- W empik go
Budowanie wizerunku - ebook
Budowanie wizerunku - ebook
„Budowanie wizerunku w oparciu o współpracę” jest praktycznym przewodnikiem po dobrej współpracy, która ma znaczący wpływ na budowanie wizerunku. To podstawy do tworzenia efektywnych zespołów i utrzymania w nich odpowiednich relacji. Przewodnik jest połączeniem praktycznej wiedzy z zakresu team-buildingu i psychologii osobowości, oraz przekazu w lekkiej, przystępnej dla każdego nie-akademickiej formie.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8104-042-6 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
© Adriana Armknecht, 2016
„Budowanie wizerunku w oparciu o współpracę” jest praktycznym przewodnikiem po dobrej współpracy, która ma znaczący wpływ na budowanie wizerunku. To podstawy do tworzenia efektywnych zespołów i utrzymania w nich odpowiednich relacji. Przewodnik jest połączeniem praktycznej wiedzy z zakresu team-buildingu i psychologii osobowości, oraz przekazu w lekkiej, przystępnej dla każdego nie-akademickiej formie.
Książka powstała w inteligentnym systemie wydawniczym RideroTożsamość, reputacja, wizerunek?
Trzy pojęcia związane z firmą, biznesem — często ze sobą utożsamiane, a jednak wykazujące pewne różnice, jednocześnie mające wpływ na siebie wzajemnie. Czym są i w jaki sposób je rozróżnić?
TOŻSAMOŚĆ — powstaje na początku budowania marki. Związana jest z elementami widzialnymi takimi jak identyfikacja wizualna, oprawa graficzna, rozciągająca się — szczególnie w większych firmach dalej: na strój pracowników, charakterystyczny wystrój wnętrz, oraz tymi niewidzialnymi jak np. kultura organizacyjna, czy sposób obsługi Klienta. Tożsamość to cała indywidualna osobowość i idea firmy mające na celu wyróżnić ją spośród konkurencji.
REPUTACJA — społeczny wymiar oceny działań firmy, opinia o niej, jej renoma. To efekt wszystkiego tego, co firma na rynku w rzeczywistości robi.
WIZERUNEK — najprościej ujmując jest obraz firmy powstający w umyśle Klienta lub odbiorcy w momencie, kiedy styka się on z marką, doświadcza jej. Zarówno bezpośrednio, samodzielnie, jak i za pośrednictwem innych osób, które są już “użytkownikami” marki. Wizerunek jest o tyle specyficzny, że kreuje się nie tylko na podstawie doświadczeń, faktów i informacji, ale także na podstawie emocji, doznań i skojarzeń. Różne osoby mogą patrzeć na określoną markę — w sposób świadomy bądź nieświadomy — zupełnie inaczej. A wynikać to może także z różnic w systemach wartości i potrzebach. Wobec tego nie można samemu bezpośrednio kreować wizerunku, jednak można starać się na ten wizerunek oddziaływać. Przy tym warto zauważyć, że wizerunek ma charakter indywidualny, często niepowtarzalny.
Myśląc o wprowadzeniu do WSPÓŁPRACY, która wiązać się będzie z budowaniem i wpływaniem na wizerunek postanowiłam sięgnąć do “źródła” — do Wikipedii. I co? I znalazłam w niej definicję, która odpowiada mi najbardziej ze wszystkich tych, z którymi spotkałam się wcześniej. I lepiej bym tego ująć nie mogła, a mianowicie:
„Współpraca — zdolność tworzenia więzi i współdziałania z innymi, umiejętność pracy w grupie na rzecz osiągania wspólnych celów, umiejętność zespołowego wykonywania zadań i wspólnego rozwiązywania problemów. Zdolność tą zalicza się do kompetencji EMOCJONALNYCH: umiejętność ta stanowi jeden z wyróżników kompetencji społecznych, które warunkują jakość relacji z innymi ludźmi. Współpraca i współdziałanie prowadzą do tworzenia wewnętrznych więzi wśród członków grupy, jak też rodzą ich poczucie tożsamości z zespołem, co zapewnia trwanie i sprawne funkcjonowanie tego zespołu na rzecz osiągania wspólnych celów jego członków”
Darmowy fragment