Facebook - konwersja
  • promocja

C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
15 listopada 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

C# 10 i .NET 6 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 6, Blazor i EF Core 6 w Visual Studio 2022 i Visual Studio Code - ebook

C# to jedno z najdoskonalszych dzieł Microsoftu. Co więcej, język ten, podobnie jak wieloplatformowy framework .NET, jest konsekwentnie rozwijany i wzbogacany. Coraz więcej profesjonalistów przekonuje się, że używanie C# jest przyjemne i satysfakcjonujące, a każda kolejna wersja przynosi liczne udogodnienia i nowe funkcjonalności. Aktualne wersje C# 10 i .NET 6 pozwalają bez trudu tworzyć rozbudowane serwisy internetowe czy wieloplatformowe aplikacje mobilne.

Ta książka jest kolejnym, gruntownie przebudowanym wydaniem cenionego podręcznika dla programistów #C. Dzięki niej nauczysz się najważniejszych zasad korzystania z tego języka. Znajdziesz tu drobiazgowe omówienie API środowiska .NET, jak również techniki pracy z systemem plików, asynchronicznymi strumieniami, serializacją i szyfrowaniem.

Po przyswojeniu zagadnień związanych z językiem C# i aplikacjami konsoli dowiesz się, jak tworzyć praktyczne aplikacje i usługi z wykorzystaniem biblioteki ASP.NET Core, a także wzorzec MVC i technologię Blazor. Zapoznasz się z metodami stosowania wielozadaniowości do poprawy wydajności i skalowalności aplikacji. Przeczytasz też, w jaki sposób ASP.NET Core ułatwia pracę wielu zespołów programistów. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane dokładnie wyjaśnionymi przykładami kodu, a dodatkowe ćwiczenia pozwolą Ci na utrwalenie zdobytych umiejętności.

Z tą książką nauczysz się:

  • tworzyć własne typy w programowaniu zorientowanym obiektowo
  • pisać, testować i debugować funkcje
  • odczytywać dane i manipulować nimi za pomocą LINQ
  • pracować z Entity Framework Core, a także Microsoft SQL Server i SQLite
  • tworzyć usługi sieciowe i interfejsy użytkownika
  • projektować aplikacje wieloplatformowe

C# i .NET: najlepsze środowisko do programowania w najlepszym języku!

Spis treści

O autorze

O recenzentach

Wstęp

Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET!

  • Konfigurowanie środowiska programistycznego
    • Wybieranie narzędzia i typu aplikacji właściwych do nauki
    • Instalowanie na wielu platformach
    • Pobieranie i instalowanie Visual Studio 2022 dla Windows
    • Pobieranie i instalowanie Microsoft Visual Studio Code
  • Poznawanie .NET
    • Poznawanie .NET Framework
    • Poznawanie projektów Mono, Xamarin i Unity
    • Poznawanie .NET Core
    • Droga do jednej platformy .NET
    • Plany obsługi platformy .NET
    • Co się zmienia w nowoczesnym .NET?
    • Motywy kolorystyczne w nowoczesnym .NET
    • Poznawanie .NET Standard
    • Platformy .NET i narzędzia używane w tym wydaniu
    • Poznawanie języka IL
    • Porównanie technologii .NET
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio 2022
    • Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio 2022
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio 2022
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu w Visual Studio
    • Pisanie programów najwyższego poziomu
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio 2022
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio Code
    • Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio Code
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu za pomocą polecenia dotnet
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio Code
    • Zarządzanie wieloma plikami za pomocą Visual Studio Code
  • Badanie kodu w interaktywnych notatnikach .NET
    • Tworzenie notatnika
    • Pisanie i uruchamianie kodu w notatniku
    • Zapisywanie notatnika
    • Dodawanie do notatnika składni Markdown i poleceń specjalnych
    • Uruchamianie kodu w wielu komórkach
    • Używanie interaktywnych notatników .NET do pisania kodu z tej książki
  • Przeglądanie folderów i plików projektów
    • Wspólne foldery i pliki
    • Kod w repozytorium GitHuba
  • Wykorzystywanie repozytorium GitHuba w tej książce
    • Pobieranie kodu rozwiązań z repozytorium GitHuba
    • Używanie systemu Git w Visual Studio Code
  • Gdzie znaleźć pomoc?
    • Przeglądanie dokumentacji Microsoftu
    • Uzyskiwanie pomocy dla narzędzia dotnet
    • Przeglądanie definicji typów i ich elementów
    • Poszukiwanie odpowiedzi na Stack Overflow
    • Poszukiwanie odpowiedzi za pomocą Google
    • Subskrybowanie blogów
    • Filmy Scotta Hanselmana
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da
    • Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Mówimy w C#

  • Wprowadzenie do języka C#
    • Rozpoznawanie wersji oraz funkcji języka
    • Standardy języka C#
    • Odczytywanie wersji używanego kompilatora C#
  • Poznawanie gramatyki i słownictwa języka C#
    • Wyświetlanie numeru wersji kompilatora
    • Gramatyka języka C#
    • Słownictwo języka C#
    • Porównanie języków programowania do języków ludzkich
    • Zmiana schematu kolorów składni języka C#
    • Pomoc przy pisaniu kodu
    • Importowanie przestrzeni nazw
    • Czasowniki jako metody
    • Rzeczowniki to typy, pola i zmienne
    • Ujawnienie wielkości słownika języka C#
  • Praca ze zmiennymi
    • Nazywanie zmiennych
    • Literały
    • Przechowywanie tekstu
    • Przechowywanie liczb
    • Przechowywanie liczb rzeczywistych
    • Przechowywanie wartości logicznych
    • Zapisywanie obiektów dowolnego typu
    • Przechowywanie typów dynamicznych
    • Deklarowanie zmiennych lokalnych
    • Odczytywanie i ustalanie domyślnych wartości typów
    • Zapisywanie wielu wartości w tablicy
  • Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli
    • Wyświetlanie informacji dla użytkownika
    • Pobieranie danych od użytkownika
    • Uproszczone korzystanie z konsoli
    • Odczytywanie naciśnięć klawiszy
    • Odczytywanie parametrów aplikacji konsoli
    • Ustalanie opcji za pomocą argumentów
    • Obsługiwanie platform nieobsługujących wybranych API
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 2.2 - sprawdź swoją wiedzę o typach liczbowych
    • Ćwiczenie 2.3 - poznaj wielkości i zakresy liczb
    • Ćwiczenie 2.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów

  • Działania na zmiennych
    • Operatory jednoargumentowe
    • Dwuargumentowe operatory arytmetyczne
    • Operatory przypisania
    • Operatory logiczne
    • Warunkowe operatory logiczne
    • Operatory bitowe i operatory przesunięć
    • Operatory różne
  • Instrukcje wyboru
    • Instrukcja if
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją if
    • Instrukcja switch
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją switch
    • Upraszczanie instrukcji switch za pomocą wyrażeń switch
  • Instrukcje iteracji
    • Instrukcja while
    • Instrukcja do
    • Instrukcja for
    • Instrukcja foreach
  • Rzutowanie i konwertowanie między typami
    • Jawne i niejawne rzutowanie liczb
    • Używanie typu System.Convert
    • Zaokrąglanie liczb
    • Kontrolowanie sposobu zaokrąglania
    • Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków
    • Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków
    • Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem
  • Obsługa wyjątków
    • Instrukcja try
  • Wykrywanie przepełnień
    • Instrukcja checked
    • Instrukcja unchecked
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia
    • Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory
    • Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków
    • Ćwiczenie 3.5 - sprawdź swoją wiedzę o operatorach
    • Ćwiczenie 3.6 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji

  • Tworzenie funkcji
    • Przykład z tabliczką mnożenia
    • Pisanie funkcji zwracającej wartość
    • Zamiana liczebników głównych na porządkowe
    • Rekurencyjne obliczanie silni
    • Dokumentowanie funkcji za pomocą komentarzy XML
    • Używanie wyrażeń lambda w implementacji funkcji
  • Debugowanie tworzonego programu
    • Tworzenie aplikacji z celowym błędem
    • Tworzenie punktu przerwania
    • Pasek narzędzi debugowania
    • Okna debugowania
    • Krokowe wykonywanie kodu
    • Dostosowywanie punktów przerwania
  • Protokołowanie błędów
    • Dostępne opcje protokołowania
    • Wykorzystywanie typów Debug i Trace
    • Konfigurowanie obiektów nasłuchujących
    • Przełączanie poziomów śledzenia
  • Testy jednostkowe
    • Różne rodzaje testów
    • Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania
    • Tworzenie testów jednostkowych
  • Rzucanie i wychwytywanie wyjątków w funkcjach
    • Rozróżnienie błędów użycia i błędów wykonania
    • Wyjątki często rzucane w funkcjach
    • Czym jest stos wywołań?
    • Gdzie należy wychwytywać wyjątki?
    • Ponowne rzucanie wyjątku
    • Implementowanie wzorca tester-wykonawca
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych
    • Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym

  • Programowanie obiektowe
  • Tworzenie bibliotek klas
    • Tworzenie biblioteki klas
    • Definiowanie klasy
    • Elementy klasy
    • Tworzenie obiektów
    • Importowanie przestrzeni nazw
    • Poznawanie obiektów
  • Przechowywanie danych w polach
    • Definiowanie pól
    • Modyfikatory dostępu
    • Ustalanie i wypisywanie wartości pól
    • Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum
    • Przechowywanie wielu wartości w typie enum
  • Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji
    • Kolekcje generyczne
    • Tworzenie pól statycznych
    • Tworzenie stałych pól
    • Tworzenie pól tylko do odczytu
    • Inicjowanie pól w konstruktorach
  • Tworzenie i wywoływanie metod
    • Zwracanie wartości z metody
    • Łączenie wielu wartości za pomocą krotki
    • Sterowanie przekazywaniem parametrów
    • Przeciążanie metod
    • Parametry opcjonalne i nazywane
    • Sposoby przekazywania parametrów
    • Zwracanie wartości ze słowem kluczowym ref
    • Dzielenie klas na części
  • Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów
    • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
    • Definiowanie właściwości z możliwością przypisania
    • Wymaganie podania wartości właściwości przy tworzeniu obiektu
    • Definiowanie indekserów
  • Dopasowywanie wzorców z obiektami
    • Tworzenie i używanie biblioteki klas .NET 6
    • Definiowanie listy pasażerów
    • Rozszerzenia dopasowywania wzorców w C# 9 i nowszych
  • Praca z rekordami
    • Właściwości wyłącznie inicjalizowane
    • Rekordy
    • Pozycyjne elementy danych w rekordach
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas

  • Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli
  • Więcej informacji o metodach
    • Implementowanie działań w metodzie
    • Implementowanie działań za pomocą operatora
    • Definiowanie funkcji lokalnych
  • Wywoływanie i obsługa zdarzeń
    • Wywoływanie metod za pomocą delegatów
    • Definiowanie i obsługa delegatów
    • Definiowanie i obsługiwanie zdarzeń
  • Wykorzystywanie typów generycznych
    • Praca z typami niegenerycznymi
    • Praca z typami generycznymi
  • Implementowanie interfejsów
    • Typowe interfejsy
    • Porównywanie obiektów podczas sortowania
    • Porównywanie obiektów za pomocą osobnej klasy
    • Jawne i niejawne implementowanie interfejsów
    • Definiowanie interfejsów z domyślnymi implementacjami
  • Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości
    • Definiowanie typów referencyjnych i typów wartości
    • Sposób przechowywania w pamięci typów referencyjnych i typów wartości
    • Równość typów
    • Definiowanie typu kategorii struct
    • Praca z typami record struct
    • Zwalnianie niezarządzanych zasobów
    • Wymuszanie wywołania metody Dispose
  • Praca z wartościami null
    • Przekształcanie typu wartości w typ nullowalny
    • Poznawanie nullowalnych typów referencyjnych
    • Włączanie nullowalnych i nienullowalnych typów referencyjnych
    • Deklarowanie nienullowalnych zmiennych i parametrów
    • Sprawdzanie wartości null
  • Dziedziczenie klas
    • Rozbudowywanie klasy
    • Ukrywanie elementów
    • Pokrywanie elementów klasy
    • Dziedziczenie po klasach abstrakcyjnych
    • Blokowanie dziedziczenia i pokrywania
    • Polimorfizm
  • Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia
    • Rzutowanie niejawne
    • Rzutowanie jawne
    • Obsługa wyjątków rzutowania
  • Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET
    • Dziedziczenie po wyjątku
    • Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć
  • Stosowanie analizatorów, aby tworzyć lepszy kod
    • Ukrywanie komunikatów o ostrzeżeniach
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia
    • Ćwiczenie 6.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Poznawanie typów .NET

  • Wprowadzenie do .NET 6
    • .NET Core 1.0
    • .NET Core 1.1
    • .NET Core 2.0
    • .NET Core 2.1
    • .NET Core 2.2
    • .NET Core 3.0
    • .NET Core 3.1
    • .NET 5.0
    • .NET 6.0
    • Poprawki wydajności między .NET Core 2.0 a .NET 5
    • Sprawdzanie dostępności aktualizacji .NET SDK
  • Zestawy i przestrzenie nazw
    • Zestawy, pakiety i przestrzenie nazw
    • Poznawanie pakietów SDK dla projektów .NET
    • Przestrzenie nazw i typy w zestawach
    • Pakiety NuGet
    • Czym są frameworki?
    • Importowanie przestrzeni nazw w celu użycia typu
    • Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET
    • Odwzorowywanie aliasów języka C# na typy .NET
    • Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard
    • Domyślne ustawienia bibliotek klas w różnych wersjach SDK
    • Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0
    • Kontrolowanie wersji .NET SDK
  • Publikowanie własnych aplikacji
    • Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji
    • Poznawanie polecenia dotnet
    • Pobieranie informacji na temat platformy .NET i jej środowiska
    • Zarządzanie projektami
    • Publikowanie samodzielnej aplikacji
    • Publikowanie aplikacji jednoplikowej
    • Zmniejszanie wielkości aplikacji
  • Dekompilowanie zestawów
    • Dekompilowanie za pomocą rozszerzenia ILSpy w Visual Studio 2022
    • Dekompilowanie za pomocą rozszerzenia ILSpy w Visual Studio Code
    • Nie, nie można zablokować możliwości dekompilowania
  • Przygotowywanie własnych pakietów NuGet
    • Dodawanie odwołania do pakietu
    • Tworzenie pakietu dla NuGet
    • Przeszukiwanie pakietów NuGet
    • Testowanie pakietu
  • Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core
    • Co można przenieść?
    • Co należy przenieść?
    • Różnice między .NET Framework i nowoczesnym .NET
    • Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer
    • Asystent uaktualniania programu .NET
    • Używanie bibliotek spoza .NET
  • Praca z proponowanymi funkcjami
    • Wymaganie proponowanych funkcji
    • Włączanie proponowanych funkcji
    • Matematyka typów generycznych
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 7.3 - PowerShell
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Używanie typów .NET

  • Praca z liczbami
    • Praca z wielkimi liczbami całkowitymi
    • Praca z liczbami zespolonymi
    • Kwaterniony
  • Praca z tekstem
    • Odczytywanie długości ciągu znaków
    • Odczytywanie znaków z ciągu
    • Dzielenie ciągu znaków
    • Pobieranie części ciągu znaków
    • Poszukiwanie tekstu w ciągu
    • Inne elementy klasy string
    • Wydajne tworzenie ciągów znaków
  • Praca z datami i czasem
    • Definiowanie wartości daty i czasu
    • Globalizacja dla zapisu daty i czasu
    • Praca z samą datą lub samym czasem
  • Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych
    • Kontrolowanie cyfr wprowadzonych jako tekst
    • Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych
    • Składnia wyrażenia regularnego
    • Przykłady wyrażeń regularnych
    • Dzielenie złożonych ciągów znaków rozdzielanych przecinkami
  • Praca z kolekcjami
    • Wspólne funkcje wszystkich kolekcji
    • Poprawianie wydajności przez zdefiniowanie pojemności kolekcji
    • Poznawanie kolekcji
    • Praca z listami
    • Praca ze słownikami
    • Praca z kolejkami
    • Sortowanie kolekcji
    • Używanie specjalizowanych kolekcji
    • Używanie kolekcji niezmiennych
    • Dobre praktyki w pracy z kolekcjami
  • Praca z typem Span, indeksami i zakresami
    • Wydajne korzystanie z pamięci za pomocą typu Span
    • Określanie pozycji za pomocą typu Index
    • Definiowanie zakresów za pomocą typu Range
    • Używanie indeksów i zakresów
  • Praca z zasobami sieciowymi
    • Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP
    • Pingowanie serwera
  • Praca z refleksją i atrybutami
    • Numery wersji zestawów
    • Odczytywanie metadanych zestawu
    • Tworzenie własnych atrybutów
    • Inne możliwości refleksji
  • Praca z obrazami
  • Internacjonalizacja kodu
    • Wykrywanie i zmienianie bieżącej kultury
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne
    • Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające
    • Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją

  • Praca z systemem plików
    • Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach
    • Obsługa napędów
    • Praca z katalogami
    • Praca z plikami
    • Praca ze ścieżkami
    • Odczytywanie informacji o pliku
    • Zarządzanie plikami
  • Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach
    • Strumienie abstrakcyjne i konkretne
    • Praca ze strumieniami tekstowymi
    • Praca ze strumieniami XML
    • Zwalnianie zasobów plików
    • Strumienie kompresujące
    • Kompresowanie za pomocą algorytmu Brotli
  • Kodowanie tekstu
    • Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów
    • Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach
  • Serializacja obiektów
    • Serializacja do formatu XML
    • Generowanie kompaktowej struktury XML
    • Deserializacja danych z formatu XML
    • Serializowanie do formatu JSON
    • Wydajne przetwarzanie danych w formacie JSON
  • Kontrolowane przetwarzanie danych JSON
    • Nowe metody rozszerzające, które ułatwiają pracę z odpowiedziami HTTP
    • Przenoszenie kodu z biblioteki Newtonsoft do nowej biblioteki
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML
    • Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core

  • Nowoczesne bazy danych
    • Czym jest Entity Framework?
    • Entity Framework Core
    • Tworzenie aplikacji konsoli do pracy z EF Core
    • Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych
    • Używanie Microsoft SQL Server w systemie Windows
    • Tworzenie przykładowej bazy danych Northwind dla SQL Server
    • Zarządzanie przykładową bazą danych Northwind w eksploratorze serwera
    • Używanie SQLite
    • Tworzenie przykładowej bazy danych Northwind na serwerze SQLite
    • Zarządzanie przykładową bazą danych Northwind za pomocą SQLiteStudio
  • Konfigurowanie EF Core
    • Wybieranie dostawcy danych EF Core
    • Łączenie z bazą danych
    • Definiowanie klasy kontekstu bazy danych Northwind
  • Definiowanie modeli EF Core
    • Konwencje w EF Core
    • Atrybuty EF Core
    • Płynne API EF Core
    • Tworzenie modelu w EF Core
    • Dodawanie tabel do klasy kontekstu bazy danych Northwind
    • Konfigurowanie narzędzia dotnet-ef
    • Tworzenie modeli na podstawie istniejącej bazy danych
    • Konfigurowanie konwencji
  • Zapytania do modelu EF Core
    • Filtrowanie dołączanych encji
    • Filtrowanie i sortowanie produktów
    • Pobieranie generowanych instrukcji SQL
    • Protokołowanie w EF Core
    • Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like
    • Definiowanie globalnych filtrów
  • Wzorce ładowania w EF Core
    • Chętne ładowanie encji
    • Włączenie leniwego ładowania
    • Jawne ładowanie encji
  • Manipulowanie danymi w EF Core
    • Wstawianie encji
    • Aktualizowanie encji
    • Usuwanie encji
    • Grupowanie kontekstów baz danych
  • Transakcje
    • Sterowanie transakcjami za pomocą poziomów izolacji
    • Jawne definiowanie transakcji
  • Modele Code First w EF Core
    • Migracje
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 10.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji
    • Ćwiczenie 10.3 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 10.4 - poznawanie baz danych NoSQL
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ

  • Tworzenie wyrażeń LINQ
    • Z czego składa się LINQ?
    • Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych
    • Filtrowanie encji za pomocą metody Where
    • Korzystanie z metody nazwanej
    • Upraszczanie kodu przez usunięcie jawnego tworzenia delegata
    • Korzystanie z wyrażenia lambda
    • Sortowanie encji
    • Deklarowanie zapytania za pomocą słowa kluczowego var lub określonego typu
    • Filtrowanie według typu
    • Praca ze zbiorami
  • Używanie LINQ z EF Core
    • Tworzenie modelu danych EF Core
    • Filtrowanie i sortowanie sekwencji
    • Projekcje sekwencji na nowe typy
    • Łączenie i grupowanie
    • Agregowanie sekwencji
  • Upiększanie składni
  • Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ
    • Tworzenie aplikacji korzystającej z wielu wątków
  • Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ
    • Próba użycia nowych metod rozszerzających
    • Próba użycia metod Mediana i Dominanta
  • Praca z LINQ to XML
    • Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML
    • Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 11.2 - zapytania LINQ
    • Ćwiczenie 11.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości

  • Procesy, wątki i zadania
  • Monitorowanie wydajności i wykorzystania zasobów
    • Ocena wydajności typów
    • Monitorowanie wydajności i zużycia pamięci
    • Pomiar wydajności pracy z ciągami znaków
    • Monitorowanie wydajności i zużycia pamięci za pomocą biblioteki Benchmark.NET
  • Asynchroniczne uruchamianie zadań
    • Synchroniczne uruchamianie wielu operacji
    • Asynchroniczne uruchamianie wielu operacji z wykorzystaniem zadań
    • Oczekiwanie na zadania
    • Kontynuowanie pracy w innym zadaniu
    • Zadania zagnieżdżone i potomne
    • Tworzenie obiektów typu Task dla innych obiektów
  • Synchronizowanie dostępu do wspólnych zasobów
    • Używanie wspólnego zasobu w wielu wątkach
    • Nakładanie na zasoby wzajemnie wykluczającej blokady
    • Synchronizowanie zdarzeń
    • Tworzenie operacji atomowych
    • Stosowanie innych rodzajów synchronizacji
  • Słowa kluczowe async i await
    • Poprawianie reakcji aplikacji konsoli
    • Poprawianie reakcji aplikacji z interfejsem graficznym
    • Poprawianie skalowalności aplikacji i serwisów WWW
    • Często używane typy umożliwiające pracę wielowątkową
    • Instrukcja await w bloku catch
    • Praca ze strumieniami asynchronicznymi
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 12.2 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Praktyczne aplikacje w języku C# i w .NET

  • Modele aplikacji w C# i w .NET
    • Tworzenie stron WWW za pomocą ASP.NET Core
    • Tworzenie serwisów sieciowych
    • Tworzenie aplikacji mobilnych i stacjonarnych
    • Alternatywy dla .NET MAUI
  • Nowe funkcje w ASP.NET Core
    • ASP.NET Core 1.0
    • ASP.NET Core 1.1
    • ASP.NET Core 2.0
    • ASP.NET Core 2.1
    • ASP.NET Core 2.2
    • ASP.NET Core 3.0
    • ASP.NET Core 3.1
    • Blazor WebAssembly 3.2
    • ASP.NET Core 5.0
    • ASP.NET Core 6.0
  • Tworzenie aplikacji stacjonarnych dla systemów Windows
    • Starsze platformy aplikacji dla systemów Windows
    • Możliwości obsługi starszych platform Windows w nowoczesnym .NET
  • Struktury projektów
    • Struktura projektów w rozwiązaniu lub przestrzeni roboczej
  • Używanie innych szablonów projektów
    • Instalowanie dodatkowych pakietów szablonów
  • Tworzenie modelu danych dla bazy danych Northwind
    • Tworzenie biblioteki klas dla modelu encji Northwind
    • Tworzenie biblioteki klas modelu encji dla SQL Server
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 13.2 - dalsza lekura
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages

  • Tworzenie w sieci WWW
    • Protokół HTTP
    • Używanie Google Chrome do wykonywania żądań HTTP
    • Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta
  • ASP.NET Core
    • Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core
    • Tworzenie pustego projektu ASP.NET Core
    • Testowanie i zabezpieczanie witryny
    • Kontrola środowiska hostingowego
    • Rozdzielanie konfiguracji serwisu i potoku
    • Włączanie plików statycznych
  • Technologia Razor Pages
    • Włączanie technologii Razor Pages
    • Definiowanie strony Razor
    • Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor
    • Używanie plików code-behind w stronach Razor
  • Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core
    • Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu
    • Manipulowanie danymi na stronach Razor
    • Wstrzykiwanie zależnego serwisu na stronę Razor
  • Używanie bibliotek klas Razor
    • Tworzenie biblioteki klas Razor
    • Wyłączanie kompaktowych folderów w Visual Studio Code
    • Implementowanie funkcji pracowników za pomocą EF Core
    • Implementowanie widoku cząstkowego do wyświetlania danych pracownika
    • Używanie i testowanie biblioteki klas Razor
  • Konfigurowanie serwisów i potoku obsługi żądań HTTP
    • Routowanie punktów końcowych
    • Przeglądanie konfiguracji routowania punktów końcowych w naszym projekcie
    • Podsumowanie najważniejszych metod rozszerzających oprogramowania pośredniego
    • Wizualizacja potoku HTTP
    • Implementowanie oprogramowania pośredniego jako anonimowego delegata
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 14.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 14.2 - tworzenie witryny obsługującej dane
    • Ćwiczenie 14.3 - zastępowanie aplikacji konsoli stronami WWW
    • Ćwiczenie 14.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC

  • Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC
    • Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC
    • Tworzenie bazy danych uwierzytelniania na serwerze SQL Server LocalDB
    • Przeglądanie domyślnej witryny ASP.NET Core MVC
    • Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC
    • Sprawdzanie bazy danych ASP.NET Core Identity
  • Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC
    • Rozruch ASP.NET Core
    • Czym jest domyślna ścieżka?
    • Kontrolery i akcje
    • Konwencja wyszukiwania ścieżek widoku
    • Protokołowanie
    • Czym są filtry?
    • Modele encji i widoków
    • Widoki
  • Dostosowywanie witryny ASP.NET Core MVC
    • Definiowanie własnych stylów
    • Konfigurowanie obrazków dla kategorii
    • Poznawanie składni stron Razor
    • Definiowanie typu dla widoku
    • Testowanie zmienionej strony startowej
    • Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki
    • Wiązanie modeli
    • Sprawdzanie...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9075-1
Rozmiar pliku: 24 MB

BESTSELLERY

Kategorie: