Facebook - konwersja

C++ dla bystrzaków. Wydanie 7 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 stycznia 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

C++ dla bystrzaków. Wydanie 7 - ebook

  • Wprowadzenie do języka C++
  • Programowanie funkcjonalne
  • Używanie klas nadrzędnych i dziedziczenia

Programowanie w języku C++ od podstaw

Bez względu na to, czy jesteś początkującym czy średnio zaawansowanym programistą, który chce doszlifować swoje umiejętności, dzięki C++ dla bystrzaków możesz zostać sprawnym programistą. Ten podręcznik, zaktualizowany, uwzględniający zmiany z rozszerzenia do języka C++ z 2014 roku, pomoże Ci zrozumieć klasy, dziedziczenie, pokaże, jak sprawić, by Twój program wykonywał się w sposób bezpieczny - i wiele więcej.

W książce:

  • Twój pierwszy program
  • Operatory matematyczne i logiczne
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa błędów i obrona przed hakerami

Spis treści

O autorze 15

Podziękowania od autora 17

Wprowadzenie 19

CZĘŚĆ I: PODSTAWY PROGRAMOWANIA W C++ 25

Rozdział 1: Pierwszy program w C++ 27

  • Pojęcia dotyczące języka C++ 28
  • Instalacja Code::Blocks 29
    • Windows 29
    • Ubuntu Linux 32
    • Macintosh 34
  • Tworzenie pierwszego programu w C++ 37
    • Tworzenie projektu 38
    • Wprowadzanie kodu w języku C++ 39
    • Korzystanie ze ściągawki 41
    • Budowanie programu 42
  • Uruchamianie programu 43
  • Przeglądanie programu z komentarzami 44
    • Analiza struktury programów w C++ 45
    • Opatrywanie kodu źródłowego komentarzami 45
    • Tworzenie programów z instrukcji C++ 46
    • Deklaracja zmiennych 47
    • Generowanie wyjścia programu 48
  • Obliczanie wyrażeń 48
    • Przechowywanie wyników wyrażenia 48
    • Pozostała część programu Conversion 49

Rozdział 2: Stałe deklarowanie zmiennych 51

  • Deklaracja zmiennych 52
  • Deklarowanie różnych typów zmiennych 52
    • Przegląd ograniczeń liczb całkowitych w C++ 53
    • Rozwiązywanie problemu zaokrągleń 54
    • Ograniczenia liczb zmiennoprzecinkowych 55
  • Deklarowanie typów zmiennych 57
    • Typy stałych 58
    • Zakres typów liczbowych 59
    • Znaki specjalne 60
  • Szerokie ładunki na autostradzie typu Char 61
  • Czy te obliczenia są logiczne? 62
  • Wyrażenia mieszane 63
  • Deklaracje automatyczne 64

Rozdział 3: Operacje matematyczne 67

  • Wykonywanie prostych obliczeń binarnych 68
  • Dekomponowanie wyrażeń 69
  • Określanie kolejności operacji 69
  • Wykonywanie operacji jednoargumentowych 70
  • Korzystanie z operatorów przypisania 72

Rozdział 4: Operacje logiczne 75

  • Po co wykonujemy operacje logiczne? 76
  • Korzystanie z prostych operatorów logicznych 76
    • Przechowywanie wartości logicznych 77
    • Używanie logicznych zmiennych typu int 79
    • Zawiłości wykonywania operacji logicznych na zmiennych zmiennoprzecinkowych 79
  • Wyrażanie liczb binarnych 81
    • System liczb dziesiętnych 81
    • Inne systemy liczbowe 82
    • System liczb binarnych 82
  • Wykonywanie bitowych operacji logicznych 84
    • Operatory jednobitowe 84
    • Używanie operatorów bitowych 86
    • Prosty test 86

Rozdział 5: Sterowanie przepływem programu 89

  • Sterowanie przepływem programu za pomocą instrukcji rozgałęzienia 90
  • Wykonywanie pętli 92
    • Wykonywanie pętli, gdy warunek jest prawdziwy 92
    • Wykorzystanie autoinkrementacji i autodekrementacji 94
    • Pętle for 95
    • Unikanie budzącej strach pętli nieskończonej 98
    • Pętla for zależna od zakresu 98
    • Instrukcje zarządzania pętlami 99
  • Zagnieżdżanie instrukcji sterujących 102
  • Przełączanie na inny temat? 104

CZĘŚĆ II: PROGRAMOWANIE W C++ Z WYKORZYSTANIEM FUNKCJI 107

Rozdział 6: Tworzenie funkcji 109

  • Pisanie i używanie funkcji 110
    • Definiowanie funkcji 112
    • Definiowanie funkcji sumujSekwencje() 112
    • Wywoływanie funkcji sumujSekwencje() 113
    • Dziel i rządź 113
  • Funkcje w szczegółach 113
    • Funkcje proste 114
    • Funkcje z argumentami 115
  • Przeciążanie funkcji 117
  • Definiowanie prototypów funkcji 119
  • Argumenty domyślne 120
  • Przekazywanie przez wartość i przekazywanie przez referencję 122
  • Typy przechowywania zmiennych 123

Rozdział 7: Przechowywanie sekwencji w tablicach 125

  • Szeregowanie argumentów w tablicach 126
    • Korzystanie z tablic 127
    • Inicjowanie tablic 130
    • Sięganie poza zakres tablicy 131
    • Pętle bazujące na zakresach 131
    • Definiowanie i używanie tablic w tablicach 132
  • Korzystanie z tablic znaków 133
    • Tworzenie tablicy znaków 133
    • Tworzenie ciągu znaków 134
  • Manipulowanie ciągami znaków 136
  • Niektóre funkcje biblioteki standardowej 138
  • Miejsce dla ciągów złożonych z szerokich znaków 139

Rozdział 8: Wskaźniki w C++ 141

  • Rozmiar zmiennej 141
  • Czym jest adres? 143
  • Operatory adresu 143
  • Używanie wskaźników 145
    • Używanie różnych typów wskaźników 146
  • Przekazywanie wskaźników do funkcji 147
    • Przekazywanie przez wartość 147
    • Przekazywanie wartości wskaźnikowych 148
    • Przekazywanie przez referencję 148
  • Zmienne stałe 149
  • Korzystanie ze sterty 151
    • Ograniczony zasięg 151
    • Analiza problemu zakresu ważności 152
    • Użycie sterty 153

Rozdział 9: Drugie spojrzenie na wskaźniki w C++ 155

  • Definiowanie operacji na wskaźnikach 155
    • Użycie wskaźników w tablicach 156
    • Użycie operatorów do adresu tablicy 158
    • Operacje wskaźnikowe na ciągach znaków 159
    • Uzasadnienie użycia wskaźników 161
    • Stosowanie operatorów do wskaźników innych typów niż char 161
    • Porównanie wskaźnika z tablicą 162
  • Wskaźnik null 164
  • Deklaracja i użycie tablic wskaźników 165
    • Wykorzystanie tablic ciągów znaków 166
    • Dostęp do argumentów funkcji main() 168

Rozdział 10: Preprocesor C++ 173

  • Co to jest preprocesor? 173
  • Dołączanie plików 174
  • #Definiowanie 177
    • A może by tak nie definiować? 180
    • Wyliczeniowy typ danych 181
  • Dołączanie warunkowe z użyciem instrukcji #if 183
  • Obiekty zdefiniowane wewnętrznie 184
  • Typedef 186

CZĘŚĆ III: WPROWADZENIE DO KLAS 187

Rozdział 11: Programowanie obiektowe 189

  • Abstrakcyjne kuchenki mikrofalowe 189
    • Przygotowanie funkcjonalnego nachos 190
    • Przygotowywanie nachos w sposób obiektowy 191
  • Klasyfikacja kuchenki mikrofalowej 191
  • Po co klasyfikujemy przedmioty? 192

Rozdział 12: Klasy w C++ 195

  • Wprowadzenie do klas 195
  • Kształt klasy 196
  • Dostęp do elementów klasy 197
  • Aktywacja obiektów 197
    • Symulowanie rzeczywistych obiektów 198
    • Po co zawracać sobie głowę funkcjami składowymi? 198
  • Dodawanie funkcji składowej 199
  • Wywoływanie funkcji składowych 200
    • Dostęp do pól z funkcji składowej 202
  • Ustalanie zakresu 203
  • Definiowanie funkcji składowych w klasie 204
  • Umieszczanie funkcji składowych poza klasą 206
  • Przeciążanie funkcji składowych 208

Rozdział 13: Wskazywanie na obiekty 211

  • Deklarowanie tablic obiektów 211
  • Deklarowanie wskaźników do obiektów 212
    • Dereferencja wskaźnika obiektu 213
    • Wskazywanie w kierunku strzałek 214
  • Przekazywanie obiektów do funkcji 214
    • Wywoływanie funkcji z wartością obiektu 215
    • Wywoływanie funkcji ze wskaźnikiem na obiekt 216
    • Wywoływanie funkcji za pomocą operatora referencji 217
  • Po co przejmować się wskaźnikami i referencjami? 218
  • Zwracanie do sterty 219
    • Alokowanie obiektów ze sterty 220
    • Kiedy kompilator alokuje za Ciebie pamięć? 220
  • Listy 221
    • Wykonywanie innych operacji na listach 222
    • Wykorzystanie list w programie DaneListyJed 223
  • Promyk nadziei: lista kontenerów w bibliotece C++ 226

Rozdział 14: Chronione elementy składowe klasy 227

  • Ochrona składowych 227
    • Dlaczego potrzebujesz składowych chronionych? 228
    • Jak działają składowe chronione? 228
  • Po co chronić składowe klasy? 230
    • Ochrona wewnętrznego stanu klasy 230
    • Używanie klasy z ograniczonym interfejsem 231
  • Dostęp do elementów chronionych z zewnątrz 231

Rozdział 15: "Po co mnie tworzysz, skoro za chwilę chcesz mnie zniszczyć?" 235

  • Tworzenie obiektów 236
  • Korzystanie z konstruktorów 237
    • Konstruowanie pojedynczego obiektu 237
    • Konstruowanie wielu obiektów 238
    • Konstruowanie dupleksu 239
  • Dekonstrukcja obiektu 241
    • Do czego służy destruktor? 241
    • Praca z destruktorami 242

Rozdział 16: Argumenty przekazywane przez konstruktor 247

  • Wyposażenie konstruktorów w argumenty 248
    • Korzystanie z konstruktora 248
  • Przeciążanie konstruktora 250
  • Automatyczne konstruktory domyślne 253
  • Konstruowanie składowych klasy 255
    • Konstruowanie składowej typu złożonego 255
    • Konstruowanie składowej, która jest stałą 261
  • Rekonstrukcja kolejności konstruowania 261
    • Kolejność konstrukcji obiektów lokalnych 262
    • Obiekty statyczne są konstruowane tylko raz 262
    • Wszystkie obiekty globalne są konstruowane przed funkcją main() 263
    • Obiekty globalne są konstruowane bez określonej kolejności 264
    • Składowe są konstruowane w kolejności, w jakiej zostały zadeklarowane 265
    • Destruktory niszczą obiekty w kolejności odwrotnej do kolejności ich tworzenia 265
  • Konstruowanie tablic 265
  • Konstruktory jako forma konwersji 266

Rozdział 17: Konstruktory kopiujący i przenoszący 269

  • Kopiowanie obiektu 269
    • Do czego służy konstruktor kopiujący? 270
    • Korzystanie z konstruktora kopiującego 270
  • Automatyczny konstruktor kopiujący 272
  • Kopiowanie głębokie i kopiowanie płytkie 273
  • Obiekty tymczasowe 277
    • Trwałe unikanie obiektów tymczasowych 279
    • Konstruktor przenoszący 280

Rozdział 18: Składowe statyczne: czy zmiękczacz tkanin może pomóc? 283

  • Definiowanie składowej statycznej 284
    • Do czego służą składowe statyczne? 284
    • Używanie składowych statycznych 284
    • Odwoływanie się do składowych statycznych 285
    • Przypadki użycia składowych statycznych 287
  • Deklarowanie statycznych funkcji składowych 287
  • O czym to w ogóle jest? 290

CZĘŚĆ IV: DZIEDZICZENIE 293

Rozdział 19: Dziedziczenie 295

  • Czy potrzebuję dziedziczenia? 297
  • Jak dziedziczy klasa? 297
    • Używanie podklasy 299
    • Konstruowanie podklasy 299
    • Niszczenie podklasy 301
    • Dziedziczenie konstruktorów 301
  • Relacja MA 302

Rozdział 20: Wirtualne funkcje składowe. Czy są realne? 303

  • Do czego jest potrzebny polimorfizm? 306
  • Jak działa polimorfizm? 307
  • Kiedy funkcja nie jest wirtualna? 308
  • Wirtualne rozważania 310

Rozdział 21: Faktoryzacja klas 313

  • Faktoryzacja 314
  • Implementacja klas abstrakcyjnych 318
    • Opisywanie koncepcji klasy abstrakcyjnej 318
    • Tworzenie klasy konkretnej z klasy abstrakcyjnej 320
    • Przekazywanie klas abstrakcyjnych 320

CZĘŚĆ V: BEZPIECZEŃSTWO 323

Rozdział 22: Czy zaakceptujesz nowy operator przypisania? 325

  • Porównanie operatorów z funkcjami 326
  • Wstawianie nowego operatora 327
  • Tworzenie płytkich kopii to poważny problem 327
  • Przeciążanie operatora przypisania 329
  • Przeciążenie operatora indeksu 333
  • Konstruktor i operator przenoszący 334

Rozdział 23: Strumienie wejścia-wyjścia 337

  • Jak działa strumień wejścia-wyjścia? 338
    • Domyślne obiekty strumienia 338
  • Strumienie wejścia-wyjścia 340
    • Tryby otwierania 341
    • Hej, pliku, w jakim jesteś stanie? 342
    • Czy możesz mi pokazać przykład? 343
  • Inne metody klas obsługi strumieni 346
    • Bezpośrednie czytanie i zapisywanie strumieni 348
    • Zarządzanie formatem 350
    • O co chodzi z endl? 351
    • Umieszczanie wskaźnika w pliku 352
  • Korzystanie z podklas klasy stringstream 353
  • Manipulowanie manipulatorami 356

Rozdział 24: Obsługa błędów - wyjątki 359

  • Uzasadnienie dla nowego mechanizmu obsługi błędów 361
  • Działanie mechanizmu wyjątków 362
  • Czym można rzucać? 365
  • Uwaga, przechodzę! 367

Rozdział 25: Dziedziczenie wielokrotne 369

  • Mechanizm dziedziczenia wielokrotnego 370
  • Jak sobie poradzić z niejasnościami dotyczącymi dziedziczenia? 371
  • Dziedziczenie wirtualne 372
  • Konstruowanie obiektów dziedziczenia wielokrotnego 378
  • Wyrażanie sprzecznych opinii 379

Rozdział 26: Szablony w C++ 381

  • Uogólnianie funkcji do szablonu 382
  • Szablony klas 384
  • Wskazówki dotyczące korzystania z szablonów 387
  • Instancje szablonów zewnętrznych 388
  • Implementowanie listy inicjalizacyjnej 388

Rozdział 27: Standaryzacja w bibliotece STL 391

  • Kontener typu string 392
  • Iterowanie po listach 397
    • Przeglądanie listy 398
    • Operacje na całej liście 400
    • Czy możesz mi pokazać przykład? 400

Rozdział 28: Pisanie bezpiecznego kodu 403

  • Motywy działania hakerów 404
  • Na czym polega wstrzyknięcie kodu? 406
    • Przykładowe wstrzyknięcie SQL 406
    • Unikanie wstrzykiwania kodu 408
  • Przepełnianie bufora dla zabawy i zysku 409
    • Czy mogę zobaczyć przykład? 410
    • Hakerskie wykorzystanie przepełnienia bufora 412
    • Unikanie przepełnienia bufora - pierwsza próba 416
    • Unikanie przepełnienia bufora - druga próba 418
    • Kolejna zaleta klasy string 420
    • Dlaczego nie zawsze należy używać klasy string? 422

CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 425

Rozdział 29: Dziesięć sposobów na zapobieganie błędom 427

  • Włączaj wszystkie ostrzeżenia i komunikaty o błędach 427
  • Koduj w jasnym i spójnym stylu 428
  • Ograniczaj widoczność 429
  • Dodawaj komentarze do kodu w trakcie pisania 430
  • Wykonuj krok po kroku każdą ścieżkę przynajmniej raz 431
  • Unikaj przeciążania operatorów 431
  • Zarządzaj stertą systematycznie 431
  • Używaj wyjątków do obsługi błędów 432
  • Deklaruj wirtualne destruktory 432
  • Unikaj dziedziczenia wielokrotnego 434

Rozdział 30: Dziesięć sposobów na ochronę programów przed hakerami 435

  • Nie zakładaj niczego w odniesieniu do danych wprowadzanych przez użytkowników 436
  • Obsługuj awarie z wdziękiem 437
  • Zapisuj logi programu 438
  • Postępuj zgodnie z dobrymi zasadami wytwarzania oprogramowania 439
  • Wdrożenie kontroli wersji 440
  • Bezpiecznie uwierzytelniaj użytkowników 441
  • Zarządzaj zdalnymi sesjami 444
  • Zaciemniaj swój kod 445
  • Podpisz swój kod za pomocą certyfikatu cyfrowego 448
  • Użyj bezpiecznego szyfrowania wszędzie tam, gdzie jest to konieczne 449

CZĘŚĆ VII: DODATKI 451

Skorowidz 453

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-5988-8
Rozmiar pliku: 5,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: