Facebook - konwersja
  • promocja

C# 10. Programowanie. Tworzenie aplikacji Windows, internetowych i biurowych - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
14 marca 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

C# 10. Programowanie. Tworzenie aplikacji Windows, internetowych i biurowych - ebook

Język C#, sztandarowe dzieło Microsoftu, jest rozwijany stopniowo i ze starannością. Wciąż cechuje go prostota, a jego możliwości konsekwentnie rosną. Każda nowa funkcjonalność idealnie integruje się z resztą języka. W efekcie C# jest dojrzały, nowoczesny, wszechstronny i bezpieczny. Jego kolejne wydanie, oznaczone numerem 10.0, różni się od poprzednich, więc aby programowanie w C# pozostało efektywne i satysfakcjonujące, trzeba opanować niuanse nowej wersji języka i narzędzi z nim związanych.

Ta książka jest uaktualnionym wydaniem wyczerpującego przewodnika dla doświadczonych programistów. Omawia ważne koncepcje języka C# i te jego tajniki, które rzadko kiedy są opisywane w poświęconych mu publikacjach. Uwzględnia najnowsze możliwości .NET 6 i C# w wersjach 9.0 i 10.0, z czego warto wymienić: rekordy, rozszerzone możliwości dopasowywania wzorców, a także nowe techniki upraszczania kodu w celu poprawy jego efektywności. Dokładnie opisano tu typy ogólne, LINQ i techniki programowania asynchronicznego. Wyjaśniono, jak w praktyce skorzystać z tych możliwości podczas tworzenia różnego rodzaju aplikacji: chmurowych, internetowych i klasycznych dla komputerów biurkowych.

W książce między innymi:

  • zmiany wprowadzone w ostatnich wersjach języka C#
  • zasady korzystania z nowych możliwości języka
  • zastosowanie nowych funkcjonalności C# w tworzeniu aplikacji
  • nowe możliwości bibliotek klas .NET
  • zastosowanie bibliotek klas .NET do praktycznych zadań programistycznych
  • zwiększanie siły ekspresji kodu w C#

Poznaj sekretne tajniki C# i zostań mistrzem dobrego kodu!

Spis treści

Wstęp

1. Prezentacja C#

  • Dlaczego C#?
    • Kod zarządzany i CLR
    • Ogólność jest preferowana względem specjalizacji
  • Standardy oraz implementacje języka C#
    • Wiele .NET-ów
    • Cykle wydawnicze i wsparcie długoterminowe
    • Użycie .NET Standard w celu tworzenia projektów działających
  • Visual Studio, Visual Studio Code oraz JetBrains Rider
  • Anatomia prostego programu
    • Pisanie testu jednostkowego
    • Przestrzenie nazw
    • Klasy
    • Testy jednostkowe
  • Podsumowanie

2. Podstawy stosowania języka C#

  • Zmienne lokalne
    • Zakres
    • Niejednoznaczności nazw zmiennych
    • Instancje zmiennych lokalnych
  • Instrukcje i wyrażenia
    • Instrukcje
    • Wyrażenia
  • Komentarze i białe znaki
  • Dyrektywy preprocesora
    • Symbole kompilacji
    • Dyrektywy #error oraz #warning
    • Dyrektywa #line
    • Dyrektywa #pragma
    • Dyrektywa #nullable
    • Dyrektywy #region i #endregion
  • Podstawowe typy danych
    • Typy liczbowe
    • Wartości logiczne
    • Znaki i łańcuchy znaków
    • Krotki
    • Dynamic
    • Object
  • Operatory
  • Sterowanie przepływem
    • Decyzje logiczne przy użyciu instrukcji if
    • Wielokrotny wybór przy użyciu instrukcji switch
    • Pętle: while i do
    • Pętle znane z języka C
    • Przeglądanie kolekcji przy użyciu pętli foreach
  • Wzorce
    • Łączenie i negacja wzorców
    • Wzorce relacyjne
    • Uzyskiwanie większej dokładności dzięki użyciu when
    • Wzorce w wyrażeniach
  • Podsumowanie

3. Typy

  • Klasy
    • Składowe statyczne
    • Klasy statyczne
  • Rekordy
  • Typy referencyjne i wartość null
    • Eliminacja wartości pustych przy użyciu referencji, które ich nie akceptują
  • Struktury
    • Kiedy tworzyć typy wartościowe?
    • Gwarantowanie niezmienności
    • Typy record struct
  • Klasy, struktury, rekordy czy krotki?
  • Składowe
    • Dostępność
    • Pola
    • Konstruktory
    • Dekonstruktory
    • Metody
    • Właściwości
    • Operatory
    • Zdarzenia
    • Typy zagnieżdżone
  • Interfejsy
    • Domyślne implementacje metod w interfejsach
  • Typy wyliczeniowe
  • Inne typy
  • Typy anonimowe
  • Typy i metody częściowe
  • Podsumowanie

4. Typy ogólne

  • Typy ogólne
  • Ograniczenia
    • Ograniczenia typu
    • Ograniczenia typu referencyjnego
    • Ograniczenia typu wartościowego
    • Wszystkie typy w hierarchii wartościowe dzięki ograniczeniu unmanaged
    • Ograniczenie notnull
    • Inne specjalne ograniczenia typów
    • Stosowanie wielu ograniczeń
  • Wartości przypominające zero
  • Metody ogólne
    • Wnioskowanie typu
  • Typy ogólne i krotki
  • Tajniki typów ogólnych
  • Podsumowanie

5. Kolekcje

  • Tablice
    • Inicjalizacja tablic
    • Przeszukiwanie i sortowanie
    • Tablice wielowymiarowe
    • Kopiowanie i zmiana wielkości
  • List
  • Interfejsy list i sekwencji
  • Implementacja list i sekwencji
    • Implementacja IEnumerable przy użyciu iteratorów
    • Klasa Collection
    • Klasa ReadOnlyCollection
  • Odwołania do elementów z użyciem indeksów i zakresów
    • System.Index
    • System.Range
    • Obsługa indeksów i zakresów we własnych typach danych
  • Słowniki
    • Słowniki posortowane
  • Zbiory
  • Kolejki i stosy
  • Listy połączone
  • Kolekcje współbieżne
  • Kolekcje niezmienne
  • Podsumowanie

6. Dziedziczenie

  • Dziedziczenie i konwersje
  • Dziedziczenie interfejsów
  • Typy ogólne
    • Kowariancja i kontrawariancja
  • System.Object
    • Wszechobecne metody typu System.Object
  • Dostępność i dziedziczenie
  • Metody wirtualne
    • Metody abstrakcyjne
    • Dziedziczenie i wersje bibliotek
  • Metody i klasy ostateczne
  • Dostęp do składowych klas bazowych
  • Dziedziczenie i tworzenie obiektów
  • Rekordy
    • Rekordy, dziedziczenie i słowo kluczowe with
  • Specjalne typy bazowe
  • Podsumowanie

7. Cykl życia obiektów

  • Mechanizm odzyskiwania pamięci
    • Określanie osiągalności danych
    • Przypadkowe problemy mechanizmu odzyskiwania pamięci
    • Słabe referencje
    • Odzyskiwanie pamięci
    • Tryby odzyskiwania pamięci
    • Tymczasowe zawieszanie odzyskiwania pamięci
    • Przypadkowe utrudnianie scalania
    • Wymuszanie odzyskiwania pamięci
  • Destruktory i finalizacja
  • Interfejs IDisposable
    • Zwalnianie opcjonalne
  • Pakowanie
    • Pakowanie danych typu Nullable
  • Podsumowanie

8. Wyjątki

  • Źródła wyjątków
    • Wyjątki zgłaszane przez API
    • Błędy wykrywane przez środowisko uruchomieniowe
  • Obsługa wyjątków
    • Obiekty wyjątków
    • Wiele bloków catch
    • Filtry wyjątków
    • Zagnieżdżone bloki try
    • Bloki finally
  • Zgłaszanie wyjątków
    • Powtórne zgłaszanie wyjątków
    • Sposób na szybkie zakończenie aplikacji
  • Typy wyjątków
  • Wyjątki niestandardowe
  • Wyjątki nieobsługiwane
  • Podsumowanie

9. Delegaty, wyrażenia lambda i zdarzenia

  • Typy delegatów
    • Tworzenie delegatów
    • MulticastDelegate - delegaty zbiorowe
    • Wywoływanie delegatów
    • Popularne typy delegatów
    • Zgodność typów
    • Więcej niż składnia
  • Funkcje anonimowe
    • Przechwytywane zmienne
    • Wyrażenia lambda oraz drzewa wyrażeń
  • Zdarzenia
    • Standardowy wzorzec delegatów zdarzeń
    • Niestandardowe metody dodające i usuwające zdarzenia
    • Zdarzenia i mechanizm odzyskiwania pamięci
    • Zdarzenia a delegaty
  • Delegaty a interfejsy
  • Podsumowanie

10. LINQ

  • Wyrażenia zapytań
    • Jak są rozwijane wyrażenia zapytań
    • Obsługa wyrażeń zapytań
  • Przetwarzanie opóźnione
  • LINQ, typy ogólne oraz interfejs IQueryable
  • Standardowe operatory LINQ
    • Filtrowanie
    • Selekcja
    • Operator SelectMany
    • Podział na części
    • Określanie porządku
    • Testy zawierania
    • Asynchroniczne przetwarzanie natychmiastowe
    • Agregacja
    • Operacje na zbiorach
    • Operatory działające na całych sekwencjach z zachowaniem kolejności
    • Grupowanie
    • Złączenia
    • Konwersje
  • Generowanie sekwencji
  • Inne implementacje LINQ
    • Entity Framework Core
    • Parallel LINQ (PLINQ)
    • LINQ to XML
    • IAsyncEnumerable
    • Reactive Extensions
  • Podsumowanie

11. Reactive Extensions

  • Podstawowe interfejsy
    • Interfejs IObserver
    • Interfejs IObservable
  • Publikowanie i subskrypcja z wykorzystaniem delegatów
    • Tworzenie źródła przy wykorzystaniu delegatów
    • Subskrybowanie obserwowalnych źródeł przy użyciu delegatów
  • Generator sekwencji
    • Empty
    • Never
    • Return
    • Throw
    • Range
    • Repeat
    • Generate
  • Zapytania LINQ
    • Operatory grupowania
    • Operatory Join
    • Operator SelectMany
    • Agregacja oraz inne operatory zwracające jedną wartość
    • Operator Concat
  • Operatory biblioteki Rx
    • Merge
    • Operatory Buffer i Window
    • Operator Scan
    • Operator Amb
    • DistinctUntilChanged
  • Mechanizmy szeregujące
    • Określanie mechanizmów szeregujących
    • Wbudowane mechanizmy szeregujące
  • Tematy
    • Subject
    • BehaviorSubject
    • ReplaySubject
    • AsyncSubject
  • Dostosowanie
    • IEnumerable i IAsyncEnumerable
    • Zdarzenia .NET
    • API asynchroniczne
  • Operacje z uzależnieniami czasowymi
    • Interval
    • Timer
    • Timestamp
    • TimeInterval
    • Throttle
    • Sample
    • Timeout
    • Operatory okien czasowych
    • Delay
    • DelaySubscription
  • Reaqtor - Rx jako usługa
  • Podsumowanie

12. Podzespoły

  • Anatomia podzespołu
    • Metadane .NET
    • Zasoby
    • Podzespoły składające się z wielu plików
    • Inne możliwości formatu PE
  • Tożsamość typu
  • Wczytywanie podzespołów
    • Określanie podzespołów
    • Jawne wczytywanie podzespołów
    • Izolacja i obsługa wtyczek z użyciem typu AssemblyLoadContext
  • Nazwy podzespołów
    • Silne nazwy
    • Numer wersji
    • Numery wersji a wczytywanie podzespołów
    • Identyfikator kulturowy
  • Zabezpieczenia
  • Platformy docelowe i .NET Standard
  • Podsumowanie

13. Odzwierciedlanie

  • Typy odzwierciedlania
    • Assembly
    • Module
    • MemberInfo
    • Type i TypeInfo
    • MethodBase, ConstructorInfo oraz MethodInfo
    • ParameterInfo
    • FieldInfo
    • PropertyInfo
    • EventInfo
  • Konteksty odzwierciedlania
  • Podsumowanie

14. Atrybuty

  • Stosowanie atrybutów
    • Cele atrybutów
    • Atrybuty obsługiwane przez kompilator
    • Atrybuty obsługiwane przez CLR
  • Definiowanie i stosowanie atrybutów niestandardowych
    • Typy atrybutów
    • Pobieranie atrybutów
    • Wczytywanie jedynie metadanych
  • Podsumowanie

15. Pliki i strumienie

  • Klasa Stream
    • Położenie i poruszanie się w strumieniu
    • Opróżnianie strumienia
    • Kopiowanie
    • Length
    • Zwalnianie strumieni
    • Operacje asynchroniczne
    • Konkretne typy strumieni
    • Jeden typ, wiele zachowań
  • Dostęp swobodny i rozproszone/zebrane operacje wejścia-wyjścia bez klasy Stream
  • Typy operujące na tekstach
    • TextReader oraz TextWriter
    • Konkretne typy do odczytu i zapisu łańcuchów znaków
    • Kodowanie
  • Pliki i katalogi
    • Klasa FileStream
    • Klasa File
    • Klasa Directory
    • Klasa Path
    • Klasy FileInfo, DirectoryInfo oraz FileSystemInfo
    • Znane katalogi
  • Serializacja
    • Klasy BinaryReader i BinaryWriter
    • Serializacja CLR
    • JSON
  • Podsumowanie

16. Wielowątkowość

  • Wątki
    • Wątki, zmienne i wspólny stan
    • Pamięć lokalna wątku
    • Klasa Thread
    • Pula wątków
    • Powinowactwo do wątku oraz klasa SynchronizationContext
    • Klasa ExecutionContext
  • Synchronizacja
    • Monitory oraz słowo kluczowe lock
    • Klasa SpinLock
    • Blokady odczytu i zapisu
    • Obiekty zdarzeń
    • Klasa Barrier
    • Klasa CountdownEvent
    • Semafory
    • Muteksy
    • Klasa Interlocked
    • Leniwa inicjalizacja
    • Pozostałe klasy obsługujące działania współbieżne
  • Zadania
    • Klasy Task i Task
    • Kontynuacje
    • Mechanizmy szeregujące
    • Obsługa błędów
    • Niestandardowe zadania bezwątkowe
    • Związki zadanie nadrzędne - zadanie podrzędne
    • Zadania złożone
  • Inne wzorce asynchroniczne
  • Anulowanie
  • Równoległość
    • Klasa Parallel
    • Parallel LINQ
    • TPL Dataflow
  • Podsumowanie

17. Asynchroniczne cechy języka

  • Nowe słowa kluczowe: async i await
    • Konteksty wykonania i synchronizacji
    • Wykonywanie wielu operacji i pętli
    • Zwracanie obiektu Task
    • Stosowanie async w metodach zagnieżdżonych
  • Wzorzec słowa kluczowego await
  • Obsługa błędów
    • Weryfikacja poprawności argumentów
    • Wyjątki pojedyncze oraz grupy wyjątków
    • Operacje równoległe i nieobsłużone wyjątki
  • Podsumowanie

18. Wydajne użytkowanie pamięci

  • (Nie) kopiować!
  • Reprezentacja elementów sekwencyjnych przy użyciu Span
    • Metody pomocnicze
    • Tylko na stosie
  • Reprezentacja elementów sekwencyjnych przy użyciu Memory
  • ReadOnlySequence
  • Przetwarzanie strumieni danych przy użyciu potoków
    • Przetwarzanie danych JSON w ASP.NET Core
  • Podsumowanie

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-207-3
Rozmiar pliku: 6,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: