- promocja
Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++ - ebook
Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++ - ebook
Odkryj tajemnice biblioteki Qt!
Qt to popularny zestaw bibliotek pozwalający na tworzenie atrakcyjnego interfejsu użytkownika dla różnych platform, w tym dla systemów: Windows, Mac OS X i Linux. Pierwsza wersja ukazała się w 1992 roku i od tego czasu jest intensywnie rozwijana. Za pomocą najnowszej wersji Qt można tworzyć aplikacje internetowe i mobilne. Zakres jej możliwości jest tak szeroki, że nawet doświadczeni programiści wykorzystują zaledwie ich ułamek. To może się zmienić dzięki tej książce!
W trakcie lektury odkryjesz funkcje i możliwości, z których istnienia nie zdawałeś sobie sprawy. Ponadto nauczysz się pisać wydajne programy wielowątkowe, korzystać z silnika WebKit oraz współpracować z biblioteką Phonon. Dowiesz się również, jak sprawnie przy użyciu Qt tworzyć sformatowane dokumenty, a następnie eksportować je do różnych formatów (między innymi PDF, HTML i SVG). W książce znajdziesz wiele przykładów kodu, który został przetestowany przy użyciu Qt 4.6 zarówno na platformie Windows, jak i MacOS X oraz Linux. Wstęp do książki został napisany przez samego współtwórcę Qt - Eirika ChambeEnga. Sięgnij po doskonałe źródło informacji dla programistów!
Dzięki tej książce:
- poznasz zaawansowane zastosowania biblioteki Qt
- wykorzystasz możliwości silnika WebKit
- przygotujesz atrakcyjny wizualnie dokument i wyeksportujesz go do popularnych formatów
- zgłębisz tajniki biblioteki Qt
Wykorzystaj zaawansowane funkcje Qt!
Spis treści
Słowo wstępne (9)
Wprowadzenie (11)
Rozdział 1. Aplikacje hybrydowe desktopowo-internetowe (17)
- Widżety internetowe (18)
- Korzystanie z WebKit (32)
- Generyczny komponent przeglądarki internetowej (33)
- Tworzenie aplikacji specyficznych dla witryny WWW (41)
- Osadzanie widżetów Qt na stronach WWW (54)
Rozdział 2. Audio i wideo (63)
- Korzystanie z klas QSound i QMovie (64)
- Framework obsługi multimediów Phonon (70)
- Odtwarzanie muzyki (74)
- Odtwarzanie wideo (89)
Rozdział 3. Modele tabel model-widok (97)
- Architektura model-widok frameworka Qt (98)
- Wykorzystanie modeli QStandardItemModel dla tabel (100)
- Zmienianie modelu tabeli za pośrednictwem interfejsu użytkownika (101)
- Podklasa QStandardItemModel dla tabel (112)
- Model QSortFilterProxyModel do filtrowania duplikatów (116)
- Model QSortFilterProxyModel do filtrowania pożądanych wierszy (118)
- Tworzenie własnych modeli tabel (122)
- Zmienianie modelu tabeli za pośrednictwem interfejsu użytkownika (122)
- Niestandardowa podklasa QAbstractTableModel dla tabel (125)
Rozdział 4. Modele drzew w architekturze model-widok (139)
- Wykorzystanie klasy QStandardItemModel dla drzew (141)
- Zmienianie modelu drzewa za pośrednictwem interfejsu użytkownika (142)
- Podklasa QStandardItem dla elementów drzewa (151)
- Podklasa QStandardItemModel dla drzew (152)
- Tworzenie niestandardowych modeli drzew (160)
- Zmiana modelu drzewa za pomocą interfejsu użytkownika (161)
- Niestandardowa klasa opisująca element drzewa (165)
- Niestandardowa podklasa klasy QAbstractItemModel dla drzew (168)
Rozdział 5. Delegaty w architekturze model-widok (193)
- Edytory specyficzne dla typów danych (194)
- Delegaty specyficzne dla typów danych (196)
- Delegat tylko do odczytu dla kolumn lub wierszy (197)
- Delegat dla kolumn lub wierszy, które można edytować (201)
- Delegaty specyficzne dla modelu (208)
Rozdział 6. Widoki w architekturze model-widok (215)
- Podklasy klasy QAbstractItemView (216)
- Widoki wizualizacji specyficzne dla modelu (232)
- Widżet wizualizatora (233)
- Zagregowany widżet nagłówka w wizualizatorze (239)
- Zagregowany widżet widoku w wizualizatorze (243)
Rozdział 7. Wielowątkowość z wykorzystaniem przestrzeni nazw QtConcurrent (253)
- Uruchamianie funkcji w wątkach (256)
- Zastosowanie metody QtConcurrent::run() (260)
- Wykorzystanie podklasy klasy QRunnable (265)
- Filtrowanie i mapowanie w wątkach (268)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do filtrowania (278)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do filtrowania z redukcją (285)
- Wykorzystanie funkcji przestrzeni nazw QtConcurrent do mapowania (289)
Rozdział 8. Obsługa wielu wątków z wykorzystaniem klasy QThread (295)
- Przetwarzanie niezależnych elementów (296)
- Przetwarzanie współdzielonych elementów (310)
Rozdział 9. Tworzenie edytorów tekstu sformatowanego (325)
- Klasa QTextDocument - wprowadzenie (326)
- Tworzenie własnych edytorów tekstu (328)
- Uzupełnianie w polach tekstowych oraz polach kombi (329)
- Uzupełnianie i podświetlanie składni dla edytorów tekstu (330)
- Jednowierszowy edytor sformatowanego tekstu (350)
- Wielowierszowy edytor sformatowanego tekstu (361)
Rozdział 10. Tworzenie sformatowanych dokumentów (367)
- Jakość obiektu QTextDocument wyeksportowanego do pliku (369)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument (372)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument za pomocą HTML (373)
- Tworzenie dokumentów QTextDocument za pomocą obiektów klasy QTextCursor (375)
- Eksportowanie i drukowanie dokumentów (379)
- Eksportowanie dokumentów QTextDocument (380)
- Drukowanie i przeglądanie dokumentów QTextDocument (384)
- Rysowanie stron (387)
- Rysowanie dokumentów PDF lub PostScript (394)
- Rysowanie dokumentów SVG (395)
- Rysowanie dokumentów z grafiką rastrową (395)
Rozdział 11. Tworzenie okien w architekturze grafika-widok (397)
- Architektura grafika-widok (398)
- Widżety i układ w architekturze grafika-widok (401)
- Wprowadzenie do elementów graficznych (407)
Rozdział 12. Tworzenie scen w architekturze grafika-widok (417)
- Sceny, elementy i akcje (419)
- Tworzenie głównego okna (420)
- Zapisywanie, ładowanie, drukowanie i eksportowanie scen (423)
- Wykonywanie operacji na elementach graficznych (431)
- Ulepszanie widoku QGraphicsView (447)
- Tworzenie przyborników w postaci widżetów doku (448)
- Tworzenie własnych elementów graficznych (454)
- Ulepszanie klasy QGraphicsTextItem (455)
- Ulepszanie istniejących elementów graficznych (463)
- Tworzenie własnych elementów graficznych od podstaw (466)
Rozdział 13. Frameworki obsługi animacji i maszyn stanów (475)
- Wprowadzenie do frameworka animacji (476)
- Wprowadzenie do frameworka maszyny stanów (480)
- Połączenie animacji z maszynami stanów (487)
Epilog (497)
Wybrana bibliografia (501)
O autorze (505)
Skorowidz (507)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8234-8 |
Rozmiar pliku: | 4,8 MB |