Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2023
24,95
2495 pkt
punktów Virtualo

Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy - ebook

Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych procedur naprawczych. Przedsiębiorstwo gromadzi więc informacje stanowiące podstawę do opracowania planu marketingowego, który następnie jest realizowany i poddawany ocenie z punktu widzenia zaprojektowanych inicjatyw. W literaturze fachowej właśnie tak rozumiany jest controlling marketingowy w ujęciu funkcjonalnym.

W publikacji przedstawiono podstawowe informacje na temat controllingu marketingowego – jego uwarunkowań, funkcji, barier stosowania, narzędzi i etapów, a także zaprezentowano niezbędne analizy controllingowe odnoszące się do działań marketingowych przedsiębiorstwa i jego zasobów. Na końcu zamieszczono trzy studia przypadków, które mogą zostać wykorzystane w pracy ze studentami kierunków ekonomicznych i zarządzania.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Controlling pojęcie i instrumenty 9

1.1. Kontrola działalności marketingowej pojęcie, rodzaje i etapy 9

1.2. Pojęcie controllingu jego funkcje i uwarunkowania 13

1.2.1. Uwarunkowania stosowania controllingu 16

1.2.2. Uwarunkowania zewnętrzne controllingu 19

1.3. Controlling marketingowy istota, ograniczenia i etapy 21

1.4. System informacji marketingowej jako warunek stosowania controllingu marketingowego 25

1.5. Zakres przedmiotowy controllingu marketingowego 28

1.6. Audyt jako narzędzie controllingu 33

1.7. Audyt marketingowy pojęcie, ewolucja i zakres przedmiotowy 35

Rozdział 2. Analizy controllingowe w marketingu 45

2.1. Analiza sytuacji rynkowej i popytu 45

2.2. Analiza nabywców 48

2.3. Analiza konkurencji 53

2.4. Analiza controllingowa personelu przedsiębiorstwa 56

2.5. Analiza controllingowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 59

2.6. Analiza controllingowa działań marketingowych 63

2.6.1. Analiza controllingowa polityki produktu i sprzedaży 65

2.6.2. Analiza controllingowa cen i polityki cenowej 77

2.6.3. Analiza controllingowa polityki dystrybucji 85

2.6.4. Analiza controllingowa polityki promocji 91

2.7. Analiza controllingowa efektywności działań marketingowych 93

2.8. Budżet działań marketingowych i jego procedury 98

2.9. Ustalanie nakładów na działania marketingowe 102

2.10. Prognozowanie sprzedaży jako czynnik budżetu działań marketingowych 106

2.11. E-controlling marketingowy i stosowane wskaźniki 113

Podsumowanie 117

Załącznik. Studia przypadków 119

Bibliografia 127

Spis rysunków 131

Spis tabel 133

Kategoria: Raporty i Analizy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-230-9
Rozmiar pliku: 2,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij