liniowo" (Linear) 359
      • 8.14.4.3. Metoda "ze szkicu" (From Sketch) 363
  • 8.15. Gwint (Thread) 367
    • 8.15.1. Ćwiczenia 368
  • 8.16. Inne operacje modelowania 3D 370
    • 8.16.1. Kopiowanie elementów szkicowych 370
    • 8.16.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 372
      • 8.16.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 373
      • 8.16.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 376
    • 8.16.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 379
    • 8.16.4. Podział ściany i części 381

9. Styl obiektów w modelu części 384

  • 9.1. Przechowywanie stylów i standardów 385
  • 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 387
  • 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 388
  • 9.4. Wygląd 389
    • 9.4.1. Wygląd logiczny 390
    • 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd 392
    • 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 393
    • 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 395
    • 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd 395
    • 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 400
    • 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 402
      • 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 403
      • 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 404
    • 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd 405
    • 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 407
    • 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 408
    • 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 411
  • 9.5. Materiał 414
    • 9.5.1. Właściwości fizyczne 418

10. Właściwości obiektów w modelu części 422

  • 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 424
  • 10.2. Edycja właściwości 425
  • 10.3. Edycja iProperties 429

11. Modele wielobryłowe 434

  • 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia 434
  • 11.2. Operacje logiczne Boole'a 437

12. Edycja elementów bryłowych i części 439

  • 12.1. Sposoby inicjowania operacji 439
  • 12.2. System diagnostyczny 440
  • 12.3. System naprawczy 443
  • 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 446
  • 12.5. Redefinicja obiektów 449
    • 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449
      • 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 450
    • 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 451
      • 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 453
    • 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 454

13. Ćwiczenia sprawdzające 455

14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 456

  • 14.1. Typy plików dokumentacji 460
  • 14.2. Czynności wstępne 461
    • 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 461
    • 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 462
    • 14.2.3. Ustawienia dokumentu 464
    • 14.2.4. Szablony rysunku 465
    • 14.2.5. Stałe elementy rysunku 465
      • 14.2.5.1. Edycja układu arkusza 466
      • 14.2.5.2. Edycja iProperties 467
  • 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 470
    • 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 474
    • 14.3.2. Dostępne style standardu 476
    • 14.3.3. Wartości domyślne obiektów 476
    • 14.3.4. Style główne i zależne 477
    • 14.3.5. Style logiczne i określone wprost 477
      • 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 478
      • 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 478
    • 14.3.6. Warstwy 478
    • 14.3.7. Styl tekstu 480
    • 14.3.8. Styl wymiarowania 480
    • 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 482
      • 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 483
    • 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 484
    • 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 490
  • 14.4. Podstawy tworzenia rzutów 492
    • 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 494
    • 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 498
  • 14.5. Podstawy edycji rzutów 501
    • 14.5.1. Zmiana położenia rzutów 502
    • 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 503
      • 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 505
    • 14.5.3. Usuwanie rzutów 506
  • 14.6. Przekroje 507
    • 14.6.1. Przekrój pełny 507
      • 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 511
    • 14.6.2. Przekrój częściowy 512
    • 14.6.3. Przekrój stopniowy 513
    • 14.6.4. Przekrój łamany 515
  • 14.7. Szczegóły 516
  • 14.8. Rzuty pomocnicze 521
  • 14.9. Przerwania 524
  • 14.10. Wyrwania 528
    • 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 529
  • 14.11. Rzuty szkicowane 535
  • 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 538
    • 14.12.1. Ćwiczenia 539
  • 14.13. Edycja rzutów i ich elementów 542
    • 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 543
    • 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 546
      • 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 546
      • 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 546
    • 14.13.3. Pobieranie więzów 548
    • 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 550
    • 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 552
    • 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 554
  • 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 555
    • 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555
      • 14.14.1.1. Więzy 556
      • 14.14.1.2. Wymiary 556
    • 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 557
    • 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 558
    • 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 558
      • 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 559
    • 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 560
  • 14.15. Tworzenie wymiarów 560
    • 14.15.1. Typ wymiaru 562
    • 14.15.2. Tryby lokalizacji 562
    • 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 563
    • 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 564
      • 14.15.4.1. Ćwiczenia 564
    • 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 565
      • 14.15.5.1. Ćwiczenia 566
    • 14.15.6. Wymiary równoległe 568
      • 14.15.6.1. Ćwiczenia 568
  • 14.16. Inne narzędzia opisu 572
    • 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573
      • 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 574
      • 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 577
      • 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 581
      • 14.16.1.4. Ćwiczenia 582
    • 14.16.2. Opisy i tabele otworów 583
      • 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 585
      • 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia 588
      • 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 591
    • 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 593
    • 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 593
      • 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia 594
      • 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia 596
    • 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 597
      • 14.16.5.1. Ćwiczenia 598
    • 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 599
      • 14.16.6.1. Ćwiczenia 599
    • 14.16.7. Obiekty tekstowe 601
      • 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 603
      • 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 606
    • 14.16.8. Linie odniesienia 607
      • 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 608
      • 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 609
    • 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 611
      • 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 612
      • 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia 613
      • ...
Kategoria: CAD/CAM
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7622-9
Rozmiar pliku: 27 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij