C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie II - ebook
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie II - ebook
C# - idealny pośrednik między Tobą a komputerem!
Wśród wielu obiektowych języków programowania C# zajmuje miejsce szczególne. Ma przejrzystą strukturę, jasne zasady i jest wciąż rozwijany. Nie znajdziesz wygodniejszego narzędzia programistycznego dla platformy .NET. C# sprawdza się w najróżniejszych projektach, a jego zalety sprawiają, że jest to język niezwykle popularny. Jeśli znasz podstawy tego języka, ale nie czujesz się w nim zbyt pewnie i nie zawsze umiesz przewidzieć, jak zachowa się Twój program, czas na profesjonalne szkolenie! Zadania z tego zbioru pomogą Ci opanować bardziej zaawansowane zagadnienia, a także zrozumieć, jak to wszystko działa.
W zaktualizowanym i rozszerzonym wydaniu cenionej książki Mirosława Kubiaka znajdziesz informacje, zalecenia i konkretne ćwiczenia programistyczne z różnych obszarów. Nauczysz się efektywnie i poprawnie stosować instrukcje sterujące, używać tablic i tworzyć kolekcje do przechowywania swoich obiektów. Odkryjesz, do czego służą klasy, pola, metody oraz dlaczego warto używać rekurencji. Sprawdzisz, do czego przydaje się dziedziczenie, i popracujesz na plikach tekstowych. Po ukończeniu wszystkich zadań ze zbioru będziesz mógł już swobodnie programować w C#!
- Jak język C# komunikuje się z użytkownikiem?
- Instrukcje sterujące przebiegiem programu (wyboru oraz iteracyjne)
- Tablice i kolekcje
- Elementy programowania obiektowego
- Pliki tekstowe i pliki o dostępie swobodnym
- Wprowadzenie do współbieżności
Programowanie w C# - szybkie, bezpieczne, eleganckie!
Spis treści
Od autora (5)
Rozdział 1. Jak język C# komunikuje się z użytkownikiem? (9)
- Informacje ogólne (9)
- Obsługa sytuacji wyjątkowych (19)
Rozdział 2. Instrukcje sterujące przebiegiem programu - instrukcje wyboru (23)
- Instrukcje wyboru (23)
- Instrukcja if ... else (24)
- Instrukcja switch ... case (24)
Rozdział 3. Instrukcje sterujące przebiegiem programu - instrukcje iteracyjne (37)
- Instrukcje iteracyjne (37)
- Pętla for (38)
- Pętla do ... while (39)
- Pętla while (39)
Rozdział 4. Tablice i kolekcje (75)
- Tablice (75)
- Kolekcje (75)
- Tablice jednowymiarowe (76)
- Tablice dwuwymiarowe (80)
- Pętla foreach (98)
- Działania na macierzach (105)
- Łańcuchy tekstowe (114)
- Konkatenacja (116)
- Programowanie uogólnione i klasy generyczne (118)
- Proste metody generyczne (119)
- Proste klasy generyczne (121)
- Listy generyczne (124)
Rozdział 5. Elementy programowania obiektowego (127)
- Informacje ogólne (127)
- Klasy, pola, metody (128)
- Rekurencja (140)
- Klasa Osoba (146)
- Dziedziczenie (148)
Rozdział 6. Pliki tekstowe i pliki o dostępie swobodnym (153)
- Informacje ogólne (153)
- Pliki tekstowe (153)
- Pliki o dostępie swobodnym (167)
- Serializacja (170)
Rozdział 7. Wprowadzenie do współbieżności (173)
- Informacje ogólne (173)
- Wprowadzenie do programowania równoległego (174)
- Wielowątkowość (184)
- Mój pierwszy wątek (184)
- Praca z wątkami (188)
- Priorytety wątków (194)
- Klasa Task (197)
- Moje pierwsze zadanie (197)
- Praca z zadaniami (198)
- Synchronizacja zadań (200)
Polecana literatura (205)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4693-2 |
Rozmiar pliku: | 1,9 MB |