Facebook - konwersja

Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
31 maja 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu - ebook

Odkryj możliwości Blendera!

Popularne i drogie narzędzia do tworzenia grafiki trójwymiarowej mają mocnego konkurenta. Blender, bo o nim mowa, to narzędzie rozwijane od wielu lat. Pozwala ono na tworzenie zaawansowanych grafik i animacji, w niczym nieustępujących pracom wytworzonym za pomocą komercyjnych odpowiedników. Jeżeli chcesz poznać jego możliwości oraz przekształcić Twój fantastyczny pomysł w skończone dzieło, to trafiłeś na doskonałą książkę.

Dzięki niej na przykładzie trzech projektów poznasz tajniki wydajnej pracy z Blenderem. W trakcie lektury opanujesz środowisko pracy, dostosujesz je do własnych potrzeb oraz przygotujesz się do wstępnego modelowania. Następnie nauczysz się modelować detale oraz korzystać z systemów cząsteczkowych do tworzenia elementów takich, jak włosy lub trawa. W kolejnych rozdziałach przygotujesz tekstury oraz dowiesz się, jak korzystać z różnych materiałów i rodzajów oświetlenia. Na sam koniec przekonasz się, jak wyrenderować Twój projekt, jak wykorzystać GIMP-a do retuszu oraz w jakich kierunkach możesz rozwijać swoje dzieło. Książka ta jest doskonałym źródłem informacji dla użytkowników chcących poznać możliwości aplikacji Blender.

Dzięki tej książce:

  • zaznajomisz się z interfejsem Blendera i dostosujesz go do swoich potrzeb
  • poznasz system cząsteczkowy
  • dobierzesz odpowiedni materiał i właściwe oświetlenie
  • wyrenderujesz projekt
  • przekształcisz Twój fantastyczny pomysł w rzeczywiste dzieło!

Przekształć pomysł w prawdziwe dzieło!

Spis treści

Wstęp (15)

  • Tematyka rozdziałów (15)
  • Tematy pominięte (16)
  • Wymagania techniczne (16)
  • Projekty (16)
    • Stwór rękoskrzydły (16)
    • Robot pająk (17)
    • Leśna świątynia (17)
    • Realizacja projektów (18)
  • Zasoby powiązane z książką (18)
  • Do dzieła! (18)

1. Wprowadzenie do Blendera (19)

  • Kilka słów o Blenderze (19)
  • Interfejs Blendera (20)
    • Układ i nazewnictwo interfejsu (20)
    • Przełączanie edytorów i modyfikowanie interfejsu (21)
    • Wielość układów (21)
  • Typy edytorów (22)
    • Edytor 3D Viewport (widok 3D) (22)
    • Edytor Properties (właściwości) (23)
    • Edytor Info (24)
    • Node Editor (edytor węzłów) (25)
    • UV/Image Editor (edytor współrzędnych UV i obrazów) (25)
    • Inne edytory (25)
  • Praca z Blenderem (25)
    • Sceny (26)
    • Domyślny plik .blend (26)
    • Dodawanie obiektów (26)
    • Kursor 3D (26)
    • Zaznaczanie obiektów (26)
    • Manipulowanie obiektami (26)
    • Inne układy współrzędnych (27)
    • Operatory (28)
    • Bloki danych (28)
    • Nadawanie nazw blokom danych (29)
    • Tryby (29)
    • Zapisywanie i otwieranie plików (29)
    • Funkcje dołączania i tworzenia łączy (30)
  • Podsumowanie (30)

2. Wprowadzenie do GIMP-a (31)

  • Kilka słów o GIMP-ie (31)
  • Dlaczego GIMP? (31)
  • Interfejs GIMP-a (32)
    • Przybornik (32)
    • Płótno (34)
    • Okna dialogowe (34)
  • Praca z GIMP-em (34)
    • Tworzenie obrazu (34)
    • Malowanie i rysowanie (35)
    • Pędzle i ich dynamika (35)
    • Filtry (35)
    • Warstwy (36)
    • Zaznaczenia (36)
    • Zapisywanie i eksportowanie (36)
  • Podsumowanie (37)

3. Przygotowania (39)

  • Grafika koncepcyjna i obrazy referencyjne (39)
    • Tworzenie, wyszukiwanie i stosowanie obrazów referencyjnych (39)
    • Jak wybierać materiały pomocnicze? (40)
  • Kompozycja (41)
    • Reguła trójpodziału (42)
    • Sylwetki i przestrzeń negatywna (42)
    • Prostota i skupianie uwagi (43)
    • Ścieżka wzroku (43)
  • Testowanie kompozycji w Blenderze (43)
  • Przygotowanie materiałów wzorcowych w GIMP-ie (44)
    • Tworzenie arkusza referencyjnego (44)
    • Wyrównywanie ortogonalnych widoków referencyjnych (44)
  • Korzystanie z grafiki koncepcyjnej i obrazów referencyjnych w Blenderze (46)
    • Edytor UV/Image (46)
    • Podkład w edytorze 3D Viewport (47)
    • Obiekty puste (47)
  • Podsumowanie (48)

4. Modelowanie wstępne (49)

  • Terminologia (49)
  • Tryb edycji (49)
  • Modelowanie za pomocą krzywych (52)
  • Modyfikatory (54)
  • Modelowanie wstępne leśnej świątyni (54)
  • Funkcja przyciągania (snapping) (56)
  • Siatki bazowe (56)
  • Budowa siatki bazowej dla stwora rękoskrzydłego (56)
    • Pętle tnące oraz pętle ścianek i krawędzi (57)
    • Pozy modelowanych postaci (58)
    • Modelowanie dłoni i stopy (60)
    • Modelowanie głowy (63)
    • Poprawianie modelu w trybie edycji proporcjonalnej (63)
    • Tworzenie skrzydeł (64)
    • Zatwierdzanie transformacji (65)
  • Tryby cieniowania (66)
  • Modelowanie wstępne robota pająka (67)
  • Podsumowanie (68)

5. Modelowanie szczegółów (69)

  • Topologia (69)
    • Kiedy topologia jest dobra? (70)
    • Postępowanie z trudnymi siatkami (70)
  • Modelowanie szczegółów leśnej świątyni (72)
    • Ściany (72)
    • Posągi (74)
    • Reliefy (75)
    • Rośliny (78)
    • IvyGen (79)
    • Podłoże (grunt) (80)
  • Modelowanie szczegółów robota pająka (81)
    • Złącza nóg (81)
    • Kable (81)
    • Złącze tułowia (83)
    • Pozostałe elementy (83)
  • Modelowanie szczegółów stwora rękoskrzydłego (83)
    • Oczy (83)
    • Zęby i paznokcie (83)
  • Podsumowanie (84)

6. Rzeźbienie (85)

  • Tryb rzeźbienia (85)
    • Parametry pędzla (85)
    • Typy pędzli (87)
  • Tworzenie własnych pędzli (89)
    • Gliniane wałki (89)
    • Grabki (90)
    • Skrobak płaski (91)
    • Łagodny kant (91)
    • Naciąganie tekstury (92)
    • Udostępnianie nowych pędzli (92)
  • Rozwijanie umiejętności rzeźbiarskich (92)
    • Optymalizacja programu w trybie rzeźbienia (92)
    • Konfigurowanie edytora 3D Viewport (93)
    • Materiały MatCap (93)
    • Dostrajanie cieniowania OpenGL (95)
    • Modyfikator Multires (96)
  • Etapy rzeźbienia (97)
  • Rzeźbienie stwora rękoskrzydłego (99)
    • Bryły (99)
    • Płaszczyzny (99)
    • Kolejne istotne elementy budowy anatomicznej (100)
    • Klucze kształtu i rzeźbienie w miejscach trudno dostępnych (101)
    • Ukrywanie fragmentów siatki (103)
    • Rzeźbienie skrzydeł (103)
    • Szczegóły zasadnicze (103)
    • Rzeźbienie okolic oczu (104)
    • Czas na nową topologię (104)
    • Przenoszenie wyrzeźbionych detali na nową siatkę za pomocą mapy przemieszczeń (104)
    • Dopracowanie szczegółów (108)
    • Ustawianie póz (110)
    • Wyraz twarzy (111)
  • Rzeźbienie robota pająka (111)
    • Tułów (111)
    • Głowa (111)
    • Odnóża (112)
  • Leśna świątynia - rzeźbienie drugorzędnych szczegółów (112)
  • Rzeźbienie naturalnie wyglądających twarzy (113)
  • Podsumowanie (114)

7. Retopologia (115)

  • Podstawy (115)
    • Tworzenie nowej topologii przy użyciu funkcji przyciągania (115)
    • Inne metody przeprowadzania retopologii (116)
  • Retopologia drzew w projekcie Jungle Temple (116)
  • Retopologia stwora rękoskrzydłego (118)
    • Dziesiątkowanie (118)
    • Retopologia (119)
  • Retopologia robota pająka (120)
    • Powielanie grup obiektów (124)
  • Wskazówki dotyczące retopologii (124)
  • Topologia głowy (125)
    • Oczy (125)
    • Usta (126)
    • Nos i fałdy nosowo-policzkowe (126)
    • Uszy (126)
  • Podsumowanie (127)

8. Rozwijanie siatek we współrzędnych UV (129)

  • Inne układy współrzędnych dwuwymiarowych (129)
  • Edycja współrzędnych UV (130)
    • Siatka UV (130)
    • Narzędzia służące do rozwijania (131)
    • Szwy (132)
    • Przypinanie wierzchołków (133)
    • Pakowanie (133)
    • Przypisywanie tekstur (133)
    • Testowanie rozwinięcia UV (134)
  • Rozwijanie stwora rękoskrzydłego (134)
  • Rozwijanie leśnej świątyni (135)
    • Bloki kamienne (135)
    • Drzewa (135)
    • Wielość map UV (135)
    • Współdzielenie przestrzeni UV przez różne obiekty (137)
    • Liście i trawa (137)
    • Posąg (137)
    • Pozostałe obiekty (137)
  • Rozwijanie robota pająka (138)
    • Modyfikatory i duplikaty (138)
    • Efektywność współdzielenia przestrzeni UV (139)
  • Podsumowanie (140)

9. Włosy a systemy cząsteczkowe (141)

  • Włosy z cząsteczek (141)
    • Wybór podłoża dla włosów (141)
    • Grupy wierzchołków a włosy (143)
    • Malowanie wag (143)
  • Dodawanie systemu cząsteczkowego (145)
    • Parametry systemu cząsteczkowego (145)
    • Panel Emission (emisja) (145)
    • Panel Velocity (prędkość) (146)
    • Panel Rotation (obrót) (146)
    • Panel Render (renderowanie) (146)
    • Panel Display (wyświetlanie) (147)
    • Panel Children (dzieci) (147)
    • Panel Vertex Groups (grupy wierzchołków) (148)
    • Tryb cząsteczkowy (Particle Edit) (149)
    • Kształtowanie włosów (149)
    • Wskazówki stylizacyjne (150)
    • Cząstki potomne (150)
    • Meszek (151)
  • Fryzury złożone (151)
  • Sterowanie cząsteczkami za pomocą tekstur (152)
  • Inne zastosowania systemów cząsteczkowych (153)
    • Trawa w leśnej świątyni (153)
  • Praktyczne wskazówki (155)
  • Podsumowanie (156)

10. Wypalanie tekstur (157)

  • Obraz a tekstura (157)
    • Przypisywanie obrazu (158)
    • Przypisywanie tekstury (158)
  • Sterowanie wypalaniem tekstury (158)
  • Typy map teksturowych (159)
  • Wypalanie tekstur dla stwora rękoskrzydłego (161)
    • Wypalanie mapy przemieszczeń z rzeźby na finalną siatkę (161)
    • Tekstury a głębia bitowa (162)
    • Stosowanie mapy przemieszczeń (164)
    • Wypalanie map normalnych (164)
    • Wypalanie map typu Ambient Occlusion (165)
  • Wypalanie tekstur dla robota pająka (166)
    • Wypalanie map dla wielu obiektów (166)
    • Wypalanie kolorów rozpraszanych i tekstur (168)
  • Tekstury dla leśnej świątyni (171)
  • Ogólne wskazówki na temat wypalania map (171)
  • Podsumowanie (171)

11. Malowanie tekstur (173)

  • Teksturowanie w Blenderze (173)
    • Malowanie projekcyjne (174)
    • Malowanie w edytorze UV/Image (175)
  • Opracowywanie tekstur w GIMP-ie (175)
    • Konfigurowanie pędzli GIMP-a pod kątem teksturowania (176)
    • Urozmaicanie pędzla (177)
  • Teksturowanie stwora rękoskrzydłego (178)
    • Materiały i malarski układ interfejsu Blendera (178)
    • Mieszanie warstw (179)
    • Maskowanie szwów (184)
    • Maski warstw (186)
    • Tworzenie tekstur odblasków i twardości (188)
    • Grupy warstw (188)
    • Teksturowanie oczu (189)
  • Teksturowanie leśnej świątyni (191)
    • Twardość a szorstkość (191)
    • Tworzenie bezszwowych tekstur w GIMP-ie (191)
    • Teksturowanie podłoża i drzew (194)
    • Teksturowanie posągu (194)
    • Teksturowanie dla kamery (196)
    • Teksturowanie liści (198)
  • Teksturowanie robota pająka (200)
    • Tworzenie trzech tekstur (201)
    • Dodawanie kalkomanii (201)
  • Podsumowanie (202)

12. Materiały (203)

  • Silniki renderujące, Blender Internal i Cycles (203)
  • Odbicia (204)
  • Przepuszczanie i załamywanie światła (204)
    • Przezroczystość Z (205)
  • Materiały Blender Internal (205)
  • Materiały Cycles (207)
    • Inne typy węzłów (209)
    • Węzły tekstur (210)
    • Węzły a Blender Internal (210)
  • Materiały dla stwora rękoskrzydłego (210)
    • Skóra (210)
    • Zęby, paznokcie i oczy (217)
    • Owłosienie (217)
  • Materiały dla robota pająka (220)
    • Edycja węzłów materiałowych (220)
    • Gniazda węzłów (222)
    • Pozostałe materiały (223)
  • Materiały dla leśnej świątyni (223)
    • Podłoże (224)
    • Skały (224)
    • Liście (226)
    • Pierwszoplanowe skały i gleba (227)
    • Kałuże (227)
  • Ogólne wskazówki na temat tworzenia materiałów (227)
  • Podsumowanie (229)

13. Oświetlenie (231)

  • Oświetlenie Blender Internal kontra oświetlenie Cycles (231)
  • Oświetlenie Blender Internal (231)
  • Cienie w Blender Internal (233)
    • Śledzenie promieni (233)
    • Buforowanie cieni (233)
  • Oświetlenie Cycles (235)
    • Lampy w trybie Cycles (236)
    • Obiekty emitujące światło (236)
  • Ustawienia globalne, światło otaczające i cienie Ambient Occlusion (236)
    • Ustawienia globalne renderera Blender Internal (236)
    • Ustawienia globalne renderera Cycles (238)
  • Oświetlenie stwora rękoskrzydłego (240)
    • Oświetlenie trzypunktowe (240)
    • Renderowanie gliny i zastępowanie materiałów (241)
    • Cienie a owłosienie (242)
    • Oświetlenie oczu (242)
    • Cienie na podłodze (243)
    • Ustawienia globalne dla stwora rękoskrzydłego (243)
  • Oświetlenie robota pająka (244)
  • Oświetlenie leśnej świątyni (245)
    • Tło globalne (245)
    • Oświetlenie wejścia do świątyni (245)
    • Światło wypełniające (246)
    • Oświetlenie tylne (246)
    • Ogólna uwaga na temat miękkich cieni (247)
  • Ogólne wskazówki na temat oświetlenia (247)
  • Podsumowanie (248)

14. Renderowanie i komponowanie (249)

  • Zakładka Render (249)
    • Renderowanie przy użyciu silnika Blender Internal (249)
    • Renderowanie przy użyciu silnika Cycles (253)
  • Balansowanie między jakością a szybkością renderowania (254)
  • Blenderowy kompozytor (254)
  • Renderowanie i komponowanie obrazu stwora rękoskrzydłego (255)
    • Warstwy renderingu (255)
    • Komponowanie przebiegów (256)
    • Podgląd kompozycji i węzeł Viewer (259)
    • Porządkowanie węzłów (260)
    • Węzły ramkowe (260)
    • Grupy węzłów (260)
    • Retuszowanie w GIMP-ie (261)
  • Renderowanie i komponowanie robota pająka (262)
    • Głębia ostrości w Cycles (262)
    • Renderowanie robota pająka (263)
    • Komponowanie renderingu robota (263)
  • Renderowanie i komponowanie leśnej świątyni (263)
    • Potrzebne tło (264)
    • Malowanie nieba w GIMP-ie (264)
    • Komponowanie świątyni (265)
  • Podsumowanie (267)

15. O krok dalej (269)

  • Ozdabianie (269)
    • Udoskonalanie leśnej świątyni (269)
    • Udoskonalanie stwora rękoskrzydłego (271)
  • Zmiany wyglądu (272)
  • Rigowanie i animacja (272)
  • Podsumowanie (274)

Skorowidz (275)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8574-5
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: