Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Biuro architektury - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Biuro architektury - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-12-0
Rozmiar pliku: 297 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Znaczna większość z nas woli sama zająć się urządzaniem swojego mieszkania lub biura. Możemy wtedy sami odkrywać różne style czy możliwości, a z pomocą fachowej prasy poznawać najnowsze trendy. Coraz więcej osób skłania się jednak do skorzystania z pomocy fachowców, którzy wiedzę o tym, jak urządzić i zaaranżować wnętrze, zdobywali na kierunkowych studiach i podczas wielu lat pracy w zawodzie projektanta. Ich klienci zyskują dzięki temu rozwiązania i pomysły, na które sami raczej by nie wpadli, a przede wszystkim dużo zaoszczędzonego czasu. Choć rynek ten jest stosunkowo młody, to zyskuje coraz więcej zwolenników i rysują się przed nim bardzo dobre perspektywy rozwoju.

Sprawdzimy, jakie warunki będzie musiała spełnić chcąca osiągnąć rynkowy sukces pracownia architektury wnętrz. Przeanalizujemy rynek, podpowiemy, kogo w takiej firmie zatrudnić, oraz policzymy, na jakie zyski można liczyć, urządzając mieszkania, biura i lokale klientów.

Charakterystyka rynku

Rynek budowlany w Polsce, czyli segment, na którym będziemy głównej mierze szukać zamówień na nasze usługi, podnosi się po ciężkim okresie z lat 2009-2010. Wspomniane lata kryzysu, choć trudne dla całej branży, nie przyniosły jednak spadków na polskim rynku jako jedynym z krajów Grupy Wyszehradzkiej. Przedstawiciele branży szacują, że tegoroczna wartość tego rynku wzrośnie o ok. 3,5% w stosunku do roku 2011. Na tak wysoką jego wartość bardzo duży wpływ mają przygotowania inwestycji związanych z organizacją Euro 2012. Wartość wszystkich planowanych na turniej projektów wynosi ok. 95 mld zł. Wśród z nich znajdują się takie inwestycje, ważne z naszego punktu widzenia, jak hotele, lokale usługowe, kompleksy biurowe itp.

Jeżeli zaś chodzi o segment budownictwa mieszkaniowego, to w 2011 roku oddano do użytku ok. 123 000 nowych lokali. Największy udział w tej liczbie, bo aż ok. 73 000, mieli inwestorzy indywidualni. Pozostałe mieszkania i domy oddane zostały do użytku przez deweloperów. W styczniu 2012 roku oddano 11 622 mieszkania, o 13% więcej niż w tym samym okresie 2011 roku, jednak o 9,1% niż przed dwoma laty.

Coraz większa liczba inwestycji budowlanych i duży udział projektów o wysokim standardzie sprawiają, że zapotrzebowanie na usługi architektów wnętrz rośnie. Z ich pomocy korzystają nie tylko przedsiębiorcy czy właściciele chcący urządzić restauracje, kluby i inne lokale użytkowe. Znaczną część klientów stanowią osoby prywatne, dla których inwestycja w profesjonalną aranżację przestrzeni jest pełnoprawną składową całego kosztu mieszkania czy domu. Poza tym odpowiednio zaadaptowana przestrzeń w mieszkaniu czy domu podnosi jego wartość na rynku wtórnym o kilka lub nawet kilkanaście procent. Dotyczy to szczególnie mieszkań starych, wybudowanych według standardów, które już dawno odeszły do lamusa. Czasem wystarczy kilka prostych zabiegów odświeżających, by takie mieszkanie nabrało zupełnie nowego charakteru i stało się – w zależności od oczekiwań klientów – większe, bardziej funkcjonalne, przytulniejsze, nowocześniejsze itp.

Konkurencja

Znaczna większość z działających na rynku biur to małe, często jednoosobowe podmioty, które klientów szukają głównie na lokalnym rynku. Równie dużo jest też biur kilkuosobowych, zakładanych często przez wspólników, którzy razem studiowali architekturę wnętrz. Niewielki procent tego rynku stanowią duże, rozpoznawalne marki, zatrudniające nawet kilkadziesiąt osób. Specjalizują się one głównie w obsłudze największych i najzamożniejszych klientów – biznesmenów, dużych firm, znanych restauracji i klubów itp.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij