Facebook - konwersja
  • promocja

C# 6.0 w pigułce. Wydanie VI - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 października 2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

C# 6.0 w pigułce. Wydanie VI - ebook

C# jest jednym z najlepszych projektów firmy Microsoft. Język ten został od podstaw zaprojektowany jako obiektowy. Charakteryzuje się niezwykłą elastycznością i wszechstronnością. Udostępnia wysokopoziomowe abstrakcje, takie jak wyrażenia, zapytania i kontynuacje asynchroniczne, a równocześnie pozwala na korzystanie z niskopoziomowych mechanizmów, jak własne typy wartościowe programisty czy opcjonalne wskaźniki. C# w wersji 6.0 jest kolejną istotną aktualizacją języka. Programista piszący w C# powinien konsekwentnie poznawać te zmiany.

Niniejsza książka jest zwięzłym kompendium wiedzy o C#, CLR oraz o związanej z C# platformie. Napisano ją z myślą o programistach na co najmniej średnim poziomie zaawansowania. W zrozumiały, a równocześnie dogłębny sposób wyjaśniono takie trudne kwestie, jak współbieżność, bezpieczeństwo i domeny aplikacji. Informacje o nowych składnikach języka C# 6.0 i związanej z nim platformy zostały oznaczone. Szczególnie istotny z punktu widzenia programisty może okazać się rozdział o nowym kompilatorze Roslyn, zwanym kompilatorem usługowym.

Najważniejsze zagadnienia ujęte w książce:

  • składnia, typy oraz zmienne C#
  • bezpieczeństwo kodu i dyrektywy preprocesora
  • rdzenne technologie i techniki platformy .NET Framework, w tym LINQ, XML, kolekcje, kontrakty kodu, zarządzanie pamięcią, refleksja, programowanie dynamiczne
  • kompilator Roslyn, w tym jego architektura, struktura drzewa składni i model semantyczny

C# jest szybki, efektywny, wygodny — to narzędzie w sam raz dla Ciebie!

Spis treści

Wstęp (11)

1. Wprowadzenie do C# i .NET Framework (17)

  • Obiektowość (17)
  • Bezpieczeństwo typów (18)
  • Zarządzanie pamięcią (19)
  • Platformy (19)
  • Powiązania C# z CLR (19)
  • CLR i .NET Framework (20)
  • C# i środowisko wykonawcze systemu Windows (21)
  • Co nowego w C# 6.0 (22)
  • Co było nowego w C# 5.0 (24)
  • Co było nowego w C# 4.0 (24)
  • Co było nowego w C# 3.0 (25)

2. Podstawy języka C# (27)

  • Pierwszy program w języku C# (27)
  • Składnia (30)
  • Podstawy typów (33)
  • Typy liczbowe (42)
  • Typ logiczny i operatory (49)
  • Łańcuchy znaków i pojedyncze znaki (51)
  • Tablice (53)
  • Zmienne i parametry (57)
  • Wyrażenia i operatory (65)
  • Operatory null (70)
  • Instrukcje (71)
  • Przestrzenie nazw (79)

3. Tworzenie typów w języku C# (87)

  • Klasy (87)
  • Dziedziczenie (101)
  • Typ object (109)
  • Struktury (113)
  • Modyfikatory dostępu (114)
  • Interfejsy (116)
  • Wyliczenia (121)
  • Typy zagnieżdżone (124)
  • Typy generyczne (125)

4. Zaawansowane elementy języka C# (139)

  • Delegaty (139)
  • Zdarzenia (147)
  • Wyrażenia lambda (153)
  • Metody anonimowe (157)
  • Instrukcje try i wyjątki (158)
  • Wyliczanie i iteratory (166)
  • Typy wartościowe dopuszczające wartość null (171)
  • Przeciążanie operatorów (177)
  • Metody rozszerzające (180)
  • Typy anonimowe (182)
  • Wiązanie dynamiczne (183)
  • Atrybuty (191)
  • Atrybuty informacji wywołującego (193)
  • Niebezpieczny kod i wskaźniki (194)
  • Dyrektywy preprocesora (198)
  • Dokumentacja XML (200)

5. Ogólny zarys platformy (205)

  • CLR i rdzeń platformy (207)
  • Technologie praktyczne (212)

6. Podstawowe wiadomości o platformie (219)

  • Obsługa łańcuchów i tekstu (219)
  • Data i godzina (232)
  • Daty i strefy czasowe (239)
  • Formatowanie i parsowanie (244)
  • Standardowe łańcuchy formatu i flagi parsowania (250)
  • Inne mechanizmy konwersji (257)
  • Globalizacja (261)
  • Praca z liczbami (262)
  • Wyliczenia (266)
  • Krotki (269)
  • Struktura Guid (271)
  • Sprawdzanie równości (271)
  • Określanie kolejności (281)
  • Klasy pomocnicze (284)

7. Kolekcje (289)

  • Przeliczalność (289)
  • Interfejsy ICollection i IList (296)
  • Klasa Array (300)
  • Listy, kolejki, stosy i zbiory (308)
  • Słowniki (316)
  • Kolekcje i pośredniki z możliwością dostosowywania (322)
  • Dołączanie protokołów równości i porządkowania (328)

8. Zapytania LINQ (335)

  • Podstawy (335)
  • Składnia płynna (337)
  • Wyrażenia zapytań (343)
  • Wykonywanie opóźnione (347)
  • Podzapytania (353)
  • Tworzenie zapytań złożonych (356)
  • Strategie projekcji (360)
  • Zapytania interpretowane (362)
  • LINQ to SQL i Entity Framework (368)
  • Budowanie wyrażeń zapytań (381)

9. Operatory LINQ (387)

  • Informacje ogólne (388)
  • Filtrowanie (391)
  • Projekcja (394)
  • Łączenie (406)
  • Porządkowanie (413)
  • Grupowanie (416)
  • Operatory zbiorów (419)
  • Metody konwersji (420)
  • Operatory elementów (423)
  • Metody agregacyjne (425)
  • Kwantyfikatory (429)
  • Metody generujące (430)

10. LINQ to XML (433)

  • Przegląd architektury (433)
  • Informacje ogólne o X-DOM (434)
  • Tworzenie drzewa X-DOM (437)
  • Nawigowanie i wysyłanie zapytań (440)
  • Modyfikowanie drzewa X-DOM (444)
  • Praca z wartościami (447)
  • Dokumenty i deklaracje (450)
  • Nazwy i przestrzenie nazw (453)
  • Adnotacje (458)
  • Projekcja do X-DOM (459)

11. Inne technologie XML (465)

  • Klasa XmlReader (465)
  • Klasa XmlWriter (474)
  • Typowe zastosowania klas XmlReader i XmlWriter (476)
  • XSD i sprawdzanie poprawności schematów (480)
  • XSLT (483)

12. Zwalnianie zasobów i mechanizm usuwania nieużytków (485)

  • IDisposable, Dispose i Close (485)
  • Automatyczne usuwanie nieużytków (491)
  • Finalizatory (493)
  • Jak działa mechanizm usuwania nieużytków? (498)
  • Wycieki pamięci zarządzanej (503)
  • Słabe odwołania (507)

13. Diagnostyka i kontrakty kodu (511)

  • Kompilacja warunkowa (511)
  • Debugowanie i klasy monitorowania (515)
  • Ogólne omówienie kontraktów kodu (518)
  • Warunki początkowe (523)
  • Warunki końcowe (527)
  • Asercje i metody inwariantów obiektu (529)
  • Kontrakty w interfejsach i metodach abstrakcyjnych (531)
  • Rozwiązywanie problemów z awariami podczas użycia kontraktów (532)
  • Selektywne egzekwowanie kontraktów (534)
  • Statyczne sprawdzenie kontraktu (536)
  • Integracja z debuggerem (538)
  • Procesy i wątki procesów (539)
  • Klasy StackTrace i StackFrame (540)
  • Dziennik zdarzeń Windows (542)
  • Liczniki wydajności (544)
  • Klasa Stopwatch (549)

14. Współbieżność i asynchroniczność (551)

  • Wprowadzenie (551)
  • Wątkowanie (552)
  • Zadania (569)
  • Reguły asynchroniczności (577)
  • Funkcje asynchroniczne w języku C# (582)
  • Wzorce asynchroniczności (598)
  • Wzorce uznane za przestarzałe (606)

15. Strumienie i wejście-wyjście (611)

  • Architektura strumienia (611)
  • Użycie strumieni (613)
  • Adapter strumienia (626)
  • Kompresja strumienia (634)
  • Praca z plikami w postaci archiwum ZIP (636)
  • Operacje na plikach i katalogach (637)
  • Plikowe operacje wejścia-wyjścia w środowisku uruchomieniowym Windows (648)
  • Mapowanie plików w pamięci (650)
  • Odizolowany magazyn danych (653)

16. Sieć (661)

  • Architektura sieci (661)
  • Adresy i porty (664)
  • Adresy URI (665)
  • Klasy po stronie klienta (667)
  • Praca z HTTP (680)
  • Utworzenie serwera HTTP (685)
  • Użycie FTP (688)
  • Użycie DNS (690)
  • Wysyłanie poczty elektronicznej za pomocą SmtpClient (691)
  • Użycie TCP (692)
  • Otrzymywanie poczty elektronicznej POP3 za pomocą TCP (695)
  • TCP w środowisku uruchomieniowym Windows (697)

17. Serializacja (699)

  • Koncepcje serializacji (699)
  • Serializacja kontraktu danych (703)
  • Kontrakty danych i kolekcje (713)
  • Rozszerzenie kontraktu danych (715)
  • Serializacja binarna (718)
  • Atrybuty serializacji binarnej (720)
  • Serializacja binarna za pomocą ISerializable (724)
  • Serializacja XML (727)

18. Podzespoły (737)

  • Co znajduje się w podzespole? (737)
  • Silne nazwy i podpisywanie podzespołu (742)
  • Nazwy podzespołów (745)
  • Technologia Authenticode (748)
  • Global Assembly Cache (751)
  • Zasoby i podzespoły satelickie (754)
  • Wyszukiwanie i wczytywanie podzespołów (762)
  • Wdrażanie podzespołów poza katalogiem bazowym (768)
  • Umieszczenie w pojedynczym pliku wykonywalnym (769)
  • Praca z podzespołami, do których nie ma odwołań (771)

19. Refleksje i metadane (773)

  • Refleksje i aktywacja typów (774)
  • Refleksje i wywoływanie składowych (780)
  • Refleksje dla podzespołów (792)
  • Praca z atrybutami (793)
  • Generowanie dynamicznego kodu (799)
  • Emitowanie podzespołów i typów (805)
  • Emitowanie składowych typów (809)
  • Emitowanie generycznych typów i klas (814)
  • Kłopotliwe cele emisji (816)
  • Parsowanie IL (819)

20. Programowanie dynamiczne (825)

  • Dynamiczny system wykonawczy języka (825)
  • Unifikacja typów liczbowych (827)
  • Dynamiczne wybieranie przeciążonych składowych (828)
  • Implementowanie obiektów dynamicznych (833)
  • Współpraca z językami dynamicznymi (836)

21. Bezpieczeństwo (839)

  • Uprawnienia (839)
  • Zabezpieczenia dostępu kodu (843)
  • Dopuszczanie częściowo zaufanych wywołujących (846)
  • Model transparentności (848)
  • Ograniczanie innego zestawu (856)
  • Zabezpieczenia systemu operacyjnego (860)
  • Tożsamości i role (862)
  • Kryptografia (864)
  • Windows Data Protection (864)
  • Obliczanie skrótów (865)
  • Szyfrowanie symetryczne (867)
  • Szyfrowanie kluczem publicznym i podpisywanie (871)

22. Zaawansowane techniki wielowątkowości (877)

  • Przegląd technik synchronizacji (878)
  • Blokowanie wykluczające (878)
  • Blokady i bezpieczeństwo ze względu na wątki (886)
  • Blokowanie bez wykluczania (892)
  • Sygnalizacja przy użyciu uchwytów zdarzeń oczekiwania (897)
  • Klasa Barrier (905)
  • Leniwa inicjalizacja (906)
  • Pamięć lokalna wątku (909)
  • Metody Interrupt i Abort (911)
  • Metody Suspend i Resume (912)
  • Zegary (913)

23. Programowanie równoległe (917)

  • Dlaczego PFX? (917)
  • PLINQ (920)
  • Klasa Parallel (933)
  • Równoległe wykonywanie zadań (939)
  • Klasa AggregateException (948)
  • Kolekcje współbieżne (951)
  • Klasa BlockingCollection (954)

24. Domeny aplikacji (959)

  • Architektura domeny aplikacji (959)
  • Tworzenie i likwidowanie domen aplikacji (961)
  • Posługiwanie się wieloma domenami aplikacji (962)
  • Metoda DoCallBack (964)
  • Monitorowanie domen aplikacji (965)
  • Domeny i wątki (965)
  • Dzielenie danych między domenami (967)

25. Współpraca (973)

  • Odwołania do natywnych bibliotek DLL (973)
  • Szeregowanie (974)
  • Wywołania zwrotne z kodu niezarządzanego (977)
  • Symulowanie unii C (977)
  • Pamięć współdzielona (978)
  • Mapowanie struktury na pamięć niezarządzaną (981)
  • Współpraca COM (985)
  • Wywołanie komponentu COM z C# (986)
  • Osadzanie typów współpracujących (990)
  • Główne moduły współpracujące (990)
  • Udostępnianie obiektów C# dla COM (991)

26. Wyrażenia regularne (993)

  • Podstawy wyrażeń regularnych (994)
  • Kwantyfikatory (998)
  • Asercje o zerowej wielkości (999)
  • Grupy (1002)
  • Zastępowanie i dzielenie tekstu (1003)
  • Receptury wyrażeń regularnych (1005)
  • Leksykon języka wyrażeń regularnych (1008)

27. Kompilator Roslyn (1013)

  • Architektura Roslyn (1014)
  • Drzewa składni (1015)
  • Kompilacja i model semantyczny (1030)

Skorowidz (1041)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2424-4
Rozmiar pliku: 6,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: