Ciało. Profesjonalne oświetlenie i retusz w fotografii portretowej - ebook
Ciało. Profesjonalne oświetlenie i retusz w fotografii portretowej - ebook
Jak perfekcyjnie fotografować i retuszować ludzką skórę.
Jeśli pragniesz tworzyć artystyczne fotografie na wysokim poziomie i zależy Ci na wydobyciu autentycznego piękna ludzkiego ciała - niezależnie od tego, czy masz do czynienia z osobą bardzo młodą, starszą, wytatuowaną, z makijażem lub bez - oto patrzysz na unikalny podręcznik perfekcyjnego fotografowania ludzi. Dzięki niemu dowiesz się, jak uchwycić na swoim zdjęciu samą esencję chwili; ten impuls, który kazał Ci sięgnąć po aparat.
W książce "Ciało. Profesjonalne oświetlenie i retusz w fotografii portretowej" znany hollywoodzki mistrz fotografii i retuszu, Lee Varis, wyjaśnia tajniki fotografowania ludzi zarówno w warunkach studyjnych, i jak w plenerze. Poprzez przystępne ćwiczenia, opatrzone bajecznie kolorowymi przykładowymi zdjęciami, poznasz najlepsze sposoby oświetlania modeli, edytowania gotowych zdjęć oraz ich profesjonalnego przygotowania do druku. W krótkim czasie opanujesz zaawansowane techniki tworzenia i metody korygowania zdjęć portretowych, ze szczególnym naciskiem na retusz skóry modeli. Dowiesz się także wielu niezwykłych rzeczy - na przykład dlaczego niemal zawsze najbardziej naturalny kolor skóry odbiega od rzeczywistego.
- Zarządzanie kolorem i proces edycji obrazu
- Korekcja balansu bieli oraz kolorystyki cieni
- Kalibracja przy użyciu suwaków
- Korygowanie odcienia skóry
- Oświetlenie w fotografii portretowej
- Zaawansowane techniki oświetlania
- Korekcja koloru skóry na podstawie wartości barw
- Tonacja i kontrast, kolor i skala szarości
- Retusz i efekty specjalne
- Przygotowanie do druku - inteligentne wyostrzanie
Opanuj magię światła i profesjonalne techniki retuszu -
twórz piękne zdjęcia ludzi
Książka opatrzona została przedmowami artysty-fotografika Geralda Bybee oraz Katrin Eisman - wykładowcy i autorki wielu książek, m.in. "Photoshop. Maskowanie i komponowanie" (Helion, 2006).
Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:Spis treści
Najważniejsze informacje o obrazach cyfrowych (19)
- Sensory i piksele (20)
- Konfiguracja: sprzęt (25)
- Aparat fotograficzny (25)
- Karty pamięci (26)
- Akumulatory (27)
- Telewizor (27)
- Komputer (28)
- Monitor i urządzenie do kalibracji (30)
- Konfiguracja: oprogramowanie (31)
- Ustawienia Photoshopa (31)
- Program Bridge: Konfiguracja i ustawienia (39)
Kalibracja, zarządzanie kolorem i proces edycji obrazu (45)
- Prosty proces przetwarzania fotografii cyfrowych (46)
- Kalibracja kolorów w fotografii cyfrowej (48)
- Konfiguracja oświetlenia (51)
- Ustalanie zakresu ekspozycji (51)
- Przeglądanie zdjęć w programie Bridge i zerowanie suwaków (54)
- Wybieranie optymalnie naświetlonego zdjęcia (56)
- Korekcja balansu bieli (58)
- Korekcja kolorystyki cieni (60)
- Weryfikacja próbek na tablicy ColorChecker (61)
- Kalibrowanie przy użyciu suwaków (64)
- Korygowanie odcienia skóry (65)
- Zapisywanie nowych ustawień domyślnych ACR (67)
- Zastosowanie przeprowadzonej kalibracji (70)
- Rola zarządzania kolorem w kontekście procesu przetwarzania obrazu (75)
Oświetlenie w fotografii portretowej (79)
- Technologia oświetleniowa (80)
- Proste oświetlenie portretowe (86)
- Oświetlenie upiększające (86)
- Różnice w sposobie oświetlania osób o ciemnej skórze (90)
- Oświetlenie rembrandtowskie (92)
- Światło naturalne (97)
- Wbudowana lampa błyskowa aparatu (101)
- Reguły są po to, by je łamać (104)
- Zaawansowane techniki oświetlania (106)
- Lampy pierścieniowe (106)
- Oświetlenie łączone: światło dzienne i lampa błyskowa (111)
- Zastosowanie naturalnego oświetlenia (117)
- Oświetlenie umożliwiające "zatrzymanie akcji" (125)
- Eksperymenty ze światłem (132)
Kolory skóry (135)
- Czerń, biel i pośrednie wartości tonalne (136)
- System strefowy: kontrast i tonacja (137)
- Kolor neutralny: ujednolicanie wartości liczbowych (139)
- Krzywe: proste narzędzie do korekcji kolorystyki i kontrastu (142)
- Korekcja kontrastu: typowe rodzaje krzywych (144)
- Panel Info (Informacje) i najważniejsze wartości liczbowe (149)
- Korygowanie skrajnych wartości tonalnych (150)
- Korekcja koloru skóry na podstawie wartości barw (153)
- Wielka, ludzka rodzina: czynniki kulturowe i psychologiczne (161)
- Kulturowe i indywidualne czynniki wpływające na postrzeganie barw (166)
Tonacja i kontrast, kolor i skala szarości (171)
- Konwersja na skalę szarości (172)
- Mieszanie kanałów (173)
- Kanały i mieszanie warstw (177)
- Zastosowanie trybu Luminosity (Jasność) (181)
- Błyskawiczna opalenizna (182)
- Gdy kolor przytłacza: w poszukiwaniu interesującego kanału (186)
- Barwienie zdjęć przy użyciu warstw Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (194)
- Tonowanie dwuetapowe (198)
- Barwienie zdjęć przy użyciu mapy gradientu (205)
- Zalety czerni i bieli (208)
Retusz (213)
- Podstawowe techniki retuszu (214)
- Korekcja przebarwień przy użyciu warstwy Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (224)
- Upiększanie (230)
- Techniki wyszczuplania (246)
- Cyfrowa kosmetyka (256)
- Wygładzanie skóry (259)
Efekty specjalne (269)
- "Baśniowe" rozmycie obrazu (270)
- Prosty efekt rozproszenia (270)
- Tryb Screen (Ekran) (274)
- Tryb Multiply (Mnożenie) (279)
- Tryb Overlay (Nakładka) (282)
- Tryb Linear Light (Światło liniowe) (285)
- Efekty związane z głębią ostrości (288)
- Efekt pochylenia płaszczyzny ostrości (302)
- Ziarno i mezzotinta (311)
- Wzory szumu (318)
- "Krosowanie" (320)
- Tatuaże (332)
- Imitowanie tatuażu (343)
Przygotowanie do druku (349)
- Wyostrzanie (350)
- Maska wyostrzająca (350)
- Inteligentne wyostrzanie (355)
- Zastosowanie kilku warstw wyostrzających (359)
- Wyostrzająca gama warstw (361)
- Maskowanie wyostrzania (365)
- Wyostrzanie przy dużej wartości promienia oraz zastosowanie trybu Overlay (Nakładka) (371)
- Zarządzanie kolorem na potrzeby druku (382)
- Profile i tablice kolorów (383)
- Ekranowe próby kolorów (384)
- Drukowanie odbitek (387)
- Symulowanie dowolnego środowiska druku (390)
- Ciekawe pomysły na uatrakcyjnienie wydruku (391)
- Poprawki "w ostatniej chwili" (400)
Kilka wskazówek na pożegnanie (409)
- Proces przetwarzania obrazów cyfrowych (410)
- Zawartość dołączonej płyty CD (412)
- Rozdział 2. (412)
- Rozdział 3. (413)
- Rozdział 4. (413)
- Rozdział 5. (413)
- Rozdział 6. (413)
- Rozdział 7. (413)
- Rozdział 8. (414)
- Prognozy na przyszłość (414)
Skorowidz (417)
Kategoria: | Grafika komputerowa |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7747-4 |
Rozmiar pliku: | 52 MB |