Facebook - konwersja

C#. Lekcje programowania. Praktyczna nauka programowania dla platform .NET i .NET Core - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
19 stycznia 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
119,00

C#. Lekcje programowania. Praktyczna nauka programowania dla platform .NET i .NET Core - ebook

Programistą być

Książka, którą trzymasz w ręku, to znakomity podręcznik do nauki programowania od podstaw. Autor, wieloletni wykładowca akademicki i nauczyciel studentów informatyki, proponuje naukę programowania w języku C#. To wybór nieprzypadkowy. C# jest nowoczesnym, obiektowym, stale rozwijanym i popularnym językiem, którym opiekuje się firma Microsoft. Dodatkowo ... dzięki podobieństwu C# do innych często używanych języków z rodziny C, C++ i Java ... wszystko, czego nauczysz się z podręcznika, możesz wykorzystać także do programowania w tych językach.

Zakres zagadnień omawianych w książce obejmuje:

  • język programowania C# 6.0, w tym posługiwanie się zmiennymi, metodami, tablicami oraz kolekcjami danych z platform .NET i .NET Core
  • podstawowe techniki programowania obiektowego
  • różne formaty przechowywania i eksportu danych
  • darmowe środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio 2019 Community

Jeżeli chcesz uczyć się programować od podstaw ... to książka dla Ciebie.

Jeżeli znasz już podstawy, ale chcesz poznać C# oraz platformy .NET i .NET Core ... to również dobry wybór.

Uwaga! Podręcznik zawiera ćwiczenia, w których krok po kroku opisano tworzenie aplikacji konsolowych w darmowym Visual Studio 2019 i omówiono ich kod, a także bogaty zestaw zadań do samodzielnego wykonania!

Spis treści


Wstęp 17

CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA 19

Rozdział 1. Pierwszy kontakt ze środowiskiem Visual Studio 2019 i językiem C# 21

    • Projekt aplikacji konsolowej 22
    • Skróty klawiszowe Visual Studio 25
    • Podpowiadanie kodu (IntelliSense) 27
    • Strumienie wyjścia i wejścia 28
    • Wszystkiego po trochu 29
    • Pytania 32

Rozdział 2. NET Framework, .NET Core i .NET Standard 33

  • Pytania 36

Rozdział 3. Podstawowe typy danych 37

    • Deklaracja i zmiana wartości zmiennej 37
    • Typy liczbowe oraz typ znakowy 39
    • Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) 41
    • Operatory 42
    • Konwersje typów 45
    • Łańcuchy 46
    • String kontra StringBuilder 48
    • [Dla dociekliwych\ Formatowanie łańcuchów 50
    • Typ wyliczeniowy 51
  • Ćwiczenia 52
    • Średnia arytmetyczna 52
    • Równanie kwadratowe 55
    • Łańcuchy 57
  • Pytania 57
  • Zadanie 58

Rozdział 4. Metody 59

    • Parametry metody. Przeciążanie metod 60
    • Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne 61
    • Argumenty nazwane 62
    • Wartości zwracane przez metody 62
    • Zwracanie wartości przez argument metody 63
  • [Dla dociekliwych\ Zagadnienia zaawansowane 65
    • [Dla dociekliwych\ Delegacje 65
    • [Dla dociekliwych\ Wyrażenia lambda 66
    • [Dla dociekliwych\ Delegacje Action, Func i Predicate 68
    • [Dla dociekliwych\ Caller Information 69
  • Ćwiczenia 71
    • Średnia arytmetyczna 71
    • Parzystość 71
    • Zamiana parametrów 72
    • [Dla dociekliwych\ Metoda ogólna 73
    • Równanie kwadratowe 74
    • [Dla dociekliwych\ Pochodne 75
  • Pytania 77

Rozdział 5. Sterowanie przepływem 79

  • Wybór 79
    • Instrukcja warunkowa if..else 79
    • Konstrukcja if..else..if 80
    • Instrukcja wyboru switch 81
    • [Dla dociekliwych\ Nowa składnia switch 82
  • Powtarzanie 83
    • Pętla for 84
    • Pętla while 86
    • Przerywanie iteracji i pętli 88
  • Wyjątki 88
    • Przechwytywanie wyjątków 89
    • [Dla dociekliwych\ Filtrowanie wyjątków 89
    • [Dla dociekliwych\ Sekcja finally 90
    • Zgłaszanie wyjątków 91
  • [Dla dociekliwych\ Dyrektywy preprocesora 92
    • Kompilacja warunkowa 92
    • Definiowanie stałych preprocesora 94
    • Bloki 95
  • [Dla dociekliwych\ Atrybuty 96
  • Ćwiczenia 96
    • Pętla for 96
    • Liczba Eulera 98
    • Pytaj aż do skutku 101
  • Pytania 103
  • Zadania 104

Rozdział 6. Wiele hałasu o null 107

  • Typy wartościowe i referencyjne 107
  • Zwalnianie obiektów z pamięci 110
  • Nullable 114
  • [Dla dociekliwych\ Leniwe inicjowanie zmiennych 116
  • Pudełkowanie 116
  • Operatory is i as 117
  • [Dla dociekliwych\ Typy dynamiczne 118
  • Ćwiczenie 119
  • Pytania 120

Rozdział 7. Tablice, pętle i pliki 121

  • Tablice 121
  • Pętla foreach 123
  • Wybór elementów z tablicy 123
  • Tablica jako argument metody 124
    • Podstawy 124
    • [Dla dociekliwych\ Dwie ciekawostki 125
  • Sortowanie 126
  • Liczby losowe 126
  • Pliki tekstowe 128
  • Tablice dla typów referencyjnych 132
    • Inicjacja elementów tablicy 132
    • Pętla foreach 133
    • Sortowanie 133
    • Płytkie i głębokie kopiowanie 134
  • Ćwiczenia 135
    • Zabawa dwiema kostkami 135
    • Agregacja danych 136
    • Przeszukiwanie zbioru 138
    • [Dla dociekliwych\ Zapowiedź LINQ 140
    • Sortowanie i mediana 141
    • [Dla dociekliwych\ Histogram 143
  • Pytania 146
  • Zadania 146

Rozdział 8. Tropienie błędów 149

  • Program z błędem logicznym - pole do popisu dla debuggera 149
  • Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual Studio 150
    • Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) 150
    • Run to Cursor (Ctrl+F10) 152
    • Punkt przerwania (F9) 152
    • Okna Automatyczne, Lokalne i Wyrażenie kontrolne 153
  • Stan wyjątkowy 156
    • Zgłaszanie wyjątków 156
    • Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch 158
    • Wymuszenie kontroli zakresu zmiennych 159

Rozdział 9. Kolekcje i krotki 161

  • Kolekcje 161
    • Lista 161
    • Słowniki 164
    • Kolejka i stos 165
    • [Dla dociekliwych\ Iterator 166
    • [Dla dociekliwych\ Słowo kluczowe yield 168
  • Krotki 169
  • Ćwiczenia 170
    • Równania kwadratowe 170
    • Filtrowanie liczb parzystych 172
    • Tłumaczenie 174
  • Pytania 177
  • Zadania 177

[Dla dociekliwych\ Rozdział 10. Maszyna Turinga 179

  • Maszyna Turinga 179
  • Dodawanie plików tekstowych do projektu 181
  • Analiza zapisu taśmy 182
  • Wczytywanie i parsowanie kodu programu 183
  • Wykonywanie programu 184
  • Argumenty linii komend 187
  • Dystrybucja programów 188
  • Zadania 189

CZĘŚĆ II. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE 191

Rozdział 11. Definiowanie typów 193

  • Po co definiować własne typy? 193
  • Pojęcia programowania obiektowego 195
    • Pola i metody 196
    • Konstruktor 197
    • Własności 197
    • Modyfikatory dostępu 198
    • Modyfikatory const i readonly 199
  • Klasa czy struktura? 200
  • Ćwiczenia 200
    • Przygotowywanie projektu 201
    • Konstruktor i statyczne pola 202
    • Pierwsze testy 204
    • Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double 205
    • Nadpisywanie i przeciążanie metod 206
    • Metoda upraszczająca ułamek 206
    • Właściwości 208
    • Domyślnie implementowane właściwości 210
    • Operatory arytmetyczne 211
    • Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode 213
    • Operatory konwersji 215
    • [Dla dociekliwych\ Różne sposoby definiowania metod 216
    • [Dla dociekliwych\ Operator potęgowania 217
    • Implementacja interfejsu IComparable<> 218
  • Pytania 221
  • Zadania 221

Rozdział 12. Biblioteki DLL 225

  • Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL 226
  • Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL 229
  • [Dla dociekliwych\ Dynamiczne ładowanie typów 230
  • [Dla dociekliwych\ Pakiet NuGet 231
  • Pytania 233

Rozdział 13. Testy jednostkowe 235

  • Projekt testów jednostkowych 236
  • Przygotowania do tworzenia testów 237
  • Pierwszy test jednostkowy 237
  • Uruchamianie testów 239
  • Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy 240
  • Testowanie wyjątków 242
  • Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości 243
  • Test ze złożoną weryfikacją 244
  • Wielokrotnie powtarzane testy losowe 245
  • Niepowodzenie testu 246
  • Nieuniknione błędy 249
  • Pytania 252
  • Zadania 253

Rozdział 14. Przykłady I 255

  • Rozwiązywanie równań kwadratowych 255
    • Wariant 1. 256
    • Wariant 2. 259
    • Wariant 3. 260
    • Dodatkowa optymalizacja 262
  • [Dla dociekliwych\ Maszyna Turinga 2.0 264
    • Dwójka 264
    • Czwórka 266
    • Program 267
    • Stan 268
    • Maszyna 271
    • Rozruch 272
    • Wezwanie do refaktoryzacji 274
  • Statystyka 274
    • Biblioteka. Interfejs IEnumerable<> 275
    • Aplikacja 278
    • Zbiór parametrów statystycznych 280
  • Zadania 282

Rozdział 15. Miscellanea 283

  • Rozszerzenia 283
  • Singleton 285
    • Klasa statyczna 285
    • Ukryty konstruktor 286
    • Leniwa inicjacja 288
  • Dopasowywanie wzorca 289
  • [Dla dociekliwych\ Zdarzenia 290
  • [Dla dociekliwych\ Typy anonimowe 293
  • [Dla dociekliwych\ Uwaga na temat zwalniania pamięci w klasach 295
  • Ćwiczenia 298
    • Rozszerzenia. Dopełnienie imitacji LINQ 298
    • [Dla dociekliwych\ Zdarzenia. Śledzenie zmian 300
    • Singleton. Rejestrowanie zdarzeń w aplikacji 302
  • Pytania 305
  • Zadania 305

[Dla dociekliwych\ Rozdział 16. Typy ogólne 307

  • Definiowanie typów ogólnych 308
  • Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry 309
  • Implementacja interfejsów przez typ ogólny 310
  • Definiowanie aliasów 312
  • Typy ogólne z wieloma parametrami 312
  • Kowariancja i kontrawariancja typów 314
  • Pytania 318

Rozdział 17. Dziedziczenie i polimorfizm 319

  • Dziedziczenie 319
    • Klasy bazowe i klasy potomne 319
    • Kolejność wywoływania konstruktorów 322
    • Konwersja referencji do klasy bazowej 323
    • Nadpisywanie a przesłanianie metod 324
  • Polimorfizm 327
    • Klasy abstrakcyjne 327
    • Metody i własności wirtualne 330
    • Polimorfizm 332
    • Konstruktory a dziedziczenie raz jeszcze 334
  • Ćwiczenia 337
    • Relacje "jest" i "ma" 337
    • Nadpisywanie i przeciążanie metod 339
    • Zakres chroniony 340
  • Pytania 342
  • Zadania 342

Rozdział 18. Interfejsy 345

  • Interfejsy jako "wspólny mianownik" 345
  • Interfejsy a klasy abstrakcyjne 347
  • Przykład 349
  • Interfejsy ogólne 350
  • Pytania 352
  • Zadania 352

Rozdział 19. Klasa do klasy 353

  • SOLID 353
    • Zasada jednej odpowiedzialności 354
    • Zasada otwarte-zamknięte 357
    • Zasada podstawienia Liskov 359
    • Zasada segregacji interfejsów 363
    • Zasada odwrócenia zależności 365
    • Krótki komentarz na temat odwrócenia kontroli 368
    • Programowanie kontraktowe 369
  • GRASP 369
  • Zapachy kodu 371

Rozdział 20. Przykłady II 373

  • Oprogramowanie dla działu kadr 373
    • Pracownik (liść) 373
    • Kierownik (gałąź) 374
    • Cykle 376
    • Odwiedzający 377
    • Wyświetlanie 380
    • Głębokość 381
    • Rozwiązanie problemu cykli 383
    • Spłaszczanie drzewa do listy 386
    • Zalety wzorców projektowych 387
  • Rozszerzenie parametrów statystycznych 388
  • Zadania 389

CZĘŚĆ III. DANE W APLIKACJI 391

Rozdział 21. Wzorzec MVC 393

  • Model 394
  • Kontroler 397
  • Widok 404
  • Stosowanie i wycofywanie zmian 405
  • Przerost formy nad treścią? 408
  • Zadania 409

Rozdział 22. Przechowywanie danych w plikach XML 411

  • Podstawy języka XML 411
    • Deklaracja 411
    • Elementy 412
    • Atrybuty 413
    • Komentarze 413
  • LINQ to XML 413
    • Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement 413
    • Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie 417
    • Pobieranie danych do kolekcji 418
    • Drzewo i rekurencja 424
    • Wyświetlanie drzewa w konsoli 426
  • Zadania 427

Rozdział 23. LINQ 429

  • Operatory LINQ 429
  • Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) 431
  • Analiza pobranych danych 433
  • Wybór elementu 433
  • Weryfikowanie danych 433
  • Prezentacja w grupach 434
  • Łączenie zbiorów danych 434
  • Łączenie danych z różnych źródeł (operator join) 435
  • Możliwość modyfikacji danych źródła 436
  • Zapisywanie danych z kolekcji do pliku XML 437
  • Zadania 439

Rozdział 24. Serializacja do XML i JSON 441

  • XML 441
  • JSON 445
  • Zadanie 450

Rozdział 25. CSV 451

  • Zapis kolekcji do pliku CSV 451
  • Kwestia przecinka 453
  • Odczytywanie danych 454
  • Uogólnienie 455
  • Zadania 458

Rozdział 26. OpenXML (.docx) 461

  • Pakiet NuGet 461
  • Formatowania 462
  • Tekst 465
  • Tworzenie dokumentu 466
  • Rysunek 471
  • Tabela 476
  • Strumień w pamięci 480

Rozdział 27. Entity Framework Core i SQLite 481

  • Instalacja pakietów NuGet 481
  • Klasy encji i relacje 482
  • Baza danych i tabele 484
  • Dodawanie rekordów do tabeli 486
  • Wyświetlanie rekordów 488
  • Usuwanie rekordów 491
  • Zmienianie danych w rekordzie 494
  • Pominięte zagadnienia 495
  • Inne scenariusze 496
  • Zadania 497

DODATKI 499

Dodatek A. Informacje o systemie 501

  • Informacje o środowisku aplikacji 501
    • Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika 501
    • Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika 502
    • Odczytywanie zmiennych środowiskowych 503
    • Lista dysków logicznych 504

Dodatek B. Elementy programowania współbieżnego 507

    • Równoległa pętla for 507
    • Przerywanie pętli 509
  • Programowanie asynchroniczne. Modyfikator async i operator await 510
  • Zadania 517

Dodatek C. Git. Wersjonowanie i kopie bezpieczeństwa kodu źródłowego 519

  • Systemy kontroli wersji kodu źródłowego 519
  • Serwisy Git 521
  • Tworzenie projektu 523
  • Tworzenie nowej gałęzi 529
  • Wprowadzanie zmian w projekcie 529
  • Zatwierdzanie zmian 531
  • Wypychanie do repozytorium 531
  • Klonowanie projektu 533
  • Rozwiązywanie konfliktów (scalanie) 535
  • Scalanie gałęzi 541
  • Przywracanie wcześniejszej wersji projektu 544
  • O czym nie musimy wiedzieć, korzystając z Git w Visual Studio? 547

Dodatek D. Co nowego w C# 9.0? 549

  • Nowa inicjacja własności 549
  • Rekordy 553
  • Zmiany w instrukcji switch 558
  • Polecenia najwyższego poziomu 559
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-7838-4
Rozmiar pliku: 23 MB

BESTSELLERY

Kategorie: