Facebook - konwersja
Pobierz fragment

C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 lutego 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych - ebook

Napisz wieloplatformowe programy w C++

  • Jak korzystać z bibliotek wxWidgets oraz Qt?
  • W jaki sposób implementować obsługę zdarzeń w aplikacjach?
  • Jak budować aplikacje sieciowe i bazodanowe?

Okres dominacji jednego systemu operacyjnego i przeznaczonych dla niego rozwiązań powoli odchodzi do historii. Fenomen popularności różnych dystrybucji Linuksa i coraz mocniejsza pozycja komputerów Mac sprawiają, że wiele firm produkujących oprogramowanie decyduje się na tworzenie rozwiązań wieloplatformowych. W przypadku ogromnych korporacji stworzenie zespołów programistycznych pracujących równolegle nad kilkoma wersjami jednej aplikacji dla różnych systemów operacyjnych nie stanowi problemu, ale w mniejszych firmach jest to niemożliwe. Tu z pomocą przychodzą biblioteki pozwalające na tworzenie kodu źródłowego prawidłowo kompilującego się na każdej platformie, na której je zainstalowano.

Książka "C++. Wykorzystaj potęgę aplikacji graficznych" opisuje tworzenie oprogramowania z wykorzystaniem dwóch takich właśnie bibliotek - wxWidgets oraz Qt. Czytając ją, dowiesz się, jak wykorzystać język C++ i środowisko Dev-C++ do pisania programów, z których korzystać będą mogli użytkownicy systemu Windows, Linuksa i Mac OS. Nauczysz się stosować kontrolki i komponenty, budować menu i interfejsy użytkownika, obsługiwać zdarzenia i implementować operacje graficzne. Przeczytasz także o aplikacjach bazodanowych i sieciowych. Każde z zagadnień omówiono zarówno w kontekście biblioteki wxWidgets, jak i biblioteki Qt, dzięki czemu poznasz dwie metody rozwiązywania tych samych zadań programistycznych - by wybrać sobie tę, która bardziej Ci odpowiada.

  • Instalacja środowiska programistycznego i bibliotek
  • Struktura aplikacji i podstawowe komponenty
  • Stosowanie komponentów
  • Obsługa zdarzeń myszy i klawiatury
  • Budowanie menu aplikacji
  • Komunikacja sieciowa
  • Operacje graficzne
  • Połączenia z bazami danych
  • Drukowanie z poziomu aplikacji

Dzięki tej książce stworzysz aplikacje, które docenią użytkownicy wszystkich systemów operacyjnych.

Spis treści

Rozdział 1. Opis i instalacja bibliotek (9)

  • Wstęp (9)
  • Biblioteka wxWidgets (9)
    • Instalacja środowiska wxDev-C++ (10)
    • Elementy wxDev-C++ (10)
    • Tworzenie projektu aplikacji w wxDev-C++ (11)
  • Biblioteka Qt (12)
    • Instalacja Dev-C++ (12)
    • Instalacja bibliotek Qt (12)
    • Konfiguracja Dev-C++ do współpracy z Qt (13)
    • Tworzenie szablonu projektu aplikacji Qt (15)

Rozdział 2. Struktura aplikacji wxWidgets (19)

  • Części składowe aplikacji (19)
  • Zgodność ze standardem Unicode (22)
  • Tworzenie kontrolek (23)
  • Zdarzenia (24)
  • Wizualne tworzenie aplikacji w środowisku wxDev-C++ (26)
    • Struktura projektu wykorzystywana podczas budowy aplikacji za pomocą IDE (27)
  • Nazwy parametrów użyte w książce (28)
  • Test (28)

Rozdział 3. Podstawowe komponenty aplikacji (31)

  • Okno wxFrame (31)
    • Style okna (32)
    • Ikona w oknie aplikacji (33)
    • Czcionki w aplikacji (34)
  • Panele wxPanel (35)
  • Przyciski wxButton (36)
  • Etykieta wxStaticText (38)
  • Pola wyboru i przyciski opcji (40)
  • Komponent wprowadzania i edycji tekstu wxTextCtrl (44)
  • Test (48)

Rozdział 4. Więcej o zdarzeniach (49)

  • Rodzaje zdarzeń (49)
  • Dynamiczna obsługa zdarzeń (49)
  • Rozpoznawanie obiektu generującego zdarzenie w metodzie obsługi (53)
  • Obsługa zdarzeń myszy (56)
  • Obsługa zdarzeń klawiatury (58)
  • Test (61)

Rozdział 5. Zastosowania menu (63)

  • Podstawy menu (63)
  • Obsługa menu za pomocą tabeli zdarzeń (66)
  • Obsługa menu za pomocą metody Connect() (68)
  • Tworzenie menu podczas działania aplikacji (70)
  • Menu kontekstowe (73)
  • Skróty klawiaturowe w opcjach menu (75)
  • Paski narzędzi (77)
  • Pasek statusu (81)
  • Test (85)

Rozdział 6. Okna dialogowe (87)

  • Okna komunikatów (87)
  • Okno z możliwością wprowadzania danych (89)
    • Zwykłe okno do wprowadzania tekstu (89)
    • Okno hasła (90)
  • Okna zapisu i otwarcia pliku (92)
  • Okno wyboru czcionki (94)
  • Paleta kolorów (96)
  • Test (98)

Rozdział 7. Podstawy aplikacji sieciowych (101)

  • Protokół FTP (101)
    • Logowanie do serwera i wyświetlanie zawartości katalogu (101)
    • Operacje na folderach i plikach (105)
    • Pobieranie plików z serwera (107)
    • Wysyłanie plików z dysku lokalnego (109)
  • Protokół HTTP (111)
    • Pobieranie stron Web (111)
    • Wyświetlanie stron w postaci graficznej - komponent wxHtmlWindow (113)
    • Prezentacja wyników działania aplikacji w postaci HTML (115)
    • Komórki wxHtmlCell (118)
  • Test (122)

Rozdział 8. Grafika (125)

  • Mapy bitowe wxBitmap (125)
  • Kontekst urządzenia - klasa wxDC (126)
  • Rysowanie w oknie - kontekst wxClientDC (128)
  • Obsługa zdarzenia Paint - kontekst wxPaintDC (132)
  • Rysowanie w pamięci - wxMemoryDC (134)
  • Kontekst ekranu - wxScreenDC (136)
  • Pióro wxPen (138)
  • Pędzel wxBrush (141)
  • Podstawy obsługi biblioteki OpenGL w wxWidgets (143)
    • Rysowanie obiektów trójwymiarowych (147)
    • Animacje (149)
  • Test (151)

Rozdział 9. Aplikacje baz danych (153)

  • Bazy danych a wxWidgets (153)
  • Instalacja PostgreSQL (153)
  • Inicjalizacja bazy (155)
  • Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (156)
  • Język SQL (158)
  • Połączenie aplikacji wxWidgets z bazą danych (158)
  • Dodawanie tabel do bazy (161)
  • Zapis danych do tabeli (165)
  • Wyszukiwanie i odczyt danych z tabeli (167)
  • Zmiana wartości w rekordach (171)
  • Test (172)

Rozdział 10. Drukowanie w wxWidgets (175)

  • Drukowanie na różnych platformach (175)
  • Drukowanie tekstu (175)
    • Drukowanie tekstu z formatowaniem (178)
    • Podgląd wydruku tekstu (180)
  • Drukowanie grafiki (181)
    • Obiekt wydruku wxPrintout (181)
    • Urządzenie drukarki - klasa wxPrinter (183)
    • Okno podglądu drukowania grafiki (185)
    • Skalowanie wydruku graficznego (187)
  • Test (191)

Rozdział 11. Elementy aplikacji wielowątkowych (195)

  • Wielowątkowość (195)
    • Sekcje krytyczne (196)
    • Wzajemne wykluczenia (196)
    • Semafory (196)
  • Klasa wxThread (196)
  • Sekcja krytyczna - wxCriticalSection (198)
  • Wykluczenie wxMutex (199)
  • Semafor wxSemaphore (199)
  • Prosta aplikacja z kilkoma wątkami (200)
  • Przekazywanie danych z wątku poprzez zdarzenia (204)
  • Ograniczenie ilości wątków za pomocą semafora (205)
  • Test (207)

Rozdział 12. Struktura aplikacji Qt (209)

  • Korzystamy z szablonu (209)
  • Pierwszy program krok po kroku (211)
  • Wyświetlamy polskie znaki (212)
  • Podstawy hierarchii elementów interfejsu użytkownika (214)
  • Tworzenie własnej klasy okna (216)
  • Qt Designer (218)
  • Integracja Qt Designer i Dev-C++ (221)
  • Wykorzystanie formularzy w programach (222)
  • Test (228)

Rozdział 13. Podstawowe komponenty aplikacji (229)

  • Klasa QMainWindow (229)
  • Rozpoczynamy budowę edytora tekstu (229)
  • Rodzaje okien (232)
  • Ikona aplikacji i zasoby (234)
  • Menu (236)
    • Klawisze skrótu (238)
    • Komunikaty na pasku statusu (239)
  • Pasek statusu (241)
  • Pasek narzędzi (242)
    • Wygląd paska narzędzi (242)
  • Dodajemy własne gniazda (244)
  • Edytor tekstu - formularz w Qt Designer (247)
  • Klasa QString (250)
  • Test (253)

Rozdział 14. Więcej o zdarzeniach (255)

  • Sygnały i gniazda (255)
    • Metaobiekty (255)
    • Definiowanie gniazd (256)
    • Definiowanie oraz emitowanie sygnałów (257)
    • Kompilator MOC (257)
    • Definiowanie połączeń (258)
    • Usuwanie połączeń (260)
    • Dynamiczna obsługa połączeń (260)
    • Program przykładowy (261)
  • Obsługa zdarzeń (262)
    • Rodzaje zdarzeń (263)
    • Informacje przekazywane przy zdarzeniach (263)
    • Selektywna obsługa zdarzeń (267)
  • Test (269)

Rozdział 15. Zastosowania menu (271)

  • Menu wielopoziomowe (271)
  • Zmiana parametrów czcionki w menu (273)
  • Właściwości elementów menu, sygnały i gniazda (276)
  • Grupowanie elementów menu (279)
  • Menu podręczne programu (282)
  • Dynamiczne tworzenie elementów menu (284)
  • Test (285)

Rozdział 16. Okna dialogowe (287)

  • Okna komunikatów (287)
  • Okna pobierania danych (296)
  • Okna narzędziowe (299)
    • Okno wyboru koloru (300)
    • Okno wyboru czcionki (302)
    • Obsługa plików i folderów (303)
  • Test (306)

Rozdział 17. Podstawy aplikacji sieciowych (307)

  • Obsługa protokółu FTP (307)
    • Operacje na serwerze FTP (307)
    • Sygnały klasy QFtp (309)
    • Adresy zasobów internetowych (309)
    • Program przykładowy (311)
  • Obsługa protokółu HTTP (319)
    • Operacje na serwerze HTTP (319)
    • Sygnały klasy QHttp (321)
    • Program przykładowy (321)
  • Test (326)

Rozdział 18. Grafika (329)

  • System graficzny w bibliotece Qt (329)
    • Układ współrzędnych i rasteryzacja prymitywów (330)
    • Podstawowe zasady rysowania (332)
    • Obsługa plików graficznych (332)
    • Parametry pióra (339)
    • Parametry pędzla (346)
    • Prymitywy graficzne (348)
    • Rysowanie napisów (350)
    • Jakość renderingu (353)
  • OpenGL (354)
  • SVG (359)
  • Test (364)

Rozdział 19. Wykorzystanie komponentów baz danych (365)

  • Bazy danych w bibliotece Qt (365)
    • Obsługiwane bazy (365)
  • Instalacja i konfiguracja bazy danych Firebird 2.0 (366)
    • Instalacja (366)
    • Kompilacja sterownika (367)
    • Utworzenie bazy (368)
  • Połączenie z bazą danych (369)
    • Obsługa błędów (370)
  • Tworzenie tabel (372)
    • Podstawowe elementy języka SQL (372)
    • Wybrane typy danych (372)
    • Obsługa zapytań (372)
  • Dodawanie danych do tabel (375)
  • Wyszukiwanie danych (376)
  • Modyfikacja i usuwanie danych (380)
  • Test (389)

Rozdział 20. Drukowanie pod Qt (391)

  • Urządzenie graficzne do druku (391)
    • Klasa QPrinter (391)
    • Układ współrzędnych (392)
    • Podział na strony (393)
  • Okna dialogowe obsługujące drukowanie (393)
  • Drukowanie tekstu (394)
  • Drukowanie rysunków (395)
  • Drukowanie do plików PDF (397)
  • Podgląd wydruku (399)
  • Test (405)

Rozdział 21. Programowanie wielowątkowe (407)

  • Podstawowe zagadnienia programowania wielowątkowego (407)
  • Wątki w bibliotece Qt (408)
    • Uruchamianie i kontrola wątków (409)
    • Przerwanie i zatrzymanie wątku (410)
    • Sygnały klasy QThread (410)
    • Funkcja oczekująca (411)
  • Synchronizacja wątków (411)
    • Muteksy (413)
    • Semafory (414)
  • Wątki w aplikacji GUI (415)
  • Test (422)

Dodatek A Odpowiedzi do testów (423)

Skorowidz (425)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-4502-2
Rozmiar pliku: 4,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: