Facebook - konwersja

Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
17 kwietnia 2018
68,00
6800 pkt
punktów Virtualo

Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy - ebook

Nominacja w konkursie „Książka dla trenera” Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Książka jest pierwszą na polskim rynku publikacją łączącą tematykę coachingu z nowoczesnym doradztwem zawodowym. Przedstawione w niej zostały zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty coachingu kariery. Szczególną uwagę poświęcono zagadnieniom takim jak:

  • specyfika działań składających się na coaching kariery,
  • podobieństwa i różnice między coachingiem kariery a poradnictwem (doradztwem) zawodowym,
  • współczesne podejście do zagadnień kariery zawodowej i obecne modele kariery,
  • pojęcie "zatrudnialności" oraz budowanie marki osobistej (personal branding),
  • coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami,
  • charakterystyka narzędzi coachingu kariery,
  • elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych,
  • praca z różnymi pokoleniami oraz z wybranymi grupami klientów, w tym m.in. z osobami niepełnosprawnymi.

Publikację uzupełniają liczne i zróżnicowane studia przypadków oraz wybrane narzędzia przydatne w coachingu kariery.

Adresaci:
Zainteresuje ona zarówno profesjonalnych coachów, jak i menedżerów, kadrę zarządzającą firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych, trenerów i konsultantów zarządzania. Będzie też cennym źródłem wiedzy dla pracowników naukowych i studentów kierunków związanych z zarządzaniem, psychologią oraz pedagogiką.

"Przedstawioną do recenzji monografię uważam za opracowanie ciekawe i bardzo cenne ze względu na nowatorskie ujęcie poruszanych w nim zagadnień. Praca (...) napisana została w oparciu o bardzo bogaty zbiór materiałów źródłowych (polskich i obcojęzycznych), doświadczenia i badania własne Autorki".

Prof. dr hab. Elżbieta Jędrych


"Oceniam przygotowanie (...) pracy na temat coachingu kariery jako przedsięwzięcie trafne i oryginalne, które może spotkać się z dużym zainteresowaniem czytelników znajdujących się na różnych etapach kariery zawodowej".

Prof. dr hab. Czesław Szmidt

Spis treści

O autorce | str. 11

Wstęp | str. 13

Rozdział 1. Coaching kariery – próba charakterystyki pojęcia | str. 15
Czym jest coaching | str. 15
Coach – człowiek, który pyta | str. 18
Rodzaje coachingu | str. 20
Specyfika coachingu kariery | str. 22

Rozdział 2. Kariera zawodowa – centralne pojęcie coachingu kariery | str. 25
Kilka uwag terminologicznych| str.  25
Dawne a obecne podejście do zagadnień kariery zawodowej | str. 26
Modele współczesnych karier | str. 29
Kariera proteuszowa | str. 30
Kariera bez granic | str. 31
Kariera kalejdoskopowa | str. 32
Kariery zawodowe w praktyce | str. 33

Rozdział 3. Zatrudnialność (employability) oraz budowanie marki osobistej (personal branding) – ważne pojęcia współczesnego rynku pracy | str. 37
Istota zatrudnialności (employability)  | str. 37
Istota budowania marki osobistej (personal branding)  | str. 42
Cechy silnej marki osobistej | str. 45
Budowanie marki osobistej (personal branding) a budowanie marki pracodawcy (employer branding)  | str. 46

Rozdział 4. Doradztwo (poradnictwo) zawodowe a coaching kariery | str. 51
Doradztwo czy poradnictwo zawodowe?  | str. 51
Preorientacja, orientacja i reorientacja zawodowa | str. 53
Praca z dziećmi i młodzieżą jako zadanie doradcy zawodowego | str. 54
Budowanie zainteresowań w wieku przedszkolnym | str. 54
Poradnictwo zawodowe w niższych klasach szkoły podstawowej | str. 55
Poradnictwo zawodowe w wyższych klasach szkoły podstawowej | str. 56
Poradnictwo zawodowe w szkołach ponadpodstawowych | str. 57
Praca z osobami dorosłymi – w stronę coachingu kariery | str. 58

Rozdział 5. Przedstawiciele różnych pokoleń jako klienci coacha kariery | str. 61
Pięć pokoleń na współczesnym rynku pracy | str. 61
Przynależność generacyjna jako czynnik różnicujący podejście do kariery zawodowej | str. 64
Praca z klientami różnych pokoleń – niektóre wyzwania | str. 67
Klienci pokolenia baby boomers (BB)  | str. 67
Klienci pokolenia X | str. 68
Klienci pokolenia Y | str. 69
Klienci pokolenia Z (C)  | str. 70

Rozdział 6. Elementy coachingu kariery w pracy HR-owców i menedżerów liniowych | str. 72
Kształtowanie ścieżek kariery we współczesnych organizacjach | str. 72
Wielokierunkowość rozwoju pracowników | str. 76
Różnicowanie ścieżek kariery w organizacji | str. 79
Rozmowa jako podstawa wspierania pracowników organizacji | str. 82
Coachingowe podejście do zagadnień zarządzania talentami | str. 85

Rozdział 7. Podstawowe narzędzia pracy coacha kariery  | str. 88
Pytania jako główne narzędzie coachingowe  | str. 88
Aktywne słuchanie | str. 91
Model GROW  | str. 93
Koło życia  | str. 96

Rozdział 8. Praca z wybranymi grupami klientów  | str. 101
Coaching w Akademickich Biurach Karier (ABK)  | str. 101
Coaching jako element programów outplacementowych | str. 104
Kilka uwag terminologicznych | str. 104
Wędka, ryba czy umiejętności wędkarza?  | str. 106
Etapy outplacementowego coachingu kariery | str. 107
Praca z osobami niepełnosprawnymi | str. 109
Aktywność zawodowa a rehabilitacja osób niepełnosprawnych | str. 109
Rozwój osób niepełnosprawnych w środowisku zawodowym | str. 111
Coachingowe formy wspierania osób niepełnosprawnych | str. 113

Studia przypadków  | str. 117
Seria I | str. 119
Katarzyna Pieciul
1. Wybór kierunku studiów | str. 119
2. Długie dojrzewanie do samodzielności | str. 120
3. Kryzys wieku średniego (?)  | str. 122
4. Jak zmienić kierunek kariery?  | str. 124
5. Dyrektor finansowy czy restaurator?  | str. 126
6. Niechciana emerytura | str. 128
Seria II | str. 131
Paweł Gniazdowski
1. Zbyszek | str. 131
2. Ryszard | str. 137
3. Hanna | str. 141
4. Beata | str. 146
5. Andrzej | str. 151
6. Krystyna | str. 156

Załączniki | str. 161
1. Wieloaspektowa ocena preferencji zawodowych (WOPZ)  | str. 163
2. Kwestionariusz „Moja kariera”  | str. 185
3. Biuro Karier Politechniki Warszawskiej. Regulamin uczestnictwa i prowadzenia sesji coachingowych | str. 189

Bibliografia  | str. 193

 

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8124-712-2
Rozmiar pliku: 1,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij