- promocja
C#. Ćwiczenia. Wydanie III - ebook
C#. Ćwiczenia. Wydanie III - ebook
Czas na praktyczną naukę C#!
- Odkryj wygodne narzędzia programistyczne i obiektowe możliwości C#
- Poznaj najważniejsze konstrukcje języka i naucz się stosować je w praktyce
- Dowiedz się, jak wykorzystywać C# do tworzenia doskonałych aplikacji Windows
Na początku był język C. Potem przyszedł czas na zorientowane obiektowo C++. Przełomem była Java, lecz dopiero twórcy języka C# odnieśli prawdziwy sukces. Udało im się to dzięki połączeniu najlepszych cech wszystkich poprzedników, prostej, zwartej i doskonale znanej wielu programistom składni oraz możliwościom oferowanym przez platformę .NET. Dodatkowymi atutami były niespotykane wcześniej bezpieczeństwo i wydajność środowiska uruchomieniowego.
Znajomość C# pozwala dziś o wiele łatwiej tworzyć bardzo zaawansowane aplikacje przy stosunkowo niewielkim nakładzie pracy, a nauka języka wcale nie musi być drogą przez mękę. Można się o tym przekonać dzięki książce "C#. Ćwiczenia. Wydanie III" . Wykonując zawarte w niej zadania, poznasz nie tylko konstrukcje języka, lecz również sposoby zastosowania ich w praktyce oraz metody wykorzystania środowiska C# do tworzenia wydajnych aplikacji Windows.
- Podstawy języka C# i środowiska Visual C#
- Podstawy techniki obiektowej
- Typy złożone i związane z nimi instrukcje
- Definiowanie, zgłaszanie i obsługa wyjątków
- Podstawy programowania w Windows
- Elementy graficznego interfejsu użytkownika
Poznaj najlepszy język do tworzenia aplikacji Windows!
Spis treści
Wstęp (7)
Część I: Język programowania (9)
Rozdział 1. Pierwsza aplikacja (11)
- Język C# (11)
- Jak właściwie nazywa się ten język? (12)
- Środowisko uruchomieniowe (12)
- Narzędzia (14)
- Najprostszy program (14)
- Kompilacja i uruchamianie (15)
- Visual C# Express (19)
- Dyrektywa using (23)
Rozdział 2. Zmienne i typy danych (25)
- Typy danych (25)
- Typy arytmetyczne (25)
- Typ bool (Boolean) (27)
- Deklarowanie zmiennych (28)
- Nazewnictwo zmiennych (32)
- Typy odnośnikowe (33)
- Typ string (34)
- Typ object (34)
- Wartość null (35)
- Operatory (35)
- Operatory arytmetyczne (36)
- Operatory bitowe (43)
- Operatory logiczne (45)
- Operatory przypisania (45)
- Operatory porównania (relacyjne) (46)
- Operator warunkowy (?) (47)
- Pozostałe operatory (48)
- Priorytety operatorów (48)
- Komentarze (49)
Rozdział 3. Instrukcje (51)
- Instrukcje warunkowe (51)
- Instrukcja if...else (51)
- Instrukcja if...else if (55)
- Instrukcja switch (57)
- Pętle (59)
- Pętla for (59)
- Pętla while (66)
- Pętla do...while (68)
- Pętla foreach (70)
- Instrukcja goto (70)
- Wprowadzanie danych (73)
- Argumenty wiersza poleceń (74)
- Instrukcja ReadLine (80)
Część II: Programowanie obiektowe (89)
Rozdział 4. Klasy i obiekty (91)
- Klasy (91)
- Metody (94)
- Konstruktory (103)
- Specyfikatory dostępu (107)
- Dziedziczenie (114)
Rozdział 5. Tablice (119)
- Deklarowanie tablic (120)
- Inicjalizacja tablic (122)
- Rozmiar tablicy (124)
- Pętla foreach (127)
- Tablice wielowymiarowe (130)
Rozdział 6. Wyjątki i obsługa błędów (137)
- Obsługa błędów (137)
- Blok try...catch (143)
- Hierarchia wyjątków (148)
- Własne wyjątki (151)
Rozdział 7. Interfejsy (155)
- Prosty interfejs (155)
- Interfejsy w klasach potomnych (159)
- Czy to interfejs? (167)
- Rzutowanie (172)
- Słowo kluczowe as (174)
- Słowo kluczowe is (175)
Część III: Programowanie w Windows (177)
Rozdział 8. Pierwsze okno (179)
- Utworzenie okna (179)
- Wyświetlanie komunikatu (184)
- Zdarzenie ApplicationExit (185)
Rozdział 9. Delegacje i zdarzenia (187)
- Delegacje (187)
- Zdarzenia (192)
Rozdział 10. Komponenty (197)
- Etykiety (Label) (197)
- Przyciski (Button) (203)
- Pola tekstowe (TextBox) (206)
- Pola wyboru (CheckBox, RadioButton) (211)
- Listy rozwijane (ComboBox) (217)
- Listy zwykłe (ListBox) (220)
- Menu (224)
- Menu główne (224)
- Menu kontekstowe (232)
- Właściwości Menu (235)
- Skróty klawiaturowe (240)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5653-0 |
Rozmiar pliku: | 6,8 MB |