Controlling procesów. Jak wdrożyć? - ebook
Controlling procesów. Jak wdrożyć? - ebook
Publikacja wypełnia lukę na rynku wydawniczym, łącząc podejście procesowe z controllingiem. Jest adresowana do przedsiębiorców pragnących usprawnić zarządzanie swoją firmą, osób zajmujących się certyfikacją ISO oraz środowisk dydaktycznych jako wsparcie nauczania o nowoczesnych metodach zarządczych.
Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z controllingiem oraz wiąże go z nowoczesną prezentacją przedsiębiorstwa poprzez procesy w nim zachodzące, wyodrębniając w ten sposób nowe ujęcie controllingu nazwane w literaturze controllingiem procesów.
Ideą zaproponowanej w książce koncepcji controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może być łatwiejsze.
Zaproponowanie modelu APQC w połączeniu z controllingiem zostało uznane przez autorkę za ważny element rozwoju technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Istniejąca na rynku bogata literatura opisująca controlling i procesowe ujęcie organizacji skupia się przede wszystkim na przedstawieniu teoretycznych aspektów tych zagadnień, autorka natomiast w swojej publikacji wskazuje, jak zastosować teorię w praktyce, opierając się na koncepcji controllingu procesów.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Rola controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota controllingu
1.2.1. Definicje controllingu
1.2.2. Geneza i istota controllingu
1.2.3. Klasyfikacja controllingu
1.2.4. Koncepcje controllingu
1.3. Controlling w ujęciu cybernetycznym
1.4. Instrumentarium controllingowe
1.4.1. Wskaźniki i miary biznesowe wykorzystywane w analizie finansowej
1.4.2. Metody i narzędzia controllingowe zawierające zarządzanie procesami
Rozdział 2. Procesowe ujęcie organizacji
2.1. Wprowadzenie
2.2. Definicje procesu
2.3. Rozwój podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.3.1. Początki idei procesowego ujęcia organizacji gospodarczej
2.3.2. Transformacja organizacji funkcjonalnej w procesową
2.3.3. Podejście procesowe jako podstawa zarządzania jakością ISO
2.3.4. Dojrzałość procesowa organizacji gospodarczych
2.4. Modele i standardy identyfikowania procesów
2.4.1. Modelowanie, model – definicje
2.4.2. Podejście funkcjonalne a procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.4.3. Analiza dopasowania procesów zawartych w modelach do controllingu funkcyjnego
2.4.4. Podsumowanie analizy dopasowania modeli procesów z rodzajami controllingu funkcyjnego
Rozdział 3. Koncepcja controllingu procesów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Definicja controllingu procesów
3.3. Przesłanki zaprojektowania koncepcji controllingu procesów
3.4. Koncepcja controllingu procesów
3.4.1. Założenia projektowe koncepcji
3.4.2. Projekt koncepcji controllingu procesów
3.4.3. Podsumowanie
Rozdział 4. Weryfikacja koncepcji controllingu procesów
4.1. Wprowadzenie
4.2. Zagadnienia wstępne
4.2.1. Założenia badawcze
4.2.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa
4.3. Etapy realizacji wdrożenia koncepcji controllingu procesów
4.3.1. Weryfikacja koncepcji pod kątem użyteczności
4.3.2. Implikacje dla teorii i praktyki zarządzania
4.4. Końcowa ocena pilotażowej implementacji koncepcji
Zakończenie
Spis literatury
Spis tabel
Spis rysunków
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18562-6 |
Rozmiar pliku: | 7,8 MB |