C#. Praktyczny kurs. Wydanie II - ebook
C#. Praktyczny kurs. Wydanie II - ebook
Dołącz do grona profesjonalnych programistów C#!
- Poznaj podstawy języka C# i zasady korzystania z platformy .NET
- Dowiedz się, jak używać popularnych środowisk programistycznych
- Naucz się tworzyć aplikacje różnego typu w języku C#
C# to nowoczesny, w pełni obiektowy następca języków C i C++, łączący w sobie ich legendarną wydajność z mechanizmami, które doskonale sprawdziły się w środowiskach Javy i Delphi. Opracowany przez firmę Microsoft jako podstawowe narzędzie programistyczne dla platformy .NET, język C# zdobywa coraz większą popularność również za sprawą poziomu bezpieczeństwa, możliwości przenoszenia kodu oraz dostępu do wielu przydatnych narzędzi, które znacznie ułatwiają tworzenie różnego rodzaju programów, w tym aplikacji WWW, sieciowych, bazodanowych i graficznych.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też masz już pewne doświadczenie w korzystaniu z innych języków, książka "C#. Praktyczny kurs. Wydanie II " będzie dla Ciebie doskonałym wprowadzeniem w arkana praktycznego stosowania języka C#. Dzięki niej poznasz wszystkie niezbędne informacje teoretyczne i szybko zaczniesz pisać swoje pierwsze programy. Dowiesz się nie tylko jak używać podstawowych konstrukcji języka, lecz również jak korzystać z zaawansowanych mechanizmów obiektowych, obsługiwać wyjątki i przeprowadzać operacje wejścia-wyjścia, a nawet tworzyć interfejsy graficzne aplikacji.
- Podstawowe informacje na temat języka C# i platformy .NET
- Przegląd i instalacja narzędzi przydatnych programiście C#
- Struktura programu w C#, proste typy danych i ich zastosowanie
- Podstawowe konstrukcje języka i operacje na zmiennych
- Instrukcje sterujące i korzystanie z tablic
- Podstawy programowania obiektowego
- Elementy składowe klas i ich używanie
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Interfejsy, klasy zagnieżdżone i typy uogólnione
- Obsługa wyjątków standardowych i definiowanie własnych
- Operacje na strumieniach danych, plikach i katalogach
- Korzystanie z komponentów graficznych i obsługa zdarzeń
Poznaj nowoczesny język programowania! Poznaj C#!
Spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Zanim zaczniesz programować (11)
- Lekcja 1. Podstawowe koncepcje C# i .NET (11)
- Jak to działa? (11)
- Narzędzia (12)
- Instalacja narzędzi (13)
- Lekcja 2. Pierwsza aplikacja, kompilacja i uruchomienie programu (16)
- .NET Framework (17)
- Visual C# Express (19)
- Mono (23)
- MonoDevelop (24)
- Struktura kodu (26)
- Lekcja 3. Komentarze (27)
- Komentarz blokowy (27)
- Komentarz liniowy (29)
- Komentarz XML (29)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (31)
Rozdział 2. Elementy języka (33)
- Typy danych (33)
- Lekcja 4. Typy danych w C# (34)
- Typy danych w C# (34)
- Zapis wartości (literały) (38)
- Zmienne (40)
- Lekcja 5. Deklaracje i przypisania (40)
- Proste deklaracje (41)
- Deklaracje wielu zmiennych (42)
- Nazwy zmiennych (43)
- Zmienne typów odnośnikowych (44)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (44)
- Lekcja 6. Wyprowadzanie danych na ekran (45)
- Wyświetlanie wartości zmiennych (45)
- Wyświetlanie znaków specjalnych (48)
- Instrukcja Console.Write (49)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (50)
- Lekcja 7. Operacje na zmiennych (51)
- Operacje arytmetyczne (51)
- Operacje bitowe (58)
- Operacje logiczne (62)
- Operatory przypisania (64)
- Operatory porównywania (relacyjne) (65)
- Pozostałe operatory (66)
- Priorytety operatorów (66)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (66)
- Instrukcje sterujące (68)
- Lekcja 8. Instrukcja warunkowa if...else (68)
- Podstawowa postać instrukcji if...else (68)
- Zagnieżdżanie instrukcji if...else (70)
- Instrukcja if...else if (73)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (75)
- Lekcja 9. Instrukcja switch i operator warunkowy (76)
- Instrukcja switch (76)
- Przerywanie instrukcji switch (79)
- Operator warunkowy (81)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (82)
- Lekcja 10. Pętle (82)
- Pętla for (83)
- Pętla while (86)
- Pętla do...while (88)
- Pętla foreach (90)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (90)
- Lekcja 11. Instrukcje break i continue (91)
- Instrukcja break (91)
- Instrukcja continue (95)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (96)
- Tablice (97)
- Lekcja 12. Podstawowe operacje na tablicach (97)
- Tworzenie tablic (97)
- Inicjalizacja tablic (100)
- Właściwość Length (101)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (103)
- Lekcja 13. Tablice wielowymiarowe (103)
- Tablice dwuwymiarowe (104)
- Tablice tablic (107)
- Tablice dwuwymiarowe i właściwość Length (109)
- Tablice nieregularne (110)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (114)
Rozdział 3. Programowanie obiektowe (117)
- Podstawy (117)
- Lekcja 14. Klasy i obiekty (118)
- Podstawy obiektowości (118)
- Pierwsza klasa (119)
- Jak użyć klasy? (121)
- Metody klas (122)
- Jednostki kompilacji, przestrzenie nazw i zestawy (126)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (130)
- Lekcja 15. Argumenty i przeciążanie metod (131)
- Argumenty metod (131)
- Obiekt jako argument (133)
- Przeciążanie metod (137)
- Argumenty metody Main (138)
- Sposoby przekazywania argumentów (139)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (143)
- Lekcja 16. Konstruktory i destruktory (144)
- Czym jest konstruktor? (144)
- Argumenty konstruktorów (146)
- Przeciążanie konstruktorów (147)
- Słowo kluczowe this (149)
- Niszczenie obiektu (152)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (153)
- Dziedziczenie (154)
- Lekcja 17. Klasy potomne (154)
- Dziedziczenie (154)
- Konstruktory klasy bazowej i potomnej (158)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (162)
- Lekcja 18. Modyfikatory dostępu (162)
- Określanie reguł dostępu (163)
- Dlaczego ukrywamy wnętrze klasy? (168)
- Jak zabronić dziedziczenia? (172)
- Tylko do odczytu (173)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (176)
- Lekcja 19. Przesłanianie metod i składowe statyczne (177)
- Przesłanianie metod (177)
- Przesłanianie pól (180)
- Składowe statyczne (181)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (184)
- Lekcja 20. Właściwości i struktury (185)
- Właściwości (185)
- Struktury (193)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (198)
Rozdział 4. Obsługa błędów (199)
- Lekcja 21. Blok try...catch (199)
- Badanie poprawności danych (199)
- Wyjątki w C# (203)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (207)
- Lekcja 22. Wyjątki to obiekty (208)
- Dzielenie przez zero (208)
- Wyjątek jest obiektem (209)
- Hierarchia wyjątków (211)
- Przechwytywanie wielu wyjątków (212)
- Zagnieżdżanie bloków try...catch (214)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (216)
- Lekcja 23. Tworzenie klas wyjątków (217)
- Zgłaszanie wyjątków (217)
- Ponowne zgłoszenie przechwyconego wyjątku (219)
- Tworzenie własnych wyjątków (221)
- Sekcja finally (223)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (226)
Rozdział 5. System wejścia-wyjścia (227)
- Lekcja 24. Ciągi znaków (227)
- Znaki i łańcuchy znakowe (227)
- Znaki specjalne (230)
- Zamiana ciągów na wartości (232)
- Formatowanie danych (234)
- Przetwarzanie ciągów (236)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (240)
- Lekcja 25. Standardowe wejście i wyjście (241)
- Klasa Console i odczyt znaków (241)
- Wczytywanie tekstu z klawiatury (248)
- Wprowadzanie liczb (249)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (251)
- Lekcja 26. Operacje na systemie plików (252)
- Klasa FileSystemInfo (252)
- Operacje na katalogach (252)
- Operacje na plikach (260)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (265)
- Lekcja 27. Zapis i odczyt plików (265)
- Klasa FileStream (266)
- Podstawowe operacje odczytu i zapisu (267)
- Operacje strumieniowe (272)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (281)
Rozdział 6. Zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego (283)
- Polimorfizm (283)
- Lekcja 28. Konwersje typów i rzutowanie obiektów (283)
- Konwersje typów prostych (284)
- Rzutowanie typów obiektowych (285)
- Rzutowanie na typ Object (289)
- Typy proste też są obiektowe! (291)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (293)
- Lekcja 29. Późne wiązanie i wywoływanie metod klas pochodnych (293)
- Rzeczywisty typ obiektu (294)
- Dziedziczenie a wywoływanie metod (296)
- Dziedziczenie a metody prywatne (301)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (302)
- Lekcja 30. Konstruktory oraz klasy abstrakcyjne (303)
- Klasy i metody abstrakcyjne (303)
- Wywołania konstruktorów (307)
- Wywoływanie metod w konstruktorach (311)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (313)
- Interfejsy (314)
- Lekcja 31. Tworzenie interfejsów (314)
- Czym są interfejsy? (314)
- Interfejsy a hierarchia klas (316)
- Interfejsy i właściwości (318)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (320)
- Lekcja 32. Implementacja kilku interfejsów (321)
- Implementowanie wielu interfejsów (321)
- Konflikty nazw (323)
- Dziedziczenie interfejsów (326)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (328)
- Klasy zagnieżdżone (329)
- Lekcja 33. Klasa wewnątrz klasy (329)
- Tworzenie klas zagnieżdżonych (329)
- Kilka klas zagnieżdżonych (331)
- Składowe klas zagnieżdżonych (332)
- Obiekty klas zagnieżdżonych (334)
- Rodzaje klas wewnętrznych (337)
- Dostęp do składowych klasy zewnętrznej (338)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (340)
- Typy uogólnione (341)
- Lekcja 34. Kontrola typów i typy uogólnione (341)
- Jak zbudować kontener? (341)
- Przechowywanie dowolnych danych (344)
- Problem kontroli typów (347)
- Korzystanie z typów uogólnionych (348)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (351)
Rozdział 7. Aplikacje z interfejsem graficznym (353)
- Lekcja 35. Tworzenie okien (353)
- Pierwsze okno (353)
- Klasa Form (355)
- Tworzenie menu (360)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (364)
- Lekcja 36. Delegacje i zdarzenia (364)
- Koncepcja zdarzeń i delegacji (365)
- Tworzenie delegacji (365)
- Delegacja jako funkcja zwrotna (369)
- Delegacja powiązana z wieloma metodami (373)
- Zdarzenia (375)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (385)
- Lekcja 37. Komponenty graficzne (386)
- Wyświetlanie komunikatów (386)
- Obsługa zdarzeń (387)
- Menu (389)
- Etykiety (391)
- Przyciski (393)
- Pola tekstowe (395)
- Listy rozwijane (398)
- Ćwiczenia do samodzielnego wykonania (401)
Zakończenie (403)
Skorowidz (405)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5401-7 |
Rozmiar pliku: | 3,7 MB |