Facebook - konwersja

Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
9 marca 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,00

Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów - ebook

UX pochodzi od słów user experience. Jest to strategia, dzięki której tworzy się udane aplikacje, czyli takie, które lubią użytkownicy. UX wymaga umiejętnego powiązania etapu planowania biznesu z fazą projektowania. Aby zweryfikować decyzje projektowe i potrzeby biznesowe, trzeba przeprowadzić szereg badań. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, jednak wymaga opanowania określonego zestawu narzędzi i technik. Poza zagadnieniami technicznymi przydaje się wiedza z zakresu psychologii i socjologii. To wszystko sprawia, że badania produktów są uważane za skomplikowane, a zasady ich prowadzenia są osnute aurą tajemniczości.

Dzięki tej niezwykle praktycznej książce przekonasz się, że wprowadzenie strategii UX nie jest magią, a ich poprawne przygotowanie i przeprowadzenie jest kwestią zaznajomienia się z określonym instrumentarium. Nauczysz się stosować narzędzia, dzięki którym skutecznie zrealizujesz program przydatnych badań.

Książkę podzielono na cztery części: krótkie wprowadzenie do tematyki badań UX, planowanie i przygotowania, facylitacja badań oraz prowadzenie analiz i raportowanie. Bardzo szczegółowo opisano, w jaki sposób należy wykonywać badania, wskazano również, czego robić nie wolno. Krótkie ćwiczenia, które znalazły się w każdym rozdziale, z pewnością pomogą w utrwaleniu zdobytej wiedzy.

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • Wprowadzenie do tematyki UX i przegląd zadań przygotowawczych
  • Zasady koordynacji sesji badawczej i doboru potrzebnych technik
  • Techniki improwizacyjne podczas prowadzenia badań
  • Metody współpracy z uczestnikami badań
  • Analizę zebranego materiału badawczego i formułowanie wniosków

UX: użytkownik pokocha to „coś”!


Autorzy są ekspertami w projektowaniu UX.

Brad Nunnally często wypowiada się o metodach badawczych i technikach projektowania. Prowadzi badania, modeluje, projektuje i testuje aplikacje. Współpracuje z klientami z takich branż jak finanse, medycyna, farmacja i usługi publiczne. Mieszka w St. Louis w stanie Missouri.

David Farkas współpracował z firmami o różnej wielkości. Zajmował się tworzeniem procesów projektowych od podstaw i rozwijał istniejące. Tworzył między innymi systemy usług finansowych i sklepy internetowe. Mieszka w Filadelfii w stanie Pensylwania.

Spis treści

Przedmowa (13)

Wstęp (15)

I. WPROWADZENIE

1. Historia prac badawczych (21)

  • Badania w przemyśle (21)
    • Inżynieria przemysłowa (21)
    • Motoryzacja (23)
  • Czynniki ludzkie (23)
    • Złoty trójkąt (24)
  • Analityka i laboratoria (24)
    • GOMS (25)
    • Definicje GOMS (25)
    • GOMS w praktyce: KLM (27)
  • Komputery, internet i badania współcześnie (29)
  • Historia badań UX (31)
    • Skąd wzięły się badania UX? (31)
  • Uwagi końcowe (32)

II. PLANOWANIE I PRZYGOTOWANIA

2. Udane badania wymagają dobrych pytań (35)

  • Dlaczego wymyślanie dobrych pytań jest takie trudne? (35)
    • Rola pytań w badaniach (36)
    • Dobre pytania nie zawsze są dobre (36)
    • Czasem warto łamać zasady (37)
    • Lata praktyki i porażek (38)
  • Podstawowa struktura pytania (38)
    • Wprowadzenie (39)
    • Temat pytania (39)
    • Drabina semantyczna (39)
    • Przejście do kolejnego pytania (39)
  • Formułowanie pytań (39)
    • Nawiązanie do celów badania (39)
    • Otwieranie się na nowe obszary tematyczne (40)
    • Rozwijanie konwersacji (40)
  • Jak zadawać różne rodzaje pytań? (42)
    • Proces (42)
    • Wyjaśnienie (42)
    • Opis (42)
    • Czas (42)
    • Utrudnienia i przeszkody (43)
    • Ideały i marzenia (43)
  • Jak przećwiczyć zadawanie pytań? (43)
    • Współpracownicy i próby (43)
  • Ćwiczenie: burza mózgów (43)
  • Uwagi końcowe (46)

3. Ilościowe metody badawcze (47)

  • Badania ilościowe od podstaw (47)
    • Gdzie można się zetknąć z badaniami ilościowymi? (48)
    • Czym nie są badania ilościowe? (49)
  • Trzy zakresy badań (49)
    • Wgląd (50)
    • Ewaluacja (50)
    • Generacja (50)
  • Rodzaje metod badawczych (50)
    • Analiza danych systemowych (50)
    • Ankiety (51)
    • Test drzewa (52)
    • Śledzenie wzroku (54)
    • Testowanie A/B (55)
    • Sortowanie kart (55)
    • Inne metody (56)
  • Metody ilościowe: kiedy i gdzie stosować? (57)
  • Metody ilościowe: kiedy nie stosować? (57)
  • Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami ilościowymi (58)
  • Uwagi końcowe (59)

4. Jakościowe metody badawcze (61)

  • Badania jakościowe: poczuj to (61)
    • Gdzie można się zetknąć z badaniami jakościowymi? (62)
    • Czym nie są badania jakościowe? (63)
  • Trzy zakresy badań - powtórka (63)
    • Wstępne planowanie (63)
    • Odkrywanie i eksploracja (65)
    • Testowanie i weryfikacja produktu (68)
    • Projektowanie partycypacyjne (69)
    • Dodatkowe metody (70)
  • Metody jakościowe: kiedy i gdzie stosować? (72)
  • Metody jakościowe: kiedy nie stosować? (72)
  • Ilościówka i jakościówka - idealne połączenie (72)
    • Persony oparte na danych (72)
    • Podróże klienta oparte na danych (73)
    • Projektowanie oparte na danych (74)
  • Ćwiczenie: zapoznanie z badaniami jakościowymi (75)
  • Uwagi końcowe (75)

5. Wybór metod (77)

  • Ilościówka i jakościówka: jak wybrać? (77)
    • Jakie masz pytania? (77)
    • Potrzeby interesariuszy (77)
    • Wielkość próby (78)
    • Lokalizacja próby (78)
    • Budżet (78)
    • Harmonogram (78)
  • Łączenie metod (79)
    • Co się sprawdza? (80)
    • Co się nie sprawdza? (80)
  • Ćwiczenie: wybierz skuteczną metodę (81)
  • Uwagi końcowe (82)

6. Logistyka (83)

  • Planowanie logistyki sesji (83)
    • Przygotowanie sesji (83)
    • Porządkowanie po sesji (85)
    • Podróże (86)
    • Badania zdalne (87)
  • Dokumentacja (87)
    • Pakiet powitalny (87)
    • Cele badawcze (90)
    • Scenariusz wywiadu (90)
    • Dokumenty prawne (91)
  • Honorarium (95)
  • Uwagi końcowe (96)

7. Rekrutacja (97)

  • Identyfikacja uczestników (97)
    • Wcześniejsze badania jakościowe (97)
    • Bieżące raporty analityczne (98)
    • Segmenty klientów (98)
    • Profile użytkowników (98)
  • Kwestionariusz selekcyjny (100)
    • Jak wygląda kwestionariusz selekcyjny? (100)
    • Podstawowe dane demograficzne (102)
    • Dane behawioralne (102)
    • Kwoty (103)
  • Metody rekrutacji (104)
    • Rekrutacja wewnętrzna a rekrutacja publiczna (104)
    • Rekrutowanie samodzielne (104)
    • Outsourcing rekrutacji (107)
    • Układanie harmonogramu (108)
    • Respondenci zapasowi (108)
  • Wyzwania związane z rekrutacją (110)
    • Produkt jeszcze nie ma użytkowników (110)
    • Niewielka grupa docelowa (110)
    • Zwykłe wymówki (110)
  • Ćwiczenie: przygotowanie kwestionariusza selekcyjnego (111)
  • Uwagi końcowe (112)

III. PROWADZENIE BADAŃ

8. Przygotowanie sesji badawczej (115)

  • Reguły postępowania (115)
    • Określanie ról (115)
    • Obserwacja (117)
  • Próby (118)
    • Praktyka czyni mistrza (119)
    • Nie bój się zmian (119)
  • Przebieg sesji (119)
    • Na początek formalności (119)
    • Zacznij powoli (121)
    • Pomału zwiększaj szczegółowość rozmowy (121)
    • Dodatkowe pytania (122)
    • Zakończenie (123)
  • Ćwiczenie: przygotowanie do zebrania (123)
  • Uwagi końcowe (123)

9. Zarządzanie ludźmi (125)

  • Standardy interakcji (125)
    • Ubierz się odpowiednio (126)
    • Bądź taktownym gościem (126)
    • Szanuj osobistą przestrzeń uczestników (126)
    • Stosuj najlepsze praktyki dotyczące współdzielenia ekranu (127)
  • Względy kulturowe (127)
    • Stwórz odpowiednią atmosferę (127)
    • Wyczuj zakończenie sceny (128)
  • Rozmowy towarzyskie (129)
    • Pytania przygotowujące (129)
    • Notowanie (129)
    • Rozgrzewka (130)
  • Ćwiczenie: rozmowy towarzyskie (130)
    • Rozmowy w biurze (130)
    • Rozmowy przy kawie (131)
  • Uwagi końcowe (131)

10. Improwizacja (133)

  • Czym jest improwizacja? (133)
    • Improwizacja dla mas (133)
  • Zasady improwizacji (134)
    • Wszystko jest prawdziwe (134)
    • Nie staraj się być śmieszny (135)
    • Porażka to nie koniec świata (136)
    • Wsłuchaj się w scenę (136)
    • Zapewnianie wsparcia (137)
    • Czas i miejsce (138)
    • Podnoszenie poprzeczki (139)
    • Najlepsza oferta (141)
    • Nie jesteś gwiazdą (142)
    • Zapamiętuj wszystko (142)
  • Praktyczne zastosowania technik improwizacyjnych (143)
    • Improwizacja w projektowaniu (143)
    • Improwizacja w badaniach (145)
  • Ćwiczenie: improwizowane upraszczanie (147)
  • Uwagi końcowe (147)

11. Facylitacja (149)

  • Umiejętności miękkie niełatwo zdobyć (149)
    • Czym są umiejętności miękkie? (150)
    • Dlaczego umiejętności miękkie są ważne? (150)
    • Umiejętności miękkich można się nauczyć (150)
    • Praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka (151)
  • Mowa ciała (151)
    • Czym jest mowa ciała? (151)
    • Dlaczego mowa ciała jest ważna? (151)
    • Jak używać mowy ciała? (152)
    • Najważniejsze sygnały mowy ciała (154)
  • Mikroekspresja (156)
    • Dlaczego mikroekspresja jest ważna? (157)
    • Jak wykorzystywać mikroekspresję? (157)
    • Najważniejsze sygnały mikroekspresji (157)
  • Względy kulturowe (159)
    • Odrób pracę domową (159)
    • Odnoś się z szacunkiem (159)
  • Ćwiczenie: odczytywanie komunikatów niewerbalnych (159)
    • Imituj (159)
    • Obserwuj (159)
    • Pytaj (160)
  • Uwagi końcowe (160)

12. Debriefing (161)

  • Czym są debriefingi? (161)
    • Planowane sesje debriefingowe (161)
    • Spontaniczne sesje debriefingowe (161)
  • Do czego służy debriefing? (162)
    • Weryfikacja celów (164)
    • Informuj centralę na bieżąco (164)
    • Zapisywanie spostrzeżeń na żywo (167)
  • Debriefingi kierują badaniami (170)
    • Otwarte badania (170)
    • Obniżanie ryzyka (171)
  • Ćwiczenie: omawianie spostrzeżeń (172)
  • Uwagi końcowe (172)

IV. ANALIZA I RAPORTOWANIE

13. Porządkowanie chaosu (175)

  • Na co komu analiza? (175)
    • Produkcja przemysłowa i inżynieria (175)
    • Projektowanie gier (176)
  • Analiza w projektowaniu produktów (177)
    • Czym jest punkt danych? (177)
    • Wykorzystanie punktów danych (178)
    • Pomiar punktów danych (182)
    • Planowanie czasu (182)
  • Metody analizy (184)
    • Diagramy pokrewieństwa (184)
    • Mapowanie kwadrantów (185)
    • Mapowanie częstotliwości (186)
    • Analiza spektrum (187)
  • Wnioski kierują projektowaniem (188)
    • Projektowanie (188)
    • Strategia (188)
    • Komunikowanie wniosków (188)
  • Ćwiczenie: koneser batoników (188)
  • Uwagi końcowe (189)

14. Prezentowanie wniosków (191)

  • Rodzaje prezentacji (191)
    • Podsumowanie dla kierownictwa (191)
    • Pełny raport (192)
    • Nagrania audiowizualne (192)
    • Cytaty (194)
    • Materiały badawcze i diagramy (194)
  • Wątki do podjęcia w prezentacji (201)
    • Raportowanie (201)
    • Udowadnianie zwrotu z inwestycji (201)
    • Stosowanie różnych form narracyjnych (201)
  • Wykorzystanie rezultatów (201)
    • Zespół (202)
    • Interesariusze (203)
  • Ćwiczenie: opracowanie struktury raportu z badań (203)
  • Uwagi końcowe (204)

15. Maksymalne wykorzystywanie wniosków (205)

  • Badania zaczynają się od zadania pytań (205)
  • O czym wiemy, że wiemy? (205)
    • Czego chcemy się dowiedzieć? (207)
  • Badania nigdy się nie kończą (207)
    • Zaplanuj dalsze działania (207)
    • Zagłębiaj się dalej (208)
    • Integracja badań (209)
    • Bycie badaczem to styl życia (210)
  • Uwagi końcowe (210)

Skorowidz (211)

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4070-1
Rozmiar pliku: 36 MB

BESTSELLERY

Kategorie: