Facebook - konwersja
  • promocja

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
27 kwietnia 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

C# 8.0. Kompletny przewodnik dla praktyków. Wydanie VII - ebook

C# jest jednym z najlepszych dzieł Microsoftu - cechuje go dojrzałość, prostota i nowoczesność. Został zaprojektowany jako język obiektowy i konsekwentnie jest rozwijany. Służy do tworzenia aplikacji sieciowych, mikrousług, aplikacji desktopowych, oprogramowania dla urządzeń mobilnych i internetu rzeczy. Ponadto C# jest językiem otwartym, pozwalającym na pisanie kodu bezpiecznego, przejrzystego, wydajnego i prostego w konserwacji. W wersji 8.0 pojawiły się funkcjonalności, które jeszcze bardziej usprawniają pracę programisty.

To siódme, zaktualizowane i uzupełnione wydanie jednego z najlepszych podręczników programowania, docenianego przez programistów na każdym poziomie zaawansowania. Poza znakomitym samouczkiem języka C# znalazły się tu informacje o poszczególnych metodykach programowania. Książka zawiera także omówienie nowości w C#: typów referencyjnych dopuszczających wartość null, indeksów, przedziałów, rozbudowanego dopasowywania do wzorca, strumieni asynchronicznych i innych. Treść jest uporządkowana i przejrzysta, co nadaje podręcznikowi przystępną formę, a zawarte w nim wskazówki pomagają w ograniczeniu liczby błędów w kodzie.

W książce między innymi:

  • istotne konstrukcje w C#
  • techniki programowania obiektowego w C#, w tym klasy, dziedziczenie i interfejsy
  • typy generyczne, delegaty, wyrażenia lambda oraz refleksje i atrybuty
  • strumienie asynchroniczne
  • przetwarzanie równoległe i wielowątkowość
  • współdziałanie z kodem niezarządzanym

C#. Praktyczne rozwiązania rzeczywistych problemów!

Spis treści


Spis rysunków 11

Spis tabel 13

Przedmowa 15

Wprowadzenie 17

O autorze 28

Podziękowania 29

1. Wprowadzenie do języka C# 31

  • Witaj, świecie 32
  • Podstawy składni języka C# 42
  • Korzystanie ze zmiennych 49
  • Dane wejściowe i wyjściowe w konsoli 52
  • Wykonywanie kodu w środowisku zarządzanym iplatforma CLI 59
  • Różne wersje platformy .NET 63
  • Podsumowanie 67

2. Typy danych 69

  • Podstawowe typy liczbowe 69
  • Inne podstawowe typy 77
  • Konwersje typów danych 91
  • Podsumowanie 97

3. Jeszcze o typach danych 99

  • Kategorie typów 99
  • Deklarowanie typów umożliwiających stosowanie wartości null 102
  • Zmienne lokalne z niejawnie określanym typem danych 106
  • Krotki 108
  • Tablice 114
  • Podsumowanie 130

4. Operatory i przepływ sterowania 131

  • Operatory 132
  • Zarządzanie przepływem sterowania 145
  • Bloki kodu ({}) 150
  • Bloki kodu, zasięgi i przestrzenie deklaracji 152
  • Wyrażenia logiczne 154
  • Programowanie z użyciem wartości null 158
  • Operatory bitowe (<<, >>, |, &, ^, ~) 164
  • Instrukcje związane z przepływem sterowania - ciąg dalszy 169
  • Instrukcje skoku 179
  • Dyrektywy preprocesora języka C# 184
  • Podsumowanie 191

5. Metody i parametry 193

  • Wywoływanie metody 194
  • Deklarowanie metody 199
  • Dyrektywa using 204
  • Zwracane wartości i parametry metody Main() 208
  • Zaawansowane parametry metod 211
  • Rekurencja 220
  • Przeciążanie metod 223
  • Parametry opcjonalne 226
  • Podstawowa obsługa błędów z wykorzystaniem wyjątków 229
  • Podsumowanie 241

6. Klasy 243

  • Deklarowanie klasy i tworzenie jej instancji 246
  • Pola instancji 249
  • Metody instancji 251
  • Stosowanie słowa kluczowego this 252
  • Modyfikatory dostępu 258
  • Właściwości 260
  • Konstruktory 274
  • Konstruktory a właściwości typów referencyjnych niedopuszczających wartości null 283
  • Atrybuty dopuszczające wartość null 286
  • Dekonstruktory 288
  • Składowe statyczne 290
  • Metody rozszerzające 298
  • Hermetyzacja danych 299
  • Klasy zagnieżdżone 302
  • Klasy częściowe 304
  • Podsumowanie 308

7. Dziedziczenie 309

  • Tworzenie klas pochodnych 310
  • Przesłanianie składowych z klas bazowych 318
  • Klasy abstrakcyjne 328
  • Wszystkie klasy są pochodne od System.Object 334
  • Dopasowanie do wzorca za pomocą operatora is 335
  • Dopasowanie do wzorca w wyrażeniu switch 340
  • Unikaj dopasowania do wzorca, gdy możliwy jest polimorfizm 341
  • Podsumowanie 343

8. Interfejsy 345

  • Wprowadzenie do interfejsów 346
  • Polimorfizm oparty na interfejsach 347
  • Implementacja interfejsu 351
  • Przekształcanie między klasą z implementacją i interfejsami 356
  • Dziedziczenie interfejsów 356
  • Dziedziczenie po wielu interfejsach 359
  • Metody rozszerzające i interfejsy 359
  • Zarządzanie wersjami 361
  • Metody rozszerzające a domyślne składowe interfejsu 374
  • Interfejsy a klasy abstrakcyjne 375
  • Interfejsy a atrybuty 377
  • Podsumowanie 377

9. Typy bezpośrednie 379

  • Struktury 383
  • Opakowywanie 388
  • Wyliczenia 395
  • Podsumowanie 405

10. Dobrze uformowane typy 407

  • Przesłanianie składowych z klasy object 407
  • Przeciążanie operatorów 418
  • Wskazywanie innych podzespołów 425
  • Hermetyzacja typów 431
  • Definiowanie przestrzeni nazw 433
  • Komentarze XML-owe 436
  • Odzyskiwanie pamięci 440
  • Porządkowanie zasobów 443
  • Leniwe inicjowanie 455
  • Podsumowanie 457

11. Obsługa wyjątków 459

  • Wiele typów wyjątków 459
  • Przechwytywanie wyjątków 462
  • Ponowne zgłaszanie przetwarzanego wyjątku 463
  • Ogólny blok catch 465
  • Wskazówki związane z obsługą wyjątków 466
  • Definiowanie niestandardowych wyjątków 469
  • Ponowne zgłaszanie opakowanego wyjątku 471
  • Podsumowanie 475

12. Typy generyczne 477

  • Język C# bez typów generycznych 478
  • Wprowadzenie do typów generycznych 482
  • Ograniczenia 493
  • Metody generyczne 507
  • Kowariancja i kontrawariancja 511
  • Wewnętrzne mechanizmy typów generycznych 517
  • Podsumowanie 521

13. Delegaty i wyrażenia lambda 523

  • Wprowadzenie do delegatów 524
  • Deklarowanie typu delegata 527
  • Wyrażenia lambda 534
  • Lambdy w postaci instrukcji 535
  • Metody anonimowe 539
  • Delegaty nie zapewniają równości strukturalnej 541
  • Zmienne zewnętrzne 543
  • Drzewo wyrażeń 547
  • Podsumowanie 553

14. Zdarzenia 555

  • Implementacja wzorca publikuj-subskrybuj za pomocą delegatów typu multicast 556
  • Zdarzenia 569
  • Podsumowanie 578

15. Interfejsy kolekcji ze standardowymi operatorami kwerend 579

  • Inicjatory kolekcji 580
  • Interfejs IEnumerablesprawia, że klasa staje się kolekcją 582
  • Standardowe operatory kwerend 587
  • Typy anonimowe w technologii LINQ 615
  • Podsumowanie 622

16. Technologia LINQ i wyrażenia z kwerendami 623

  • Wprowadzenie do wyrażeń z kwerendami 624
  • Wyrażenia z kwerendą to tylko wywołania metod 639
  • Podsumowanie 641

17. Tworzenie niestandardowych kolekcji 643

  • Inne interfejsy implementowane w kolekcjach 644
  • Podstawowe klasy kolekcji 646
  • Udostępnianie indeksera 661
  • Zwracanie wartości null lub pustej kolekcji 664
  • Iteratory 665
  • Podsumowanie 677

18. Refleksja, atrybuty i programowanie dynamiczne 679

  • Mechanizm refleksji 680
  • Operator nameof 689
  • Atrybuty 690
  • Programowanie z wykorzystaniem obiektów dynamicznych 705
  • Podsumowanie 714

19. Wprowadzenie do wielowątkowości 717

  • Podstawy wielowątkowości 719
  • Zadania asynchroniczne 724
  • Anulowanie zadania 741
  • Używanie przestrzeni nazw System.Threading 746
  • Podsumowanie 748

20. Programowanie z wykorzystaniem wzorca TAP 749

  • Synchroniczne wykonywanie operacji o wysokiej latencji 750
  • Asynchroniczne wywoływanie operacji o dużej latencji za pomocą biblioteki TPL 752
  • Asynchroniczność oparta na zadaniach oraz instrukcjach async i await 756
  • Dodanie możliwości zwracania typu ValueTaskw metodach asynchronicznych 761
  • Strumienie asynchroniczne 763
  • Interfejs IAsyncDisposable a deklaracje i instrukcje await using 766
  • Używanie technologii LINQ razem z interfejsem IAsyncEnumerable 767
  • Zwracanie wartości void w metodach asynchronicznych 769
  • Asynchroniczne lambdy i funkcje lokalne 772
  • Programy szeregujące zadania i kontekst synchronizacji 777
  • Modyfikatory async i await w programach z interfejsem użytkownika z systemu Windows 779
  • Podsumowanie 782

21. Równoległe iteracje 783

  • Równoległe wykonywanie iteracji pętli 783
  • Równoległe wykonywanie kwerend LINQ 791
  • Podsumowanie 796

22. Synchronizowanie wątków 797

  • Po co stosować synchronizację? 798
  • Zegary 822
  • Podsumowanie 823

23. Współdziałanie między platformami i niezabezpieczony kod 825

  • Mechanizm P/Invoke 826
  • Wskaźniki i adresy 837
  • Wykonywanie niezabezpieczonego kodu za pomocą delegata 845
  • Podsumowanie 846

24. Standard CLI 847

  • Definiowanie standardu CLI 847
  • Implementacje standardu CLI 848
  • Specyfikacja .NET Standard 851
  • Biblioteka BCL 851
  • Kompilacja kodu w języku C# na kod maszynowy 852
  • Środowisko uruchomieniowe 853
  • Podzespoły, manifesty i moduły 857
  • Język Common Intermediate Language 859
  • Common Type System 860
  • Common Language Specification 861
  • Metadane 861
  • Architektura .NET Native i kompilacja AOT 862
  • Podsumowanie 862
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7568-0
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Kategorie: