Całościowe zarządzanie innowacjami finansowymi w XXI wieku - ebook
Całościowe zarządzanie innowacjami finansowymi w XXI wieku - ebook
Celem tej monografii naukowej jest zaproponowanie całościowej teorii innowacji unikającej czarno-białego kontrastowania innowacji, ich podziału na dobre, zwiększające produktywność pracy, oraz złe, służące finansjalizacji i zarządzaniu ryzykiem finansowym.
Rozdział pierwszy przedstawia ewolucję wglądu w badanie innowacji, od cyklu życia produktu do zarządzanej zmiany społecznej, od instytucji patentu do aplikacji smart contract. Przedstawiono w nim różne teorie innowacji finansowych.
Rozdział drugi poszukuje osobliwości nowej generacji innowacji finansowych z uwzględnieniem problemów definicyjnych, typów i interesariuszy innowacji finansowych oraz kontekstu zarządzania nimi.
Rozdział trzeci nawiązuje do sytuacyjnej teorii zarządzania, w której liczy się kontekst w którym rozpatrujemy dane zjawisko. Uwzględniono w nim transformację cyfrową, transformację demograficzną, transformację geopolityczną oraz demokratyzację finansów.
Rozdział czwarty dotyczy regulacji innowacji finansowych, w tym podmiot, przedmiot regulacji oraz procedury regulacyjne. Rozdział ten odtwarza drogę poszukiwania sprawiedliwego rozłożenia kosztów i korzyści nowej praktyki społecznej w sferze usług finansowych.
Rozdział piąty porządkuje wiedzę o tym jak zarządza się innowacjami finansowymi, a więc zarówno innowacjami w instytucjach finansowych, jak i funkcjach pełnionych wobec gospodarki i społeczeństwa. Wzorzec zapożyczony z zarządzania zmianą społeczną został zamieniony przez dobre praktyki zarządzania ryzykiem. Są w nim poruszane takie zagadnienia jak: pomiar, patentowanie, dyfuzja innowacji, włączanie w świat finansów, eszolonizacja innowacji, tsunami regulacyjne, ewolucja, odpośredniczenie (dezintermediacja).
Rozdział szósty przybliża przełomowe innowacje finansowe XXI w. takie jak tokenizacja, aplikacje typu smart contract, Blockchain, krypto aktywa, chmura, BigTech, datafikacja, FinTech, DeFi, CBDC, a także koncentruje się na bezpieczeństwie cyfrowym.
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8175-648-8 |
Rozmiar pliku: | 9,0 MB |