Facebook - konwersja
  • nowość

C# 12 i .NET 8 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 8, Blazor i EF Core 8 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
17 grudnia 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
179,00

C# 12 i .NET 8 dla programistów aplikacji wieloplatformowych. Twórz aplikacje, witryny WWW oraz serwisy sieciowe za pomocą ASP.NET Core 8, Blazor i EF Core 8 - ebook

Microsoft może być dumny z języka C# i platformy .NET! Są one konsekwentnie rozwijane i wzbogacane, a z każdą kolejną wersją praca programisty staje się coraz efektywniejsza i bardziej satysfakcjonująca. Dzięki aktualnej wersji C# 12 i .NET 8 bez trudu będziesz tworzyć rozbudowane witryny internetowe czy aplikacje mobilne.

Ta książka jest kolejnym, starannie zaktualizowanym wydaniem cenionego i lubianego poradnika, dzięki któremu Twoja praca w języku C# stanie się przyjemna i wydajna. Znajdziesz tu liczne przykłady prezentujące nowe elementy .NET 8: aliasy typów i konstruktory podstawowe, zapewniające spójny i czytelny kod. Nauczysz się stosować klauzule ochronne i uproszczoną implementację pamięci podręcznej w ASP.NET Core 8. Poznasz też nową metodę kompilacji AOT, dzięki której publikowane serwisy zajmują mniej pamięci i szybciej się uruchamiają. Na zakończenie zaznajomisz się również z technologią Blazor Full Stack, będącą nowym, zunifikowanym modelem elastycznego projektowania aplikacji sieciowych.

Z tą książką nauczysz się:

  • używać nowych funkcji języka C# 12
  • stosować kompilację native AOT dla serwisów sieciowych z minimalnym API
  • korzystać z technologii Blazor Full Stack, Razor Pages i innych funkcji ASP.NET Core
  • tworzyć i aktualizować bazy danych w aplikacjach
  • odczytywać dane i manipulować nimi za pomocą LINQ
  • budować złożone serwisy za pomocą WebAPI lub Minimal API

Nowa jakość programowania w Twoich rękach. Poznaj pełny potencjał C# 12 i .NET 8!

Spis treści

O autorze

O korektorze merytorycznym

Wstęp

Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET!

  • Wprowadzenie do książki i jej zawartości
    • Pobieranie kodu przygotowanego dla tej książki
    • Pojęcia związane z .NET używane w tej książce
    • Struktura książki i używany w niej styl
    • Tematy omawiane w tej książce
  • Konfigurowanie środowiska programistycznego
    • Wybieranie narzędzia i typu aplikacji właściwych do nauki
    • Instalowanie na wielu platformach
    • Pobieranie i instalowanie Visual Studio 2022 dla Windows
    • Pobieranie i instalowanie Microsoft Visual Studio Code
  • Poznawanie .NET
    • Plany obsługi platformy .NET
    • Poznawanie języka IL
    • Porównanie technologii .NET
    • Zarządzanie wieloma projektami w edytorach kodu
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio 2022
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio 2022
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu w Visual Studio
    • Programy najwyższego poziomu
    • Wymagania programów najwyższego poziomu
    • Ujawnianie przestrzeni nazwy klasy Program
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio 2022
  • Tworzenie aplikacji konsoli za pomocą Visual Studio Code
    • Pisanie kodu za pomocą Visual Studio Code
    • Kompilowanie i uruchamianie kodu za pomocą polecenia dotnet
    • Dodawanie drugiego projektu w Visual Studio Code
    • Podsumowanie kroków wykonanych w Visual Studio Code
    • Podsumowanie innych typów projektów używanych w tej książce
  • Wykorzystywanie repozytorium GitHuba w tej książce
    • Kod aplikacji tworzonych w tej książce
    • Pobieranie kodu rozwiązań z repozytorium GitHuba
    • Używanie systemu Git w Visual Studio Code
  • Gdzie znaleźć pomoc?
    • Przeglądanie dokumentacji Microsoftu
    • Linki do dokumentacji używane w tej książce
    • Uzyskiwanie pomocy dla narzędzia dotnet
    • Przeglądanie definicji typów i ich elementów
    • Konfigurowanie wskazówek w tekście
    • Poszukiwanie odpowiedzi na Stack Overflow
    • Poszukiwanie odpowiedzi za pomocą Google
    • Przeszukiwanie kodu źródłowego .NET
    • Subskrybowanie blogów
    • Filmy Scotta Hanselmana
    • Narzędzia AI, takie jak ChatGPT i GitHub Copilot
    • Wyłączanie narzędzi, gdy zaczynają przeszkadzać
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da
    • Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 1.4 - używanie notatników Polyglot
    • Ćwiczenie 1.5 - motywy kolorystyczne w nowoczesnym .NET
    • Ćwiczenie 1.6 - darmowa nauka C# i certyfikacja
    • Ćwiczenie 1.7 - wersje alfa platformy .NET
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Mówimy w C#

  • Wprowadzenie do języka C#
    • Rozpoznawanie wersji oraz funkcji języka
    • Standardy języka C#
    • Odczytywanie wersji używanego kompilatora C#
    • Wyświetlanie numeru wersji kompilatora
  • Poznawanie gramatyki i słownictwa języka C#
    • Gramatyka języka C#
    • Instrukcje
    • Komentarze
    • Bloki
    • Przykłady instrukcji i bloków
    • Słownictwo języka C#
    • Porównanie języków programowania do języków ludzkich
    • Zmiana schematu kolorów składni języka C#
    • Pomoc przy pisaniu kodu
    • Importowanie przestrzeni nazw
    • Niejawne i globalne importowanie przestrzeni nazw
    • Czasowniki jako metody
    • Rzeczowniki to typy, pola i zmienne
    • Ujawnienie wielkości słownika języka C#
    • Przykład prośby do ChatGPT o wyjaśnienie kodu
  • Praca ze zmiennymi
    • Nazywanie zmiennych i przypisanie wartości
    • Literały
    • Przechowywanie tekstu
    • Przechowywanie liczb
    • Przechowywanie liczb rzeczywistych
    • Przechowywanie wartości logicznych
    • Zapisywanie obiektów dowolnego typu
    • Przechowywanie typów dynamicznych
    • Deklarowanie zmiennych lokalnych
    • Odczytywanie i ustalanie domyślnych wartości typów
  • Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli
    • Wyświetlanie informacji dla użytkownika
    • Pobieranie danych od użytkownika
    • Uproszczone korzystanie z konsoli
    • Odczytywanie naciśnięć klawiszy
    • Odczytywanie parametrów aplikacji konsoli
    • Ustalanie opcji za pomocą argumentów
    • Obsługiwanie platform nieobsługujących wybranych API
  • Instrukcje async i await
    • Poprawianie reakcji aplikacji konsoli
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 2.2 - sprawdź swoją wiedzę o typach liczbowych
    • Ćwiczenie 2.3 - poznaj wielkości i zakresy liczb
    • Ćwiczenie 2.4 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 2.5 - Pakiet Spectre
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Sterowanie przepływem, konwertowanie typów i obsługa wyjątków

  • Działania na zmiennych
    • Operatory dwuargumentowe
    • Operatory jednoargumentowe
    • Operatory trójargumentowe
    • Objaśnienie operatorów jednoargumentowych
    • Objaśnianie dwuargumentowych operatorów arytmetycznych
    • Operatory przypisania
    • Operatory pomijania wartości null
    • Operatory logiczne
    • Warunkowe operatory logiczne
    • Operatory bitowe i operatory przesunięć
    • Operatory różne
  • Instrukcje wyboru
    • Instrukcja if
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją if
    • Instrukcja switch
    • Dodawanie nowego elementu do projektu w Visual Studio 2022
    • Dopasowywanie wzorców z instrukcją switch
    • Upraszczanie instrukcji switch za pomocą wyrażeń switch
  • Instrukcje iteracji
    • Instrukcja while
    • Instrukcja do
    • Instrukcja for
    • Instrukcja foreach
  • Zapisywanie wielu wartości w tablicy
    • Praca z tablicami jednowymiarowymi
    • Praca z tablicami wielowymiarowymi
    • Praca z tablicami poszarpanymi
    • Dopasowywanie wzorców list w tablicach
    • Tablice inline
    • Podsumowanie tablic
  • Rzutowanie i konwertowanie między typami
    • Jawne i niejawne rzutowanie liczb
    • Zapisywanie liczb ujemnych w postaci binarnej
    • Używanie typu System.Convert
    • Zaokrąglanie liczb
    • Kontrolowanie sposobu zaokrąglania
    • Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków
    • Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków
    • Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem
    • Konwencja nazywania metod ze słowem Try
  • Obsługa wyjątków
    • Instrukcja try
  • Wykrywanie przepełnień
    • Instrukcja checked
    • Instrukcja unchecked
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia
    • Ćwiczenie 3.3 - sprawdź swoją wiedzę o operatorach
    • Ćwiczenie 3.4 - pętle i operatory
    • Ćwiczenie 3.5 - obsługa wyjątków
    • Ćwiczenie 3.6 - poznaj notatniki C#
    • Ćwiczenie 3.7 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji

  • Tworzenie funkcji
    • Programy i funkcje najwyższego poziomu
    • Co jest automatycznie generowane dla funkcji lokalnej?
    • Definiowanie częściowej klasy Program z funkcjami statycznymi
    • Co jest generowane automatycznie dla funkcji statycznej?
    • Przykład z tabliczką mnożenia
    • Dygresja na temat argumentów i parametrów
    • Pisanie funkcji zwracającej wartość
    • Rekurencyjne obliczanie silni
    • Dokumentowanie funkcji za pomocą komentarzy XML
    • Używanie wyrażeń lambda w implementacji funkcji
  • Debugowanie tworzonego programu
    • Tworzenie aplikacji z celowym błędem
    • Tworzenie punktu przerwania
    • Pasek narzędzi debugowania
    • Okna debugowania
    • Krokowe wykonywanie kodu
    • Używanie zintegrowanego terminala Visual Studio Code podczas debugowania
    • Dostosowywanie punktów przerwania
  • Przeładowywanie na gorąco w trakcie programowania
    • Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio 2022
    • Przeładowywanie na gorąco w Visual Studio Code i w wierszu poleceń
  • Protokołowanie
    • Dostępne opcje protokołowania
    • Wykorzystywanie typów Debug i Trace
    • Konfigurowanie obiektów nasłuchujących
    • Przełączanie poziomów śledzenia
    • Protokołowanie informacji o kodzie źródłowym
  • Testy jednostkowe
    • Różne rodzaje testów
    • Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania
    • Tworzenie testów jednostkowych
  • Rzucanie i wychwytywanie wyjątków w funkcjach
    • Rozróżnienie błędów użycia i błędów wykonania
    • Wyjątki często rzucane w funkcjach
    • Rzucanie wyjątków za pomocą klauzul ochronnych
    • Czym jest stos wywołań?
    • Gdzie należy wychwytywać wyjątki?
    • Ponowne rzucanie wyjątku
    • Implementowanie wzorca tester-wykonawca i wzorca próby
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych
    • Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym

  • Programowanie obiektowe
  • Tworzenie bibliotek klas
    • Tworzenie biblioteki klas
    • Przestrzenie nazw o zasięgu całego pliku
    • Definiowanie klasy w przestrzeni nazw
    • Modyfikatory dostępu
    • Elementy klasy
    • Importowanie przestrzeni nazw, aby użyć wybranego typu
    • Tworzenie obiektów
  • Przechowywanie danych w polach
    • Definiowanie pól
    • Typy pól
    • Modyfikatory dostępu
    • Ustalanie i wypisywanie wartości pól
    • Ustalanie wartości pól za pomocą składni inicjalizacji obiektu
    • Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum
    • Przechowywanie wielu wartości w typie enum
    • Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji
    • Kolekcje generyczne
    • Tworzenie pól statycznych
    • Tworzenie stałych pól
    • Tworzenie pól tylko do odczytu
    • Wymaganie podania wartości właściwości przy tworzeniu obiektu
    • Inicjalizowanie pól w konstruktorach
  • Praca z metodami i krotkami
    • Zwracanie wartości z metody
    • Sterowanie przekazywaniem parametrów
    • Przeciążanie metod
    • Parametry opcjonalne i nazywane
    • Mieszanie parametrów opcjonalnych i wymaganych
    • Sposoby przekazywania parametrów
    • Zwracanie wartości ze słowem kluczowym ref
    • Łączenie wielu wartości za pomocą krotki
    • Implementowanie funkcji lokalnych
  • Dzielenie klas na części
  • Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów
    • Definiowanie właściwości tylko do odczytu
    • Definiowanie właściwości z możliwością przypisania
    • Ograniczanie wartości typów wyliczeniowych
    • Definiowanie indekserów
  • Dopasowywanie wzorców z obiektami
    • Definiowanie listy pasażerów
    • Rozszerzenia dopasowywania wzorców w C# 9 i nowszych
  • Praca z rekordami
    • Właściwości wyłącznie inicjalizowane
    • Rekordy
    • Równość typów rekordowych
    • Pozycyjne elementy danych w rekordach
    • Definiowanie podstawowego konstruktora klasy
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 5.2 - modyfikatory dostępu
    • Ćwiczenie 5.3 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas

  • Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli
  • Metody statyczne i przeciążanie operatorów
    • Implementowanie działań w metodzie
    • Implementowanie działań za pomocą operatora
  • Wykorzystywanie typów generycznych
    • Praca z typami niegenerycznymi
    • Praca z typami generycznymi
  • Wywoływanie i obsługa zdarzeń
    • Wywoływanie metod za pomocą delegatów
    • Przykłady używania delegatów
    • Status: to skomplikowane!
    • Definiowanie i obsługa delegatów
    • Definiowanie i obsługa zdarzeń
  • Implementowanie interfejsów
    • Typowe interfejsy
    • Porównywanie obiektów podczas sortowania
    • Porównywanie obiektów za pomocą osobnej klasy
    • Jawne i niejawne implementowanie interfejsów
    • Definiowanie interfejsów z domyślnymi implementacjami
  • Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości
    • Pamięć stosu i sterty
    • Definiowanie typów referencyjnych i typów wartości
    • Sposób przechowywania w pamięci typów referencyjnych i typów wartości
    • Boxing
    • Równość typów
    • Definiowanie typu kategorii struct
    • Praca z typami record struct
    • Zwalnianie niezarządzanych zasobów
    • Wymuszanie wywołania metody Dispose
  • Praca z wartościami null
    • Przekształcanie typu wartości w typ nullowalny
    • Inicjalizowanie typów nullowalnych
    • Poznawanie nullowalnych typów referencyjnych
    • Sterowanie funkcją ostrzeżeń dla typów nullowalnych
    • Wyłączanie innych ostrzeżeń kompilatora
    • Deklarowanie nienullowalnych zmiennych i parametrów
    • Sprawdzanie wartości null
    • Kontrolowanie wartości null w parametrach metod
  • Dziedziczenie klas
    • Rozbudowywanie klasy
    • Ukrywanie elementów
    • Słowa kluczowe this i base
    • Pokrywanie elementów klasy
    • Dziedziczenie po klasach abstrakcyjnych
    • Wybieranie między interfejsem a klasą abstrakcyjną
    • Blokowanie dziedziczenia i pokrywania
    • Polimorfizm
  • Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia
    • Rzutowanie niejawne
    • Rzutowanie jawne
    • Obsługa wyjątków rzutowania
  • Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET
    • Dziedziczenie po wyjątku
    • Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć
  • Możliwości tworzenia własnych typów
    • Kategorie własnych typów i ich możliwości
    • Zmienność i rekordy
    • Dziedziczenie i implementowanie
    • Przeglądanie przykładowego kodu
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia
    • Ćwiczenie 6.3 - pisanie lepszego kodu
    • Ćwiczenie 6.4 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Poznawanie typów .NET

  • Wprowadzenie do .NET 8
    • Sprawdzanie dostępności aktualizacji .NET SDK
  • Zestawy i przestrzenie nazw
    • Zestawy, pakiety i przestrzenie nazw
    • Poznawanie pakietów SDK dla projektów .NET
    • Przestrzenie nazw i typy w zestawach
    • Pakiety NuGet
    • Czym są frameworki?
    • Importowanie przestrzeni nazw w celu użycia typu
    • Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET
    • Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard
    • Domyślne ustawienia bibliotek klas w różnych wersjach SDK
    • Tworzenie biblioteki klas .NET Standard
    • Kontrolowanie wersji .NET SDK
    • Mieszanie pakietów SDK i docelowych frameworków
  • Publikowanie własnych aplikacji
    • Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji
    • Poznawanie polecenia dotnet
    • Pobieranie informacji na temat platformy .NET i jej środowiska
    • Zarządzanie projektami
    • Publikowanie samodzielnej aplikacji
    • Publikowanie aplikacji jednoplikowej
    • Zmniejszanie wielkości aplikacji
    • Kontrolowanie miejsca tworzenia artefaktów
  • Kompilacja native AOT
  • Dekompilowanie zestawów
    • Dekompilowanie za pomocą rozszerzenia ILSpy w Visual Studio 2022
    • Przeglądanie oryginalnych źródeł w Visual Studio 2022
    • Nie, nie można zablokować możliwości dekompilowania
  • Przygotowywanie własnych pakietów NuGet
    • Dodawanie odwołania do pakietu
    • Tworzenie pakietu dla NuGet
    • Przeszukiwanie pakietów NuGet
    • Testowanie pakietu
  • Praca z proponowanymi funkcjami
    • Wymaganie proponowanych funkcji
    • Włączanie proponowanych funkcji
    • Interceptory metod
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 7.3 - przenoszenie kodu z .NET Framework do nowoczesnego .NET
    • Ćwiczenie 7.4 - tworzenie generatorów kodu źródłowego
    • Ćwiczenie 7.5 - PowerShell
    • Ćwiczenie 7.6 - poprawianie wydajności w .NET
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Używanie typów .NET

  • Praca z liczbami
    • Praca z wielkimi liczbami całkowitymi
    • Praca z liczbami zespolonymi
    • Generowanie liczb losowych na potrzeby gier i podobnych aplikacji
    • Generowanie identyfikatorów GUID
  • Praca z tekstem
    • Odczytywanie długości ciągu znaków
    • Odczytywanie znaków z ciągu
    • Dzielenie ciągu znaków
    • Pobieranie części ciągu znaków
    • Poszukiwanie tekstu w ciągu
    • Porównywanie ciągów znaków
    • Inne elementy klasy string
    • Wydajne tworzenie ciągów znaków
  • Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych
    • Kontrolowanie cyfr wprowadzonych jako tekst
    • Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych
    • Składnia wyrażenia regularnego
    • Przykłady wyrażeń regularnych
    • Dzielenie złożonych ciągów znaków rozdzielanych przecinkami
    • Włączanie kolorowania składni wyrażeń regularnych
    • Poprawianie wydajności wyrażeń regularnych za pomocą generatorów kodu
  • Praca z kolekcjami
    • Wspólne funkcje wszystkich kolekcji
    • Sortowanie kolekcji
    • Używanie specjalizowanych kolekcji
    • Kolekcje tylko do odczytu, niezmienne i zamrożone
    • Inicjalizowanie kolekcji za pomocą wyrażeń kolekcji
    • Dobre praktyki w pracy z kolekcjami
  • Praca z typem Span, indeksami i zakresami
    • Wydajne korzystanie z pamięci za pomocą typu Span
    • Określanie pozycji za pomocą typu Index
    • Definiowanie zakresów za pomocą typu Range
    • Używanie indeksów i zakresów
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne
    • Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające
    • Ćwiczenie 8.4 - praca z zasobami sieciowymi
    • Ćwiczenie 8.5 - dalsza lektura
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Hardening i bezpieczeństwo

  • Program antywirusowy Microsoft Defender
    • Instalacja programu antywirusowego Microsoft Defender
    • Wykorzystanie interfejsu użytkownika
    • Wyłączanie programu antywirusowego Microsoft Defender
    • Czym w ogóle jest ATP?
    • Windows Defender ATP Exploit Guard
  • Zapora systemu Windows Defender - bez żartów
    • Trzy konsole administracyjne zapory systemu Windows
    • Trzy różne profile zapory
    • Tworzenie w zaporze nowej reguły przychodzącej
    • Tworzenie reguły zezwalającej na wysyłanie pingów (ICMP)
    • Zarządzanie zaporą WFAS przy użyciu zasad grupy
  • Technologie szyfrowania
    • BitLocker i wirtualny układ TPM
    • Chronione maszyny wirtualne
    • Szyfrowane sieci wirtualne
    • Encrypting File System
    • Protokoły IPsec
  • Azure AD Password Protection
  • Szczegółowe zasady dotyczące haseł
  • Zaawansowana analiza zagrożeń - koniec wsparcia
    • Czym jest (była) ATA?
    • Microsoft Defender for Identity
  • Najważniejsze wskazówki dotyczące ogólnego bezpieczeństwa
    • Pozbycie się wiecznych administratorów
    • Korzystanie z odrębnych kont w celu uzyskania dostępu administracyjnego
    • Używanie innego komputera do wykonywania zadań administracyjnych
    • Nigdy nie przeglądaj internetu, będąc zalogowanym na serwerze
    • Kontrola dostępu oparta na rolach
    • Just Enough Administration
    • Zmiana portu 3389 połączenia pulpitu zdalnego
    • Natychmiast wyłącz zewnętrzne połączenia pulpitu zdalnego
    • Wyłącz niebezpieczne protokoły szyfrowania
  • Podsumowanie
  • Pytania

Rozdział 10. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core

  • Nowoczesne bazy danych
    • Czym jest Entity Framework?
    • Entity Framework Core
    • Co znaczy "najpierw baza danych" i "najpierw kod"?
    • Usprawnienia wydajności w EF Core
    • Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych
    • Używanie SQLite
  • Konfigurowanie EF Core w projekcie .NET
    • Tworzenie aplikacji konsoli do pracy z EF Core
    • Tworzenie przykładowej bazy danych Northwind na serwerze SQLite
    • Zarządzanie przykładową bazą danych Northwind za pomocą SQLiteStudio
    • Używanie lekkiego dostawcy ADO.NET dla SQLite
    • Wybieranie dostawcy danych EF Core
    • Łączenie z bazą danych
    • Definiowanie klasy kontekstu bazy danych Northwind
  • Definiowanie modeli EF Core
    • Konwencje w EF Core
    • Atrybuty EF Core
    • Płynne API EF Core
    • Tworzenie modelu w EF Core
    • Dodawanie tabel do klasy kontekstu bazy danych Northwind
    • Konfigurowanie narzędzia dotnet-ef
    • Tworzenie modeli na podstawie istniejącej bazy danych
    • Dostosowywanie szablonów wstecznej inżynierii
    • Konfigurowanie konwencji
  • Zapytania do modelu EF Core
    • Filtrowanie dołączanych encji
    • Filtrowanie i sortowanie produktów
    • Pobieranie generowanych instrukcji SQL
    • Protokołowanie w EF Core
    • Pobieranie pojedynczej encji
    • Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like
    • Generowanie liczb losowych w zapytaniach
    • Definiowanie globalnych filtrów
  • Wzorce ładowania i śledzenia w EF Core
    • Chętne ładowanie encji za pomocą metody rozszerzającej Include
    • Włączenie leniwego ładowania
    • Jawne ładowanie encji za pomocą metody Load
    • Kontrolowanie śledzenia encji
  • Manipulowanie danymi w EF Core
    • Wstawianie encji
    • Aktualizowanie encji
    • Usuwanie encji
    • Wydajniejsze aktualizowanie i usuwanie
    • Grupowanie kontekstów baz danych
  • Praktyka i ćwiczenia
    • Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę
    • Ćwiczenie 10.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji
    • Ćwiczenie 10.3 - praca z transakcjami
    • Ćwiczenie 10.4 - modele Code First w EF Code
    • Ćwiczenie 10.5 - sekrety aplikacji
    • Ćwiczenie 10.6 - dalsza lektura
    • Ćwiczenie 10.7 - poznawanie baz danych NoSQL
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ

  • Tworzenie wyrażeń LINQ
    • Porównanie imperatywnych i deklaratywnych funkcji języka
    • Z czego składa się LINQ?
    • Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych
  • LINQ w praktyce
    • Czym jest opóźnione wykonanie?
    • Filtrowanie encji za pomocą metody Where
    • Korzystanie z metody nazwanej
    • Upraszczanie kodu przez usunięcie jawnego tworzenia delegata
    • Korzystanie z wyrażenia lambda
    • Sortowanie encji
    • Sortowanie według elementów
    • Deklarowanie zapytania za pomocą słowa kluczowego var lub określonego typu
    • Filtrowanie według typu
    • Praca ze zbiorami
  • Używanie LINQ z EF Core
    • Tworzenie aplikacji konsoli do nauki LINQ dla Encji
    • Tworzenie modelu danych EF Core
    • Filtrowanie i sortowanie sekwencji
    • Projekcje sekwencji na nowe typy
    • Łączenie i grupowanie
    • Grupowanie wyszukiwań
    • Agregowanie i stronicowanie sekwencji
    • Sprawdzanie, czy sekwencja nie jest pusta
    • Uważaj na właściwość Count!
    • Stronicowanie z LINQ
  • Upiększanie składni
  • Praktyka i ćwiczenia
      ...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1456-8
Rozmiar pliku: 26 MB

BESTSELLERY

Kategorie: