Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Blender. Podstawy modelowania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 marca 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
59,00

Blender. Podstawy modelowania - ebook

Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.

Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.

  • Konfigurowanie Bendera
  • Praca z plikami i obiektami w Blenderze
  • Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
  • Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
  • Renderowanie obiektów
  • Ustawianie kamer i lamp
  • Używanie systemu cząstek
  • Przygotowywanie i nakładanie tekstur

Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.

Spis treści

Rozdział 1. Wprowadzenie (9)

  • Dla kogo jest przeznaczony ten podręcznik? (9)
  • Dlaczego Blender? (10)
  • Wymagania sprzętowe i programowe (10)
  • Odnośniki do stron internetowych (12)

Rozdział 2. Zapoznajemy się z Blenderem (13)

  • Sprawdzenie konfiguracji (13)
    • Opis ekranu Blendera (13)
    • Operacje na scenie 3D (14)
    • Okno konfiguracyjne (15)
  • Okna Blendera oraz podstawowe operacje na obiektach (16)
    • Okna w Blenderze (16)
    • Operacje na obiektach (16)
  • Podstawowe operacje na punktach siatki obiektu (19)
    • Tryby widoku obiektów (19)
    • Zaznaczanie punktów i operacje na punktach (20)
    • Jak odnaleźć się na scenie (22)
  • Ustawienie kamery, lampy i pierwszy render (23)
    • Znaczenie klawiszy numerycznych (23)
    • Ruch kamery i lampy (24)
    • Pierwsze rendery (25)
    • Wzajemne dopasowanie obiektów (27)
  • Rodzaje oświetlenia w Blenderze (28)
    • Panele opisujące lampę (28)
    • Rodzaje światła (29)
  • Obiekty pomocnicze (30)
    • Kursor 3D (30)
    • Punkt centralny (31)
    • Manipulator 3D (32)
    • Testowanie manipulatora (32)
    • Przechodzimy do nowego pliku (34)

Rozdział 3. Powieka (35)

  • Wczytywanie i zapisywanie plików (35)
    • Czyszczenie sceny (35)
    • Ładowanie obrazka podkładowego (35)
    • Podział okna (38)
    • Zapisanie i spakowanie pliku (39)
  • Wstawianie obiektów do sceny (41)
    • Wstawiamy kulę (41)
    • Wymuszenie ruchu według kierunku (43)
    • Kopiowanie kuli (44)
    • Wpisywanie nazw obiektów (45)
  • Modelowanie powierzchni (46)
    • Ładowanie plików (46)
    • Wstawianie płaskiej powierzchni (ścianki) do sceny (46)
    • Rozszerzanie powierzchni (48)
    • Funkcje cofania i ponawiania (49)
    • Budowanie powieki (50)
    • Poprawianie wyglądu i wygładzanie powieki (52)

Rozdział 4. Policzek i nos (55)

  • Otaczamy powiekę (55)
    • Przygotowanie do dalszej pracy (55)
    • Budujemy powierzchnię wokół powieki (56)
  • Wyciągamy policzek (59)
    • Następne operacje wyciągania (59)
    • Modelowanie policzka (62)
  • Tworzenie nosa (64)
    • Rozbudowa siatki w stronę nosa (64)
    • Modelowanie kształtu nosa (66)
    • Numeryczne ustawianie pozycji wierzchołków (66)
    • Dalsze modelowanie nosa (67)
  • Tworzenie końcówki nosa (70)
    • Operacje na siatce (70)
    • Wypełnienie pustych miejsc w siatce (71)
    • Podział oczek siatki (73)
    • Narzędzie do zamiany trójkątów na czworokąty (75)
    • Narzędzie do cięcia krawędzi siatki (77)
    • Profilowanie końcówki nosa (78)

Rozdział 5. Poprawianie urody (81)

  • Wygładzanie twarzy (81)
    • Dodawanie modyfikatorów (81)
  • Łączenie dwóch części twarzy (84)
    • Tworzenie lustrzanej kopii (84)
    • Łączenie obiektów (84)
    • Narzędzia do zaznaczania (86)
    • Blender liczy wierzchołki, krawędzie i ścianki (87)
    • Usuwanie zbędnych punktów (88)
    • Usunięcie lustrzanej kopii (89)
    • Tworzenie lustrzanej kopii przy użyciu modyfikatora (90)
    • Korzystamy z punktu centralnego (90)
    • Właściwości modyfikatora Mirror (92)
  • Malowanie (93)
    • Panele odpowiedzialne za nakładanie koloru (93)
    • Nakładanie kolorów (94)
    • Rozjaśnianie i cieniowanie (95)
  • Wstępny render (96)
    • Ustawienie kamery i lampy (96)
    • Pozycjonowanie kamery (97)
    • Podgląd rendera (99)
    • Kontrola naszego dotychczasowego modelu (99)
    • Omówienie przycisków rendera (101)
    • Rendery przy różnym oświetleniu (102)

Rozdział 6. Twarz (105)

  • Modelujemy otwór nosowy (105)
    • Różne tryby selekcji elementów siatki (105)
    • Wykonanie otworu nosowego (106)
  • Tworzenie ust (108)
    • Dołączanie nowych punktów (108)
    • Dokładamy powierzchnie tworzące usta (108)
    • Modelujemy górną wargę (111)
    • Modelowanie dolnej wargi (115)
  • Broda (118)
    • Wyciąganie i modelowanie brody (118)
    • Niwelacja nierówności (120)
  • Poszerzanie twarzy (121)
    • Dokładanie powierzchni rozszerzających (121)
    • Funkcja wymuszonego śledzenia przez kamerę (123)
    • Dodawanie kamery do sceny (125)

Rozdział 7. Głowa (127)

  • Okna Blendera (127)
    • Podział okna (127)
    • Łączenie okien (128)
    • Położenie paneli w oknie przycisków (129)
  • Rozbudowa twarzy (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki policzka (132)
    • Rozrzedzanie oczek siatki w pobliżu oka (135)
    • Zakończenie policzka i czoła (137)
    • Opcje funkcji Merge (Połączenie) (138)
    • Modelowanie czoła (140)
  • Czaszka (142)
    • Tworzymy górę i boki głowy (142)
    • Tylna część głowy (146)
    • Wstępne modelowanie czaszki (148)
  • Szyja (150)
    • Tworzymy kark (150)
    • Wykonujemy podbródek (151)
    • Wyciągamy szyję (153)

Rozdział 8. Poprawki modelu (157)

  • Ustawienie kamer (157)
    • Przesuwamy model do centrum okna kamery (157)
    • Przenosimy drugą kamerę (159)
    • Dodajemy trzecią kamerę (159)
  • Poprawienie powiek (160)
    • Korzystamy z warstw (160)
    • Rozbudowa siatki powieki (161)
  • Poprawki twarzy (163)
    • Poprawianie siatki policzka (163)
    • Poprawiamy ogólny wygląd twarzy (164)
  • Nakładanie kilku różnych materiałów na jedną siatkę (165)
    • Nadajemy ustom czerwony kolor (165)
    • Usuwanie koloru z grupy ścianek (168)
    • Malujemy powieki (168)

Rozdział 9. Modelowanie ucha (171)

  • Wstępne przygotowanie (171)
    • Planujemy modelowanie ucha (171)
    • Ładujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry (172)
  • Siatka małżowiny usznej (173)
    • Tworzymy obwód (173)
    • Tworzymy płaskie fałdy (175)
    • Wypełniamy przestrzenie między fałdami (176)
    • Wygładzamy małżowinę uszną (181)
    • Modelujemy fałdy uszne (182)
    • Modelujemy wnętrze (184)
    • Korzystamy z narzędzia Loop Subdivide (185)
    • Dalsze modelowanie wnętrza (188)
    • Tylna strona ucha (192)
  • Przyłączenie ucha do głowy (194)
    • Ładujemy model ucha do pliku z modelem głowy (194)
    • Przygotowanie siatki głowy do połączenia (195)
    • Ukrywanie i odkrywanie części siatek (196)
    • Przygotowanie siatki ucha do połączenia (198)
    • Tworzymy ścianki łączące (201)
    • Ustawiamy ucho względem głowy (203)

Rozdział 10. Oko i jego tekstury (207)

  • Gałka oczna (207)
    • Tęczówka (207)
    • Rogówka (210)
  • Wykonujemy teksturę w GIMP-ie (212)
    • Zaczynamy robić tęczówkę (212)
    • Dodajemy filtry (215)
    • Wykonujemy teksturę gałki ocznej (216)
  • Nakładanie materiałów (218)
    • Nakładamy teksturę na gałkę oczną (218)
    • Nakładamy materiał na rogówkę (219)
    • Wykonujemy drugie oko (220)
  • Dalsze właściwości modyfikatorów (221)
    • Opcje modyfikatora Mirror (221)
    • Przyłączenie modyfikatora (223)

Rozdział 11. Włosy (227)

  • Tworzymy włosy za pomocą siatki (227)
    • Kopiujemy i oddzielamy część siatki (227)
    • Wyciągamy loki (229)
    • Wykonujemy teksturę włosów (230)
    • Nakładamy wstępną teksturę na włosy (232)
    • Modelujemy loki (233)
  • Nakładamy tekstury (239)
    • Niektóre opcje nakładania tekstur (239)
    • Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy (241)
    • Korzystamy z edytora UV (244)
    • Korzystamy z właściwości wstęgi kolorów Colorband (249)
  • System cząstek (251)
    • Dodajemy system cząstek Particles System (251)
    • Korzystamy z opcji systemu cząstek (254)
    • Dodajemy materiał odpowiedni dla włosów (255)
  • Tworzymy włosy za pomocą systemu cząstek (257)
    • Tworzymy siatkę szkieletową dla włosów (257)
    • Dodajemy krzywą prowadzącą - krzywą Beziera (259)
    • Kształtujemy krzywą Beziera (260)
    • Ustawiamy parametry krzywej prowadzącej (265)
    • Modyfikacja siatki szkieletowej (267)

Rozdział 12. Tekstury i prace wykończeniowe (271)

  • Tekstury bitmapowe i UV-mapping (271)
    • Rodzaje tekstur (271)
    • Rozwijamy siatkę (272)
    • Robimy zrzut rozwiniętej siatki (274)
    • Bitmapowa tekstura koloru (275)
    • Nakładamy teksturę koloru (280)
    • Tekstury wypukłości i rozjaśnień (282)
    • Nakładamy tekstury wypukłości i rozjaśnień (286)
  • Tekstury proceduralne (288)
    • Tekstury zanieczyszczeń koloru (288)
    • Tekstury nierówności i rozjaśnień (291)
  • Oświetlenie (292)
    • Przygotowanie modelu (292)
    • Ustawiamy lampę typu Spot (293)
    • Dodajemy następne lampy (294)
    • Zapisanie rendera (297)
  • Ostateczna obróbka w programie 2D (298)
    • Co to jest postprocessing (298)
    • Poprawiamy render (298)
  • Zmiany wyglądu Blendera (299)

Skorowidz (301)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-9482-2
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: