Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 października 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
199,00

Autodesk Inventor Professional 2024 PL / 2024+ / Fusion 360. Metodyka efektywnego projektowania - ebook

Poznaj tajniki Autodesk Inventor Professional i Fusion 360 i osiągaj szybciej swoje cele!

Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu Cloud Computing - Fusion 360. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom umiejętności, sięgnij po tę książkę! Poznasz metody parametrycznego, adaptacyjnego projektowania 3D, redagowania dokumentacji 2D i 3D, automatyzacji rutynowych operacji projektowania, modelowania SFM w chmurze itp. - przy użyciu dowolnej wersji językowej.

Korzystając z plików pobranych ze strony wydawnictwa i wykonując starannie dobrane ćwiczenia, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna!

Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w wypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk.

W książce oprócz standardowych zagadnień:

  • Szybki start
  • Przewodnik po typowych szkoleniach (learning paths)
  • Inteligentne elementy, części, zespoły, więzy i operacje
  • Wewnętrzny język programowania iLogic
  • Moduły specjalizowane
  • Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania
  • Narzędzia analityczne (MES, dynamika konstrukcji)
  • Modelowanie SFM

Spis treści

Spis treści

1. Od autora

  • 1.1. Przewidywane kierunki ewolucji technik CAD
  • 1.2. Sztuczna inteligencja na usługach konstruktora/dewelopera - ChatGPT
  • 1.3. Niezbędne oprogramowanie

2. Koncepcja i zawartość książki

  • 2.1. Zawartość programowa i przeznaczenie
  • 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia
  • 2.3. Dodatkowe źródła informacji
    • 2.3.1. Literatura drukowana
  • 2.4. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)
    • 2.4.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)
    • 2.4.2. Modelowanie części (FBM)
      • 2.4.2.1. Bez przygotowania wstępnego
      • 2.4.2.2. Po kursie "Podstawy modelowania bryłowego (FBM)"
    • 2.4.3. Modelowanie zespołów (FBM)
    • 2.4.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D
    • 2.4.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)
    • 2.4.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn
    • 2.4.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D - wprowadzenie
    • 2.4.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych
    • 2.4.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)
  • 2.5. Konwencje zapisu
    • 2.5.1. Akapity specjalne
    • 2.5.2. Sposoby wydawania poleceń
      • 2.5.2.1. Nazwy narzędzi
    • 2.5.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu
    • 2.5.4. Instrukcje do ćwiczeń

3. Błyskawiczny start

  • 3.1. Podstawowe informacje ogólne
    • 3.1.1. Instalacja programu Autodesk Inventor Professional 2024
    • 3.1.2. Instalacja plików dodatkowych
    • 3.1.3. Inne niezbędne oprogramowanie
    • 3.1.4. Autodesk Inventor. Co to jest?
    • 3.1.5. Uruchamianie programu
  • 3.2. Podstawy interfejsu użytkownika
    • 3.2.1. Uaktywnienie istniejącego projektu
    • 3.2.2. Uaktywnienie projektu R2024-MEP.ipj
    • 3.2.3. Elementy okna programu
      • 3.2.3.1. Przeglądanie obiektów
  • 3.3. Operacje na plikach w systemie Windows
    • 3.3.1. Otwieranie istniejącego projektu
    • 3.3.2. Zamykanie pliku projektu
    • 3.3.3. Tworzenie nowego projektu
    • 3.3.4. Zapisywanie projektu na dysku
  • 3.4. Tworzenie własnych szablonów
    • 3.4.1. Szablon rysunku AJ-PL-2024-ISO.idw
    • 3.4.2. Szablon modelu części AJ-PL-2024-Standard.ipt
    • 3.4.3. Szablon modelu zespołu AJ-PL-2024-Standard.iam
    • 3.4.4. Szablon prezentacji AJ-PL-2024-Standard.ipn
    • 3.4.5. Tworzenie własnych szablonów - podsumowanie
  • 3.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne
    • 3.5.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej
    • 3.5.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji
      • 3.5.2.1. Karta Kolory (Colors)
      • 3.5.2.2. Karta Szkic (Sketch)
      • 3.5.2.3. Karta Wyświetlanie (Display)
      • 3.5.2.4. Karta Część (Part)
      • 3.5.2.5. Karta Zespół (Assembly)
      • 3.5.2.6. Elementy interfejsu widoczne na ekranie
  • 3.6. Podstawy sterowania wyświetlaniem
    • 3.6.1. Panoramowanie (Pan)
    • 3.6.2. Obracanie swobodne (Free Orbit)
    • 3.6.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
    • 3.6.4. ViewCube
      • 3.6.4.1. Widoki standardowe
      • 3.6.4.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)
    • 3.6.5. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)

