Facebook - konwersja
Pobierz fragment

C# 12 w pigułce. Kompendium programisty - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
29 października 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
179,00

C# 12 w pigułce. Kompendium programisty - ebook

Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.

Książka zawiera opisy najnowszych technik programowania w języku C#, przydatnych i dla nowicjuszy, i dla profesjonalistów!

Eric Lippert, Komisja Standaryzacyjna do spraw Języka C#

Oto przejrzane i zaktualizowane wydanie doskonałego podręcznika dla programistów. Jak wszystkie pozycje z serii "...w pigułce", stanowi najlepsze jednotomowe źródło praktycznej wiedzy. Znalazły się tu zwięzłe i dokładne informacje na temat języka C#, Common Language Runtime (CLR) i biblioteki klas .NET 8 Base Class Library (BCL). Nowe składniki języka C# 12 i związanej z nim platformy specjalnie wyróżniono, dzięki czemu książka może służyć także jako podręcznik do nauki C# 10 i C# 11 i pozwoli Ci błyskawicznie uzupełnić wiedzę o aktualne zagadnienia. Znalazły się tu precyzyjne opisy pojęć i przypadków użycia z naciskiem na praktyczność zastosowań. Dzięki temu jest to doskonała pomoc w codziennej pracy programisty C#.

W książce między innymi:

  • składnia C#, a także wskaźniki, rekordy, domknięcia i wzorce
  • tajniki technologii LINQ
  • programowanie współbieżne i asynchroniczne
  • wątki i programowanie równoległe
  • narzędzia .NET: wyrażenia regularne, struktury Span, kryptografia i reflection.emit

To jedna z nielicznych książek, które trzymam cały czas na biurku!

Scott Guthrie, Microsoft

Spis treści

Wstęp

1. Wprowadzenie do C# i .NET

  • Obiektowość
  • Bezpieczeństwo typów
  • Zarządzanie pamięcią
  • Platformy
  • CLR, BCL i środowiska wykonawcze
  • Historia C# w pigułce

2. Podstawy języka C#

  • Pierwszy program w języku C#
  • Składnia
  • Podstawy typów
  • Typy liczbowe
  • Typ logiczny i operatory logiczne
  • Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki
  • Tablice
  • Zmienne i parametry
  • Wyrażenia i operatory
  • Operatory null
  • Instrukcje
  • Przestrzenie nazw

3. Tworzenie typów w języku C#

  • Klasy
  • Dziedziczenie
  • Typ object
  • Struktury
  • Modyfikatory dostępu
  • Interfejsy
  • Wyliczenia
  • Typy zagnieżdżone
  • Typy generyczne

4. Zaawansowane elementy języka C#

  • Delegaty
  • Zdarzenia
  • Wyrażenia lambda
  • Metody anonimowe
  • Instrukcje try i wyjątki
  • Wyliczenia i iteratory
  • Typy wartościowe dopuszczające wartość null
  • Typy referencyjne dopuszczające wartość null
  • Metody rozszerzające
  • Typy anonimowe
  • Krotki
  • Rekordy
  • Wzorce
  • Atrybuty
  • Atrybuty informacji wywołującego
  • Wiązanie dynamiczne
  • Przeciążanie operatorów
  • Polimorfizm statyczny
  • Niebezpieczny kod i wskaźniki
  • Dyrektywy preprocesora
  • Dokumentacja XML

5. Ogólny zarys platformy

  • Docelowe środowiska wykonawcze i TFM
  • .NET Standard
  • Zestawy referencyjne
  • Wersje środowiska i C#
  • CLR i BCL
  • Warstwy aplikacji

6. Podstawowe wiadomości o platformie .NET

  • Obsługa łańcuchów i tekstu
  • Data i godzina
  • Daty i strefy czasowe
  • Formatowanie i parsowanie obiektów DateTime
  • Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania
  • Inne mechanizmy konwersji
  • Globalizacja
  • Praca z liczbami
  • Wyliczenia
  • Struktura Guid
  • Porównywanie
  • Określanie kolejności
  • Klasy pomocnicze

7. Kolekcje

  • Przeliczalność
  • Interfejsy ICollection i IList
  • Klasa Array
  • Listy, kolejki, stosy i zbiory
  • Słowniki
  • Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania
  • Niezmienne kolekcje
  • Kolekcje zamrożone
  • Dołączanie protokołów równości i porządkowania

8. Zapytania LINQ

  • Podstawy
  • Składnia płynna
  • Wyrażenia zapytań
  • Wykonywanie opóźnione
  • Podzapytania
  • Tworzenie zapytań złożonych
  • Strategie projekcji
  • Zapytania interpretowane
  • EF Core
  • Budowanie wyrażeń zapytań

9. Operatory LINQ

  • Informacje ogólne
  • Filtrowanie
  • Projekcja
  • Łączenie
  • Porządkowanie
  • Grupowanie
  • Operatory zbiorów
  • Metody konwersji
  • Operatory elementów
  • Metody agregacyjne
  • Kwantyfikatory
  • Metody generujące

10. LINQ to XML

  • Przegląd architektury
  • Informacje ogólne o X-DOM
  • Tworzenie drzewa X-DOM
  • Nawigowanie i wysyłanie zapytań
  • Modyfikowanie drzewa X-DOM
  • Praca z wartościami
  • Dokumenty i deklaracje
  • Nazwy i przestrzenie nazw
  • Adnotacje
  • Projekcja do X-DOM

11. Inne technologie XML i JSON

  • Klasa XmlReader
  • Klasa XmlWriter
  • Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter
  • Praca z formatem JSON

12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków

  • IDisposable, Dispose i Close
  • Automatyczne usuwanie nieużytków
  • Finalizatory
  • Jak działa mechanizm usuwania nieużytków?
  • Wycieki pamięci zarządzanej
  • Słabe odwołania

13. Diagnostyka

  • Kompilacja warunkowa
  • Debugowanie i klasy monitorowania
  • Integracja z debuggerem
  • Procesy i wątki procesów
  • Klasy StackTrace i StackFrame
  • Dziennik zdarzeń Windows
  • Liczniki wydajności
  • Klasa Stopwatch
  • Międzyplatformowe narzędzia diagnostyczne

14. Współbieżność i asynchroniczność

  • Wprowadzenie
  • Wątki
  • Zadania
  • Reguły asynchroniczności
  • Funkcje asynchroniczne w języku C#
  • Wzorce asynchroniczności
  • Przestarzałe wzorce

15. Strumienie i wejście-wyjście

  • Architektura strumienia
  • Użycie strumieni
  • Adapter strumienia
  • Kompresja strumienia
  • Praca z plikami w postaci archiwum ZIP
  • Praca z plikami TAR
  • Operacje na plikach i katalogach
  • Bezpieczeństwo systemu operacyjnego
  • Mapowanie plików w pamięci

16. Sieć

  • Architektura sieci
  • Adresy i porty
  • Adresy URI
  • Klasa HttpClient
  • Tworzenie serwera HTTP
  • Użycie DNS
  • Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient
  • Użycie TCP
  • Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP

17. Zestawy

  • Co znajduje się w zestawie?
  • Silne nazwy i podpisywanie zestawu
  • Nazwy zestawów
  • Technologia Authenticode
  • Zasoby i zestawy satelickie
  • Ładowanie, znajdowanie i izolowanie zestawów

18. Refleksja i metadane

  • Refleksja i aktywacja typów
  • Refleksja i wywoływanie składowych
  • Refleksja dla zestawów
  • Praca z atrybutami
  • Generowanie dynamicznego kodu
  • Emitowanie zestawów i typów
  • Emitowanie składowych typów
  • Emitowanie generycznych metod i typów
  • Kłopotliwe cele emisji
  • Parsowanie IL

19. Programowanie dynamiczne

  • Dynamiczny system wykonawczy języka
  • Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych
  • Implementowanie obiektów dynamicznych
  • Współpraca z językami dynamicznymi

20. Kryptografia

  • Informacje ogólne
  • Windows Data Protection
  • Obliczanie skrótów
  • Szyfrowanie symetryczne
  • Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie

21. Zaawansowane techniki wielowątkowości

  • Przegląd technik synchronizacji
  • Blokowanie wykluczające
  • Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki
  • Blokowanie bez wykluczania
  • Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania
  • Klasa Barrier
  • Leniwa inicjalizacja
  • Pamięć lokalna wątku
  • Zegary

22. Programowanie równoległe

  • Dlaczego PFX?
  • PLINQ
  • Klasa Parallel
  • Równoległe wykonywanie zadań
  • Klasa AggregateException
  • Kolekcje współbieżne
  • Klasa BlockingCollection<T>

23. Struktury Span<T> i Memory<T>

  • Struktura Span i plasterkowanie
  • Struktura Memory<T>
  • Enumeratory działające tylko do przodu
  • Praca z pamięcią alokowaną na stosie i niezarządzaną

24. Współdziałanie macierzyste i poprzez COM

  • Odwołania do natywnych bibliotek DLL
  • Szeregowanie typów i parametrów
  • Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego
  • Symulowanie unii C
  • Pamięć współdzielona
  • Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną
  • Współpraca COM
  • Wywołanie komponentu COM z C#
  • Osadzanie typów współpracujących
  • Udostępnianie obiektów C# COM

25. Wyrażenia regularne

  • Podstawy wyrażeń regularnych
  • Kwantyfikatory
  • Asercje o zerowej wielkości
  • Grupy
  • Zastępowanie i dzielenie tekstu
  • Receptury wyrażeń regularnych
  • Leksykon języka wyrażeń regularnych

Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1484-1
Rozmiar pliku: 8,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: