Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • promocja

Controlling w przykładach. Poradnik praktyka - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
6 października 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Controlling w przykładach. Poradnik praktyka - ebook

Osiemnaście studiów przypadku z dziedziny controllingu

Controlling w przykładach. Poradnik praktyka to książka przeznaczona dla pracowników działów controllingu, finansów i sprzedaży. Każdy z rozdziałów stanowi studium przypadku wybranego zagadnienia wraz z propozycją optymalnych rozwiązań. Wszystkie przykłady czy zagadnienia to wynik codziennej pracy autora (praktyka!) i jego doświadczeń wyniesionych z działów controllingu wielu znanych firm.

Książka dostarczy Ci odpowiedzi na najważniejsze pytania z dziedziny controllingu:

  • Jakie są najlepsze rozwiązania dotyczące budżetowania, raportowania i strategii sprzedażowych?
  • Jak zbadać potrzeby raportowe w firmie?
  • Jak przeprowadzić analizę strategicznego potencjału organizacji?
  • Jak zorganizować procesy tworzenia i porządkowania procedur?
  • Na czym polega budżetowanie elastyczne sprzedaży?
  • Jak zbudować i wielostopniowy, i wieloblokowy rachunek wyników firmy?
  • Jakie strategie sprzedażowe można zastosować w przedsiębiorstwie?

Wojciech Próchnicki jest specjalistą ds. controllingu i raportowania oraz analitykiem finansowym w międzynarodowych korporacjach. Praca w działach finansowych i controllingu połączona z wiedzą z zakresu używania narzędzi Microsoft Office pozwala mu na przedstawienie praktycznych przykładów, a także rozwiązań problemów, z którymi spotykają się pracownicy tych działów. Jako trener pracuje od kilku lat. Główną tematyką prowadzonych szkoleń jest zastosowanie Excela, Accessa oraz VBA do usprawniania procesów biznesowych w firmie oraz automatyzowania pracy działów controllingu i finansów.

Spis treści

O autorze (7)

Wstęp (9)

1. Wieloblokowy i wielostopniowy rachunek przychodów, kosztów i pokryć finansowych (11)

  • Stopnie rachunku wyników (12)
  • Segmenty (bloki) rachunku wyników (14)
  • Przykładowe modele wieloblokowe i wielostopniowe rachunki wyników (14)
  • Rozbudowany model wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (17)
  • Dostosowanie systemu finansowo-księgowego do wymogów wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (18)
  • Wady i zalety wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników (19)

2. Ocena rentowności zleceń z zastosowaniem technicznego kosztu wytworzenia (TKW) (21)

  • Sposób określania rentowności zlecenia (21)
  • RBH w poszczególnych wydziałach produkcyjnych (22)
  • Określenie TKW produktów (23)
  • Rentowność zleceń (23)

3. Określenie potrzeb raportowych w firmie (27)

  • Kryteria podziału sprzedaży i organizacji działu sprzedaży (27)
  • Etapy budowy systemu raportowania (29)

4. Budżetowanie elastyczne w sprzedaży (35)

  • Budżetowanie elastyczne (36)
  • Struktura sprzedaży jako podstawa budżetów cząstkowych (37)
  • Wykonanie budżetu i analiza odchyleń (40)

5. System raportowania wskaźników efektywności pracy przedstawicieli handlowych (43)

  • Wskaźniki efektywności (43)
  • Forma raportowania KPI (45)
  • Graficzna prezentacja realizacji celów KPI (46)

6. Organizacja działu sprzedaży w firmie usługowej (49)

  • Kryteria podziału sprzedaży i organizacji działu sprzedaży (49)
  • Funkcje podlegające ocenie (50)
  • Struktura działu sprzedaży według kryterium geograficznego (51)
  • Struktura działu sprzedaży według grup produktów poddawanych zdobieniu (52)
  • Struktura działu sprzedaży według rodzaju klienta (53)
  • Struktura działu sprzedaży według sposobu obsługi (54)
  • Struktura działu sprzedaży według techniki zdobienia (55)
  • Podsumowanie wszystkich koncepcji nowej organizacji działu sprzedaży (56)

7. Dywersyfikacja jako metoda zwiększenia sprzedaży i konkurencyjności firmy (57)

  • Dywersyfikacja i jej rodzaje (57)
  • Strategia dywersyfikacji (58)
  • Rola i zadania działu sprzedaży w budowaniu strategii dywersyfikacji (59)
  • Planowana rentowność produktów i grup klientów (61)

8. Strategia poprawy marży (65)

  • Strategia poprawy marży I stopnia (65)
  • Przedmiot działalności i struktura sprzedaży firmy (67)
  • System controllingu strategicznego (67)
  • Marża I stopnia (72)
  • Rola szefa sprzedaży i działu sprzedaży w procesie (73)

9. Wykresy: radarowy, bąbelkowy, typu flying bridges (77)

  • Wykres radarowy - prezentacja wskaźników o różnych miarach (77)
  • Wykres bąbelkowy - graficzna prezentacja struktury sprzedaży (80)
  • Wykres flying bridges - graficzna prezentacja odchyleń w sprzedaży poszczególnych produktów (83)

10. Strategia działania w niszach rynkowych jako szansa na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej (87)

  • Nisza rynkowa i jej rodzaje (87)
  • Strategia niszy rynkowej (89)
  • Strategia niszy rynkowej jako szansa dla lokalnego biura podróży (90)
  • Analiza ryzyka i mapa ryzyka dla biura podróży (93)

11. Cross-selling i up-selling - strategie sprzedaży (97)

  • Cross-selling (97)
  • Up-selling (98)
  • Strategie cross-sellingu i up-sellingu w hotelarstwie (99)
  • Korzyści dla firmy i dla klienta wynikające z cross-sellingu i up-sellingu (100)

12. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym za pomocą instrumentów pochodnych (103)

  • Ryzyko operacyjne (103)
  • Instrumenty pochodne (104)
  • Swap (106)
  • Opcje (106)
  • Kontrakty terminowe (forward, futures) (106)
  • Kontrakt typu forward jako narzędzie zabezpieczające przed ryzykiem kursowym w transakcjach z podmiotem zagranicznym (107)

13. Koszty jakości (111)

  • Klasyfikacja kosztów jakości (111)
  • Przykład rachunku kosztów jakości (112)

14. Optymalizacja procesów sprawozdawczych (119)

  • System sprawozdawczy w firmie (119)
  • Budowa numeru zlecenia (121)
  • Określenie rentowności firmy w różnych aspektach (122)

15. Analiza potencjału strategicznego firmy (127)

  • Analiza zasobów firmy (127)
  • Analiza kluczowych czynników sukcesu (128)
  • Mapa kluczowych czynników sukcesu (132)

16. Rola controllera jako osoby kształtującej informację zarządczą w firmie (135)

  • Funkcja controllera w procesie pozyskiwania i przekazywania informacji (135)
  • Controller jako organizator systemu informacji w przedsiębiorstwie (138)
  • Kompetencje zawodowe i społeczne controllera (140)
  • Współpraca controllera z kadrą zarządzającą oraz resztą przedsiębiorstwa (142)
  • Informacja zarządcza i jej rodzaje (142)
  • Zrównoważona karta wyników i kluczowe wskaźniki efektywności jako przykład pozyskiwania i przekazywania (prezentacji) informacji zarządczej przez controllera (144)

17. Macierz procedur jako narzędzie zarządzania procesami w firmie (147)

  • Macierz procedur (147)
  • Macierz procedur - przykład: dział HR (148)

18. Wskaźniki oceny dostawców (151)

  • Wskaźniki oceny dostawców (151)
  • Miesięczna ocena dostawców (152)
  • Podział na dostawców podstawowych i alternatywnych (152)
Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0221-1
Rozmiar pliku: 4,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: