C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III - ebook
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III - ebook
Poznaj język C++ od strony praktycznej
C++ to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Znajduje zastosowanie w tworzeniu systemów operacyjnych, sterowników przemysłowych, bibliotek, gier komputerowych, najrozmaitszych aplikacji desktopowych, programów bazodanowych i oprogramowania serwerowego - słowem, wszędzie tam, gdzie liczy się wydajność i niskie zużycie zasobów. Co więcej, napisane w nim programy są przenośne, dzięki czemu można je kompilować pod różne platformy sprzętowe i systemowe. C++ jest też doskonałym językiem do nauki programowania, również dlatego, że jego składnię wykorzystuje się w wielu innych językach.
Teoretyczna nauka programowania jest jak czytanie o lataniu - można się w ten sposób dużo dowiedzieć, ale z pewnością nie zapewni to doświadczenia niezbędnego, żeby naprawdę wystartować. Dlatego z językiem programowania warto zapoznać się od strony praktycznej: pisać kod, wykonywać ćwiczenia programistyczne, wykorzystywać kolejne techniki i konstrukcje języka, a przede wszystkim mierzyć się z coraz trudniejszymi zadaniami. Świetnym wsparciem w tym działaniu będzie najnowsze wydanie książki C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Dzięki niej dowiesz się, jak wykorzystać bezpłatne środowisko Visual Studio Community 2019 firmy Microsoft do tworzenia aplikacji konsolowych o prostym, przejrzystym kodzie, oraz szybko opanujesz C++.
- Proste operacje wejścia-wyjścia
- Instrukcje warunkowe i iteracje
- Operacje na tablicach i macierzach
- Podprogramy i rekurencja
- Programowanie obiektowe
- Przetwarzanie plików tekstowych
- Wskaźniki i zmienne dynamiczne
- Szablony i standardowa biblioteka STL
Zostań mistrzem programowania w C++
Spis treści
Wstęp do III wydania 5
Rozdział 1. Proste operacje wejścia - wyjścia 9
Rozdział 2. Podejmujemy decyzje w programie 19
Rozdział 3. Iteracje 31
Rozdział 4. Tablice 61
- Tablice jednowymiarowe 61
- Tablice dwuwymiarowe 64
- Działania na macierzach 82
Rozdział 5. Podprogramy 93
- Rekurencja 111
Rozdział 6. Programowanie obiektowe 117
- Klasa osoba 130
- Hermetyzacja danych, dziedziczenie i polimorfizm 134
Rozdział 7. Pliki tekstowe 139
- Pliki tekstowe 139
Rozdział 8. Wskaźniki, zmienne dynamiczne i struktury danych 151
- Wskaźniki 151
- Wskaźniki i tablice 153
- Zmienne dynamiczne 158
- Zmienne dynamiczne dla tablic 159
- Struktury danych 160
Rozdział 9. Szablony 165
- Prosty szablon dla funkcji 166
- Szablon dla różnych typów 168
- Szablony dla klas 169
Rozdział 10. Standardowa biblioteka szablonów STL - wybrane zagadnienia 173
- Kontenery, algorytmy i iteratory 173
- Pętla zakresowa 175
- Kontener sekwencyjny klasy vector 176
- Kontener sekwencyjny klasy deque 184
- Kontener sekwencyjny klasy list 188
Rozdział 11. Podążając w kierunku funkcyjnego paradygmatu programowania 191
- Wstęp 191
- Co to jest paradygmat programowania? 192
- Co to jest programowanie funkcyjne? 193
Bibliografia 199
- Darmowe zasoby internetu 199
- Zbiory zadań z programowania 200
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7171-2 |
Rozmiar pliku: | 2,3 MB |