C++20. Laboratorium - ebook
C++20. Laboratorium - ebook
Wydajny i niezależny od platformy język wysokopoziomowy? To C++!
- Poznaj konstrukcje składniowe języka C++
- Naucz się je stosować w praktyce
- Napisz swoje pierwsze programy
Programowanie to w dużym uproszczeniu wydawanie komputerowi odpowiednich poleceń. Aby jednak móc to robić, trzeba opanować trudną sztukę komunikacji z maszyną, co w praktyce sprowadza się do posługiwania się zrozumiałym dla niej językiem. Obecnie niemal nikt nie musi się już uczyć języków niskopoziomowych, które są minimalistyczne i niezawodne, ale trudne do nauki i zastosowania w przypadku złożonych projektów. Z pomocą przychodzą tu języki wysokopoziomowe, a zwłaszcza łączący dużą wydajność z potężnymi możliwościami C++.
Jeśli chcesz go poznać lub odświeżyć swoją wiedzę, rusz w drogę z tym przewodnikiem! Odbędziesz dzięki niemu podróż po składni C++, zapoznasz się z jego instrukcjami i nauczysz się czytać kod. Dowiesz się, jak stosować podstawowe i złożone typy danych, odkryjesz sposoby użycia pętli, wkroczysz w świat funkcji i programowania obiektowego, a także opanujesz sztukę obsługi wyjątków. Poznasz też najważniejsze elementy standardu C++20, takie jak wymagania nazwane (ang. concepts), koprocedury (ang. coroutines), trójdrożny operator porównania <=> (tzw. statek kosmiczny), atrybuty [[nodiscard\\ z komunikatem, [[likely\\ i [[unlikely\\, a także typ znakowy char8_t.
Prosto do celu i na praktycznych przykładach - z tą książką szybko rozgryziesz język, dzięki któremu kariera w IT stanie przed Tobą otworem. Nie zwlekaj, chwyć C++ za rogi!
- Podstawy algorytmiki
- Składnia i konstrukcje języka C++
- Budowanie i uruchamianie projektów
- Typy podstawowe i złożone
- Rzutowanie i konwersja typów
- Instrukcje warunkowe i pętle
- Operatory i funkcje
- Tablice i wskaźniki
- Klasy i obiekty
- Obsługa wyjątków
- Zastosowanie szablonów
- Aplikacje WinRT
Naucz się programować jak prawdziwy haker!
Spis treści
- Słowem wstępu (11)
CZĘŚĆ 1. WPROWADZENIE
- Rozdział 1. Schemat blokowy i pseudokod (15)
- 1.1. Infekcja plików przez wirusy komputerowe (15)
- Rozdział 2. Kod źródłowy programu i kompilacja (19)
CZĘŚĆ 2. C++, CZYLI POZNAJ JĘZYK HAKERÓW
- Rozdział 3. NOT-A-VIRUS.Viral. Hello.MSVC++ (23)
- Rozdział 4. Budowanie i uruchamianie projektu (27)
- Rozdział 5. Komentarze w języku C++ (38)
- Rozdział 6. Typy danych, zmienne i stałe (40)
- 6.1. Zmienne (41)
- 6.2. Stałe (45)
- 6.3. Zakresy zmiennych (46)
- Rozdział 7. Typy podstawowe (50)
- 7.1. Inicjalizacja (50)
- 7.2. Typy całkowitoliczbowe (52)
- 7.3. Typy zmiennoprzecinkowe (56)
- 7.4. Typy znakowe (59)
- 7.5. Typ logiczny (62)
- 7.6. Typ wyliczeniowy (63)
- 7.7. Typ void (65)
- Rozdział 8. Definiowanie własnych nazw typów (66)
- Rozdział 9. Dedukcja typu (68)
- Rozdział 10. Rzutowanie i konwersja typów (71)
- 10.1. static_cast (75)
- 10.2. const_cast (76)
- 10.3. dynamic_cast (78)
- 10.4. reinterpret_cast (79)
- Rozdział 11. Napisy (82)
- 11.1. Surowe napisy (85)
- Rozdział 12. Struktury (86)
- 12.1. Pola bitowe (89)
- Rozdział 13. Unie (91)
- Rozdział 14. Instrukcje sterujące przepływem (94)
- 14.1. Instrukcja warunkowa if (94)
- 14.2. Instrukcja warunkowa switch (99)
- 14.3. Grupowanie warunków (101)
- Rozdział 15. Pętle (104)
- 15.1. Instrukcja for (104)
- 15.2. Instrukcja while (107)
- 15.3. Instrukcja do-while (110)
- 15.4. Instrukcje break i continue (111)
- 15.5. Instrukcja goto (112)
- Rozdział 16. Operatory (115)
- 16.1. Operatory logiczne i bitowe (117)
- 16.2. Inkrementacja i dekrementacja (119)
- 16.3. Operator ternarny (121)
- 16.4. Priorytety operatorów (122)
- 16.5. Przeciążanie operatorów (127)
- Rozdział 17. Tablice i wskaźniki (130)
- 17.1. Tablice w stylu języka C (130)
- 17.2. Kontener std::array (132)
- 17.3. Wskaźniki do tablic (134)
- 17.4. Wskaźniki void oraz nullptr (137)
- 17.5. Referencje (odwołania) (138)
- 17.6. Inteligentne wskaźniki (142)
- Rozdział 18. Funkcje (150)
- 18.1. Definiowanie funkcji (151)
- 18.2. Argumenty i zwracanie wartości (157)
- 18.3. Argumenty domyślne (164)
- 18.4. Przeciążanie funkcji (167)
- 18.5. Funkcje i zmienne inline (168)
- 18.6. Wskaźnik na funkcję (173)
- 18.7. Funkcje ze zmienną liczbą argumentów (177)
- 18.8. Wyrażenia lambda (180)
- 18.9. Koprocedury (ang. coroutines) (183)
- Rozdział 19. Klasy i obiekty (188)
- 19.1. Klasy i obiekty (189)
- 19.2. Operator dostępu (191)
- 19.3. Modyfikatory dostępu (193)
- 19.4. Słowo kluczowe this (195)
- 19.5. Składowe statyczne (196)
- 19.6. Konstruktor i destruktor (198)
- 19.7. Klasy pochodne i zagnieżdżone (204)
- 19.8. Elementy stałe, zmienne i ulotne (208)
- 19.9. Jawne usuwanie funkcji (209)
- 19.10. Przeciążanie operatorów w klasach oraz trójdrożny operator porównania (<=>) (210)
- 19.11. Przyjaciele (213)
- 19.12. Funkcje wirtualne (213)
- 19.13. Klasy abstrakcyjne (217)
- Rozdział 20. Przestrzenie nazw (220)
- 20.1. Tworzenie przestrzeni nazw (220)
- 20.2. Dyrektywa using (222)
- 20.3. Aliasy przestrzeni nazw (223)
- Rozdział 21. Szablony (224)
- 21.1. Szablony zmiennych (224)
- 21.2. Szablony klas (226)
- 21.3. Szablony funkcji (229)
- 21.4. Szablony w wyrażeniach lambda (229)
- 21.5. Wymagania nazwane (słowo kluczowe "concept") (229)
- Rozdział 22. Obsługa wyjątków (236)
- 22.1. Blok try-catch (236)
- 22.2. Rzucanie wyjątku (238)
CZĘŚĆ 3. PRZYKŁADOWA APLIKACJA W C++/WINRT DLA UNIVERSAL WINDOWS PLATFORM
- Rozdział 23. Witaj, świecie C++/WinRT! (243)
- 23.1. MainPage.xaml (244)
- 23.2. MainPage.cpp (246)
- 23.3. Uruchomienie rozwiązania (248)
- Rozdział 24. Nauka C++, co dalej? (251)
DODATKI
- Dodatek 1. Visual Studio - wybór wersji standardu ISO języka C++ dla projektu (255)
- Dodatek 2. Definicja czy deklaracja? (C++) (257)
- Dodatek 3. Gra komputerowa (259)
- Bibliografia (260)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9274-8 |
Rozmiar pliku: | 38 MB |