Facebook - konwersja
Darmowy fragment

  • promocja

Biznes w Chinach - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
28 stycznia 2022
5198 pkt
punktów Virtualo

Biznes w Chinach - ebook

Chiny są obecne we wszystkich branżach i sektorach oraz w wielu aspektach naszego życia. Stało się tak za sprawą bezprecedensowego wzrostu gospodarczego ostatnich dekad i dokonującej się na naszych oczach rewolucji technologicznej. W Polsce rosnące znaczenie Chin na świecie jest często przyjmowane z niedowierzaniem lub zaskoczeniem, radykalną krytyką albo bezkrytycznym entuzjazmem.

 

Dla przedsiębiorców XXI wieku Azja nie jest już kwestią wyboru, lecz oznacza konieczność wejścia w kontakt z tamtejszym biznesem, co bez poznania i zrozumienia wschodniej kultury, norm i wartości, instytucji, stylu prowadzenia biznesu i wyzwań z nimi związanych jest skazane na fiasko. Można tę wiedzę zdobywać przez własne doświadczenia i uczenie się na błędach, co – jak wiadomo – bywa kosztowne, czasochłonne, a nawet bolesne.

 

Żeby ułatwić przedsiębiorcom realizację biznesowych celów, autor przeprowadził wywiady z 20 ludźmi z różnych branż, którzy w ostatnich latach wypłynęli na chiński ocean. Moich rozmówców (Atlas, Bartosiak, Bielewicz, Domarecki, Dzikowicz, Falicki, Góralczyk, Jakimiuk, Janik, Komasa, Miszkiewicz, Orzechowski, Piątkowski, Sosnowski, Tarnowski, Wielondek, Zieliński, Ziółek, Zwoliński, Żyznowski) łączy świadomość wielkiego wyzwania, do którego potrzeba głowy, charakteru, a czasem także wiary. Zderzyli się oni z rzeczywistością Państwa Środka i przeszli pozytywnie tę weryfikację, stając się mistrzami w swoich dziedzinach. Teraz chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami, odpowiadając na pytania:

• W jaki sposób rozmawiać z Chińczykami?

• Co wyróżnia chiński styl prowadzenia biznesu?

• Czym różni się chińska etykieta biznesowa od europejskiej?

• Na jakie wyzwania należy się przygotować, wchodząc na rynek chiński?

• Jakie są upodobania chińskich konsumentów?

• Czego spodziewają się w relacjach Polska-Chiny?

• Jaki wpływ wywrą Chiny na świat, Europę, Polskę, poszczególne branże i sektory?

 

 

Książka Biznes w Chinach jest nie tylko kompendium praktycznej wiedzy o Państwie Środka i prowadzonym w nim biznesie, lecz także kroniką zmian ostatnich dekad i zapowiedzią przyszłości. Polecamy ją każdemu, kto prowadzi biznes w Chinach, planuje nawiązać współpracę z Chińczykami albo styka się z nimi w swojej pracy. Książka zainteresuje również wszystkich ciekawych świata, przede wszystkim pozaeuropejskiego – otwierającego zupełnie nowe możliwości i stawiającego nowe wyzwania.

 

 

 

 

Radosław Pyffel – prezes firmy konsultingowej Blue Dragon, ekspert Instytutu Sobieskiego ds. polityki międzynarodowej i Azji. W latach 2016–2018 członek Rady Dyrektorów Azjatyckiego Banku Inwestycji Infrastrukturalnych (AIIB) w Pekinie (z ramienia RP). Był pełnomocnikiem zarządu PKP Cargo ds. rynków Jedwabnego Szlaku (2018–2020), a także przedstawicielem wielu polskich i europejskich firm w Chinach i Azji Wschodniej.

 

Absolwent socjologii Uniwersytetu Warszawskiego (2001 r.), studia ukończył z najwyższą oceną. Stypendysta polskiego MEN na czołowych chińskich uczelniach, m.in. na Uniwersytecie Sun Yat Sena w Kantonie i Uniwersytecie Pekińskim. Przebywał też na stypendium językowym na Tajwanie. Włada językiem chińskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim. W 2004 roku przyjęty z wyróżnieniem do Szkoły Nauk Społecznych i nominowany do nagrody Prezesa PAN. Autor kilku książek dotyczących Chin i Azji, m.in. Chiny w roku olimpiady (2008), Chińska ruletka i co dalej? (2008).

 

Wykładowca m.in.: Akademii Leona Koźmińskiego, Collegium Civitas, okazjonalnie Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz autor programów edukacyjnych poświęconych Azji, w tym „Chiński biznes” i „Azjatycki Wiek”.

Spis treści

Wstęp

Cywilizacja ubrana w szaty państwa

Chińczycy realizują swoją strategię na wszystkich frontach

Amerykańsko-chińska rywalizacja przyspieszy światowy rozwój technologiczny

Skuteczny jest ten, kto wszystkimi zmysłami stara się zrozumieć Chiny

Źródłem inspiracji jest koreańsko-japoński model rozwoju

Biznes chiński zmienia się tak samo, jak państwo chińskie

Chińska wojna biznesowa polega na wprowadzaniu w błąd

Chińskie firmy będą wchodzić do Polski, polityka nie jest już tak ważna

Chińczyków cechuje odwaga i szybkość w podejmowaniu decyzji

Guanxi to za mało. Ważne jest sformalizowanie relacji z chińskim partnerem

Trzeba iść pokornie, po cichu do przodu, tak jak Chińczycy

Rynek chiński wymaga cierpliwości i długiej perspektywy czasowej

Źródłem chińskich sukcesów technologicznych jest ogromna konkurencja

Polacy przy wódce rozmawiają o wszystkim i o niczym, a Chińczycy o biznesie

Chińczycy konsekwentnie realizują kosmiczny plan

Zadeklarowanie intencji jest ważniejsze niż podpisanie umowy

Koleje wysokich prędkości połączą Chiny z Europą

Chińczycy dążą do monopolizacji rynku

Najważniejsi są ludzie

Chińczycy będą niezauważalnym partnerem naszego codziennego życia

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8231-145-7
Rozmiar pliku: 14 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij