Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ciało – poza Innością i Tożsamością. Trzy figury ciała w filozofii współczesnej - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
37,00

Ciało – poza Innością i Tożsamością. Trzy figury ciała w filozofii współczesnej - ebook

Ciało jako inny, obcy, wykluczony, ciało jako przestrzeń napięcia między toż-samością a innością, ciało poza innością i tożsamością. Ciało-tekst – otwarte. Ciało o zmiennej intensywności, bez ustanku pulsujące między tym, co obce a tym, co toż-same. Ciało ustanawiające granice, by w kolejnym kroku je znieść, mówiące: „ja”, by zaraz temu zaprzeczyć, tworzące wnętrze i rozpływające się w zewnętrzności pofałdowanej powierzchni. Ciało radykalnie zróżnicowane, to zwierzęce, to ludzkie, to przestrzenne, to wirtualne, to duchowe, to materialne, to kobiece, to męskie, to dojrzałe, to dziecięce, migocące różnicami, stające-się-innym, a w efekcie niedostrzegalne, zlewające się ze światem w działaniu. Ciało tętniące życiem, ciało różnicujące świat i jednocześnie go zmieniające. Ciało będące podstawą myślenia o tożsamości, inności, podmiotowości, wspólnocie, etyce czy polityce i otwierające te kategorie na to, co nadchodzi.

Kategoria: Polonistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7908-050-2
Rozmiar pliku: 991 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

FIGURA I. Ciało jako inny

¹ E. Spelman, Woman as Body: Ancient and Contemporary Views, „Feminist Studies” 1982, nr 8(1), s. 109–131.

² S. de Beauvoir, Druga płeć, przeł. G. Mycielska, M. Leśniewska, Jacek Santorski i spółka, Warszawa 2007, s. 17.

³ Jolanta, córka Ireny, wnuczka Bronisławy, prawnuczka Ludwiki, Błony umysłu, Sic!, Warszawa 2003, s. 6 i n.

⁴ L. Irigaray, Ta płeć (jedną) płcią niebędąca, w: eadem, Ta płeć (jedną) płcią niebędąca, przeł. S. Królak, eidos, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s. 21.

⁵ Nie bez znaczenia jest tu płeć żeńska artysty, o którym mowa.

⁶ E. Jelinek, Pianistka, przeł. R. Turczyn, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2004, s. 245.

⁷ Ibidem, s. 45.

⁸ E. Neyman, A ciało słowem się stało, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie – antologia szkiców, red. A. Nasiłowska, t. 2, IBL Wydawnictwo, Warszawa 2001, s. 54.

⁹ E. Jelinek, op. cit., s. 12.

¹⁰ Ibidem, s. 31.

¹¹ Ibidem, s. 13.

¹² Ibidem, s. 94.

¹³ L. Irigaray, i jedna nie ruszy bez drugiej, przeł. A. Araszkiewicz, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie…, s. 283.

¹⁴ E. Jelinek, op. cit., s. 34.

¹⁵ Ibidem, s. 146.

¹⁶ Ibidem, s. 248.

¹⁷ Ibidem, s. 137.

¹⁸ Ibidem, s. 290.

¹⁹ E. Neyman, A ciało słowem się stało, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie…, s. 52.

²⁰ E. Jelinek, op. cit., s. 119.

²¹ Ibidem, s. 78.

²² Ibidem, s. 143.

²³ Ibidem, s. 27.

²⁴ Ibidem, s. 114.

²⁵ Ibidem, s. 185.

²⁶ Ibidem, s. 107.

²⁷ I. Iwasiów, Gender dla średnio zaawansowanych. Wykłady szczecińskie, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2004, s. 102.

²⁸ E. Jelinek, op. cit., s. 244.

²⁹ Ibidem, s. 255.

³⁰ S. Bordo, Anorexia Nervosa. Psychopatology as the Crystallization of Culture, w: eadem, Unbearable Weight. Feminism, Western Culture, and the Body, University of California Press, Berkeley – Los Angeles – London 2003, s. 145.

³¹ Ibidem, s. 152.

³² G. Agamben, O tym, czego możemy nie robić, w: idem, Nagość, przeł. K. Żaboklicki, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2010, s. 53–55.

³³ S. Bordo, op. cit., s. 155–157.

³⁴ Ibidem, s. 159.

³⁵ A. Eckhardt, Autoagresja, przeł. J. Hockuba, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 1998, s. 100.

³⁶ E. Jelinek, op. cit., s. 109.

³⁷ Ibidem, s. 55.

³⁸ Ibidem, s. 110.

³⁹ Ibidem, s. 135.

⁴⁰ A. Eckhardt, op. cit., s. 72.

⁴¹ S. de Beauvoir, op. cit., s. 50.

⁴² Ibidem, s. 362.

⁴³ E. Jelinek, op. cit., s. 136.

⁴⁴ L. Irigaray, op. cit., s. 20.

⁴⁵ E. Jelinek, op. cit., s. 96.

⁴⁶ Ibidem, s. 142.

⁴⁷ Ibidem, s. 213.

⁴⁸ Ibidem, s. 63

⁴⁹ Ibidem.

⁵⁰ Ibidem, s. 82 i n.

⁵¹ L. Mulvey, Visual Pleasure and Narrative Cinema, https://wiki.brown.edu/confluence/display/MarkTribe/Visual+Pleasure+and+Narrative+Cinema (data dostępu: 14.08.2012).

⁵² S. de Beauvoir, op. cit., s. 366.

⁵³ Ibidem, s. 367.

⁵⁴ L. Irigaray, I jedna nie ruszy bez drugiej, w: Ciało i tekst. Feminizm w literaturoznawstwie…, s. 289.

⁵⁵ S. de Beauvoir, op. cit., s. 381.

⁵⁶ K. A. MacKinnon, Rape: on Coercion and Consent, w: Female Embodiment and Feminist Theory, ed. K. Conboy, N. Medina, S. Stanbury, Columbia University Press, New York 1997, s. 45 i n.

⁵⁷ E. Jelinek, op. cit., s. 133 i n.

⁵⁸ Ibidem, s. 57.

⁵⁹ Ibidem.

⁶⁰ Ibidem, s. 247.

⁶¹ Ibidem, s. 265.

⁶² Ibidem, s. 282, (wyróżnienie M. R.-S.).

⁶³ Ibidem, s. 280.

⁶⁴ Ibidem, s. 333.

⁶⁵ Ibidem, s. 153.

⁶⁶ Ibidem, s. 103.

⁶⁷ K. Kłosińska, Ciało, pożądanie, ubranie, Wydawnictwo eFKa, Kraków 1999, s. 40.

⁶⁸ M. Foucault, Historia seksualności, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, K. Matuszewski, Czytelnik, Warszawa 1995, s. 55.

⁶⁹ Ibidem, s. 126. Korzystam tu z pojęcia biowładzy ukutego przez Michela Foucaulta. Biowładza jest w tym ujęciu formą władzy, która pojawiła się w połowie XVIII wieku i nabudowała się nad władzą dyscyplinarną poprzez zwrócenie się do człowieka jako do gatunku biologicznego. Zob. M. Foucault, Trzeba bronić społeczeństwa. Wykłady w Collège de France, 1976, przeł. M. Kowalska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1998, s. 237–260.

⁷⁰ M. Foucault Historia seksualności, s. 67.

⁷¹ Zdaję sobie sprawę, że takie tendencje można wyśledzić nie tylko we współczesnej literaturze i nie tylko w tej dotyczącej kobiecego ciała. Wydaje mi się jednak, że takie zawężenie pola interpretacji jest uprawomocnione, ponieważ pokazuje granice owego szukania prawdy we własnej świadomości

⁷² M. Foucault Historia seksualności, s. 58.

⁷³ Ibidem.

⁷⁴ Ibidem, s. 110.

⁷⁵ S. de Beauvoir, op. cit., s. 284.

⁷⁶ A. Lorde, Uses of the Erotic, w: Female Embodiment…, s. 278.

⁷⁷ Ibidem, s. 282.

⁷⁸ E. Jelinek, op. cit., s. 123.

⁷⁹ Ibidem, s. 135 i n.

⁸⁰ S. de Beauvoir, op. cit., s. 367.

⁸¹ A. Lorde, op. cit, s. 278.

⁸² S. de Beauvoir, op. cit., s. 363.

⁸³ Ibidem.

⁸⁴ C. Roche, Wilgotne miejsca, przeł. E. Kochanowska, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2009, s. 17.

⁸⁵ Ibidem, s. 22.

⁸⁶ Ibidem, s. 36.

⁸⁷ Ibidem, s. 40 i n.

⁸⁸ Ibidem, s. 70.

⁸⁹ Zob. na przykład ibidem, s. 61.

⁹⁰ S. de Beauvoir, op. cit., s. 361.

⁹¹ C. Roche, op. cit., s. 69.

⁹² Ibidem, s. 104.

⁹³ Ibidem, s. 109.

⁹⁴ S. de Beauvoir, op. cit., s. 361.

⁹⁵ M. Foucault, Historia seksualności, s. 58.

⁹⁶ A. Wieczorkiewicz, Muzeum ludzkich ciał. Anatomia spojrzenia, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000, s. 268.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: