Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 września 2020
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
199,00

Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania - ebook

Poznaj tajniki systemów Autodesk Inventor Professional i Fusion 360!

  • Naucz się wydajnie projektować
  • Twórz profesjonalną dokumentację
  • Zdobywaj certyfikaty Autodesk

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.

Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. przy użyciu dowolnej wersji językowej. Starannie dobrane ćwiczenia pozwolą Ci nauczyć się samodzielnie rozwiązywać problemy praktyczne i zdobyć niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna.

Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

  • Interfejs użytkownika
  • Konfiguracja środowiska i szybki start
  • Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
  • Parametryczne, adaptacyjne modelowanie FBM części i zespołów
  • Redagowanie dokumentacji 2D i 3D
  • Zaawansowane techniki projektowania 3D
  • Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
  • Wewnętrzny język programowania iLogic
  • Zarządzanie danymi projektowymi
  • Moduły specjalizowane
  • Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
  • Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
  • Narzędzia prezentacyjne
  • Modelowanie SFM
  • Zadania kontrolne

Zaprzyjaźnij się z systemami Autodesk Inventor i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!

Spis treści


1. Od autora 25

  • 1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD 26
  • 1.2. Niezbędne oprogramowanie 26

2. Koncepcja i zawartość książki 28

  • 2.1. Zawartość programowa 29
  • 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 30
  • 2.3. Przeznaczenie 30
  • 2.4. Dodatkowe źródła informacji 31
    • 2.4.1. Literatura drukowana 31
  • 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 31
    • 2.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) 32
    • 2.5.2. Modelowanie części (FBM) 32
      • 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 32
      • 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)" 32
    • 2.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) 33
    • 2.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D 33
    • 2.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) 33
    • 2.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn 34
    • 2.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie 34
    • 2.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych 34
    • 2.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) 35
  • 2.6. Konwencje zapisu 35
    • 2.6.1. Akapity specjalne 35
    • 2.6.2. Sposoby wydawania poleceń 36
      • 2.6.2.1. Nazwy narzędzi 37
    • 2.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 38
    • 2.6.4. Instrukcje do ćwiczeń 39

3. Szybki start 41

  • 3.1. Podstawowe informacje ogólne 41
    • 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2021 41
    • 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych 43
    • 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie 43
    • 3.1.4. Autodesk Inventor - co to jest? 44
    • 3.1.5. Uruchamianie programu 44
  • 3.2. Operacje na plikach w systemie Windows 45
    • 3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 45
    • 3.2.2. Zamykanie pliku projektu 45
    • 3.2.3. Tworzenie nowego projektu 46
    • 3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 46
  • 3.3. Tworzenie własnych szablonów 46
    • 3.3.1. Szablon rysunku ISO-PL2021.idw 46
    • 3.3.2. Szablon modelu części AJ-PL-2021-Standard.ipt 48
    • 3.3.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2021-Standard.iam 49
    • 3.3.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2021-Standard.ipn 49
    • 3.3.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie 50
  • 3.4. Podstawy interfejsu użytkownika 51
    • 3.4.1. Uaktywnienie istniejącego projektu 52
    • 3.4.2. Uaktywnienie projektu R2021-MP.ipj 52
    • 3.4.3. Elementy okna programu 53
      • 3.4.3.1. Przeglądanie obiektów 54
  • 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 55
    • 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej 55
    • 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji 56
      • 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors) 56
      • 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch) 58
      • 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display) 61
      • 3.5.2.4. Karta Część (Part) 62
      • 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly) 63
      • 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie 64
  • 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem 65
    • 3.6.1. Panoramowanie (Pan) 65
    • 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 66
    • 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 67
    • 3.6.4. ViewCube 67
      • 3.6.4.1. Widoki standardowe 70
      • 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 71
    • 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 72

4. Zaawansowane informacje ogólne 74

  • 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika 74
    • 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce 74
      • 4.1.1.1. Budowa panelu 75
      • 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce 76
      • 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu 77
    • 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 77
    • 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora 78
      • 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora 79
      • 4.1.3.2. Kołowe menu kursora 80
    • 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu 81
    • 4.1.5. Menu Plik 82
  • 4.2. Zarządzanie projektami 83
    • 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 84
    • 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 86
    • 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 88
    • 4.2.4. Struktura projektu R2021-MP.ipj 89
      • 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center 90
  • 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 92
    • 4.3.1. Otwieranie pliku 92
    • 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 93
    • 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku 94
    • 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon 94
    • 4.3.5. Tworzenie nowego pliku 94
  • 4.4. Zarządzanie szablonami 95
  • 4.5. Elementy okna programu 96
  • 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 98
  • 4.7. Skróty klawiszowe (Alias) 99
  • 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser) 99
    • 4.8.1. Definicje wybranych obiektów 102
    • 4.8.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 103
    • 4.8.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 105
    • 4.8.4. Wskazywanie obiektu 106
    • 4.8.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 106
      • 4.8.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 106
      • 4.8.5.2. Anulowanie wyboru 107
      • 4.8.5.3. Wybór wielu obiektów 107
    • 4.8.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 108
      • 4.8.6.1. Tryby wyboru 109
      • 4.8.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 111
    • 4.8.7. Edycja obiektu 112
    • 4.8.8. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora 113
      • 4.8.8.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions) 114
      • 4.8.8.2. Inne operacje edycyjne 116
    • 4.8.9. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem 117
    • 4.8.10. Narzędzia pomiarowe 119
    • 4.8.11. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 120
    • 4.8.12. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 121
      • 4.8.12.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 122
      • 4.8.12.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 122
    • 4.8.13. Karty i filtry przeglądarki 123
    • 4.8.14. Wyłączanie elementów podstawowych 124
    • 4.8.15. Włączanie elementów podstawowych 125
    • 4.8.16. Usuwanie elementów i innych obiektów 125
    • 4.8.17. Zmiana nazwy elementów 126
    • 4.8.18. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 127
    • 4.8.19. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 127
    • 4.8.20. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 128
      • 4.8.20.1. Modelowanie zespołu 128
      • 4.8.20.2. Pliki prezentacji 131
  • 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem 132
    • 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji 134
    • 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 135
    • 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu 136
    • 4.9.4. Panoramowanie (Pan) 137
    • 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) 138
      • 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu 139
    • 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom) 140
      • 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 140
      • 4.9.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 141
      • 4.9.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 141
      • 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 142
    • 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) 143
    • 4.9.8. Widok główny (Home View) 144
    • 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 145
    • 4.9.10. ViewCube 145
      • 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) 146
    • 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained) 147
    • 4.9.12. SteeringWheels 148
    • 4.9.13. Sterowanie nazwanymi widokami 150

5. Wprowadzenie do projektowania części 151

  • 5.1. Parametryczność 151
  • 5.2. Model matematyczny konstrukcji 152
  • 5.3. Model geometryczny konstrukcji 152
    • 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne 152
      • 5.3.1.1. Przykłady parametrów 153
  • 5.4. Obiekty 3D 154
  • 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 156
  • 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 158
  • 5.7. Typowy proces projektowania części 159
    • 5.7.1. Modelowanie części 160
    • 5.7.2. Redagowanie dokumentacji 161
    • 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 163

6. Szkice i więzy 164

  • 6.1. Czynności wstępne 164
    • 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View) 167
  • 6.2. Opcje aplikacji 168
  • 6.3. Ustawienia dokumentu 171
  • 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 172
  • 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 174
  • 6.6. Szkicowanie 176
    • 6.6.1. Style obiektów szkicu 177
    • 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 178
    • 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 181
      • 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne 187
  • 6.7. Więzy geometryczne 188
    • 6.7.1. Typy i symbole więzów 189
    • 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 191
    • 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 192
    • 6.7.4. Usuwanie więzów 194
    • 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 195
    • 6.7.6. Stopnie swobody szkicu 197
    • 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 198
  • 6.8. Więzy wymiarowe 200
    • 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 202
    • 6.8.2. Ćwiczenia 205
      • 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 206
      • 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 206
    • 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 207
    • 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar 208
  • 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 209
  • 6.10. Automatyczne nakładanie więzów 210
  • 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 212
    • 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 213
    • 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary 214
    • 6.11.3. Narzędzie Tolerancje 214
    • 6.11.4. Ćwiczenia 215
  • 6.12. Więzy tolerowane 220
    • 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 221
    • 6.12.2. Tolerancje globalne 222
    • 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 225
  • 6.13. Właściwości więzów i wymiarów 227
  • 6.14. Widoczność więzów 229
  • 6.15. Linie konstrukcyjne 230
  • 6.16. Ćwiczenia sprawdzające 236
  • 6.17. Specjalne techniki szkicowania 237
  • 6.18. Ćwiczenia sprawdzające 238
  • 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 239
  • 6.20. Zasady efektywnego szkicowania 245
  • 6.21. Zadania 247

7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 252

  • 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 252
    • 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 254
    • 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 255
    • 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 256
      • 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 257
      • 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 259
    • 7.1.4. Ćwiczenia 260
  • 7.2. Elementy konstrukcyjne 265
  • 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 266
    • 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 266
      • 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 267
      • 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 269
      • 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 270
      • 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 270
    • 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 271
      • 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 271
      • 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 271
      • 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny 272
      • 7.3.4.4. Zmiana wartości więzów 272
      • 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego 273
    • 7.3.5. Ćwiczenia 274
  • 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 279
    • 7.4.1. Ćwiczenia 280

8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 282

  • 8.1. Sposoby modelowania 285
  • 8.2. Elementy szkicowe 285
  • 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 286
  • 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych 287
  • 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu 288
    • 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow) 289
    • 8.5.2. Geometria wejściowa 289
    • 8.5.3. Parametry operacji modelowania 290
    • 8.5.4. Sposób modelowania 291
    • 8.5.5. Właściwości zaawansowane 291
  • 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego 292
  • 8.7. Definiowanie profilu 293
    • 8.7.1. Algorytm definiowania profilu 294
  • 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 295
  • 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 295
  • 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 296
  • 8.11. Ćwiczenia 296
    • 8.11.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 297
      • 8.11.1.1. Wskazówki metodyczne 297
      • 8.11.1.2. Element bazowy 299
      • 8.11.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 303
      • 8.11.1.4. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next) 304
      • 8.11.1.5. Wyciągnięcie typu "do" (To) 306
      • 8.11.1.6. Wyciągnięcie typu "między" (Between) 310
      • 8.11.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 313
    • 8.11.2. Ćwiczenia sprawdzające 315
    • 8.11.3. Obrót profilem (Revolve) 315
      • 8.11.3.1. Wskazówki metodyczne 316
      • 8.11.3.2. Obrót o kąt (Angle) 317
      • 8.11.3.3. Obrót do następnego (To Next) 319
      • 8.11.3.4. Obrót pełny (Full) 320
    • 8.11.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 323
    • 8.11.5. Ćwiczenia sprawdzające 324
    • 8.11.6. Wskazówki metodyczne 325
    • 8.11.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 325
    • 8.11.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 327
    • 8.11.9. Żebra (Rib) 333
  • 8.12. Elementy wstawiane 335
  • 8.13. Ćwiczenia 335
    • 8.13.1. Zaokrąglenia (Fillet) 336
    • 8.13.2. Fazowania (Chamfer) 341
    • 8.13.3. Skorupa (Shell) 344
    • 8.13.4. Pochylenia (Draft) 347
  • 8.14. Otwory 350
    • 8.14.1. Elementy okna dialogowego 351
      • 8.14.1.1. Rodzaje i typy otworów 351
      • 8.14.1.2. Metody określania położenia otworów 353
    • 8.14.2. Pliki definicji gwintów i otworów 354
    • 8.14.3. Algorytm definiowania otworu 356
    • 8.14.4. Ćwiczenia 357
      • 8.14.4.1. Metoda "koncentrycznie" (Concentric) 357
      • 8.14.4.2. Metoda "liniowo" (Linear) 359
      • 8.14.4.3. Metoda "ze szkicu" (From Sketch) 363
  • 8.15. Gwint (Thread) 367
    • 8.15.1. Ćwiczenia 368
  • 8.16. Inne operacje modelowania 3D 370
    • 8.16.1. Kopiowanie elementów szkicowych 370
    • 8.16.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 372
      • 8.16.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 373
      • 8.16.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 376
    • 8.16.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 379
    • 8.16.4. Podział ściany i części 381

9. Styl obiektów w modelu części 384

  • 9.1. Przechowywanie stylów i standardów 385
  • 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami 387
  • 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd 388
  • 9.4. Wygląd 389
    • 9.4.1. Wygląd logiczny 390
    • 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd 392
    • 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd 393
    • 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części 395
    • 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd 395
    • 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd 400
    • 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd 402
      • 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) 403
      • 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki 404
    • 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd 405
    • 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką 407
    • 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki 408
    • 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) 411
  • 9.5. Materiał 414
    • 9.5.1. Właściwości fizyczne 418

10. Właściwości obiektów w modelu części 422

  • 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 424
  • 10.2. Edycja właściwości 425
  • 10.3. Edycja iProperties 429

11. Modele wielobryłowe 434

  • 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia 434
  • 11.2. Operacje logiczne Boole'a 437

12. Edycja elementów bryłowych i części 439

  • 12.1. Sposoby inicjowania operacji 439
  • 12.2. System diagnostyczny 440
  • 12.3. System naprawczy 443
  • 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 446
  • 12.5. Redefinicja obiektów 449
    • 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych 449
      • 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 450
    • 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu 451
      • 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu 453
    • 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 454

13. Ćwiczenia sprawdzające 455

14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 456

  • 14.1. Typy plików dokumentacji 460
  • 14.2. Czynności wstępne 461
    • 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku 461
    • 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku 462
    • 14.2.3. Ustawienia dokumentu 464
    • 14.2.4. Szablony rysunku 465
    • 14.2.5. Stałe elementy rysunku 465
      • 14.2.5.1. Edycja układu arkusza 466
      • 14.2.5.2. Edycja iProperties 467
  • 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy 470
    • 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu 474
    • 14.3.2. Dostępne style standardu 476
    • 14.3.3. Wartości domyślne obiektów 476
    • 14.3.4. Style główne i zależne 477
    • 14.3.5. Style logiczne i określone wprost 477
      • 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 478
      • 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard 478
    • 14.3.6. Warstwy 478
    • 14.3.7. Styl tekstu 480
    • 14.3.8. Styl wymiarowania 480
    • 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 482
      • 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 483
    • 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia 484
    • 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia 490
  • 14.4. Podstawy tworzenia rzutów 492
    • 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 494
    • 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 498
  • 14.5. Podstawy edycji rzutów 501
    • 14.5.1. Zmiana położenia rzutów 502
    • 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów 503
      • 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 505
    • 14.5.3. Usuwanie rzutów 506
  • 14.6. Przekroje 507
    • 14.6.1. Przekrój pełny 507
      • 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia 511
    • 14.6.2. Przekrój częściowy 512
    • 14.6.3. Przekrój stopniowy 513
    • 14.6.4. Przekrój łamany 515
  • 14.7. Szczegóły 516
  • 14.8. Rzuty pomocnicze 521
  • 14.9. Przerwania 524
  • 14.10. Wyrwania 528
    • 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem 529
  • 14.11. Rzuty szkicowane 535
  • 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) 538
    • 14.12.1. Ćwiczenia 539
  • 14.13. Edycja rzutów i ich elementów 542
    • 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 543
    • 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 546
      • 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania 546
      • 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 546
    • 14.13.3. Pobieranie więzów 548
    • 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 550
    • 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju 552
    • 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów 554
  • 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 555
    • 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 555
      • 14.14.1.1. Więzy 556
      • 14.14.1.2. Wymiary 556
    • 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku 557
    • 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 558
    • 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 558
      • 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 559
    • 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 560
  • 14.15. Tworzenie wymiarów 560
    • 14.15.1. Typ wymiaru 562
    • 14.15.2. Tryby lokalizacji 562
    • 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 563
    • 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia 564
      • 14.15.4.1. Ćwiczenia 564
    • 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy 565
      • 14.15.5.1. Ćwiczenia 566
    • 14.15.6. Wymiary równoległe 568
      • 14.15.6.1. Ćwiczenia 568
  • 14.16. Inne narzędzia opisu 572
    • 14.16.1. Parametryczne osie symetrii 573
      • 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia 574
      • 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia 577
      • 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii 581
      • 14.16.1.4. Ćwiczenia 582
    • 14.16.2. Opisy i tabele otworów 583
      • 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia 585
      • 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia 588
      • 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia 591
    • 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń 593
    • 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni 593
      • 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia 594
      • 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia 596
    • 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia 597
      • 14.16.5.1. Ćwiczenia 598
    • 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia 599
      • 14.16.6.1. Ćwiczenia 599
    • 14.16.7. Obiekty tekstowe 601
      • 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia 603
      • 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia 606
    • 14.16.8. Linie odniesienia 607
      • 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia 608
      • 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia 609
    • 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika 611
      • 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika 612
      • 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia 613
      • ...
Kategoria: CAD/CAM
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7622-9
Rozmiar pliku: 27 MB

BESTSELLERY

Kategorie: