Facebook - konwersja
  • promocja

AVR i ARM7. Programowanie mikrokontrolerów dla każdego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 stycznia 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

AVR i ARM7. Programowanie mikrokontrolerów dla każdego - ebook

Poznaj sposoby programowania mikrokontrolerów -- nigdy nie wiadomo, kiedy życie zmusi Cię do skonstruowania robota

  • Jak efektywnie nauczyć się programowania mikrokontrolerów?
  • Jak skonstruować programator lub zdobyć go w inny sposób?
  • Jak obsługiwać wyświetlacz LED w czterech językach?

Jeżli nie masz pojęcia o programowaniu mikrokontrolerów, a chcesz się tego nauczyć, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Nie musisz wcześniej mieć wiedzy z zakresu elektroniki, ponieważ wszystkie potrzebne pojęcia zostały tu wyjaśnione od podstaw. Niepotrzebna Ci także znajomość programowania w jakimkolwiek języku -- te informacje, podane w możliwie najbardziej przystępny sposób, też znajdziesz w podręczniku. Wobec tego wszystko, czego potrzebujesz, to chęć nauki. I jeszcze jedno: może zastanawiasz się, co począć z takim mikrokontrolerem? Otóż możesz zastosować go do konstruowania efektów świetlnych z diod, sterowania modelami samolotów, a nawet sterowania robotami.

Jeżeli wiesz już co nieco na temat programowania mikrokontrolerów, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę -- do tego również przyda się ta książka. Dzięki niej dowiesz się, na czym polega programowanie mikrokontrolerów dwóch rodzin: AVR (na przykładzie układu ATmega8) i ARM7 (na przykładzie układu LPC2106). Nauczysz się programowania układów w czterech językach programowania: asemblerze (środowisko AVR Studio 4), języku C (środowisko WinAVR), języku bascom (środowisko Bascom) oraz Pascalu (środowisko mikroPascal). Z łatwością zdobędziesz, a potem -- wykonując poszczególne ćwiczenia -- sprawdzisz nowe, niesamowite umiejętności, ponieważ cała wiedza podana jest tu przejrzyście i w dodatku z humorem.

  • Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR oraz ARM7
  • Obsługa diod i wyświetlaczy LED
  • Obsługa przycisków i klawiatur
  • Wyświetlacze alfanumeryczne
  • Obsługa przerwań
  • Komunikacja między mikrokontrolerami (USART)
  • Obsługa wyświetlaczy graficznych z telefonu komórkowego Siemens S65
  • Serwomechanizmy
  • Kompilatory
  • Programowanie z użyciem systemów czasu rzeczywistego na przykładzie FreeRTOS

Cała wiedza potrzebna, aby zostać ekspertem od programowania mikrokontrolerów!

Spis treści

Wstęp (7)

Poszukiwacze zaginionych portów, czyli jak zacząć przygodę z mikrokontrolerami (9)

Część I: Programowanie mikrokontrolerów z rodziny AVR (13)

Lekcja 1. Instalacja oprogramowania (15)

  • 1.1. Kompilatory (15)
    • 1.1.1. AVR Studio (15)
    • 1.1.2. WinAVR (17)
    • 1.1.3. Bascom (18)
    • 1.1.4. MikroPascal for AVR (20)
  • 1.2. Programy ładujące (21)
    • 1.2.1. PonyProg2000 (21)
    • 1.2.2. AVRdude (23)

Lekcja 2. Cztery i pół metody zdobycia programatora (27)

  • 2.1. Sample Electronics cable programmer - programator podłączany do portu LPT (27)
  • 2.2. SI Prog - programator podłączany do portu COM (28)
    • 2.2.1. Montaż programatora (28)
    • 2.2.2. Montaż adaptera (34)
    • 2.2.3. Konfiguracja PonyProg2000 (37)
  • 2.3. USBasp - programator podłączany do portu USB (37)
    • 2.3.1. Montaż programatora (37)
    • 2.3.2. Podłączanie USBasp do komputera (system Windows) (44)
    • 2.3.3. Praca USBasp z AVRdude (46)
    • 2.3.4. Praca USBasp z AVR Studio (46)
    • 2.3.5. Praca USBasp ze środowiskiem Bascom (47)
    • 2.3.6. Praca USBasp z pakietem WinAVR (48)
  • 2.4. USBasp - zakup kontrolowany (49)
  • 2.5. Pół metody zdobycia programatora (50)
  • 2.6. Jak zaprogramować pozostałe układy AVR? (50)

Lekcja 3. Zaświecenie diody LED (53)

  • 3.1. Asembler (55)
  • 3.2. Język C (62)
  • 3.3. Bascom (65)
  • 3.4. Pascal (68)
  • 3.5. Ćwiczenia (71)

Lekcja 4. Mruganie diody LED (73)

  • 4.1. Asembler (73)
  • 4.2. Język C (79)
  • 4.3. Bascom (83)
  • 4.4. Pascal (85)
  • 4.5. Ćwiczenia (86)

Lekcja 5. Obsługa wyświetlacza LED (89)

  • 5.1. Asembler (91)
  • 5.2. Język C (106)
  • 5.3. Bascom (111)
  • 5.4. Pascal (114)
  • 5.5. Ćwiczenia (118)

Lekcja 6. Obsługa przycisku (119)

  • 6.1. Asembler (127)
  • 6.2. Język C (132)
  • 6.3. Bascom (135)
  • 6.4. Pascal (138)
  • 6.5. Ćwiczenia (141)

Lekcja 7. Obsługa klawiatury (143)

  • 7.1. Asembler (146)
  • 7.2. Język C (159)
  • 7.3. Bascom (165)
  • 7.4. Pascal (170)
  • 7.5. Ćwiczenia (176)

Lekcja 8. Obsługa przerwań, a przy tym o bitach konfiguracyjnych i śpiochach słów parę (179)

  • 8.1. Asembler (191)
  • 8.2. Język C (204)
  • 8.3. Bascom (210)
  • 8.4. Pascal (217)
  • 8.5. Ćwiczenia (223)

Lekcja 9. Obsługa wyświetlacza alfanumerycznego LCD (225)

  • 9.1. Asembler (229)
  • 9.2. Język C (251)
  • 9.3. Bascom (264)
  • 9.4. Pascal (269)
  • 9.5. Ćwiczenia (275)

Lekcja 10. ...a zakończą część pierwszą dwa słowa: USART, EEPROM... (277)

  • 10.1. Asembler (279)
  • 10.2. Język C (293)
  • 10.3. Bascom (298)
  • 10.4. Pascal (304)
  • 10.5. Ćwiczenia (309)

Część II: Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM7 (311)

Lekcja 11. Instalacja oprogramowania, przygotowanie oprzyrządowania (313)

  • 11.1. Instalacja środowisk programistycznych Keil uVision3 i WinARM oraz programu ładującego Flash Magic (314)
  • 11.2. Opis zestawu uruchomieniowego ARE0068 (317)

Lekcja 12. Igraszki z diodami LED (321)

  • 12.1. Język C (324)
  • 12.2. Asembler (337)
  • 12.3. Ćwiczenia (358)

Lekcja 13. Obsługa przycisków (359)

  • 13.1. Język C (361)
  • 13.2. Asembler (369)
  • 13.3. Ćwiczenia (385)

Lekcja 14. Przerwania sprzętowe (387)

  • 14.1. Język C (392)
  • 14.2. Asembler (398)
  • 14.3. Ćwiczenia (408)

Lekcja 15. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 1. (411)

  • 15.1. Język C (415)
  • 15.2. Asembler (431)
  • 15.3. Ćwiczenia (439)

Lekcja 16. Obsługa wyświetlacza graficznego z telefonu Siemens S65. Część 2. (441)

  • 16.1. Język C (443)
  • 16.2. Asembler (457)
  • 16.3. Ćwiczenia (464)

Lekcja 17. Serwomechanizmy w lewo zwrot, czyli jak zaprogramować ruch robota (467)

  • 17.1. Język C (471)
  • 17.2. Asembler (482)
  • 17.3. Ćwiczenia (488)

Lekcja 18. Mały krok w kierunku systemów czasu rzeczywistego - FreeRTOS (491)

Skorowidz (513)

Kategoria: Hardware
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-4504-6
Rozmiar pliku: 16 MB

BESTSELLERY

Kategorie: