-
promocja
Błyskawiczny kurs JavaScript. Praktyczne wprowadzenie do programowania - ebook
Błyskawiczny kurs JavaScript. Praktyczne wprowadzenie do programowania - ebook
JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Niegdyś był kojarzony głównie z efektami specjalnymi na wczesnych stronach internetowych. Dziś dzięki ciągłemu rozwojowi i bogatemu ekosystemowi jest jednym z najważniejszych języków w świecie programowania, idealnym do rozpoczęcia przygody z tworzeniem kodu. Wszystko, czego potrzebujesz do szybkiej nauki programowania w JavaScripcie, to trochę chęci, przeglądarka internetowa i ta książka!
To interesujące, zwięzłe i wyjątkowo praktyczne wprowadzenie do programowania w języku JavaScript. Już podczas lektury pierwszych stron zaczniesz pisać własny kod, będziesz znajdować rozwiązania różnych wyzwań, a także tworzyć aplikacje internetowe i zabawne gry. Rozpoczniesz od poznania podstawowych koncepcji stosowanych w programowaniu, takich jak zmienne, tablice, obiekty, funkcje, konstrukcje warunkowe, pętle itd. Następnie nauczysz się łączyć skrypty JavaScript z kodem HTML i CSS, aby tworzyć interaktywne aplikacje internetowe. Ze swoich nowych umiejętności skorzystasz podczas pracy nad trzema większymi projektami: grą w stylu Pong, aplikacją generującą muzykę i platformą przeznaczoną do wizualizacji danych pobranych za pomocą API.
Błyskawicznie nauczysz się:
- uaktualniać strony internetowe w czasie rzeczywistym
- wywoływać funkcje w reakcji na zdarzenia
- generować grafikę i animacje za pomocą JavaScriptu
- wizualizować dane za pomocą biblioteki D3.js i grafiki w formacie SVG
- komponować muzykę elektroniczną za pomocą biblioteki Tone.js i API Web Audio
JavaScript: łatwy start, wielkie możliwości!
Spis treści
Wprowadzenie
Część 1. Język
- 1. Rozpoczęcie pracy
- Używanie konsoli JavaScriptu
- Używanie edytora tekstu
- Podsumowanie
- 2. Podstawy
- Wyrażenia i polecenia
- Liczby i operatory
- Wiązania
- Inkrementacja i dekrementacja
- Ciągi tekstowe
- Sekwencje sterujące
- Szablon literału
- Wartości undefined i null
- Wartości boolowskie
- Koercja typu
- Podsumowanie
- 3. Złożone typy danych
- Tablica
- Obiekt
- Zagnieżdżone obiekty i tablice
- Podsumowanie
- 4. Konstrukcje warunkowe i pętle
- Podejmowanie decyzji za pomocą konstrukcji warunkowej
- Powtarzanie kodu za pomocą pętli
- Podsumowanie
- 5. Funkcje
- Deklarowanie i wywoływanie funkcji
- Przekazywanie funkcji jako argumentu
- Inne składnie funkcji
- Parametr resztowy
- Funkcje wyższego rzędu
- Podsumowanie
- 6. Klasy
- Tworzenie klas i egzemplarzy
- Dziedziczenie
- Dziedziczenie oparte na prototypie
- Podsumowanie
Część II. Interaktywny JavaScript
- 7. HTML, DOM i CSS
- HTML
- Obiektowy model dokumentu
- Element script
- CSS
- Używanie selektorów CSS w JavaScripcie
- Podsumowanie
- 8. Programowanie oparte na zdarzeniach
- Procedury obsługi zdarzeń
- Zdarzenia obsługujące ruch myszą
- Zdarzenia klawiatury
- Podsumowanie
- 9. Element canvas
- Tworzenie elementu canvas
- Tworzenie obrazów statycznych
- Praca z płótnem
- Animacja płótna
- Podsumowanie
Część III. Projekty
- Projekt 1. Tworzenie gry
- 10. Pong
- Gra
- Przygotowania
- Piłeczka
- Refaktoryzacja
- Pętla gry
- Odbijanie się piłeczki
- Paletki
- Punktacja
- Gracz sterowany przez komputer
- Koniec gry
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
- 11. Pong zorientowany obiektowo
- Projekt zorientowany obiektowo
- Struktura pliku
- Klasa GameView
- Elementy gry
- Klasy Scores i Computer
- Klasa Game
- Rozpoczęcie nowej gry
- Podsumowanie
- Projekt 2. Tworzenie muzyki
- 12. Generowanie dźwięków
- API Web Audio
- Biblioteka Tone.js
- Transport Tone.js
- Tworzenie dźwięków perkusyjnych
- Praca z samplami
- Podsumowanie
- 13. Skomponowanie utworu
- Organizacja projektu
- Obsługa zdarzeń
- Zdefiniowanie rytmu perkusji
- Dodawanie ścieżki basu
- Dodawanie akordów
- Zagranie melodii
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
- Projekt 3. Wizualizacja danych
- 14. Wprowadzenie do biblioteki D3
- Format graficzny SVG
- Biblioteka D3
- Tworzenie wykresu słupkowego
- Podsumowanie
- 15. Wizualizacja danych pochodzących z API wyszukiwania GitHub
- Konfiguracja
- Pobieranie danych
- Podstawowa wizualizacja
- Usprawnienie wizualizacji
- Dodanie interaktywności
- Pełny kod źródłowy
- Podsumowanie
Zakończenie
- Projekty
- Node.js
- Narzędzia
- Git
- GitHub
- CodePen
- Glitch
- Tworzenie aplikacji internetowych
- HTML i CSS
- Biblioteki i frameworki JavaScriptu
- Testowanie
- Więcej JavaScriptu!
- Inne języki programowania
- TypeScript
- Python
- Rust
| Kategoria: | Webmaster |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-2068-2 |
| Rozmiar pliku: | 4,0 MB |