Facebook - konwersja
Pobierz fragment

C++ i Qt. Wprowadzenie do wzorców projektowych. Wydanie II - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 lutego 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
89,00

C++ i Qt. Wprowadzenie do wzorców projektowych. Wydanie II - ebook

Najlepsze wzorce dla C++ i Qt!

Język C++ przez długie lata był liderem wśród języków programowania i wciąż jest rozwijany. Qt to zestaw bibliotek pozwalający na tworzenie atrakcyjnego interfejsu użytkownika, działającego w różnych systemach operacyjnych - Windows, Mac OS X oraz Linux. Projekt jest intensywnie rozwijany od 1992 roku, a najnowsza wersja daje nawet możliwość tworzenia aplikacji internetowych czy mobilnych. Wykorzystanie możliwości C++ oraz potencjału Qt może dać niezwykłe efekty!

W trakcie lektury nauczysz się podstaw języka C++ i zgłębisz tajniki bibliotek Qt. Zdobędziesz interesujące informacje na temat wykorzystania kontenerów, metaobiektów, metawłaściwości i mechanizmu refleksji. Dowiesz się, jak wykorzystać wzorzec MVC (ang. Model-View-Controller) oraz w jaki sposób opanować problemy związane z programowaniem współbieżnym. Ponadto nauczysz się panować nad wskaźnikami i unikać typowych problemów związanych z dostępem do pamięci. Książka ta jest doskonałą pozycją dla wszystkich programistów C++, którzy chcą wzbogacić swój warsztat o bibliotekę Qt.

Dzięki tej książce:
- poznasz podstawy C++ oraz Qt
- opanujesz programowanie współbieżne
- zrozumiesz wzorzec MVC
- zbudujesz interesującą aplikację przy użyciu C++ i Qt

Wykorzystaj moc duetu: C++ i Qt!


Spis treści

Słowo wstępne (13)

Przedmowa (17)

Przedmowa do wydania drugiego (19)

Podziękowania (21)

O autorach (25)

CZĘŚĆ I. WZORCE PROJEKTOWE I QT (27)

Rozdział 1. Wprowadzenie do C++ (29)

  • 1.1. Przegląd języka C++ (29)
  • 1.2. Krótka historia C++ (30)
  • 1.3. Pierwszy przykład (30)
  • 1.4. Standardowe wejście i wyjście (33)
  • 1.5. Wprowadzenie do funkcji (36)
  • 1.6. qmake, pliki projektu i Makefile (41)
  • 1.7. Pomocne zasoby w internecie (46)
  • 1.8. Łańcuchy znaków (47)
  • 1.9. Strumienie (48)
  • 1.10. Strumienie do plików (50)
  • 1.11. Okienka dialogowe Qt (54)
  • 1.12. Identyfikatory, typy i literały (57)
  • 1.13. Typy proste (59)
  • 1.14. Słowo kluczowe const (69)
  • 1.15. Wskaźniki i dostęp do pamięci (70)
  • 1.16. Referencje (75)
  • 1.17. Różnica pomiędzy const* a *const (76)
  • 1.18. Powtórka (79)

Rozdział 2. Pierwsza klasa (81)

  • 2.1. Na początku było struct (81)
  • 2.2. Definicje klas (82)
  • 2.3. Modyfikatory dostępu do składowych (85)
  • 2.4. Enkapsulacja (87)
  • 2.5. Wprowadzenie do UML (87)
  • 2.6. Przyjaciele klasy (89)
  • 2.7. Konstruktory (90)
  • 2.8. Destruktory (92)
  • 2.9. Słowo kluczowe static (93)
  • 2.10. Deklaracje i definicje klas (97)
  • 2.11. Konstruktory kopiujące i operatory przypisania (99)
  • 2.12. Konwersje (101)
  • 2.13. Funkcje składowe const (104)
  • 2.14. Podobiekty (105)
  • 2.15. Ćwiczenia: klasy (107)
  • 2.16. Pytania sprawdzające znajomość rozdziału (114)

Rozdział 3. Wprowadzenie do Qt (119)

  • 3.1. Styl i konwencje nazewnicze (119)
  • 3.2. Moduł Qt Core (121)
  • 3.3. Qt Creator: zintegrowane środowisko programistyczne dla Qt (124)
  • 3.4. Ćwiczenia: wprowadzenie do Qt (125)
  • 3.5. Powtórka (126)

Rozdział 4. Listy (127)

  • 4.1. Wprowadzenie do kontenerów (127)
  • 4.2. Iteratory (128)
  • 4.3. Relacje (133)
  • 4.4. Ćwiczenia: relacje (135)
  • 4.5. Powtórka (137)

Rozdział 5. Funkcje (139)

  • 5.1. Przeładowywanie funkcji (139)
  • 5.2. Argumenty opcjonalne (142)
  • 5.3. Przeładowywanie operatorów (144)
  • 5.4. Przekazywanie parametrów przez wartość (148)
  • 5.5. Przekazywanie parametrów przez referencję (149)
  • 5.6. Referencje do const (152)
  • 5.7. Wartości zwracane przez funkcje (154)
  • 5.8. Zwracanie referencji przez funkcje (154)
  • 5.9. Przeładowywanie w oparciu o const (155)
  • 5.10. Funkcje inline (157)
  • 5.11. Funkcje z listą argumentów o zmiennej długości (161)
  • 5.12. Ćwiczenia: szyfrowanie (162)
  • 5.13. Powtórka (164)

Rozdział 6. Dziedziczenie i polimorfizm (165)

  • 6.1. Proste dziedziczenie (165)
  • 6.2. Dziedziczenie i polimorfizm (172)
  • 6.3. Dziedziczenie z abstrakcyjnej klasy bazowej (177)
  • 6.4. Projektowanie dziedziczenia (182)
  • 6.5. Przeładowywanie, ukrywanie i przesłanianie (184)
  • 6.6. Konstruktory, destruktory i kopiujące operatory przypisania (186)
  • 6.7. Przetwarzanie argumentów z wiersza poleceń (190)
  • 6.8. Kontenery (195)
  • 6.9. Kontenery zarządzające, kompozycja i agregacja (197)
  • 6.10. Kontenery wskaźników (200)
  • 6.11. Powtórka (215)

Rozdział 7. Biblioteki i wzorce projektowe (221)

  • 7.1. Budowanie i używanie bibliotek (222)
  • 7.2. Ćwiczenie: instalowanie bibliotek (229)
  • 7.3. Frameworki i komponenty (231)
  • 7.4. Wzorce projektowe (233)
  • 7.5. Powtórka (240)

Rozdział 8. Klasy QObject i QApplication, sygnały i sloty (243)

  • 8.1. Wartości i obiekty (246)
  • 8.2. Rodzice i dzieci: wzorzec Kompozyt (247)
  • 8.3. Pętla zdarzeń w QApplication (253)
  • 8.4. QObject i moc w pigułce (255)
  • 8.5. Sygnały i sloty (255)
  • 8.6. Cykl życia QObject (257)
  • 8.7. QTestLib (258)
  • 8.8. Ćwiczenia: QObject, QApplication, sygnały i sloty (261)
  • 8.9. Powtórka (261)

Rozdział 9. Widżety i projektowanie interfejsów (263)

  • 9.1. Kategorie widżetów (264)
  • 9.2. Designer: wprowadzenie (266)
  • 9.3. Okna dialogowe (269)
  • 9.4. Układ formularza (271)
  • 9.5. Ikonki, obrazki i zasoby (273)
  • 9.6. Układ widżetów (276)
  • 9.7. Integracja okienek z kodem (283)
  • 9.8. Ćwiczenia: formularze wejściowe (288)
  • 9.9. O pętli zdarzeń raz jeszcze (289)
  • 9.10. Zdarzenia rysowania (297)
  • 9.11. Powtórka (299)

Rozdział 10. Główne okna i akcje (301)

  • 10.1. QAction, QMenu, QMenuBar (302)
  • 10.2. Obszary i dokowanie (309)
  • 10.3. QSettings: konfiguracja aplikacji (311)
  • 10.4. Schowek i transfer danych (314)
  • 10.5. Wzorzec Polecenie (315)
  • 10.6. Umiędzynarodawianie i funkcja tr() (322)
  • 10.7. Ćwiczenia: Główne okna i akcje (323)
  • 10.8. Powtórka (323)

Rozdział 11. Uogólnienia i kontenery (325)

  • 11.1. Typy uogólnione i szablony (325)
  • 11.2. Typy uogólnione, algorytmy i operatory (331)
  • 11.3. Przykład sortowania mapy (333)
  • 11.4. Funktory i wskaźniki na funkcje (336)
  • 11.5. Wzorzec Pyłek: klasy współdzielone przez domniemanie (338)
  • 11.6. Ćwiczenia: typy uogólnione (342)
  • 11.7. Powtórka (343)

Rozdział 12. Metaobiekty, metawłaściwości i mechanizm refleksji (345)

  • 12.1. Wzorzec Metaobiekt i klasa QMetaObject (345)
  • 12.2. Identyfikacja typu i qobject_cast (347)
  • 12.3. Macro Q_PROPERTY: opis właściwości QObject (349)
  • 12.4. Klasa QVariant: dostęp do właściwości (352)
  • 12.5. Dynamiczne właściwości (355)
  • 12.6. Deklarowanie i rejestrowanie metatypów (358)
  • 12.7. Funkcja invokeMethod() (360)
  • 12.8. Ćwiczenia: refleksja (361)
  • 12.9. Powtórka (361)

Rozdział 13. Modele i widoki (363)

  • 13.1. Model-View-Controller (MVC) (364)
  • 13.2. Modele i widoki Qt (365)
  • 13.3. Modele tabel (375)
  • 13.4. Modele drzewiaste (384)
  • 13.5. Inteligentne wskaźniki (387)
  • 13.6. Ćwiczenia: modele i widoki (390)
  • 13.7. Powtórka (391)

Rozdział 14. Walidacja i wyrażenia regularne (393)

  • 14.1. Maski wprowadzania danych (393)
  • 14.2. Walidatory (396)
  • 14.3. Wyrażenia regularne (398)
  • 14.4. Walidacja wyrażeń regularnych (406)
  • 14.5. Podklasy QValidator (407)
  • 14.6. Ćwiczenia: walidacja i wyrażenia regularne (410)
  • 14.7. Powtórka (411)

Rozdział 15. Parsowanie XML (413)

  • 15.1. Parsery XML w Qt (415)
  • 15.2. Parsowanie SAX (417)
  • 15.3. XML, struktury drzewiaste i DOM (421)
  • 15.4. Strumienie XML (429)
  • 15.5. Powtórka (431)

Rozdział 16. Więcej wzorców projektowych (433)

  • 16.1. Wzorce konstrukcyjne (433)
  • 16.2. Wzorzec Pamiątka (442)
  • 16.3. Wzorzec Fasada (447)
  • 16.4. Powtórka (453)

Rozdział 17. Współbieżność (455)

  • 17.1. QProcess i zarządzanie procesami (455)
  • 17.2. QThread i QtConcurrent (468)
  • 17.3. Ćwiczenia: QThread i QtConcurrent (480)
  • 17.4. Powtórka (481)

Rozdział 18. Programowanie baz danych (483)

  • 18.1. Dostęp do bazy danych z Qt: QSqlDatabase (485)
  • 18.2. Zapytania i zestawy wyników (488)
  • 18.3. Modele baz danych (490)
  • 18.4. Powtórka (491)

CZĘŚĆ II. PODSTAWY JĘZYKA C++ (493)

Rozdział 19. Typy i wyrażenia (495)

  • 19.1. Operatory (495)
  • 19.2. Instrukcje i struktury kontroli (500)
  • 19.3. Ewaluacja wyrażeń logicznych (506)
  • 19.4. Typy wyliczeniowe (507)
  • 19.5. Typy całkowite ze znakiem i bez znaku (509)
  • 19.6. Standardowa konwersja wyrażeń (511)
  • 19.7. Konwersje jawne (514)
  • 19.8. Rzutuj bezpiecznie, używając rzutowania ANSI C++ (515)
  • 19.9. Przeciążanie operatorów specjalnych (520)
  • 19.10. Identyfikacja typów w czasie wykonania programu (525)
  • 19.11. Operatory wyboru składowych (527)
  • 19.12. Ćwiczenia: typy i wyrażenia (529)
  • 19.13. Powtórka (530)

Rozdział 20. Zakres identyfikatorów i klasa pamięci (531)

  • 20.1. Deklaracje i definicje (531)
  • 20.2. Zakres identyfikatorów (532)
  • 20.3. Klasa pamięci (540)
  • 20.4. Przestrzenie nazw (544)
  • 20.5. Powtórka (548)

Rozdział 21. Dostęp do pamięci (549)

  • 21.1. Patologia wskaźników (550)
  • 21.2. Patologia wskaźników na stercie (552)
  • 21.3. Dostęp do pamięci: podsumowanie (554)
  • 21.4. Wprowadzenie do tablic (555)
  • 21.5. Arytmetyka wskaźników (556)
  • 21.6. Tablice, funkcje i wartości zwracane (557)
  • 21.7. Różne rodzaje tablic (559)
  • 21.8. Dozwolone operacje na wskaźnikach (559)
  • 21.9. Tablice i pamięć: ważne informacje (561)
  • 21.10. Ćwiczenia: dostęp do pamięci (562)
  • 21.11. Powtórka (563)

Rozdział 22. Szczegółowo o dziedziczeniu (565)

  • 22.1. Wskaźniki wirtualne i tablice wirtualne (565)
  • 22.2. Polimorfizm i destruktory wirtualne (568)
  • 22.3. Wielokrotne dziedziczenie (571)
  • 22.4. Dziedziczenie publiczne, chronione i prywatne (577)
  • 22.5. Powtórka (579)

CZĘŚĆ III. ZADANIA PROGRAMISTYCZNE (581)

Rozdział 23. Ćwiczenia: szafa grająca (583)

  • 23.1. Lista odtwarzania (584)
  • 23.2. Listy odtwarzania (585)
  • 23.3. Wybór źródła (586)
  • 23.4. Listy odtwarzania w bazie danych (587)
  • 23.5. Rozszerzenie przykładu Star Delegates (587)
  • 23.6. Sortowanie, filtrowanie i edycja list odtwarzania (588)

Dodatek A. Słowa kluczowe języka C++ (589)

Dodatek B. Standardowe nagłówki (591)

Dodatek C. Narzędzia pracy programisty (593)

Dodatek D. Przewodnik Alana: Debian w pigułce dla programistów (615)

Dodatek E. Konfiguracja C++/Qt (621)

Bibliografia (629)

Skorowidz (631)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-8247-8
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Kategorie: