Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm - ebook
Blitzscaling. Ścieżka błyskawicznej ekspansji firm - ebook
Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej.
Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje.
W tej książce:
- czym jest blitzscaling i jakimi technikami się go przeprowadza
- sprawdzone wzorce modelu biznesowego
- nowatorskie strategie działania i zarządzania
- reguły blitzscalingu
- obrona przed blitzscalingiem
Blitzscaling: błyskawiczna ścieżka od startupu do pierwszego miliarda!
Spis treści
Przedmowa Billa Gatesa 7
Wprowadzenie 9
Część 1. Czym jest blitzscaling? 31
- Oprogramowanie zjada (i ratuje) świat 34
- Typy skalowania 35
- Trzy zasady blitzscalingu 39
- Pięć etapów blitzscalingu 45
- Trzy podstawowe techniki blitzscalingu 47
Część 2. Nowatorstwo modelu biznesowego 57
- Maksymalizowanie wzrostu - 4 czynniki rozwoju 61
- Maksymalizowanie wzrostu - 2 ograniczenia rozwoju 80
- Sprawdzone wzorce modelu biznesowego 87
- Zasady innowacyjności modelu biznesowego 97
- Analiza kilku wielomiliardowych modeli biznesowych 105
- Masz już mocny, sprawdzony model biznesowy i co dalej? 124
Część 3. Nowatorstwo strategii działania 125
- Kiedy należy rozpocząć blitzscaling? 125
- Kiedy należy zakończyć blitzscaling? 137
- Czy blitzscaling jest konieczny? 140
- Blitzscaling jako proces iteracyjny 141
- Jak na poszczególnych etapach blitzscalingu zmienia się jego strategia? 143
- Jaka jest rola założyciela firmy na poszczególnych etapach blitzscalingu? 146
Część 4. Nowatorskie zarządzanie 149
- Osiem kluczowych przejść 149
- Dziewięć nieintuicyjnych reguł blitzscalingu 201
- Ciągła potrzeba zmian 240
Część 5. Szersze spojrzenie na blitzscaling 243
- Blitzscaling poza branżą technologiczną 243
- Blitzscaling w dużych organizacjach 248
- Blitzscaling poza biznesem 256
- Blitzscaling w większej Dolinie Krzemowej 264
- Inne regiony, w których można obserwować blitzscaling 266
- Chiny krajem blitzscalingu 270
- Obrona przed blitzscalingiem 277
Część 6. Blitzscaling odpowiedzialny 281
- Blitzscaling w społeczeństwie 285
- Podstawowe zasady odpowiedzialnego blitzscalingu 286
- Spektrum reakcji 291
- Równoważenie odpowiedzialności i szybkości w trakcie rozwoju organizacji 293
Podsumowanie 297
- Podziękowania 305
- Dodatek A. Ujawnienie powiązań 307
- Dodatek B. Przykłady blitzscalingu 309
- Dodatek C. Eseje opracowane w ramach kursu CS183C 317
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5658-0 |
Rozmiar pliku: | 2,3 MB |