Facebook - konwersja
Pobierz fragment

C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
16 listopada 2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
99,00

C# 7.1 i .NET Core 2.0 dla programistów aplikacji wieloplatformowych - ebook

Powszechnie uważa się, że C# jest świetnym językiem ogólnego zastosowania, który nadaje się do tworzenia każdego rodzaju oprogramowania - od serwisów internetowych poprzez aplikacje biznesowe aż po gry. Oprogramowanie takie działa na komputerach biurkowych, serwerach, urządzeniach mobilnych, a także na specjalizowanych systemach do gier. Z kolei .NET Core pozwala na tworzenie rozwiązań serwerowych w chmurze oraz na pracę z urządzeniami wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. To wszystko sprawia, że technologie C# i .NET Core umożliwiają tworzenie nowoczesnych systemów, które będą wydajnie działać na wielu różnych platformach.

Ta książka jest znakomitym, spójnym i bardzo praktycznym podręcznikiem do nauki języka C#. Pokazuje również najlepsze praktyki stosowane na platformie .NET Core. Z publikacji skorzysta każdy, kto pragnie zdobyć dobre przygotowanie do pracy z językiem i platformą. Znalazły się tu przystępnie wyłożone podstawy języka C#, a także sposoby debugowania kodu i zasady programowania obiektowego. Nie zabrakło informacji o najnowszych elementach języka C# 7.1, takich jak domyślne literały, krotki, dopasowywanie wzorców, zmienne typu out i inne. Dokładnie opisano biblioteki klas .NET Standard 2.0. Zaprezentowano najważniejsze rodzaje aplikacji, takie jak witryny i aplikacje internetowe, serwisy sieciowe, aplikacje UWP oraz aplikacje mobilne.

W tej książce między innymi:

  • Solidne podstawy C# 7.1 i .NET Core 2.0
  • Profesjonalne aplikacje w ASP.NET Core 2.0 i wielozadaniowość
  • Stosowanie Entity Framework Core oraz LINQ do pracy nad danymi
  • Korzystanie ze środowiska UWP oraz z Xamarin.Forms
  • Szyfrowanie, strumienie i serializacja
  • Planowane funkcje języka C# w wersji 8

Wieloplatformowa aplikacja - profesjonalny deweloper!

Spis treści


O autorze 18

O recenzentach 20

Wstęp 21

Rozdział 1. Cześć, C#! Witaj, .NET Core 27

  • Konfigurowanie środowiska programistycznego 28
    • Używanie innych IDE dla języka C# 29
    • Instalowanie na wielu platformach 30
    • Instalowanie Microsoft Visual Studio 2017 30
    • Instalowanie Microsoft Visual Studio Code 33
    • Instalowanie Visual Studio for Mac 37
  • Poznawanie .NET 38
    • Poznawanie .NET Framework 39
    • Poznawanie projektów Mono i Xamarin 39
    • Poznawanie .NET Core 40
    • Poznawanie .NET Standard 42
    • Poznawanie .NET Native 43
    • Porównanie technologii .NET 43
  • Pisanie i kompilowanie kodu przy użyciu narzędzi wiersza poleceń z .NET Core 44
    • Pisanie kodu za pomocą prostego edytora tekstu 44
    • Tworzenie i kompilowanie aplikacji za pomocą narzędzi wiersza poleceń .NET Core 46
    • Naprawianie błędów kompilacji 48
    • Poznawanie języka pośredniego 49
  • Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 49
    • Pisanie kodu w Visual Studio 2017 50
    • Kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio 2017 53
    • Poprawianie pomyłek z listy błędów 54
    • Dodawanie istniejących projektów do Visual Studio 2017 55
    • Automatyczne formatowanie kodu 56
    • Eksperymentowanie z interaktywnym C# 57
    • Inne przydatne okna 59
  • Pisanie i kompilowanie kodu w Visual Studio Code 60
    • Pisanie kodu w Visual Studio Code 60
    • Kompilowanie kodu w Visual Studio Code 61
    • Automatyczne formatowanie kodu 62
  • Pisanie i kompilowanie kodu za pomocą Visual Studio for Mac 62
    • Następne kroki 65
  • Zarządzanie kodem źródłowym przy użyciu platformy GitHub 65
    • Używanie systemu Git w Visual Studio 2017 66
    • Używanie systemu Git w Visual Studio Code 68
  • Praktyka i ćwiczenia 69
    • Ćwiczenie 1.1 - sprawdź swoją wiedzę 69
    • Ćwiczenie 1.2 - ćwicz C# gdzie się da 70
    • Ćwiczenie 1.3 - dalsza lektura 70
  • Podsumowanie 70

CZĘŚĆ I. C# 7.1 71

Rozdział 2. Mówimy w C# 73

  • Poznawanie podstaw języka C# 73
    • Używanie Visual Studio 2017 74
    • Używanie Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 76
    • Gramatyka języka C# 78
    • Słownictwo języka C# 79
    • Pomoc przy pisaniu kodu 81
    • Czasowniki jako metody 82
    • Rzeczowniki to typy, pola i zmienne 83
    • Ujawnienie wielkości słownika języka C# 84
  • Deklarowanie zmiennych 86
    • Nazywanie zmiennych 87
    • Literały 87
    • Przechowywanie tekstu 88
    • Przechowywanie liczb 88
    • Przechowywanie wartości logicznych 93
    • Typ object 93
    • Typ dynamic 94
    • Zmienne lokalne 94
    • Zapisywanie wartości null w typach wartości 96
    • Poznawanie typów referencyjnych z wartością null 96
    • Zapisywanie wielu wartości w tablicy 98
  • Dokładniejsze poznawanie aplikacji konsoli 99
    • Wyświetlanie informacji dla użytkownika 99
    • Pobieranie danych od użytkownika 100
    • Importowanie przestrzeni nazw 100
    • Uproszczone korzystanie z konsoli 101
    • Odczytywanie parametrów i praca z tablicami 102
  • Działania na zmiennych 106
    • Eksperymenty z operatorami jednoargumentowymi 107
    • Eksperymentowanie z operatorami arytmetycznymi 108
    • Porównania i operatory logiczne 109
  • Praktyka i ćwiczenia 109
    • Ćwiczenie 2.1 - sprawdź swoją wiedzę 109
    • Ćwiczenie 2.2 - poznaj wielkości i zakresy liczb 109
    • Ćwiczenie 2.3 - dalsza lektura 110
  • Podsumowanie 111

Rozdział 3. Sterowanie przepływem i konwertowanie typów 113

  • Instrukcje wyboru 113
    • Visual Studio 2017 113
    • Visual Studio Code w systemach macOS, Linux i Windows 114
    • Instrukcja if 114
    • Instrukcja switch 115
  • Instrukcje iteracji 118
    • Instrukcja while 118
    • Instrukcja do 119
    • Instrukcja for 119
    • Instrukcja foreach 120
  • Rzutowanie i konwertowanie między typami 121
    • Rzutowanie z liczby na liczbę 121
    • Używanie typu Convert 123
    • Zaokrąglanie liczb 123
    • Konwersja z dowolnego typu na ciąg znaków 124
    • Konwertowanie obiektu binarnego na ciąg znaków 124
    • Parsowanie ciągów znaków z liczbami, datami i czasem 126
  • Obsługa wyjątków podczas konwertowania typów 127
    • Instrukcja try 127
    • Przechwytywanie wszystkich wyjątków 128
    • Przechwytywanie wybranych wyjątków 129
  • Wykrywanie przepełnień 130
    • Instrukcja checked 130
    • Instrukcja unchecked 131
  • Gdzie znaleźć pomoc 132
    • Microsoft Docs i MSDN 133
    • Przejdź do definicji 133
    • Stack Overflow 134
    • Google 134
    • Subskrybowanie blogów 136
    • Wzorce projektowe 136
  • Praktyka i ćwiczenia 138
    • Ćwiczenie 3.1 - sprawdź swoją wiedzę 138
    • Ćwiczenie 3.2 - pętle i przepełnienia 138
    • Ćwiczenie 3.3 - pętle i operatory 139
    • Ćwiczenie 3.4 - obsługa wyjątków 139
    • Ćwiczenie 3.5 - dalsza lektura 140
  • Podsumowanie 140

Rozdział 4. Pisanie, debugowanie i testowanie funkcji 141

  • Tworzenie funkcji 141
    • Tworzenie funkcji wypisującej sekwencję mnożenia 142
    • Pisanie funkcji zwracającej wartość 144
    • Pisanie funkcji matematycznych 146
  • Debugowanie tworzonego programu 149
    • Tworzenie aplikacji z celowym błędem 149
    • Tworzenie punktu przerwania 150
    • Pasek narzędzi debugowania 151
    • Okna debugowania 152
    • Krokowe wykonywanie kodu 154
    • Dostosowywanie punktów przerwania 155
  • Protokołowanie błędów 156
    • Używanie typów Debug i Trace 157
    • Przełączanie poziomów śledzenia 160
  • Testy jednostkowe 162
    • Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio 2017 162
    • Tworzenie projektu testów jednostkowych w Visual Studio 2017 163
    • Tworzenie biblioteki klas wymagającej testowania w Visual Studio Code 164
    • Tworzenie testów jednostkowych 166
    • Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio 2017 167
    • Uruchamianie testów jednostkowych w Visual Studio Code 168
  • Praktyka i ćwiczenia 170
    • Ćwiczenie 4.1 - sprawdź swoją wiedzę 170
    • Ćwiczenie 4.2 - tworzenie funkcji z wykorzystaniem debugowania i testów jednostkowych 170
    • Ćwiczenie 4.3 - dalsza lektura 171
  • Podsumowanie 171

Rozdział 5. Tworzenie własnych typów w programowaniu obiektowym 173

  • Rozmowy o programowaniu obiektowym 174
  • Tworzenie bibliotek klas 174
    • Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio 2017 175
    • Tworzenie biblioteki klas w Visual Studio Code 175
    • Definiowanie klasy 176
    • Tworzenie obiektów 177
    • Zarządzanie wieloma projektami w Visual Studio Code 180
    • Dziedziczenie po System.Object 181
  • Przechowywanie danych w polach 182
    • Definiowanie pól 182
    • Zapisywanie wartości za pomocą słowa kluczowego enum 184
    • Zapisywanie wielu wartości za pomocą kolekcji 187
    • Tworzenie pól statycznych 188
    • Tworzenie stałych pól 189
    • Tworzenie pól tylko do odczytu 190
    • Inicjowanie pól w konstruktorach 190
    • Nadawanie polom domyślnego literału 191
  • Tworzenie i wywoływanie metod 193
    • Łączenie wielu wartości za pomocą krotki 194
    • Sterowanie przekazywaniem parametrów 197
    • Przeciążanie metod 198
    • Parametry opcjonalne i nazywane 198
  • Sposoby przekazywania parametrów 200
  • Dzielenie klas na części 202
  • Kontrola dostępu za pomocą właściwości i indekserów 203
    • Definiowanie właściwości tylko do odczytu 203
    • Definiowanie właściwości z możliwością przypisania 204
    • Definiowanie indekserów 205
  • Praktyka i ćwiczenia 206
    • Ćwiczenie 5.1 - sprawdź swoją wiedzę 206
    • Ćwiczenie 5.2 - dalsza lektura 207
  • Podsumowanie 207

Rozdział 6. Implementowanie interfejsów i dziedziczenie klas 209

  • Konfigurowanie biblioteki klas i aplikacji konsoli 210
    • Visual Studio 2017 210
    • Visual Studio Code 210
    • Definiowanie klas 212
  • Upraszczanie metod za pomocą operatorów 213
    • Implementowanie działań w metodzie 213
    • Implementowanie działań za pomocą operatora 214
  • Definiowanie funkcji lokalnych 216
  • Wywoływanie i obsługa zdarzeń 217
    • Wywoływanie metod za pomocą delegatów 217
    • Definiowanie zdarzeń 218
  • Implementowanie interfejsów 220
    • Typowe interfejsy 220
    • Porównywanie obiektów podczas sortowania 221
  • Wykorzystywanie typów generycznych 225
    • Tworzenie typu generycznego 225
    • Tworzenie generycznej metody 227
  • Zarządzanie pamięcią za pomocą typów referencyjnych i typów wartości 228
    • Definiowanie typu kategorii struct 229
    • Zwalnianie niezarządzanych zasobów 230
    • Wymuszanie wywołania metody Dispose 232
  • Dziedziczenie klas 233
    • Rozbudowywanie klasy 233
    • Ukrywanie elementów 234
    • Pokrywanie elementów klasy 235
    • Blokowanie dziedziczenia i pokrywania 236
    • Polimorfizm 237
  • Rzutowanie w ramach hierarchii dziedziczenia 238
    • Rzutowanie niejawne 238
    • Rzutowanie jawne 238
    • Obsługa wyjątków rzutowania 239
  • Dziedziczenie i rozbudowywanie typów .NET 240
    • Dziedziczenie po wyjątku 240
    • Rozszerzanie typów, po których nie można dziedziczyć 241
  • Praktyka i ćwiczenia 244
    • Ćwiczenie 6.1 - sprawdź swoją wiedzę 244
    • Ćwiczenie 6.2 - tworzenie hierarchii dziedziczenia 244
    • Ćwiczenie 6.3 - dalsza lektura 244
  • Podsumowanie 245

CZĘŚĆ II. .NET CORE 2.0 I .NET STANDARD 2.0 247

Rozdział 7. Poznawanie typów .NET Standard 249

  • Zestawy i przestrzenie nazw 249
    • Bazowe biblioteki klas i CoreFX 250
    • Poznawanie zależnych zestawów 251
    • Związki między zestawami i przestrzeniami nazw 252
    • Związki słów kluczowych języka C# z typami .NET 257
  • Wieloplatformowe współdzielenie kodu z bibliotekami klas .NET Standard 258
    • Tworzenie biblioteki klas .NET Standard 2.0 259
  • Pakiety NuGet 260
    • Metapakiety 261
    • Czym są frameworki? 263
    • Stabilizowanie zależności 263
  • Publikowanie własnych aplikacji 265
    • Tworzenie aplikacji konsoli do publikacji 265
    • Publikowanie za pomocą Visual Studio 2017 w systemie Windows 266
    • Publikowanie za pomocą Visual Studio Code w macOS 269
  • Przygotowywanie własnych pakietów NuGet 270
    • Poznawanie poleceń narzędzia dotnet 270
    • Dodawanie odwołania do pakietu 271
    • Tworzenie pakietu dla NuGet 273
    • Testowanie pakietu 277
  • Przenoszenie kodu z .NET Framework do .NET Core 278
    • Co można przenieść? 279
    • Co należy przenieść? 279
    • Różnice między .NET Framework i .NET Core 280
    • Korzystanie z programu .NET Portability Analyzer 280
    • Używanie bibliotek spoza .NET 280
  • Praktyka i ćwiczenia 282
    • Ćwiczenie 7.1 - sprawdź swoją wiedzę 282
    • Ćwiczenie 7.2 - dalsza lektura 282
  • Podsumowanie 283

Rozdział 8. Używanie typów biblioteki .NET Standard 285

  • Praca z liczbami 285
    • Praca z wielkimi liczbami całkowitymi 286
    • Praca z liczbami zespolonymi 286
  • Praca z tekstem 287
    • Odczytywanie długości ciągu znaków 287
    • Odczytywanie znaków z ciągu 288
    • Dzielenie ciągu znaków 288
    • Pobieranie części ciągu znaków 288
    • Poszukiwanie tekstu w ciągu 289
    • Inne elementy klasy string 289
    • Wydajne tworzenie ciągów znaków 290
    • Dopasowywanie wzorców za pomocą wyrażeń regularnych 291
  • Praca z kolekcjami 293
    • Wspólne funkcje wszystkich kolekcji 294
    • Poznawanie kolekcji 295
    • Praca z listami 297
    • Praca ze słownikami 298
    • Sortowanie kolekcji 299
    • Używanie specjalizowanych kolekcji 300
    • Używanie kolekcji niezmiennych 300
  • Praca z zasobami sieciowymi 301
    • Praca z adresami URI, serwerami DNS i adresami IP 301
    • Pingowanie serwera 302
  • Praca z typami i atrybutami 303
    • Numery wersji zestawów 304
    • Odczytywanie metadanych zestawu 304
    • Tworzenie własnych atrybutów 306
    • Inne możliwości refleksji 308
  • Internacjonalizacja kodu 308
    • Globalizacja aplikacji 308
  • Praktyka i ćwiczenia 310
    • Ćwiczenie 8.1 - sprawdź swoją wiedzę 310
    • Ćwiczenie 8.2 - wyrażenia regularne 311
    • Ćwiczenie 8.3 - metody rozszerzające 311
    • Ćwiczenie 8.4 - dalsza lektura 311
  • Podsumowanie 312

Rozdział 9. Praca z plikami, strumieniami i serializacją 313

  • Praca z systemem plików 313
    • Obsługa środowisk i systemów plików na wielu platformach 314
    • Obsługa napędów 316
    • Praca z katalogami 318
    • Praca z plikami 320
    • Praca ze ścieżkami 321
    • Odczytywanie informacji o pliku 322
    • Zarządzanie plikami 323
  • Odczytywanie i zapisywanie w strumieniach 324
    • Zapisywanie do strumieni tekstowych i XML 327
    • Zwalnianie zasobów plików 329
    • Kompresowanie strumieni 331
  • Kodowanie tekstu 333
    • Kodowanie ciągu znaków jako tablicy bajtów 333
    • Kodowanie i dekodowanie tekstu w plikach 336
  • Serializacja obiektów 337
    • Serializacja do formatu XML 337
    • Deserializacja danych z formatu XML 340
    • Dostosowywanie formatu XML 340
    • Serializowanie do formatu JSON 341
    • Serializowanie w innych formatach 342
  • Praktyka i ćwiczenia 342
    • Ćwiczenie 9.1 - sprawdź swoją wiedzę 342
    • Ćwiczenie 9.2 - serializowanie do formatu XML 343
    • Ćwiczenie 9.3 - dalsza lektura 344
  • Podsumowanie 344

Rozdział 10. Ochrona danych i aplikacji 345

  • Poznawanie słownictwa związanego z ochroną 345
    • Klucze i wielkości kluczy 346
    • Wektor inicjujący i wielkość bloku 347
    • Sól 347
    • Generowanie kluczy i wektorów inicjujących 348
  • Szyfrowanie i rozszyfrowywanie danych 349
    • Szyfrowanie symetryczne algorytmem AES 350
  • Funkcje skrótu 354
    • Obliczanie skrótu za pomocą algorytmu SHA256 356
  • Podpisywanie danych 358
    • Podpisywanie za pomocą SHA256 i RSA 359
    • Testowanie i kontrolowanie podpisów 360
  • Generowanie liczb losowych 361
    • Generowanie liczb losowych na potrzeby gier 362
    • Generowanie liczb losowych dla kryptografii 363
    • Testowanie generatora losowego klucza lub wektora inicjującego 363
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja użytkowników 364
    • Implementowanie uwierzytelniania i autoryzacji 366
    • Testowanie autoryzacji i uwierzytelniania 367
    • Ochrona funkcji aplikacji 369
  • Praktyka i ćwiczenia 370
    • Ćwiczenie 10.1 - sprawdź swoją wiedzę 370
    • Ćwiczenie 10.2 - ochrona danych za pomocą szyfrowania i funkcji skrótu 370
    • Ćwiczenie 10.3 - ochrona danych przez rozszyfrowywanie 371
    • Ćwiczenie 10.4 - dalsza lektura 371
  • Podsumowanie 371

Rozdział 11. Praca z bazami danych przy użyciu Entity Framework Core 373

  • Nowoczesne bazy danych 373
    • Używanie przykładowej relacyjnej bazy danych 374
    • Microsoft SQL Server 375
    • SQLite 379
  • Konfigurowanie EF Core 383
    • Wybieranie dostawcy danych EF Core 383
    • Łączenie z bazą danych 384
  • Definiowanie modeli EF Core 387
    • Konwencje w EF Core 387
    • Atrybuty EF Core 387
    • Płynne API EF Core 388
    • Tworzenie modelu w EF Core 388
  • Zapytania do modelu EF Core 393
    • Protokołowanie w EF Core 395
    • Dopasowywanie wzorców za pomocą instrukcji Like 399
    • Definiowanie globalnych filtrów 400
    • Wzorce ładowania w EF Core 401
  • Manipulowanie danymi w EF Core 404
    • Wstawianie encji 404
    • Aktualizowanie encji 405
    • Usuwanie encji 406
    • Grupowanie kontekstów baz danych 407
    • Transakcje 407
    • Jawne definiowanie transakcji 408
  • Praktyka i ćwiczenia 409
    • Ćwiczenie 11.1 - sprawdź swoją wiedzę 409
    • Ćwiczenie 11.2 - eksportowanie danych z wykorzystaniem różnych formatów serializacji 410
    • Ćwiczenie 11.3 - przeglądanie dokumentacji EF Core 410
  • Podsumowanie 410

Rozdział 12. Odczytywanie danych i manipulowanie nimi za pomocą LINQ 411

  • Tworzenie zapytań LINQ 411
    • Rozbudowa sekwencji za pomocą klas wyliczeniowych 412
    • Filtrowanie encji za pomocą metody Where 412
    • Sortowanie encji 417
    • Filtrowanie według typu 418
  • Praca ze zbiorami 420
  • Używanie LINQ z EF Core 421
    • Projekcje encji w metodzie Select 422
    • Tworzenie modelu danych EF Core 422
    • Łączenie i grupowanie 425
    • Agregowanie sekwencji 428
  • Upiększanie składni 429
  • Używanie wielu wątków w równoległych zapytaniach LINQ 430
  • Tworzenie własnych metod rozszerzających dla LINQ 433
  • Praca z LINQ to XML 436
    • Generowanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437
    • Odczytywanie danych XML za pomocą LINQ to XML 437
  • Praktyka i ćwiczenia 438
    • Ćwiczenie 12.1 - sprawdź swoją wiedzę 438
    • Ćwiczenie 12.2 - zapytania LINQ 439
    • Ćwiczenie 12.3 - dalsza lektura 439
  • Podsumowanie 440

Rozdział 13. Poprawianie wydajności i skalowalności za pomocą wielozadaniowości 441

  • Monitorowanie wydajności i wykorzystania zasobów 442
    • Ocena wydajności typów 442
    • Monitorowanie wydajności i zużycia pamięci 443
  • Procesy, wątki i zadania 448
  • Asynchroniczne uruchamianie zadań 449
    • Synchroniczne uruchamianie wielu operacji 450
    • Asynchroniczne uruchamianie wielu operacji z wykorzystaniem zadań 451
    • Oczekiwanie na zadania 453
    • Kontynuowanie pracy w innym zadaniu 454
    • Zadania zagnieżdżone i potomne 455
  • Synchronizowanie dostępu do wspólnych zasobów 456
    • Używanie wspólnego zasobu w wielu wątkach 457
    • Nakładanie na zasoby wzajemnie wykluczającej blokady 459
    • Jak działa instrukcja lock 459
    • Tworzenie operacji atomowych 461
    • Stosowanie innych rodzajów synchronizacji 462
  • Słowa kluczowe async i await 462
    • Poprawianie reakcji aplikacji konsoli 463
    • Poprawianie reakcji aplikacji z interfejsem graficznym 464
    • Poprawianie skalowalności aplikacji i serwisów WWW 465
    • Często używane typy pozwalające na pracę wielowątkową 465
    • Instrukcja await w bloku catch 465
  • Praktyka i ćwiczenia 466
    • Ćwiczenie 13.1 - sprawdź swoją wiedzę 466
    • Ćwiczenie 13.2 - dalsza lektura 466
  • Podsumowanie 467

CZĘŚĆ III. MODELE APLIKACJI 469

Rozdział 14. Tworzenie witryn WWW przy użyciu ASP.NET Core Razor Pages 473

  • Tworzenie w sieci WWW 473
    • Protokół HTTP 473
    • Tworzenie oprogramowania dla sieci WWW po stronie klienta 477
  • ASP.NET Core 478
    • Klasyczna ASP.NET kontra ASP.NET Core 479
    • Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio 2017 480
    • Tworzenie projektu ASP.NET Core w Visual Studio Code 480
    • Przeglądanie pustego szablonu projektu ASP.NET Core 480
    • Testowanie pustej witryny 483
    • Włączanie plików statycznych 484
    • Włączanie plików domyślnych 487
  • Technologia Razor Pages 487
    • Włączanie technologii Razor Pages 487
    • Definiowanie strony Razor 488
    • Używanie wspólnego układu w wielu stronach Razor 489
    • Używanie plików code-behind w stronach Razor 492
  • Używanie Entity Framework Core z ASP.NET Core 494
    • Tworzenie modelu encji dla firmy Northwind 494
    • Tworzenie bazy danych Northwind dla witryny 502
    • Konfigurowanie Entity Framework Core jako serwisu 502
    • Manipulowanie danymi 504
  • Praktyka i ćwiczenia 507
    • Ćwiczenie 14.1 - tworzenie witryny obsługującej dane 507
    • Ćwiczenie 14.2 - dalsza lektura 507
  • Podsumowanie 507

Rozdział 15. Tworzenie aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core MVC 509

  • Konfigurowanie witryny ASP.NET Core MVC 509
    • Tworzenie witryny ASP.NET Core MVC 510
    • Przegląd szablonu projektu ASP.NET Core MVC 513
    • Migrowanie bazy danych 515
    • Testowanie witryny ASP.NET Core MVC 517
    • Mechanizm uwierzytelniania systemu ASP.NET Identity 519
  • Poznawanie mechanizmów ASP.NET Core MVC 520
    • Rozruch ASP.NET Core 520
    • Czym jest domyślna ścieżka 522
    • Kontrolery ASP.NET Core MVC 522
    • Modele ASP.NET Core MVC 523
    • Widoki ASP.NET Core MVC 525
    • Przekazywanie parametrów przy użyciu wartości ścieżki 532
    • Przekazywanie parametrów za pomocą ciągu znaków zapytania 534
  • Praktyka i ćwiczenia 536
    • Ćwiczenie 15.1 - poprawianie skalowalności przez poznawanie i implementowanie asynchronicznych metod akcji 536
    • Ćwiczenie 15.2 - dalsza lektura 537
  • Podsumowanie 538

Rozdział 16. Tworzenie usług i aplikacji WWW przy użyciu ASP.NET Core 539

  • Tworzenie serwisów w technologii ASP.NET Core Web API 539
    • Kontrolery ASP.NET Core 540
    • Tworzenie projektu ASP.NET Core Web API 540
    • Tworzenie serwisu internetowego dla bazy danych Northwind 544
    • Tworzenie repozytorium danych dla encji 545
  • Dokumentowanie i testowanie serwisów przy użyciu narzędzia Swagger 551
    • Testowanie żądań GET za pomocą przeglądarki 551
    • Testowanie żądań POST, PUT i DELETE w narzędziu Swagger 553
    • Instalowanie pakietu Swagger 553
    • Testowanie żądań GET w narzędziu Swagger 554
    • Testowanie żądań POST za pomocą narzędzia Swagger 557
  • Tworzenie aplikacji SPA przy użyciu biblioteki Angular 561
    • Szablon projektu Angular 561
    • Wywoływanie serwisu Northwind 565
    • Testowanie wywołań serwisu z...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4451-8
Rozmiar pliku: 30 MB

BESTSELLERY

Kategorie: