Business English dla Każdego - ebook
Business English dla Każdego - ebook
Pamiętaj, że praca w międzynarodowej firmie to lepsze zarobki, większe możliwości wyboru ofert pracy, kontakty zagraniczne.
Zdobycie pracy w zagranicznej firmie jest obecnie bardzo pożądanym zjawiskiem. Wiele firm międzynarodowych przywiązuje wagę do tego, aby osoby zatrudnione na różnych stanowiskach potrafiły sprawnie komunikować się w Business English w swoim środowisku pracy. A zatem, często w tempie intensywnym prowadzi się wiele szkoleń, które mają na celu podniesienie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników.
Niniejszy e-book przeznaczony jest dla osób pracujących lub chcących pracować w firmach zagranicznych. Pokazuje i uczy jak posługiwać się językiem angielskim w pracy, ale i nie tylko. Książka przedstawia strategie i techniki działania w każdej firmie zagranicznej, uczy jak rozmawiać przez telefon, prowadzić prezentacje, negocjować z klientami, kontaktować się z ludźmi w pracy, radzić sobie ze stresem, prowadzić korespondencję służbową. Poszczególne rozdziały zawierają najczęściej używane w pracy zwroty i wyrażenia w języku angielskim, wraz ze słownictwem tematycznym. Dodatkowo książka zawiera wskazówki, jak się uczyć, aby sam proces uczenia przebiegał szybko i efektywnie.
Ebook skonstruowany jest tak, aby mogły korzystać z niego osoby na różnych poziomach zaawansowania.
Ebook przedstawia metody uczenia się, z których korzystają biznesmeni, właściciele firm, pracownicy z całego świata. Są to sprawdzone metody oraz wskazówki, których nie znajdziesz w żadnej innej książce. Książka jest przeznaczona również do samodzielnej nauki. A ma to dużo zalet: uczysz się kiedy chcesz i gdzie chcesz, poświęcasz tyle czasu, ile jesteś w stanie. Książka jest tak opracowana, aby nauczyć myślenia po angielsku. W rozdziałach zadawane są pytania na które sam musisz znaleźć odpowiedzi. Książka stanowi również doskonały materiał dla nauczycieli uczących języka angielskiego w biznesie.
Każdego dnia skup się tylko na jednym rozdziale i pracuj zgodnie z podanymi wskazówkami. Rozdziałów jest 8, tak więc po ośmiu dniach jesteś w stanie przejść całą książkę. Potem możesz już tylko szlifować język biznesu. Pracuj od poniedziałku do piątku przez minimum 3 godziny (z przerwami), a po tygodniu zauważysz piorunujące efekty Twojej nauki. Osiągniesz w ten sposób odpowiedni stopień precyzji porozumiewania się w języku angielskim biznesowym.
Ebook Business English dla każdego z pewnością pomoże Ci w osiągnięciu dodatkowych umiejętności językowych oraz zdobyciu wymarzonej pracy.
Spis treści
- Introduction to the E-book (Wstęp do e-booka)
- Spis Treści
- Praktyczne wskazówki do nauki języka angielskiego w biznesie
- UNIT 1. Telephone Language and Conversations (Rozmowy telefoniczne)
- Jak rozmawiać przez telefon?
- Minisłownik: Telefon
- Wyrażenia przydatne przy każdej rozmowie telefonicznej
- Przykładowy dialog telefoniczny
- Ćwiczenia
- UNIT 2. Human relations (Kontakty Międzyludzkie)
- Proste wyrażenia, które pomogą Ci zdobyć zaufanie i sympatię w pracy
- Ćwiczenia
- UNIT 3. The language of presentations (Język prezentacji)
- 12 zasad udanej prezentacji
- Prezentacje – angielskie zwroty i wyrażenia
- Ćwiczenia
- How to present your company? (Jak zaprezentować własną firmę?)
- UNIT 4. Meetings and Negotiations (Spotkania i Negocjacje )
- Negocjacje z klientami. Techniki najskuteczniejszych negocjacji.
- Wyrażenia, które pomogą Ci w negocjacjach i spotkaniach firmowych
- Płatności
- Ćwiczenia
- UNIT 5. Numbers and Statistics Analysis (Liczby i Analiza Danych Statystycznych)
- Jak odczytać liczby?
- Ułamki / Fractions i Procenty / Percentage
- Działania matematyczne
- Analiza danych statystycznych
- Ćwiczenia
- UNIT 6. Your Company (Twoja Firma)
- Minisłownik: Artykuły biurowe
- Minisłownik: Komputer
- Zwroty i wyrażenia przydatne do pracy w biurze i rejestracji
- UNIT 7. Managing stress at work (Radzenie sobie ze stresem w pracy)
- Reading. The best ways for coping with stress
- UNIT 8. Korespondencja
- List motywacyjny
- Jak stworzyć firmowy formularz zgłoszeniowy ?
- Pisanie CV
- Pożyteczne zwroty i wyrażenia związane z ubieganiem się o pracę
- Telefaksy
- Korespondencja wysyłana pocztą elektroniczną
- Zamówienia i zlecenia
- Potwierdzenie zamówienia
- Wniosek w sprawie zguby lub kradzieży
- Raport służbowy
- Faktura
- Ogłoszenia
- Ogłoszenia pracodawców. Przykładowe ogłoszenia.
- Ogłoszenia szukających pracy. Przykładowe ogłoszenia.
- BUSINESS ENGLISH VOCABULARY
- BANKING AND INSURANCE
- ADVERTISING
- WORK
- RECRUITMENT
- MANAGEMENT
- PRODUCTION
- ACCOUNTING AND FINANCE
- COMPANY AND THE INDUSTRY
Kategoria: | Angielski |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63435-22-6 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Aby udoskonalić swoją znajomość języka angielskiego w biznesie należy nie tylko się go uczyć, ale przede wszystkim ćwiczyć.
Oto praktyczne wskazówki, które są bardzo pomocne przy nauce języka angielskiego w świecie biznesu. Są to wskazówki i porady stosowane z pomyślnością przez wielu wykwalifikowanych polskich i zagranicznych wykładowców oraz nauczycieli języka angielskiego.
- Staraj się wykorzystać każdą okazję do tego, aby ćwiczyć język angielski. Mów jak najwięcej w tym języku. Czytaj dialogi, a następnie sam próbuj je odtworzyć (nawet jeśli nie masz z kim rozmawiać po angielsku – mów sam/sama do siebie). Należy przeznaczyć przynajmniej pół godziny dziennie na komunikowanie się wyłącznie w tym języku, aby osiągnąć sukces w krótkim okresie nauki. Spróbuj razem z zaufanym pracownikiem wykorzystywać przerwy, wspólne spotkania na rozmowy po angielsku.
- Słuchanie muzyki pomaga przyswoić rytm i intonację języka mówionego (również jeśli chodzi o język w biznesie). Podczas słuchania skup się uważnie i spróbuj wychwycić wyrazy, które kojarzą Ci się z biznesem.
- Oglądanie telewizji oraz słuchanie radia również ma duży wpływ na uczenie się języka i to bez wysiłku! Tak samo jak przy słuchaniu muzyki, postaraj się wychwycić słówka i wyrażenia biznesowe.
- Aby zwiększyć zasób słownictwa, po prostu czytaj! Zaleca się wybrać to, co Cię interesuje. Może to być czytanie literatury, gazet, stron internetowych, blogów w języku angielskim, itd. Oczywiście wszystko powinno być dostosowane do Twojego poziomu. Spróbuj przeczytać tekst, a następnie (bez patrzenia do tekstu) opowiedz sobie o tym, co wyczytałeś z tego tekstu. Mogą to być najbardziej kluczowe informacje. Jest to świetny sposób na to, aby poprawić swoje umiejętności mówienia i czytania. Wielu poliglotów uczy się języków właśnie w taki sposób. Najlepszym przykładem jest wybitny niemiecki archeolog Heinrich Schliemann, który samodzielnie nauczył się 16 języków. Jak to robił? Codziennie dużo i głośno czytał w różnych językach. Często uczył się tekstów na pamięć. Poza tym również codziennie pisał wypracowania na rozmaite tematy. Jego korepetytorzy poprawiali go tylko pod względem wymowy oraz zasad gramatycznych. Na opanowanie języka w stopniu zadowalającym potrzebował sześciu tygodni, a czasem nawet mniej. Może i Ty posłużysz się tą metodą w nauce języka, która jest przydatna nie tylko w biznesie.
- Aby polepszyć proces pisana w języku angielskim bardzo dobrym pomysłem jest pisanie swojego dziennika, czy pamiętnika z życia w pracy, biurze, firmie. Dzięki temu możesz ćwiczyć wyuczone wyrazy i wyrażenia oraz utrwalić gramatyczne struktury zdań.
- Stwórz listę słówek (najlepiej tematycznie) i porozkładaj je w swoim mieszkaniu. Robiąc spacery po mieszkaniu zapamiętasz słówka szybciej niż gdybyś miał je wkuwać.
- Rozmawiaj ze sobą w myślach w obcym języku. Nie martw się, że popełniasz błędy. Z czasem sam zaczniesz kontrolować się i poprawiać.
- Podczas oglądania filmów nie martw się, że nie rozumiesz wszystkich słów. Spróbuj odgadywać ich znaczenie z intonacji głosu, kontekstu, mowy ciała aktorów. Spróbuj również powtarzać za aktorami niektóre słówka, a najlepiej całe zdania. Poprawi to w znacznym stopniu Twój akcent oraz wymowę.
- Powtarzaj wyrażenia, słówka od 3 do 5 razy. Powtarzanie gwarantuje lepszą prędkość mówienia.
- Najlepsze efekty Twojej nauki są wtedy, kiedy jesteś zrelaksowany. A więc wieczorem, po pracy posłuchaj muzyki relaksującej. Nie musisz jej słuchać świadomie. Wystarczy, że dzięki niej będziesz czuł się bardziej rozluźniony.
- Ucząc się zwrotów, słówek głośno je powtarzaj.
- W drodze do pracy, w chwilach przerwy opisuj rzeczy, które widzisz: obrazki, reklamy, itp. Możesz robić to w myślach. Dzięki temu uczysz się myślenia w języku angielskim.
- Wybierz jakiś wyraz związany z pracą, biznesem, a następnie poszukaj w Internecie zdań, w których on występuje. W ten sposób zapamiętujesz ten wyraz lepiej i zdecydowanie szybciej.
- Popraw rozumienie ze słuchu słuchając różnych akcentów.
- Stwórz wokół siebie środowisko języka angielskiego: gazety angielskie, wchodź na strony internetowe w języku angielskim, słuchaj wiadomości biznesowych po angielsku, naśladuj styl mówienia prezenterów.UNIT 1. Telephone Language and Conversations (Rozmowy telefoniczne)
Jak rozmawiać przez telefon?
- Telefon powinien być daleko od radia i telewizji.
- Zanim zadzwonisz weź kilka głębokich wdechów. Pomoże Ci to bardziej się rozluźnić.
- Jeśli jeszcze nie czujesz się pewnie co do poziomu rozmów po angielsku przez telefon, zawsze możesz mieć przed sobą (na biurku, na ekranie komputera) potrzebne wyrażenia, rozmówki telefoniczne.
- Zanim zadzwonisz do danej firmy wcześniej upewnij się co do informacji, którą chcesz przekazać. Zastanów się jakie pytania możesz usłyszeć od rozmówcy. Pomoże Ci to lepiej zrozumieć daną osobę. Miej przy sobie kartkę i długopis.
- Nie dzwoń w nieskończoność.
- W trakcie trwania rozmowy przedstaw się i podaj nazwę firmy, z której dzwonisz. Mów wolno i wyraźnie. Śmiało zadawaj pytania. Rób notatki. Gdy zadzwoni drugi telefon, nie odbieraj, ponieważ zawsze pierwszeństwo ma osoba, z którą już rozmawiasz. Rozmowę zakończ uprzejmie, dziękując za nią.
Minisłownik: Telefon
WSKAZÓWKA:
Przeczytaj wyraz (lub wyrażenie) i z każdym spróbuj utworzyć jedno zdanie.
--------------------------------- ---------------------------------
answer - odbierać (telefon)
answerphone (answering machine) - automatyczna sekretarka
area code - numer kierunkowy
business call - rozmowa służbowa
by fax - faxem
by telephone - telefonicznie
connection - połączenie
cordless telephone - telefon bezprzewodowy
cut somebody off - rozłączyć kogoś
dial - wykręcić numer
digit - cyfra
direct line - połączenie bezpośrednie
engaged - zajęty
extension - telefon wewnętrzny
give somebody a call - zadzwonić do kogoś
hang on - poczekać (nie rozłączać się)
hang up - odwiesić, odłożyć (słuchawkę)
house telephone - domofon
international call - rozmowa międzynarodowa
lift - podnosić słuchawkę
line - połączenie
local call - rozmowa miejscowa
long distance call - rozmowa międzymiastowa
make a call - dzwonić
message - wiadomość
mobile phone - telefon przenośny
phone box - budka telefoniczna
phone directory / book - książka telefoniczna
phone number - numer telefonu
phonecard - karta telefoniczna
reverse charge call - rozmowa na koszt abonenta
phone - telefonować
ring - dzwonić
ring up - zatelefonować
switchboard - centrala telefoniczna
telephone bill - rachunek telefoniczny
telephone box - budka telefoniczna
telephone call - rozmowa telefoniczna
telephone exchange - centrala telefoniczna
telephone operator - telefonist(k)a
telephone orders - zamówienia telefoniczne
telephone set - aparat telefoniczny
unlimited usage - nieograniczone korzystanie
voice mail – poczta głosowa
--------------------------------- ---------------------------------
Wyrażenia przydatne przy każdej rozmowie telefonicznej
WSKAZÓWKA:
1. Przeczytaj poniższe zwroty i twórz z nimi własne dialogi.
2. Powtarzaj głośno po kilka razy poniższe zwroty, a potem przypominaj je sobie nie patrząc na ekran.
1. Answering the phone
Odbieranie telefonu
Hello?
Halo?
Good morning/afternoon/evening, Ann Smith speaking.
Dzień dobry/Dobry wieczór, mówi Ann Smith.
Ann speaking. How can I help you?
Mówi Ann. W czym mogę pomóc?
Ann Smith's office !
Biuro Anny Smith!
Who would you like to speak to?
Z kim chcesz rozmawiać?
2. Introducing yourself
Przedstawianie się
Hello, this is Peter Bell calling.
Dzień dobry, mówi Peter Bell.
Peter Bell speaking.
Mówi Peter Bell.
Hello, Peter Bell from the ReadBook Company here.
Dzień dobry, z tej strony Peter Bell z firmy ReadBook.
Could you tell me ...?
Czy możesz mi powiedzieć ... ?
I'm ringing to enquire about ...
Dzwonię aby zapytać ...
3. Asking for someone
Pytanie się o kogoś
Can I speak to Adam White?
Czy mogę rozmawiać z Adamem White?
I'd like to speak to Adam White, please.
Chciałbym rozmawiać z Adamem White?
Could you put me through to Adam White, please?
Czy możesz mnie połączyć z Adamem White?
Is Ms Howard available?
Czy zastałem panią Howard?
4. Connecting
Łączenie
One moment, please.
Momencik, proszę.
Please hold for a minute and I'll put you through to his office.
Proszę poczekać minutkę, zaraz połączę z jego biurem.
Could you hold the line, please?
Czy możesz poczekać na linii?
I'll connect you. (I'll put you through.)
Połączę Pana.
I'm afraid the line is engaged?
Niestety, ten numer jest zajęty.
5. Explaining somebody's absence
Wyjaśnianie czyjejś nieobecności
I'm afraid Mr Douglas is not in at the moment.
Obawiam się, że Pan Douglas jest w tej chwili nieobecny.
I'm sorry, Mrs Douglas is in a meeting at the moment.
Przykro mi, ale Pani Douglas jest w tej chwili na spotkaniu.
Mr/Mrs ... isn't here today.
Pan/Pani … dzisiaj jest nieobecny(-a).
6. Problems
Problemy
I'm sorry, I don't understand. Could you repeat that, please?
Przepraszam, nie rozumiem. Czy możesz to powtórzyć?
Could you speak up a little, please? I can't hear you very well.
Czy możesz mówić trochę głośniej? Nie słyszę cię dobrze.
I'm afraid you have got the wrong number.
Obawiam się, że masz zły numer.
Can you spell that, please?
Czy mógłbyś to przeliterować?
Can you speak a little slower, please. My English isn't very good.
Czy możesz mówić trochę wolniej. Mój angielski nie jest za dobry.
I can hardly hear you.
Prawie cię nie słyszę.
7. The reason of your calling
Podanie powodu twojego telefonu
I'm calling about ...
Dzwonię w sprawie ...
8. Taking a message
Odbieranie wiadomości
I'm sorry, Mr Marks is not here at the moment. Can I ask who's calling?
Przykro mi, Pan Marks jest w tej chwili nieobecny. Czy mogę zapytać kto dzwoni?
Would you like to leave a message?
Czy chciałbyś zostawić wiadomość?
Can I give him/her a message?
Czy mogę przekazać jemu/jej wiadomość?
I'll tell Mr Marks that you called.
Przekażę Panu Marksowi, że dzwoniłeś.
9. Leaving a message
Zostawianie wiadomości
Yes, can you tell him that his wife called, please.
Tak, czy możesz przekazać, że dzwoniła jego żona.
Can I leave a message?
Czy mogę zostawić wiadomość?
Will you ask Mr Milton to phone me?
Czy mógłbyś poprosić Pana Miltona, aby do mnie zatelefonował?
No, that's okay, I'll call back later.
Nie, dziękuję. Oddzwonię później.
10. Confirming information
Potwierdzanie informacji
OK, I have got it all down.
Ok, wszystko zapisałem.
Let me repeat that just to make sure.
Pozwolisz, że powtórzę, aby się upewnić.
11. Leaving a message on an answering machine
Zostawianie wiadomości na automatycznej sekretarce
Hello, this is Edward Spencer calling for Mr Albert. Could you please return my call? My number is 2909910999. Thank you.
Dzień dobry, tu Edward Spencer do Pana Alberta. Czy mógłby Pan oddzwonić do mnie? Mój numer telefonu to 2909910999. Dziękuję.
Hi, Alice. This is Mary from the Philips office calling. Please give me a ring whenever it is convenient for you.
Witaj Alice. Mówi Mary z biura Philips. Proszę oddzwoń kiedy tylko będziesz mogła.
12. Finishing a telephone conversation
Zakończenie rozmowy telefonicznej
I'm sorry to have troubled you.
Bardzo przepraszam, że przeszkodziłem.
I'll talk to you again soon. Goodbye.
Porozmawiamy wkrótce, do widzenia.
Mr/Mrs ... will call you when he/she gets back.
Pan/Pani ... zadzwoni do pana, gdy tylko wróci.
Thanks for calling. Bye.
Dziękuję za telefon. Pa.
Goodbye. I'll talk to you later.
Do usłyszenia.
WSKAZÓWKA:
Nie musisz pamiętać wszystkich zwrotów. Wybieraj te, które łatwiej jest ci zapamiętać.
Przykładowy dialog telefoniczny
(Jim Parker, Henry Hilton)
ring ring
J: Jim Parker speaking.
H.H.: This is Henry Hill here. Can I speak to Mr Merlin?
J: I'm afraid Mr Merlin isn't in at the moment. Would you like to leave a message, Mr Hill?
H.H.: Yes, of course. Would you ask him to phone Henry Hill when he gets in?
J: Henry Hill. Ok, I have got it down.
H.H.: Thank you very much.
J: And what's your number?
H.H.: My number is 887019849.
J: Can you repeat that, please?
H.H.: Oh, ok. My number is 887019849.
J: Good. I'll ask Mr Merlin to phone you.
H.H.: Thanks, and goodbye.
J: Goodbye.
A teraz sam spróbuj przedstawić podobny dialog (nie patrząc na ekran).
Ćwiczenia
Następujące zadania pomogą Ci praktycznie wyćwiczyć nabytą wiedzę z zakresu rozmów telefonicznych.
1. Zareaguj na poniższe wypowiedzi.
a) Can I speak to Mary, please?
...............................................
b) I'm afraid Mr Henrison isn't in.
...............................................
c) I'm sorry, but I don't understand. Can you repeat that, please?
...............................................
d) Could I leave a message?
...............................................
e) When will he be back?
...............................................
f) Jack Orange. How can I help you?
...............................................
2. Uzupełnij poniższy dialog. Pamiętaj, że istnieje kilka poprawnych możliwości.
A: Hello.
B: Hello. Antony Collins ....................... . Can I ............. to Kate?
A: Just a .................. . I'm sorry. She is not ............ at the moment.
B: Well, could I .................... later?
A: Yes, of course.
B: I'm sorry to have ...................... you.
A: Ok, that's all right.
B: So, goodbye.
A: Bye.
3. Na podstawie poniższych instrukcji przeprowadź (z partnerem - jeśli jest to możliwe) następujące rozmowy.
a) Dzwonisz do jednego z hoteli w Londynie i rezerwujesz pokój jednoosobowy dla swojego szefa. Odbiera recepcjonistka.
Wyrażenie pomocnicze:
I would like to book a room for one person.
Chciałbym zarezerwować pokój dla jednej osoby.
b) Zadzwoń do firmy Upiter. Przedstaw się i poproś pana Howarda. Gdy okaże się, że pana Howarda nie ma, zdecyduj się zostawić dla niego wiadomość.
c) Dzwoni telefon. Zgłaszasz się przedstawiając swoją firmę. Ktoś chce rozmawiać z Twoim szefem. Uprzejmie odpowiedz, że szefa nie ma, zapytaj, czy osoba telefonująca nie zechce zostawić wiadomości.
d) Dzwoni telefon. Ktoś chce rozmawiać z panią Elżbietą, której nie znasz. Mówisz, że prawdopodobnie osoba ma zły numer i że zaszła pomyłka. Uprzejmie odkładasz słuchawkę.
WSKAZÓWKA:
Możesz założyć sobie cel, że w ciągu tygodnia nauczysz się wyrażeń z telefonowania. W drugim tygodniu następny dział. Masz gwarancję, że po każdym tygodniu cel będzie osiągnięty i z większą pewnością będziesz mógł złożyć ofertę o pracę w firmie zagranicznej. Możesz również inaczej zorganizować swój plan uczenia się. Załóż sobie, że w jeden dzień uczysz się jednego działu, a w drugi uczysz się następnego. Potem tylko szlifujesz język biznesowy. Powodzenia!!!