4. Zaawansowane informacje ogólne

  • 4.1. Zaawansowane informacje o interfejsie użytkownika
    • 4.1.1. Zaawansowane operacje na wstążce
      • 4.1.1.1. Budowa panelu
      • 4.1.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce
      • 4.1.1.3. Zmiana położenia panelu
    • 4.1.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki
    • 4.1.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora
      • 4.1.3.1. Tekstowe menu kursora
      • 4.1.3.2. Kołowe menu kursora
    • 4.1.4. Pasek szybkiego dostępu
    • 4.1.5. Menu Plik
  • 4.2. Zarządzanie projektami
    • 4.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu
    • 4.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu
    • 4.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu
    • 4.2.4. Struktura projektu R2024-MEP.ipj
      • 4.2.4.1. Konfiguracja bibliotek Content Center
  • 4.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu
    • 4.3.1. Otwieranie pliku
    • 4.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia
    • 4.3.3. Zapisywanie kopii pliku
    • 4.3.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon
    • 4.3.5. Tworzenie nowego pliku
  • 4.4. Zarządzanie szablonami
  • 4.5. Elementy okna programu
  • 4.6. Powtarzanie ostatniego polecenia
  • 4.7. Skróty klawiszowe (Alias)
  • 4.8. Przeglądarka obiektów (Object Browser)
    • 4.8.1. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu części
    • 4.8.2. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku modelu zespołu
    • 4.8.3. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku prezentacji zespołu
    • 4.8.4. Przeglądarka obiektów (Object Browser) w pliku rysunku 2D
    • 4.8.5. Definicje wybranych obiektów
    • 4.8.6. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce
    • 4.8.7. Rozwijanie i zwijanie gałęzi
    • 4.8.8. Wskazywanie obiektu
    • 4.8.9. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki
      • 4.8.9.1. Wybór pojedynczego obiektu
      • 4.8.9.2. Anulowanie wyboru
      • 4.8.9.3. Wybór wielu obiektów
    • 4.8.10. Wybór obiektu na obszarze modelowania
      • 4.8.10.1. Tryby wyboru
      • 4.8.10.2. Wybieranie obiektów pokrywających się
    • 4.8.11. Edycja obiektu
    • 4.8.12. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora
      • 4.8.12.1. Metoda "pokaż wymiary" (Show Dimensions)
      • 4.8.12.2. Inne operacje edycyjne
    • 4.8.13. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem
    • 4.8.14. Narzędzia pomiarowe
    • 4.8.15. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania
    • 4.8.16. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania
      • 4.8.16.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych
      • 4.8.16.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych
    • 4.8.17. Karty i filtry przeglądarki
    • 4.8.18. Wyłączanie elementów podstawowych
    • 4.8.19. Włączanie elementów podstawowych
    • 4.8.20. Usuwanie elementów i innych obiektów
    • 4.8.21. Stany modelu (Model States)
    • 4.8.22. Zmiana nazwy elementów
    • 4.8.23. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów
    • 4.8.24. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania
    • 4.8.25. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów
      • 4.8.25.1. Modelowanie zespołu
      • 4.8.25.2. Pliki prezentacji
  • 4.9. Zaawansowane sterowanie wyświetlaniem
    • 4.9.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji
    • 4.9.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu
    • 4.9.3. Zmiana sposobu budowy obrazu
    • 4.9.4. Panoramowanie (Pan)
    • 4.9.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)
      • 4.9.5.1. Zmiana środka obrotu
    • 4.9.6. Zmiana powiększenia (Zoom)
      • 4.9.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)
      • 4.9.6.2. Powiększanie wszystkich obiektów (Zoom All)
      • 4.9.6.3. Powiększanie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected)
      • 4.9.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)
    • 4.9.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)
    • 4.9.8. Widok główny (Home View)
    • 4.9.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków
    • 4.9.10. ViewCube
      • 4.9.10.1. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)
    • 4.9.11. Obracanie ograniczone (Constrained)
    • 4.9.12. SteeringWheels
    • 4.9.13. Nazwane widoki

5. Wprowadzenie do projektowania części

  • 5.1. Parametryczność
  • 5.2. Model matematyczny konstrukcji
  • 5.3. Model geometryczny konstrukcji
    • 5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne
      • 5.3.1.1. Przykłady parametrów
  • 5.4. Obiekty 3D
  • 5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D
  • 5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych
  • 5.7. Typowy proces projektowania części
    • 5.7.1. Modelowanie części
    • 5.7.2. Redagowanie dokumentacji
    • 5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku

6. Szkice i więzy

  • 6.1. Czynności wstępne
    • 6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View)
  • 6.2. Opcje aplikacji
  • 6.3. Ustawienia dokumentu
  • 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki
  • 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D
  • 6.6. Szkicowanie
    • 6.6.1. Style obiektów szkicu
    • 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów
    • 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu
      • 6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne
  • 6.7. Więzy geometryczne
    • 6.7.1. Typy i symbole więzów
    • 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych
    • 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu
    • 6.7.4. Usuwanie więzów
    • 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów
    • 6.7.6. Stopnie swobody szkicu
    • 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające
  • 6.8. Więzy wymiarowe
    • 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych
    • 6.8.2. Ćwiczenia
      • 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt
      • 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty
    • 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)
    • 6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy - wymiar
  • 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów
  • 6.10. Automatyczne nakładanie więzów
  • 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych
    • 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji
    • 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych - narzędzie Pokaż wymiary
    • 6.11.3. Narzędzie Tolerancje
    • 6.11.4. Ćwiczenia
  • 6.12. Więzy tolerowane
    • 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych
    • 6.12.2. Tolerancje globalne
    • 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych
  • 6.13. Właściwości więzów i wymiarów
  • 6.14. Widoczność więzów
  • 6.15. Linie konstrukcyjne
  • 6.16. Ćwiczenia sprawdzające
  • 6.17. Specjalne techniki szkicowania
  • 6.18. Ćwiczenia sprawdzające
  • 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów
  • 6.20. Zasady efektywnego szkicowania
  • 6.21. Zadania

7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D

  • 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu
    • 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu
    • 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu
    • 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu
      • 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu
      • 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu
    • 7.1.4. Ćwiczenia
  • 7.2. Elementy konstrukcyjne
  • 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne
    • 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
    • 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne
    • 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych
      • 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne
      • 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt
      • 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty
      • 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty
    • 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych
      • 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny
      • 7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
      • 7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny
      • 7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego
    • 7.3.5. Ćwiczenia
  • 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne
    • 7.4.1. Ćwiczenia

8. Operacje parametrycznego modelowania 3D

  • 8.1. Sposoby modelowania
  • 8.2. Elementy szkicowe
  • 8.3. Standardowe narzędzia i techniki modelowania
  • 8.4. Elementy klasycznych okien dialogowych
  • 8.5. Elementy okien dialogowych nowego typu
    • 8.5.1. Proces pracy narzędzia (Workflow)
    • 8.5.2. Geometria wejściowa
    • 8.5.3. Parametry operacji modelowania
    • 8.5.4. Sposób modelowania
    • 8.5.5. Właściwości zaawansowane
  • 8.6. Przycisk podsystemu diagnostycznego
  • 8.7. Definiowanie profilu
    • 8.7.1. Algorytm definiowania profilu
  • 8.8. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)
  • 8.9. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)
  • 8.10. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych
  • 8.11. Wskazówki metodyczne
    • 8.11.1. Pytania serii A - przed operacją modelowania
    • 8.11.2. Pytania serii B - planowana operacja modelowania
    • 8.11.3. Pytania serii C - po operacji modelowania
  • 8.12. Wyciąganie profilem (Extrude)
    • 8.12.1. Element bazowy
    • 8.12.2. Pozostałe elementy wyciągane
    • 8.12.3. Wyciągnięcie typu "do następnego" (To Next)
    • 8.12.4. Wyciągnięcie typu "do" (To)
    • 8.12.5. Wyciągnięcie typu "między" (Between)
    • 8.12.6. Wyciągnięcie przelotowe
    • 8.12.7. Ćwiczenia sprawdzające
  • 8.13. Obrót profilem (Revolve)
    • 8.13.1. Obrót o kąt (Angle)
    • 8.13.2. Obrót do następnego (To Next)
    • 8.13.3. Obrót pełny (Full)
    • 8.13.4. Zmiana kolejności operacji modelowania
    • 8.13.5. Ćwiczenia sprawdzające
  • 8.14. Wskazówki metodyczne
  • 8.15. Przeciąganie profilem (Sweep)
  • 8.16. Rozpinanie powierzchni (Loft)
  • 8.17. Żebra (Rib)
  • 8.18. Elementy wstawiane
  • 8.19. Zaokrąglenia (Fillet)
  • 8.20. Fazowania (Chamfer)
  • 8.21. Skorupa (Shell)
  • 8.22. Pochylenia (Draft)
  • 8.23. Otwory
    • 8.23.1. Elementy okna dialogowego
      • 8.23.1.1. Rodzaje i typy otworów
      • 8.23.1.2. Metody określania położenia otworów
    • 8.23.2. Pliki definicji gwintów i otworów
    • 8.23.3. Algorytm definiowania otworu
    • 8.23.4. Metoda "koncentrycznie" (Concentric)
    • 8.23.5. Metoda "liniowo" (Linear)
    • 8.23.6. Metoda "ze szkicu" (From Sketch)
  • 8.24. Gwint (Thread)
  • 8.25. Inne operacje modelowania 3D
    • 8.25.1. Kopiowanie elementów szkicowych
    • 8.25.2. Kopiowanie elementów i części w szyku
      • 8.25.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)
    • 8.25.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)
    • 8.25.4. Podział ściany i części

9. Styl obiektów w modelu części

  • 9.1. Przechowywanie stylów i standardów
  • 9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami
  • 9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd
  • 9.4. Wygląd
    • 9.4.1. Wygląd logiczny
    • 9.4.2. Przeglądanie stylów - wygląd
    • 9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie - wygląd
    • 9.4.4. Zastosowanie stylu - zmiana wyglądu części
    • 9.4.5. Tworzenie nowego stylu - wygląd
    • 9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece - wygląd
    • 9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu - wygląd
      • 9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku)
      • 9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki
    • 9.4.8. Edycja lokalna stylu - wygląd
    • 9.4.9. Aktualizacja stylów - przywrócenie zgodności z biblioteką
    • 9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki
    • 9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)
  • 9.5. Materiał
    • 9.5.1. Właściwości fizyczne

10. Właściwości obiektów w modelu części

  • 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części
  • 10.2. Edycja właściwości
  • 10.3. Edycja iProperties

11. Modele wielobryłowe

  • 11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego - ćwiczenia
  • 11.2. Operacje logiczne Boole'a

12. Edycja elementów bryłowych i części

  • 12.1. Sposoby inicjowania operacji
  • 12.2. System diagnostyczny
  • 12.3. System naprawczy
  • 12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych
  • 12.5. Redefinicja obiektów
    • 12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych
      • 12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu
    • 12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu
      • 12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu
    • 12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego

13. Ćwiczenia sprawdzające

14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części

  • 14.1. Typy plików dokumentacji
  • 14.2. Czynności wstępne
    • 14.2.1. Tworzenie pliku rysunku
    • 14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku
    • 14.2.3. Ustawienia dokumentu
    • 14.2.4. Szablony rysunku
    • 14.2.5. Stałe elementy rysunku
      • 14.2.5.1. Edycja układu arkusza
      • 14.2.5.2. Edycja iProperties
  • 14.3. Styl obiektów w pliku rysunku - standard rysunkowy
    • 14.3.1. Ustawienia ogólne standardu
    • 14.3.2. Dostępne style standardu
    • 14.3.3. Wartości domyślne obiektów
    • 14.3.4. Style główne i zależne
    • 14.3.5. Style logiczne i określone wprost
      • 14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa
      • 14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard
    • 14.3.6. Warstwy
    • 14.3.7. Styl tekstu
    • 14.3.8. Styl wymiarowania
    • 14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)
      • 14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu
    • 14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie - ćwiczenia
    • 14.3.11. Eksport i import elementów standardu - ćwiczenia
  • 14.4. Podstawy tworzenia rzutów
    • 14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu
    • 14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych
      • 14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne
  • 14.5. Podstawy edycji rzutów
    • 14.5.1. Zmiana położenia rzutów
    • 14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów
      • 14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet
    • 14.5.3. Usuwanie rzutów
  • 14.6. Przekroje
    • 14.6.1. Przekrój pełny
      • 14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia
    • 14.6.2. Przekrój częściowy
    • 14.6.3. Przekrój stopniowy
    • 14.6.4. Przekrój łamany
  • 14.7. Szczegóły
  • 14.8. Rzuty pomocnicze
  • 14.9. Przerwania
  • 14.10. Wyrwania
    • 14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem
  • 14.11. Rzuty szkicowane
  • 14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)
    • 14.12.1. Ćwiczenia
  • 14.13. Edycja rzutów i ich elementów
    • 14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów
    • 14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów
      • 14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania
      • 14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi
    • 14.13.3. Pobieranie więzów
    • 14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów
    • 14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju
    • 14.13.6. Modyfikacja innych obiektów
  • 14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku
    • 14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D
      • 14.14.1.1. Więzy
    • 14.14.2. Inne elementy opisu rysunku
    • 14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów
    • 14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu
      • 14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru
    • 14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku
  • 14.15. Tworzenie wymiarów
    • 14.15.1. Typ wymiaru
    • 14.15.2. Tryby lokalizacji
    • 14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania
    • 14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia
      • 14.15.4.1. Ćwiczenia
    • 14.15.5. Wymiary liniowe średnicy
      • 14.15.5.1. Ćwiczenia
    • 14.15.6. Wymiary równoległe
      • 14.15.6.1. Ćwiczenia
  • 14.16. Inne narzędzia opisu
    • 14.16.1. Parametryczne osie symetrii
      • 14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu - ćwiczenia
      • 14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii - ćwiczenia
      • 14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii
      • 14.16.1.4. Ćwiczenia
    • 14.16.2. Opisy i tabele otworów
      • 14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu - ćwiczenia
      • 14.16.2.2. Tabele otworów - ćwiczenia
      • 14.16.2.3. Edycja tabeli otworów - ćwiczenia
    • 14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń
    • 14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni
      • 14.16.4.1. Tworzenie symbolu - ćwiczenia
      • 14.16.4.2. Edycja symbolu - ćwiczenia
    • 14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia
      • 14.16.5.1. Ćwiczenia
    • 14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia
      • 14.16.6.1. Ćwiczenia
    • 14.16.7. Obiekty tekstowe
      • 14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych - ćwiczenia
      • 14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych - ćwiczenia
    • 14.16.8. Linie odniesienia
      • 14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia - ćwiczenia
      • 14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia - ćwiczenia
    • 14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika
      • 14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika
      • 14.16.9.2. Definiowanie symbolu - ćwiczenia
      • 14.16.9.3. Wstawianie symbolu - ćwiczenia
    • 14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem
  • 14.17. Zarządzanie arkuszami
    • 14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie
      • 14.17.1.1. Ćwiczenia
    • 14.17.2. Usuwanie arkusza
      • 14.17.2.1. Ćwiczenia
  • 14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku
  • 14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku
    • 14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia
    • 14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania - ćwiczenia
    • 14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej
    • 14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej - ćwiczenia
    • 14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej
      • 14.19.5.1. Obiekty typu "tylko szkic" (Sketch Only)
      • 14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki - ćwiczenia
      • 14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej - ćwiczenia
      • 14.19.5.4. Pole właściwości OPIS - ćwiczenia
      • 14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ - ćwiczenia
      • 14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe - ćwiczenia
    • 14.19.6. Definiowanie własnego obramowania
      • 14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory - ćwiczenia
      • 14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory - ćwiczenia
    • 14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia
    • 14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku - ćwiczenia
    • 14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza
      • 14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów - ćwiczenia
      • 14.19.9.2. Pusty arkusz - ćwiczenia
    • 14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów - ćwiczenia
    • 14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza - ćwiczenia
  • 14.20. Zapis rysunku w innym formacie
    • 14.20.1. Eksport do plików DWG i DXF
      • 14.20.1.1. Ćwiczenia
    • 14.20.2. Eksport do pliku DWF
      • 14.20.2.1. Ćwiczenia
  • 14.21. Import rysunku w innym formacie
    • 14.21.1. Import danych DWG do modelu części - ćwiczenia
    • 14.21.2. Import danych DWG do rysunku - ćwiczenia

15. Modyfikacja projektu części

16. Projekt części

  • 16.1. Projekt części ZAMEK
    • 16.1.1. Zadanie projektowe
    • 16.1.2. Analiza zadania pod kątem modelowania części
      • 16.1.2.1. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania
      • 16.1.2.2. Brakujące wymiary
    • 16.1.3. Tworzenie modelu części ZAMEK
    • 16.1.4. Koncepcja standardowa
    • 16.1.5. Koncepcja zoptymalizowana
    • 16.1.6. Realizacja koncepcji zoptymalizowanej
      • 16.1.6.1. Parametryczne modyfikacje modelu
    • 16.1.7. Dokumentacja 2D części ZAMEK
  • 16.2. Projekt części TULEJA
  • 16.3. Uwagi metodyczne
  • 16.4. Modelowanie tulei
    • 16.4.1. Czynności wstępne
    • 16.4.2. Szkicowanie profilu
    • 16.4.3. Modelowanie bryły bazowej
    • 16.4.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych
    • 16.4.5. Modelowanie rowka podcięcia
    • 16.4.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń
    • 16.4.7. Modelowanie otworów
  • 16.5. Redagowanie dokumentacji tulei
    • 16.5.1. Uwagi metodyczne
      • 16.5.1.1. Wariant z przekrojem łamanym
      • 16.5.1.2. Wariant z wyrwaniem
      • 16.5.1.3. Tabliczka rysunkowa
    • 16.5.2. Ćwiczenia sprawdzające
    • 16.5.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem
      • 16.5.3.1. Czynności wstępne
      • 16.5.3.2. Tworzenie rzutu bazowego
      • 16.5.3.3. Tworzenie wyrwania
      • 16.5.3.4. Stabilność definicji wyrwania
      • 16.5.3.5. Tworzenie szczegółu
      • 16.5.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego
  • 16.6. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji
    • 16.6.1. Osie symetrii
    • 16.6.2. Wymiary
    • 16.6.3. Dołączanie adnotacji
      • 16.6.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu
      • 16.6.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków
    • 16.6.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu
  • 16.7. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej
    • 16.7.1. Wypełnianie pola Opis
  • 16.8. Modyfikacja projektu
    • 16.8.1. Modyfikacja z poziomu rysunku
    • 16.8.2. Modyfikacja z poziomu modelu
      • 16.8.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach
    • 16.8.3. Zakończenie pracy nad projektem
  • 16.9. Uwagi końcowe
    • 16.9.1. Dodatkowe modyfikacje projektu
  • 16.10. Wydruk dokumentacji
  • 16.11. Zadania

17. Wprowadzenie do projektowania zespołów

  • 17.1. Podstawowe pojęcia
  • 17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu
  • 17.3. Zestawienie składników (BOM)
  • 17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki
    • 17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników
    • 17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień

18. Zarządzanie strukturą zespołu

  • 18.1. Czynności wstępne
  • 18.2. Zarządzanie składnikami
    • 18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)
      • 18.2.1.1. Ćwiczenia
      • 18.2.1.2. Wstawianie wystąpień z automatycznym definiowaniem więzów montażowych
    • 18.2.2. Usuwanie wystąpienia
    • 18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)
      • 18.2.3.1. Ćwiczenia
    • 18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne
    • 18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia
    • 18.2.6. Zastępowanie wystąpienia
      • 18.2.6.1. Ćwiczenia
    • 18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)
      • 18.2.7.1. Ćwiczenia
    • 18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)
      • 18.2.8.1. Ćwiczenia
    • 18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu
      • 18.2.9.1. Ćwiczenia
    • 18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia
      • 18.2.10.1. Ćwiczenia
    • 18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia
      • 18.2.11.1. Ćwiczenia
    • 18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu
      • 18.2.12.1. Ćwiczenia
    • 18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami - ćwiczenia

19. Typowy proces projektowania zespołu

  • 19.1. Modelowanie zespołu
  • 19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu
    • 19.2.1. Prezentacje zespołu
    • 19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu
  • 19.3. Modyfikacja projektu

20. Więzy montażowe

  • 20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych
  • 20.2. Rodzaje i typy więzów
  • 20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy
  • 20.4. Omówienie podstawowych rodzajów więzów montażowych
    • 20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)
    • 20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)
    • 20.4.3. Więzy kątowe (Angle)
    • 20.4.4. Więzy styczności (Tangent)
    • 20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)
  • 20.5. Techniki nakładania więzów montażowych
    • 20.5.1. Narzędzie "Wiązanie" (Constrain)...
Kategoria: CAD/CAM
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0926-7
Rozmiar pliku: 28 MB

BESTSELLERY

Kategorie: