Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
24,95

Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy - ebook

Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych procedur naprawczych. Przedsiębiorstwo gromadzi więc informacje stanowiące podstawę do opracowania planu marketingowego, który następnie jest realizowany i poddawany ocenie z punktu widzenia zaprojektowanych inicjatyw. W literaturze fachowej właśnie tak rozumiany jest controlling marketingowy w ujęciu funkcjonalnym.

W publikacji przedstawiono podstawowe informacje na temat controllingu marketingowego – jego uwarunkowań, funkcji, barier stosowania, narzędzi i etapów, a także zaprezentowano niezbędne analizy controllingowe odnoszące się do działań marketingowych przedsiębiorstwa i jego zasobów. Na końcu zamieszczono trzy studia przypadków, które mogą zostać wykorzystane w pracy ze studentami kierunków ekonomicznych i zarządzania.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1. Controlling pojęcie i instrumenty 9

1.1. Kontrola działalności marketingowej pojęcie, rodzaje i etapy 9

1.2. Pojęcie controllingu jego funkcje i uwarunkowania 13

1.2.1. Uwarunkowania stosowania controllingu 16

1.2.2. Uwarunkowania zewnętrzne controllingu 19

1.3. Controlling marketingowy istota, ograniczenia i etapy 21

1.4. System informacji marketingowej jako warunek stosowania controllingu marketingowego 25

1.5. Zakres przedmiotowy controllingu marketingowego 28

1.6. Audyt jako narzędzie controllingu 33

1.7. Audyt marketingowy pojęcie, ewolucja i zakres przedmiotowy 35

Rozdział 2. Analizy controllingowe w marketingu 45

2.1. Analiza sytuacji rynkowej i popytu 45

2.2. Analiza nabywców 48

2.3. Analiza konkurencji 53

2.4. Analiza controllingowa personelu przedsiębiorstwa 56

2.5. Analiza controllingowa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 59

2.6. Analiza controllingowa działań marketingowych 63

2.6.1. Analiza controllingowa polityki produktu i sprzedaży 65

2.6.2. Analiza controllingowa cen i polityki cenowej 77

2.6.3. Analiza controllingowa polityki dystrybucji 85

2.6.4. Analiza controllingowa polityki promocji 91

2.7. Analiza controllingowa efektywności działań marketingowych 93

2.8. Budżet działań marketingowych i jego procedury 98

2.9. Ustalanie nakładów na działania marketingowe 102

2.10. Prognozowanie sprzedaży jako czynnik budżetu działań marketingowych 106

2.11. E-controlling marketingowy i stosowane wskaźniki 113

Podsumowanie 117

Załącznik. Studia przypadków 119

Bibliografia 127

Spis rysunków 131

Spis tabel 133

Kategoria: Raporty i Analizy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8331-230-9
Rozmiar pliku: 2,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: