Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Blogi w procesie komunikacji marketingowej - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2016
31,90
3190 pkt
punktów Virtualo

Blogi w procesie komunikacji marketingowej - ebook

Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania.

Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.

Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w hipermedialnym środowisku komputerowym. Obszarem zainteresowania Autorów są blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym.

 

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora

Spis treści

O autorach 7

Wstęp 9

Rozdział 1. Komunikacja marketingowa w mediach interaktywnych 15

1.1. Uwarunkowania rozwoju mediów interaktywnych 15

1.2. Klient w przestrzeni interaktywnej 22

1.3. Social media w procesie komunikacji marketingowej 30

Podsumowanie 42

Rozdział 2. Blog jako platforma komunikacji w przestrzeni hipermedialnej 45

2.1. Blog w komunikacji online        45

2.1.1. Blog pojęcie i istota 45

2.1.2. Blogi korporacyjne 53

2.1.3. Blogi indywidualne    60

2.2. Blogi w procesie komunikacji marketingowej 73

2.3. Polska blogosfera w liczbach 80

Podsumowanie 88

Rozdział 3. Przedmiot, zakres i metodyka badań empirycznych 91

3.1. Ogólny cel badań, hipotezy badawcze oraz etapy procesu badawczego 91

3.2. Cele i metodyka poszczególnych badań oraz charakterystyka prób badawczych 93

3.2.1. Badania wśród przedsiębiorstw 93

3.2.2. Badania wśród blogerów indywidualnych 97

3.2.3. Badania wśród studentów łódzkich uczelni 100

Rozdział 4. Blogi korporacyjne jako narzędzie oddziaływania marki na klientów 105

4.1. Przesłanki wykorzystania blogów korporacyjnych 105

4.2. Blogi korporacyjne w procesie komunikacji 114

4.3. Przyszłość blogów korporacyjnych w perspektywie najbliższych lat 120

Podsumowanie 125

Rozdział 5. Formy, zakres i uwarunkowania wykorzystania blogów indywidualnych przez przedsiębiorstwa            127

5.1. Przesłanki podjęcia współpracy z blogerami indywidualnymi              127

5.2. Aspekt finansowy współpracy z blogerami              142

5.3. Blogi indywidualne w strategii przedsiębiorstw       149

Podsumowanie    156

Zakończenie          159

Bibliografia           165

Spis tablel 173

Spis wykresów      175

Spis ilustracji        177

Załącznik 1. Wzór kwestionariusza skierowanego do przedsiębiorstw       179

Załącznik 2. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów   184

Załącznik 3. Wzór kwestionariusza skierowanego do blogerów   187

 

Załącznik 4. Wzór kwestionariusza skierowanego do studentów 188

Kategoria: Zarządzanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-417-5
Rozmiar pliku: 3,5 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij