C# 2008. Warsztat programisty - ebook
C# 2008. Warsztat programisty - ebook
Kompletne źródło informacji na temat C# i Visual Studio 2008!
- Jakie możliwości kryje w sobie Visual Studio 2008?
- Jak wykorzystać technologię LINQ?
- Jakie rozwiązania tworzyć dla platformy Windows oraz Windows Mobile?
C# jest językiem programowania przeznaczonym dla platformy .NET. W założeniach twórców miał on być prosty w użyciu, nowoczesny, wszechstronny i w pełni obiektowy. Popularność oraz uznanie profesjonalistów świadczą o tym, że cel ten został osiągnięty. Teraz i Ty możesz czerpać korzyści z ogromu możliwości, których dostarcza C#, środowisko .NET oraz pakiet Visual Studio 2008!
Dzięki tej książce szybko i bezboleśnie rozpoczniesz swoją przygodę z C#. Poznasz szczegóły środowiska .NET, możliwości pakietu Visual Studio 2008 oraz składnię, typy danych, instrukcje sterujące czy zasady programowania w C#. Nauczysz się sprawnie poruszać w gąszczu klas oraz interfejsów, a także zaznajomisz się z cechami programowania obiektowego. Ponadto zobaczysz, jak wykorzystać wyrażenia regularne, typy uogólnione i wątki. "C# 2008. Warsztat programisty" stanowi wyczerpujący podręcznik dla wszystkich programistów chcących swobodnie używać języka C# -- bez względu na stopień ich zaawansowania.
- Środowisko .NET
- Zasady pracy w Visual Studio 2008
- Podstawy programowania w C#
- Zagadnienia obiektowe w C#
- Użycie delegatów i zdarzeń
- Wykorzystanie wyrażeń regularnych
- Zastosowanie typów uogólnionych
- Powoływanie wątków i praca z nimi
- Zarządzanie plikami i strumieniami
- Obsługa wyjątków
- Praca z tablicami i kolekcjami
- Operacje na danych z użyciem LINQ
- Kontrola wersji
- Tworzenie aplikacji dla Windows, Windows Mobile oraz z wykorzystaniem ASP.NET
- Zastosowanie technologii Windows Communication Foundation
Twórz rozwiązania dla Windows, Windows Mobile, Silverlight oraz ASP.NET!
Spis treści
O autorze (13)
O redaktorze technicznym (14)
Wprowadzenie (15)
Część I: Podstawy języka C# (21)
Rozdział 1. Środowisko .NET (23)
- Czym jest środowisko .NET? (23)
- Środowisko CLR (24)
- Biblioteka klas środowiska .NET (24)
- Kompilaty i język pośredni (MSIL) (26)
- Wersje środowiska .NET oraz Visual Studio (28)
- Podsumowanie (30)
Rozdział 2. Pierwsze kroki w pakiecie Visual Studio 2008 (31)
- Ogólne informacje na temat pakietu Visual Studio (31)
- Definiowanie ustawień pakietu (32)
- Zmiana ustawień pakietu (34)
- Tworzenie nowego projektu (34)
- Składniki środowiska programistycznego (37)
- Edytor tekstu i kodu (54)
- Wycinki kodu (55)
- IntelliSense (57)
- Obsługa refaktoryzacji (59)
- Debugowanie (69)
- Wstawianie punktów wstrzymania (70)
- Wykonywanie kodu krok po kroku (71)
- Podgląd wartości zmiennych (71)
- Okno dostępnych zmiennych i okno wprowadzania bezpośredniego (73)
- Testy modułowe (73)
- Tworzenie testu (74)
- Uruchamianie testu (76)
- Testy z wartościami zmiennoprzecinkowymi (78)
- Dodawanie nowych metod testowych (79)
- Podsumowanie (79)
Rozdział 3. Podstawy języka C# (81)
- Używanie pakietu Visual Studio 2008 (81)
- Używanie kompilatora języka C# (csc.exe) (84)
- Rozkładanie programu na części (86)
- Przekazywanie argumentów do metody Main() (88)
- Składnia języka (88)
- Słowa kluczowe (89)
- Zmienne (89)
- Zasięg zmiennych (90)
- Stałe (93)
- Komentarze (93)
- Dokumentacja XML (94)
- Typy danych (98)
- Typy wartości (98)
- Typy referencji (103)
- Wyliczenia (105)
- Tablice (106)
- Niejawne nadawanie typów (107)
- Konwersja typów (108)
- Kontrola przepływu (112)
- Instrukcja if-else (112)
- Instrukcja switch (113)
- Pętle (115)
- Pętla for (115)
- Pętle zagnieżdżone (116)
- Pętla foreach (117)
- Pętle while i do-while (118)
- Wychodzenie z pętli (119)
- Pominięcie iteracji (121)
- Operatory (122)
- Operatory przypisania (122)
- Operatory porównania (125)
- Operatory logiczne (126)
- Operatory matematyczne (128)
- Priorytet operatorów (129)
- Dyrektywy preprocesora (130)
- Dyrektywy #define i #undef (131)
- Dyrektywy #if, #else, #elif i #endif (135)
- Dyrektywy #warning i #error (137)
- Dyrektywa #line (138)
- Dyrektywy #region i #endregion (140)
- Dyrektywa #pragma warning (142)
- Podsumowanie (144)
Rozdział 4. Klasy i obiekty (145)
- Klasy (145)
- Definiowanie klasy (146)
- Klasy częściowe (146)
- Tworzenie egzemplarza klasy (tworzenie obiektu) (147)
- Typy anonimowe (C# 3.0) (148)
- Elementy klasy (150)
- Elementy funkcyjne (153)
- Klasy statyczne (174)
- Klasa System.Object (176)
- Sprawdzanie równości (177)
- Implementowanie metody Equals() (178)
- Metoda ToString() (180)
- Atrybuty (181)
- Struktury (184)
- Podsumowanie (187)
Rozdział 5. Interfejsy (189)
- Definiowanie interfejsu (190)
- Implementowanie interfejsu (191)
- Implementowanie wielu interfejsów (192)
- Rozbudowywanie interfejsów (193)
- Rzutowanie interfejsów (195)
- Operatory is i as (196)
- Pokrywanie implementacji interfejsu (197)
- Podsumowanie (198)
Rozdział 6. Dziedziczenie (199)
- Dziedziczenie w języku C# (199)
- Dziedziczenie implementacji (201)
- Klasa abstrakcyjna (202)
- Metody abstrakcyjne (203)
- Metody wirtualne (205)
- Zamknięte klasy i metody (207)
- Przeciążanie metod (208)
- Przeciążanie operatorów (211)
- Metody rozszerzające (C# 3.0) (214)
- Modyfikatory dostępu (216)
- Dziedziczenie i konstruktory (218)
- Wywoływanie konstruktorów w klasie bazowej (219)
- Dziedziczenie interfejsów (220)
- Jawna implementacja elementów interfejsu (224)
- Podsumowanie (228)
Rozdział 7. Delegaty i zdarzenia (229)
- Delegaty (229)
- Tworzenie delegata (230)
- Składanie delegatów (delegaty typu multicast) (232)
- Implementowanie wywołań zwrotnych za pomocą delegatów (236)
- Asynchroniczne wywołania zwrotne (237)
- Metody anonimowe i wyrażenia lambda (240)
- Zdarzenia (242)
- Obsługa zdarzeń (244)
- Implementowanie zdarzeń (247)
- Różnica między zdarzeniami a delegatami (250)
- Przekazywanie informacji o stanie do funkcji obsługi zdarzenia (252)
- Podsumowanie (254)
Rozdział 8. Ciągi znaków i wyrażenia regularne (255)
- Klasa System.String (255)
- Znaki specjalne (257)
- Manipulowanie ciągami znaków (261)
- Formatowanie ciągów znaków (268)
- Klasa StringBuilder (270)
- Wyrażenia regularne (272)
- Wyszukiwanie tekstu (273)
- Wyszukiwanie złożonych wzorców (274)
- Podsumowanie (276)
Rozdział 9. Typy uogólnione (277)
- Poznawanie typów uogólnionych (277)
- Klasy uogólnione (279)
- Słowo kluczowe default w typach uogólnionych (282)
- Zalety typów uogólnionych (283)
- Ograniczenia w typach uogólnionych (283)
- Interfejsy uogólnione (287)
- Struktury uogólnione (288)
- Metody uogólnione (289)
- Operatory uogólnione (290)
- Uogólnione delegaty (292)
- Typy uogólnione w bibliotece klas środowiska .NET (292)
- Używanie klasy uogólnionej LinkedList<T> (296)
- System.Collections.ObjectModel (299)
- Podsumowanie (303)
Rozdział 10. Wątki (305)
- Potrzeba wielowątkowości (305)
- Uruchamianie wątku (307)
- Kończenie pracy wątku (309)
- Przekazywanie parametrów do wątków (313)
- Synchronizacja wątków (315)
- Używanie klasy Interlocked (315)
- Używanie słowa kluczowego lock (316)
- Klasa Monitor (319)
- Bezpieczeństwo wątków w bibliotece Windows Forms (324)
- Używanie kontrolki BackgroundWorker (327)
- Testowanie aplikacji (332)
- Podsumowanie (332)
Rozdział 11. Pliki i strumienie (333)
- Praca z plikami i katalogami (334)
- Praca z katalogami (334)
- Praca z plikami przy użyciu klas File i FileInfo (338)
- Tworzenie eksploratora plików (342)
- Klasa Stream (343)
- Klasa BufferedStream (345)
- Klasa FileStream (346)
- Klasa MemoryStream (349)
- Klasa NetworkStream (350)
- Kryptografia (355)
- Mieszanie (356)
- "Solenie" wartości mieszanej (359)
- Szyfrowanie i rozszyfrowywanie (360)
- Kompresja w obiektach strumieni (366)
- Kompresja (367)
- Dekompresja (368)
- Serializacja (372)
- Serializacja binarna (372)
- Serializacja XML (378)
- Podsumowanie (388)
Rozdział 12. Obsługa wyjątków (389)
- Obsługiwanie wyjątków (389)
- Obsługa wyjątków za pomocą instrukcji try-catch (390)
- Obsługiwanie wielu wyjątków (393)
- Zgłaszanie wyjątków za pomocą instrukcji throw (395)
- Ponowne zgłaszanie wyjątków (398)
- Składanie wyjątków (399)
- Wykorzystywanie obiektów wyjątków (401)
- Instrukcja finally (403)
- Tworzenie własnych wyjątków (405)
- Podsumowanie (407)
Rozdział 13. Tablice i kolekcje (409)
- Tablice (409)
- Dostęp do elementów tablicy (412)
- Tablice wielowymiarowe (412)
- Tablice tablic, czyli tablice postrzępione (414)
- Tablice parametrów (415)
- Kopiowanie tablic (416)
- Interfejsy kolekcji (416)
- Tablice dynamiczne z wykorzystaniem klasy ArrayList (417)
- Indeksery i iteratory (419)
- Implementowanie interfejsów IEnumerable<T> i IEnumerator<T> (421)
- Implementowanie porównań za pomocą interfejsów IComparer<T> i IComparable<T> (424)
- Słowniki (430)
- Stosy (433)
- Kolejki (433)
- Podsumowanie (434)
Rozdział 14. Technologia LINQ (435)
- Architektura technologii LINQ (435)
- LINQ to Objects (436)
- Składnia zapytania a składnia metod i wyrażeń lambda (439)
- Technologia LINQ i metody rozszerzające (440)
- Technologia LINQ i typy anonimowe (445)
- LINQ to DataSet (447)
- Przekształcanie danych (450)
- Funkcje agregujące (451)
- Łączenie tabel (452)
- Obiekty klasy DataSet z nadanym typem (455)
- Wykrywanie pustych pól (457)
- Zapisywanie wyników zapytania do obiektu klasy DataTable (458)
- LINQ to XML (459)
- Tworzenie drzewa XML (459)
- Odczytywanie elementów (461)
- Przykład wykorzystania usługi RSS (462)
- LINQ to SQL (466)
- Używanie projektanta obiektów i relacji (466)
- Tworzenie zapytań (467)
- Wstawianie wierszy (470)
- Aktualizowanie wierszy (471)
- Usuwanie wierszy (471)
- Podsumowanie (473)
Rozdział 15. Kompilaty i kontrola wersji (475)
- Kompilaty (475)
- Struktura kompilatu (475)
- Sprawdzanie zawartości kompilatu (477)
- Kompilaty jednoplikowe i wieloplikowe (478)
- Przestrzenie nazw i kompilaty (488)
- Kompilaty prywatne i współdzielone (494)
- Tworzenie współdzielonego kompilatu (496)
- Globalna składnica kompilatów (500)
- Umieszczanie kompilatu w składnicy GAC (501)
- Udostępnianie współdzielonego kompilatu w pakiecie Visual Studio 2008 (503)
- Używanie współdzielonego kompilatu (504)
- Podsumowanie (507)
Część II: Tworzenie aplikacji za pomocą języka C# (509)
Rozdział 16. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows (511)
- Projekt (511)
- Konfigurowanie serwera FTP (512)
- Tworzenie aplikacji (514)
- Korzystanie z ustawień aplikacji (516)
- Tworzenie kodu aplikacji (521)
- Tworzenie drzewa katalogów i wyświetlanie obrazków (522)
- Tworzenie nowego katalogu (529)
- Usuwanie katalogu (530)
- Przesyłanie zdjęć na serwer (531)
- Usuwanie zdjęcia (532)
- Testowanie aplikacji (533)
- Dodawanie funkcji drukowania (534)
- Podstawy drukowania w środowisku .NET (534)
- Dodawanie funkcji drukowania do przykładowego projektu (535)
- Publikowanie aplikacji (539)
- Publikowanie aplikacji za pomocą technologii ClickOnce (541)
- Aktualizowanie aplikacji (543)
- Programowe aktualizowanie aplikacji (546)
- Przywracanie poprzednich wersji (547)
- Jak to działa? Manifest aplikacji i instalowania (548)
- Podsumowanie (551)
Rozdział 17. Tworzenie aplikacji ASP.NET (553)
- Kilka słów o technologii ASP.NET (553)
- Jak działa technologia ASP.NET? (554)
- Czego potrzeba, aby tworzyć strony ASP.NET? (555)
- Wiązanie danych (555)
- Modelowanie bazy danych za pomocą technologii LINQ to SQL (556)
- Wiązanie danych za pomocą kontrolki GridView (557)
- Wyświetlanie nazwy wydawcy (563)
- Wyświetlanie książek wybranego wydawcy (564)
- Edycja pola Wydawca (568)
- Tworzenie aktywnej aplikacji za pomocą technologii AJAX (569)
- AJAX Control Toolkit (570)
- Zastosowanie kontrolki ScriptManager na stronie WWW (572)
- Używanie kontrolki UpdateControl (572)
- Stosowanie wyzwalaczy do uruchamiania aktualizacji (574)
- Wyświetlanie postępów za pomocą kontrolki UpdateProgress (574)
- Wyświetlanie modalnego okna dialogowego przy użyciu kontrolki ModalPopupExtender (576)
- Podsumowanie (580)
Rozdział 18. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows Mobile (581)
- Platforma Windows Mobile (582)
- Tworzenie aplikacji Windows Mobile za pomocą środowiska .NET Compact (584)
- Pobieranie niezbędnych pakietów SDK i narzędzi (585)
- Tworzenie aplikacji czytnika RSS (588)
- Tworzenie interfejsu użytkownika (589)
- Tworzenie metod pomocniczych (591)
- Tworzenie metod obsługi zdarzeń (597)
- Testowanie za pomocą emulatorów (603)
- Testowanie za pomocą rzeczywistych urządzeń (604)
- Instalowanie aplikacji (605)
- Tworzenie pliku CAB (605)
- Tworzenie aplikacji instalatora (610)
- Podsumowanie (622)
Rozdział 19. Tworzenie aplikacji Silverlight (623)
- Stan technologii Silverlight (623)
- Pobieranie narzędzi (625)
- Architektura technologii Silverlight (626)
- Tworzenie interfejsu użytkownika za pomocą języka XAML (627)
- Tworzenie podstawowej aplikacji Silverlight (627)
- Podstawy języka XAML (630)
- Używanie programu Expression Blend 2 (641)
- Silverlight 1.0 (649)
- Animacje - część pierwsza (649)
- Animacje - część druga (654)
- Odtwarzanie mediów (659)
- Tworzenie własnego odtwarzacza mediów (667)
- Silverlight 2.0 (678)
- Tworzenie projektu w pakiecie Visual Studio 2008 (679)
- Podsumowanie (697)
Rozdział 20. Windows Communication Foundation (699)
- Czym jest technologia WCF? (699)
- Porównanie usług sieciowych WCF i ASMX (704)
- Tworzenie usługi WCF (704)
- Korzystanie z usługi WCFded (711)
- Zasada działania usług WCF (713)
- Protokoły komunikacyjne usług WCF (713)
- ABC usług WCF (714)
- Wzorce komunikatów (716)
- Udostępnianie usługi sieciowej (716)
- Tworzenie usług WCF (717)
- Udostępnianie wielu punktów końcowych (717)
- Tworzenie samoudostępniającej się usługi WCF (724)
- Implementowanie wywołań zwrotnych w usłudze WCF (731)
- Wywoływanie usług WCF ze stron ajaksowych (744)
- Podsumowanie (748)
Dodatki (749)
Dodatek A: Słowa kluczowe języka C# (751)
Dodatek B: Przeglądanie biblioteki klas środowiska .NET za pomocą przeglądarki obiektów (757)
Dodatek C: Generowanie dokumentacji dla tworzonych aplikacji (765)
Skorowidz (781)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8399-4 |
Rozmiar pliku: | 23 MB |