C#. Ćwiczenia. Wydanie IV - ebook
C#. Ćwiczenia. Wydanie IV - ebook
Poznaj C# — to Ci się przyda!
- Język programowania, czyli nauka podstawowych elementów języka C# i ich zastosowania
- Programowanie obiektowe, czyli zaawansowane mechanizmy i struktury danych
- Programowanie w Windows, czyli tworzenie aplikacji z graficznym interfejsem użytkownika
C# to obiektowy język programowania, dość podobny do Javy i C++, choć jednocześnie nieco prostszy, a jego możliwości są naprawdę imponujące. Coraz większa popularność i wygoda jego używania sprawiają, że programiści chętnie sięgają po to narzędzie. Niezależnie od tego, czy umiesz już programować w Javie i C++ czy dopiero przystępujesz do nauki programowania, ta książka pomoże Ci szybko opanować najważniejsze elementy C#!
Znajdziesz tu bez mała półtorej setki ćwiczeń, które pozwolą Ci zrozumieć, jak używać zmiennych i operatorów, stosować instrukcje i wprowadzać dane. Zobaczysz, jak deklarować klasy i tablice, zapewniać obsługę wyjątków i błędów, tworzyć obiekty i całe, działające aplikacje — konsolowe i z graficznym interfejsem użytkownika. Możesz to zrobić w sposób całkowicie praktyczny i od razu zobaczyć efekty swoich działań. Sprawdź, jakie cuda da się stworzyć w języku C# i wykorzystaj tę wiedzę w swojej pracy!
- Pierwsza aplikacja
- Zmienne i typy danych
- Instrukcje, pętle i wprowadzanie danych
- Klasy, obiekty i tablice
- Wyjątki i obsługa błędów
- Interfejsy
- Aplikacje okienkowe
- Delegacje i zdarzenia
- Komponenty
Przećwicz C# i zacznij w nim programować!
Spis treści
Wstęp (7)
CZĘŚĆ I. JĘZYK PROGRAMOWANIA
Rozdział 1. Pierwsza aplikacja (11)
- Język C# (11)
- Jak właściwie nazywa się ten język? (12)
- Środowisko uruchomieniowe (12)
- Narzędzia (14)
- Najprostszy program (15)
- Kompilacja i uruchamianie (16)
- Visual Studio (20)
- Dyrektywa using (24)
Rozdział 2. Zmienne i typy danych (25)
- Typy danych (25)
- Operatory (37)
- Komentarze (50)
Rozdział 3. Instrukcje (53)
- Instrukcje warunkowe (53)
- Pętle (61)
- Instrukcja goto (72)
- Wprowadzanie danych (76)
CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE
Rozdział 4. Klasy i obiekty (93)
- Klasy (93)
- Metody (96)
- Konstruktory (109)
- Specyfikatory dostępu (113)
- Dziedziczenie (120)
- Słowo kluczowe this (124)
Rozdział 5. Tablice (127)
- Deklarowanie tablic (128)
- Inicjalizacja tablic (130)
- Rozmiar tablicy (132)
- Pętla foreach (135)
- Tablice wielowymiarowe (138)
Rozdział 6. Wyjątki i obsługa błędów (145)
- Obsługa błędów (145)
- Blok try...catch (151)
- Hierarchia wyjątków (157)
- Własne wyjątki (160)
- Sekcja finally (163)
- Filtrowanie wyjątków (165)
Rozdział 7. Interfejsy (169)
- Prosty interfejs (169)
- Interfejsy w klasach potomnych (173)
- Czy to interfejs? (180)
CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE W WINDOWS
Rozdział 8. Pierwsze okno (193)
- Utworzenie okna (193)
- Wyświetlanie komunikatu (197)
- Zdarzenie ApplicationExit (199)
Rozdział 9. Delegacje i zdarzenia (201)
- Czym są delegacje? (201)
- Jak obsługiwać zdarzenia? (206)
Rozdział 10. Komponenty (213)
- Etykiety (Label) (213)
- Przyciski (Button) (219)
- Pola tekstowe (TextBox) (222)
- Pola wyboru (CheckBox, RadioButton) (226)
- Listy rozwijane (ComboBox) (232)
- Listy zwykłe (ListBox) (235)
- Menu (238)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2894-5 |
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |